دستورالعمل‌هایی برای زندگی بهتر و طولانی‌تر

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که زندگی زود می‌گذرد؟ اینکه روزها کوتاه‌تر شده‌اند و همه‌چیز به‌سرعت برق و باد می‌گذرد؟ امروزه ما سریع‌تر زندگی می‌کنیم، سریع‌تر عمل می‌کنیم و سریع‌تر فکر می‌کنیم. در حقیقت محیط اطراف ما بسیار سریع‌تر از ما حرکت می‌کند. امروزه برای لذت بیشتر از زندگی باید بیشتر عجله کنیم. اما وقتان رسیده که سرعت خود را کاهش دهیم و از زندگی لذت ببریم.

برای لذت بیشتر از زندگی باید همه‌چیز را کند و آهسته کنیم. زندگی آهسته ما را سالم‌تر کرده، استرس را کاهش می‌دهد، روابطمان را تقویت نموده و حالمان را بهتر می‌کند. خوشبختانه می‌توانیم 100% این کار را انجام دهیم. به همین دلیل در اینجا دستورالعمل‌هایی را به شما ارائه می‌دهیم.

1. کارهایی که به آن‌ها علاقه ندارید یا نمی‌توانید انجام دهید را انجام ندهید

همه ما عادت‌هایی داریم که لازم نیست آن‌ها را انجام دهیم، مانند مانیکور، سولاریوم، اتوکردن، خرید، تماشای تلویزیون، چرخیدن در اینترنت، سیگار کشیدن و غیره. با حذف این عادت‌ها و عادت‌های بد می‌توانیم در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنیم. از خودتان سؤالاتی بپرسید: آیا مجبورم این کار را انجام دهم؟ اگر این کار را دوست ندارم چگونه می‌توانم آن را ترک کنم؟

2. در یک زمان یک کار انجام دهید

انجام کارهای مختلف ما را مضطرب نموده و باعث می‌شود که روزمان سریع‌تر بگذرد. در هنگام رانندگی فقط رانندگی کنید، تلفن جواب ندهید، زبان خارجی تمرین نکنید، فکر و برنامه‌ریزی نکنید. فقط از رانندگی لذت ببرید: به صدای موتور و ضربان قلب خود گوش دهید، از پنجره به بیرون نگاه کنید و در لحظه زندگی کنید.

3. سروصدا را کاهش دهید

همه ما عادت داریم اطرافمان را شلوغ کنیم، صدای رادیو و تلویزیون را بلند کنیم، درحالی‌که کسی به آن‌ها گوش نمی‌کند. صدای پیام تلفن، ایمیل، و غیره. درحالی‌که می‌توانیم این‌ها را قطع کنیم.

4. آفلاین باشید

همه ما همیشه آنلاین هستیم. 24 ساعت و هرروز هفته. و همیشه حواسمان متوجه فضای مجازی است. چه کسی گفته که باید به تمام پیام‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌ها پاسخ دهیم؟ آیا نمی‌توان بعداً به آن‌ها پاسخ داد؟ برای مدت مشخصی در روز اینترنت را روشن کرده و با بقیه ارتباط داشته باشید، سپس آن را خاموش کنید. اگر به تماس‌هایمان پاسخ ندهیم تجارتمان از دست نمی‌رود، اما اگر برای پاسخ به یک تماس کارمان را متوقف کنیم مسلماً کارمان را از دست می‌دهیم.

5. زنگ‌های هشدار و موسیقی آرام‌تر و لایت تری را انتخاب کنید

آیا تابه‌حال متوجه شده‌اید که زنگ تلفنتان استرس‌زا است؟ پس زنگ تلفن متفاوت و آرامش‌بخش‌تری را انتخاب کنید. موسیقی آرام‌بخش و کلاسیک می‌تواند استرس را از بین ببرد و باعث آرامشمان شود. اگر آرام تنفس کنیم، ضربان قلبمان آرام‌تر شده و به آرامش می‌رسیم.

6. از جزئیات لذت ببرید

از زمان‌های انتظار استفاده کرده و به چیزهای خوب و مثبت فکر کنید. آیا تابه‌حال متوجه شده‌اید که هنگام شستشوی ماشین، قطرات آب چگونه بر روی آن سر می‌خورند؟ یا در ترافیک به درخشش نور ماشین‌ها در آینه خیره شده‌اید؟ آخرین بار کی عطر رزها را استشمام کرده‌اید؟ یا به چشم کودکتان خیره شدید؟ با عزیزان خود وقت بگذرانید. اگر 10 دقیقه زمان مفید با کودکتان سپری کنید خیلی بهتر است تا اینکه تمام‌روز در اطرافش باشید و اصلاً با او وقت نگذرانید. آخرین بار کی به‌دوراز تلفن و تلویزیون با خانواده دور میز شام جمع شده‌اید؟

“درنهایت سال‌های زندگی به‌حساب نمی‌آیند. بلکه لذت بردن از زندگی در آن سال‌ها باارزش می‌شود.”

آبراهام لینکلن

آرام رانندگی کنید. آرام غذا بخورید. با دقت گوش دهید. از لحظات لذت ببرید. حس کنید، لمس کنید و زندگی کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم