بهترین و بدترین انیمه‌های یک فصلی که بهترین‌های آن لایق سیکوئل هستند

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک انیمه خیلی خوب را تماشا کنید، اما ببینید فصل دوم ندارد. معمولاً انیمه‌ها نمی‌توانند درخشش خود را تا آخر حفظ کنند و طرفدار را در خماری نگه می‌دارند. با وجود این همه انیمه یک فصلی واقعاً سازندگان آن‌ها باید خجالت بکشند. در این بین بعضی از انیمه‌ها هم اصلاً در سیکوئل دوم موفق نیستند و تماشاگر از دیدن ادامه ماجرا خسته می‌شود. به همین دلیل امروز می‌خواهیم بهترین و بدترین انیمه‌های یک فصلی را معرفی کنیم که بهترین‌های آن لایق سیکوئل هستند. با پروشات همراه باشید.


10. بهترین: دی-فراگ (D-Frag – 2014)

یک انیمه کمدی درباره کلوپ بازی دبیرستان. بازی‌های تخته، کلوپ دوئل و دعواهای دبیرستانی با وجود شخصیت‌های عجیب این انیمه را دیدنی کرده است. “دی-فراگ” با این که یک انیمه دیدنی است، اما فقط در یک فصل ساخته شد. این انیمه لایق یک سیکوئل دیگر بود. از آنجایی که مانگای آن هنوز چاپ می‌شود امیدواریم سیکوئل آن هم ساخته شود.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌ها درباره گربه سیاه که برای هالووین عالی هستند و حتماً باید تماشا کنید


9. بدترین: اعجوبه‌های دبیرستانی (High School Prodigies – 2016)

ایسکای یکی از ژانرهای انیمه است که می‌توانیم از زاویه‌های مختلف به آن اشاره کنیم، اما تمام انیمه‌های این ژانر خوب نیستند. انیمه “اعجوبه‌های دبیرستانی” گروهی از شخصیت‌هایی که هر کدام مهارت‌های خاصی دارند را به یک دنیای فانتزی می‌فرستد، اما این موضوع مشکلاتی به بار می‌آورد. این انیمه قهرمان‌های قوی را نشان می‌دهد، اما خب معلوم نیست قصدش از این کار چیست. به علاوه، این همه شخصیت باید برای درخشش خود سخت کار کنند. به همین دلیل خسته کننده و احمقانه می‌شوند و یک انیمه احمقانه هم به سیکوئل نیاز ندارد.


8. بهترین: عروس جادوگر باستانی (The Ancient Magus’ Bride – 2017)

این انیمه فانتزی تاریک یک دختربچه و جادوگر مخوف را نشان می‌دهد که زندگی دخترک را برای همیشه عوض می‌کند. شخصیت‌های قدرتمند، دنیای جادو و انیمیشن زیبا این انیمه را دیدنی کردند. با این حال این انیمه فقط در یک فصل ساخته شد. بنابراین سیکوئل آن هم می‌تواند دیدنی باشد. با این حال این موضوع به مانگای آن بستگی دارد.


7. بدترین: خانم‌ها در برابر ندیمه‌ها (Ladies Vs. Butlers – 2010)

انیمه‌های حارم طرفداران زیادی دارند، با این حال کلیشه‌های خسته‌کننده این انیمه‌ها را ضعیف کرده است. “خانم‌ها و در برابر ندیمه‌ها” هم نمونه کامل آن است. چون دانش آموزان طبقه ممتاز در مقابل خدمتکارها و پیشخدمت‌ها قرار می‌گیرند. بنابراین شخصیت‌ها یا سیاه هستند یا سفید و زود از تماشای آن خسته می‌شوید. چون حتی صحنه‌های خنده دار هم ندارد.


6. بهترین: میزبان باشگاه دبیرستان اوران (Ouran High School Host Club – 2006)

یک انیمه جذاب و دیدنی با شخصیت‌های رنگارنگ و فیلمنامه جذاب. اعضای باشگاه با هم ارتباط خیلی خوبی دارند و انیمه از فضای آن خوب استفاده کرده است. با وجود این که این انیمه طرفداران زیادی دارد اما فصل دیگر آن ساخته نشد. مانگای اصلی در سال 2010 به اتمام رسید، پس محتوای خوبی برای سیکوئل داریم. هاروهی، تاماکی و بقیه اعضای باشگاه می‌توانند در یک فصل دیگر ظاهر شوند.

همچنین بخوانید: مهربان‌ترین شخصیت‌های شرور انیمه که قلبی از طلا دارند و باید آنها را بشناسید


5. بدترین: خداخوار (God Eater – 2015)

این انیمه اسپین آف “سول ایتر” (Soul Eater) نیست، با این که سری بازی‌های ویدیویی “خدا خوار” محبوب بودند، اما انیمه آن اینطور نبود. ریتم کند و خسته کننده انیمه باعث می‌شود از تماشای شخصیت‌ها خسته شویم. گرچه این انیمه می‌توانست دیدنی باشد، اما با اقتباس ضعیف ظرفیتش را از دست داد.


4. بهترین: استاد دیوانه (Rave Master – 2001-2002)

شاید طرفداران انیمه با انیمه فانتزی شونن “فری تیل” (Fairy Tail) ساخته “هیرو ماشیما” خوب آشنا باشند، اما شاید آثار دیگر او را نشناسند. در حالی که “استاد دیوانه” انیمه فانتزی دیگر اوست که قهرمان جالبی دارد. داستان درباره ماجراجویی هارو گلوری و دوستانش است. مانگای این انیمه 35 جلد دارد و انیمه آن فقط 51 اپیزود. از آنجایی که “فری تیل” کامل شده، بنابراین می‌توان از ماجراجویی هارو سیکوئل دیگری از آن ساخت.


3. بدترین: پادشاه شیطان، دوباره امتحان کن (Demon Lord, Retry – 2019)

یک انیمه ایسکای که انیمه آن نسخه ساده‌ترین از “ارباب” (Overlord) است و از آن تقلید می‌کند. هاکوتو یک قهرمان قدرتمند است که در یک دنیای فانتزی خسته کننده گیر افتاده. در اینجا هم شاهد کلیشه‌های خسته کننده ایسکای هستیم. حتی طراحی شخصیت‌ها هم خسته کننده است. به همین دلیل در لیست بهترین و بدترین انیمه‌های یک فصلی جز انیمه‌هایی است که اصلاً دوست نداریم سیکوئلی از آن ببینیم.


2. بهترین: باکانو در (Baccano – 2007-2008)

یک انیمه دیگر از “ریو ناریتا” درباره مجرمین نامیرای سال‌های 1930 در آمریکا. انیمه از دیدگاه‌های مختلف روایت می‌شود و در این بین از کنترل خارج می‌شود. “باکانو” فقط 15 اپیزود دارد، اما با وجود مانگای چند جلدی‌اش می‌توان یک سیکوئل دیگر هم از آن ساخت.

همچنین بخوانید: پیچیده‌ترین فیلم‌های انیمه که باید چندین بار تماشا کنید تا داستان فیلم را بفهمید


1. بدترین: بارداری (Conception – 2018)

این انیمه بدترین جنبه‌های ژانر ایسکای، عاشقانه، کمدی اچی و اقتباس‌های بازی ویدیویی را کنار هم گذاشته. قهرمان انیمه ایتسوکی به دنیای دیگری برده می‌شود تا در آنجا مبارزه کند و جهان را نجات دهد. در این بین با هر دختری که سر راهش هست رابطه دارد، و بچه‌های قدرتمند خلق می‌کند تا در این مبارزه کمکش کنند. با این وجود انیمه هیچ چیز دیدنی ندارد. بنابراین در لیست بهترین و بدترین انیمه‌های یک فصلی اصلاً تماشایی نیست.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم