حقیقت‌های تلخ دنیای انیمه که به عنوان طرفدار انیمه با آن مواجه می‌شوید

دنیای انیمه ژاپنی روز به روز بزرگ‌تر و گسترده‌تر می‌شود و حالا یک صنعت جهانی است. در این دوره و زمانه دیگر هر بچه‌ای معنای پوکمون را می‌داند و مثلاً شخصیت‌هایی مثل اوساگی، گوکو و بقیه به فرهنگ عامه راه یافته‌اند. در دنیای انیمه از فیلم‌ها و سریال‌ها هم تقلیدهای زیادی دیده می‌شود. در دنیای انیمه چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. از انیمیشن باکیفیت آن گرفته تا ژانرها و داستان‌های مختلف. به علاوه، رفته رفته حمایت‌های بیشتری از این ژانر می‌شود و طرفداران انیمه هم منابع بیشتری در اختیار خواهند داشت. با این حال با مشکلاتی هم مواجه می‌شوند که شاید دانستن آنها جالب باشد. در اینجا حقیقت‌های تلخ دنیای انیمه که طرفداران انیمه با آن مواجه‌اند را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. طرفداران انیمه حکم دروازه‌بان را دارند

اغلب ماها وقتی از یک سرگرمی خوشمان می‌آید همیشه و همه جا از آن طرفداران می‌کنیم. به همین دلیل فکر می‌کنیم می‌توانیم تشخیص دهیم چه کسی قهرمان واقعی است و چه کسی نیست. بنابراین همین ما  را به مشکل دچار می‌کند. مثلاً اگر یک نفر اسم شخصیت‌های “دراگون بال” (Dragon Ball) را بلد نباشد، عصبانی می‌شویم.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌ها درباره گربه سیاه که برای هالووین عالی هستند و حتماً باید تماشا کنید


9. بعضی از طرفداران شخصیت‌های سمی دارند

طرفداران انیمه همین آدم‌های معمولی مثل من و شما هستیم که متاسفانه گاهی اوقات رفتارمان با بقیه خوب نیست. چون نه تنها حس می‌کنیم باید از انیمه موردعلاقه‌مان دفاع کنیم، بلکه بقیه را مسخره می‌کنیم و دست می‌اندازیم.  بنابراین علاوه بر طرفداری از انیمه‌ها و شخصیت‌های موردعلاقه‌مان با جروبحث درباره مانگا و انیمه و بهتری و بدتری هر کدام خودمان و بقیه را اذیت می‌کنیم. چنین کارهایی باعث می‌شود خاطره بدی از انیمه به یاد داشته باشیم.


8. بیشتر سریال‌های انیمه تمام محتوای مانگا را پوشش نمی‌دهند

بیشتر انیمه‌ها از لایت ناول‌ها و مانگاها اقتباس می‌شوند، و تهیه کنندگان دنیای انیمه راحت مجذوب این منابع می‌شوند. در بیشتر مواقع اقتباس انیمه می‌تواند جایگاه یک مانگا را ارتقا دهد. بعضی از اقتباس‌ها می‌توانند داستان مانگا را تکمیل کنند و برخی دیگر هم داستان و رویه دیگری را دنبال می‌کنند. گاهی اوقات یک انیمه داستان مانگا را در 12 قسمت خلاصه می‌کند. گاهی اوقات هم یک انیمه آنقدر طولانی است که می‌تواند محتوای مانگا یا لایت ناول را تا آخر دنبال کند. البته این کار کمی سخت است، مخصوصاً اگر مانگا در سطح بین‌المللی در دسترس نباشد.


7. بیشتر سریال‌های انیمه فیلر دارد

این مورد یکی از حقیقت‌های تلخ دنیای انیمه است که باید با آن مواجه شوید. در حقیقت انیمه‌هایی مثل “ناروتو” (Naruto)، “بلیچ” (Bleach) و “فری تیل” (Fairy Tail) فیلر دارند. از نظر بعضی از طرفداران این فیلرها وقت محض وقت تلف کردن هستند و کیفیت کلی انیمه را زیر سؤال می‌برند. فیلر می‌تواند ریتم سریال را بگیرد و بعضی از سریال‌ها یک فصل فیلر دارند. بنابراین ممکن است بعضی از طرفداران انیمه را رها کنند و ماجراجویی مانگا را دنبال کنند.


6. انیمه هنوز کمی ناشناخته است

بعضی از سریال‌های انیمه مثل “پوکمون” (Pokémon) در کشورهای دیگر هم محبوب هستند. هرکسی که پیکاچو یا پوکبال را بشناسد و به نظرش جالب باشند، یا سلبریتی‌هایی مثل “رابرت داونی جونیور” (Robert Downey Jr) را بشناسد از انیمه‌ها خوشش می‌آید. با این حال همه انیمه‌ها به این اندازه دیدنی نیستند. با این که انیمه رایج شده اما هنوز نمی‌تواند با مارول، دی سی یا چندگانه‌هایی مثل “جنگ ستارگان” (Star Wars) رقابت کند. بنابراین این مورد هم یکی از حقیقت‌های تلخ دنیای انیمه است.

همچنین بخوانید: شجاع‌ترین شخصیت‌های انیمه که از  هیچ چیز نمی‌ترسند و نمی‌توانید آنها را بترسانید


5. کلی سریال انیمه وجود دارد

وقتی آدم با کلی گزینه مواجه می‌شود معمولاً نمی‌داند چکار کند و شرایط برایش سخت می‌شود. این شرایطی است که حین خرید کردن برایمان پیش آمده و خوب برایمان آشناست. وقتی برای اولین بار بخواهید انیمه تماشا کنید ممکن است با دیدن صدها سریال انیمه گیج شوید. شاید به نظرتان کلی سریال‌های مشابه وجود داشته باشد. متاسفانه، با وجود کلی فیلم و سریال انیمه کار برایتان سخت است.


4. انیمه در پلتفرم‌های مختلف قابل عرضه است

این هم یکی دیگر از حقیقت‌های تلخ دنیای انیمه که برای بعضی از طرفداران عجیب است. در حال حاضر پلتفرم‌های مختلفی وجود دارد که باید اشتراک آنها را خریداری کنید تا بتوانید فیلم‌ها و سریال‌های آن را تماشا کنید. این پلتفرم‌ها شاید منابع زیادی در اختیارتان قرار می‌دهند، اما کارتان را سخت می‌کنند. شاید بهتر بود یک پلتفرم اصلی برای تماشای انیمه وجود داشت.


3. همه انیمه‌ها در سطح بین المللی در دسترس نیستند

این حقیقت تلخ ممکن است برای بعضی از طرفداران تلخ‌تر باشد و برای بعضی از طرفداران هم اصلاً مشکلی به حساب نیاید. به طور کلی می‌توانید به دی‌وی‌دی انیمه‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. با این حال بعضی از انیمه‌ها در بعضی کشورها در دسترس نیستند و نمی‌توانید در پلتفرم‌های موجود آنها را تماشا کنید.


2. انیمه‌ها معمولاً دوبله نشده‌اند یا دوبله باکیفیت ندارند

یکی دیگر از حقیقت‌های تلخ دنیای انیمه که شاید همه طرفداران را درگیر خود نکرده باشد، اما خب تلخ است. در اصل همه انیمه‌ها به زبان ژاپنی ساخته شده‌اند، اما زیرنویس آنها به زبان‌های دیگر موجود است. بعضی از طرفداران از این زیرنویس‌ها استقبال می‌کنند و بعضی دیگر نه. بعضی‌ها دوست دارند انیمه‌های دوبله شده را تماشا کنند، اما گاهی اوقات این دوبله‌ها کیفیت خوبی ندارند. دوبله‌های ضعیف یا زیرنویس‌های اشتباه طرفداران را دلزده می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های ترسناک خونین که بیشتر درباره خون و خونریزی است


1. تماشاگران غیرژاپنی ممکن است درباره انیمه دید اشتباه داشته باشند

با این که انیمه در سراسر جهان محبوب شده، اما هنوز همه طرفداران آن نیستند. به نظر خیلی‌ها انیمه مخصوص بچه‌هاست و حتی بعضی‌ها آن را با پورن یکی می‌دانند. انیمه هم کلیشه‌ها و تکرارهای خودش را دارد که شاید به نظر انیمه دوستان جالب باشد، اما از نظر بقیه اینطور نیست. اگر نظر شما هم این باشد ممکن است از تماشای انیمه دلزده شوید و آن را دنبال نکنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. یک نفر

    آبان 9, 1400

    آهای کاربرای انیمه بین سایت کجایید ؟ این مقاله رو مخصوص شما ترجمه کردند. بیاید نظر بدید.

    پ. ن : مقاله عالیه. واقعا درسته . ممنون از ترجمه

    پاسخ