بهترین شخصیت‌های شرور سینما که از قهرمان‌ها هم باحال‌تر هستند

هر داستان به یک چالش نیاز دارد و در رابطه با با فیلم‌های پرفروش هم لازم است حتماً از شخصیت شرور استفاده کنند. بعضی از شخصیت‌های شرور دشمن ابرقهرمان‌های داستان هستند. بعضی‌هایشان هم به افراد معمولی آزار و اذیت می‌رسانند. همه ما می‌دانیم که در رسانه‌ها همیشه بیشتر از شخصیت شرور صحبت می‌شود تا قهرمان. مثلاً در فیلم‌هایی مثل “کابوس در خیابان الم” (A Nightmare on Elm Street) کمتر اسم نوجوان‌ها را به یاد داریم، اما خب همه‌مان فردی کروگر را می‌شناسیم. چندگانه‌های سینمایی دیگر مثل “هالووین” (Halloween) قهرمانی مثل لوری استرود دارند، اما همه دوست دارند از داستان مایکل مایرز سردربیاورند. به طور کلی دنیای سینما پر از شخصیت شرور است. در اینجا بهترین شخصیت‌های شرور سینما را که از قهرمان‌ها باحال‌تر هستند به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. جوکر در “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight – 2008)

“شوالیه تاریکی” فیلمی درباره بتمن است، اما این جوکر است که فیلم را از آن خود کرده. او به عنوان یک شخصیت یاغی و قابل پیشبینی همیشه از بتمن یک قدم جلوتر است. بنابراین در این فیلم درباره قهرمان معروف دی سی از قهرمان جذاب‌تر از آب درآمده. بیشتر طرفداران جوکر را بهترین شخصیت شرور سه گانه “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan) می‌دانند. اجرای “هیث لجر” (Heath Ledger) در نقش یک شخصیت شرور سرسخت و جسور دیدنی است. کمتر پیش می‌آید که در یک فیلم ابرقهرمانی شخصیت شرور از قهرمان بهتر باشد.

همچنین بخوانید: 10 جزئیات کوچک که تنها با تماشای مجدد جوکر (Joker) متوجه آن‌ها می‌شوید


9. کایلو رن در “جنگ ستارگان” (Star Wars – 2015)

سه گانه جدید “جنگ ستارگان” درباره شخصیت جدید ری است که نیروی عجیبی دارد. او به گروه شورشی‌ها ملحق می‌شود تا علیه محفل یکم مبارزه کنند. رهبری تیم شورشی‌ها را کایلو رن برعهده دارد. در دو فیلم اول نمی‌دانیم ری از کجا آمده. تمام جزئیات مربوط به پیشینه و والدینش راز است. از طرف دیگر یکباره متوجه می‌شویم او پسر هان سولو و لیا ارگانا است. کایلو، نوه دارث ویدر از ری جالب‌تر بود.


8. لوکی در “ثور” (Thor – 2011)

بعد از این که ثور از آسگارد بیرون شده و به زمین فرستاده می‌شود، برادرش لوکی تاج و تخت را به دست می‌گیرد. دوستان ثور به زمین می‌آیند تا او را برگردانند و حکمرانی لوکی شرور را متوقف کنند. ثور یک قهرمان کاریزماتیک است، اما لوکی داستان پیچیده‌تری دارد. از قرار معلوم او را به سرپرستی گرفته‌اند و با سایر اعضای خانواده فرق دارد. عصبانیت و حسادت لوکی او را به یک شخصیت شرور فراموش نشدنی تبدیل کرد که باعث شد گروه “انتقام جویان” شکل بگیرد. به همین دلیل او یکی از بهترین شخصیت‌های شرور سینما است.


7. ولدمورت در “هری پاتر و سنگ جادو” (Harry Potter & The Sorcerer’s Stone – 2001)

داستان زندگی هری پاتر از آنجا شروع می‌شود که والدینش به دست یک جادوگر قدرتمند به نام لرد ولدمورت کشته می‌شوند. بعد از این که ولدمورت نمی‌تواند هری پاتر را بکشد، سرنوشت این دو به هم گره می‌خورد. با این که هری پاتر قهرمان داستان است، اما در فیلم اول یک پسر 11 ساله است که در مقابل ولدمورت حرفی برای گفتن ندارد. او یک شخصیت مرموز است که دوست داریم درباره گذاشته او و این که چرا مسیر تاریکی را انتخاب کرد، بیشتر بدانیم. اگر ولدمورت نبود هری پاتر هرگز به دنیای جادو قدم نمی‌گذاشت.


6. جان دو در “هفت” (Seven – 1995)

“هفت” درباره دو کاراگاه است که در کنار هم می‌خواهند یک قاتل سریالی را پیدا کنند. این قاتل براساس گناهان کبیره آدم‌ها را می‌کشد. از آنجاییکه هویت این قاتل مشخص نیست او را جان دو صدا می‌کنند. با این که تمرکز فیلم بر کاراگاه ها است، اما قاتل سریالی از دو شخصیت اصلی باحال‌تر است. قتل‌های خاص او و سرنخ‌هایی که به جا می‌گذارد باعث می‌شود تا آخر فیلم حواسمان به او باشد. پس بدون شک او یکی از بهترین شخصیت‌های شرور سینما است که تا آخر فیلم ما را میخکوب می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک جنگیری مشابه روز هفتم (The Seventh Day)


5. جادوگر خبیث غرب در “جادوگر شهر از” (Wizard Of Oz – 1939)

داستان فیلم درباره دختر جوانی به نام دوروتی است که با یک طوفان به سرزمین جادویی از می‌رود. او در از با یک شیر، مترسک و مرد حلبی آشنا می‌شود که یک ماجراجویی را شروع کرده‌اند. آن‌ها می‌خواهند جاروی جادوگرهای خبیث را پیدا کنند تا از جادوگر مرموز هدیه‌ای دریافت کنند. جادوگر خبیث این فیلم آنقدر جالب بود که بیشتر فیلم‌های بعدی جادوگران را با پوست سبز نشان دادند. او در این فیلم دائم می‌خواهد از دوروتی انتقام بگیرد، چون دوروتی حین آمدن به از تصادفاً خواهر او را کشته. از آنجاییکه دوروتی یک دختربچه است بنابراین جادوگر خبیث شخصیت جالب‌تری محسوب می‌شود.


4. کروئلا دوئل در “۱۰۱ سگ خالدار” (101 Dalmatians – 1996)

“101 سگ خالدار” یک فیلم انیمیشن از دیزنی است که در این فیلم 101 توله سگ می‌خواهند از چنگ کروئلا فرار کنند. کروئلا می‌خواهد با پوست این سگ‌ها برای خودش پالتو پوست بدوزد. در این فیلم قهرمان‌های اصلی راجر و آنیتا، صاحبین این توله‌سگ‌ها، هستند. با این که شخصیت‌های اصلی و توله‌سگ‌ها دوست داشتنی هستند، اما بیشتر ما اسم آن‌ها را نمی‌دانیم. چون کروئلا با سبک و شخصیت خودش در ذهنمان حک شده است. او با این که شخصیت شرور فیلم است اما توانست فیلم خودش را داشته باشد. تا جایی که گفته می‌شود قرار است سیکوئل فیلمش هم ساخته شود.


3. دکتر ایول در “آستین پاورز: مرد بین‌المللی رمز و راز” (Austin Powers: International Man Of Mystery – 1997)

فیلم درباره جاسوسی از سال‌های 1960 است که راضی می‌شود تا او را مثل دشمنش دکتر ایول منجمد کنند تا در آینده بتواند با او بجنگد. بعد از این که دکتر ایول در سال‌های 1990 بیدار می‌شود، آستین هم بیدار می‌شود تا جلوی نقشه‌های دکتر ایول را بگیرد. این فیلم دهه نودی هنوز به خاطر شخصیت‌های خاصش محبوب است و دکتر ایول یکی از جالب‌ترین دانشمندان شرور محسوب می‌شود. شخصیت دکتر ایول از شخصیت‌های شرور فیلم‌های “جیمز باند” اقتباس شد، به همین دلیل شخصیت عمیقی است. با این که او پارودی شخصیت‌های شرور دیگر است اما ظاهر و شخصیت پردازی خاصش او را متمایز می‌کند.


2. نابودگر در “نابودگر” (The Terminator)

“نابودگر” درباره یک سایبورگ است که به گذشته سفر می‌کند تا زنی به نام سارا کانر را به قتل برساند. چون آن زن در آینده بچه‌ای به دنیا می‌آورد که علیه سایبورگ ها انقلاب می‌کند. در این فیلم مردی به نام کایل از سارا کانر محافظت می‌کند و هر دو از دست نابودگر یا تی-هشتصد فرار می‌کنند. تعجبی ندارد که تی-هشتصد مهم‌ترین شخصیت فیلم است، چون اسم فیلم براساس او انتخاب شد. با این که تمرکز اصلی داستان بر روی سارا کانر است، اما تی-هشتصد همه توجه‌ها را به خودش جلب می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی کارگردان‌هایی با بیشترین تعداد جایزه اسکار که باید آثارشان را تماشا کنید


1. اَنی ویلکس  در “بدبختی” (Misery – 1990)

نویسنده‌ای بعد از تمام کردن رمانش به خانه برمی گردد، اما یک تصادف زندگی‌اش را عوض می‌کند. انی ویلکس او را نجات می‌دهد و به خانه‌اش می‌برد. اما نویسنده به تدریج متوجه می‌شوید که در این خانه مهمان نیست، چون انی طرفدار سرسخت اوست و مرد را ربوده. یک شخصیت شرور اگر محبوب شود فیلم‌های بعدی زیاد به او استناد می‌کنند و از او الهام می‌گیرند. این اتفاقی بود که برایانی افتاد. چون علاوه بر ماجراجویی‌هایش در “بدبختی”، در “کسل راک” (Castle Rock) هم به داستان او اشاره شد. بدون شکانی ویلکس یکی از بهترین شخصیت‌های شرور سینما است که تا ابد در ذهنمان می‌ماند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم