فیلم‌های مشابه There Will Be Blood که از تماشای آنها لذت می‌برید

فیلم‌های مشابه There Will Be Blood – فیلمی ساخته “پل توماس اندرسون” که یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های قرن است. دنیل دی لوئیس جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی قانع‌کننده‌اش از ظهور و سقوط بارون نفت در این فیلم را دریافت کرد و رابرت السویت بهترین فیلم‌برداری را برای تصاویر نفس‌گیر و طبیعت‌گرایانه‌اش به‌دست آورد.

در این مقاله سعی کرده‌ایم فیلم‌های مشابه There Will Be Blood را برایتان آماده کنیم، آثاری که در نوع خود حماسه‌ای دیدنی و فراموش‌نشدنی‌اند و نباید تماشای آنها را از دست بدهید. با پروشات همراه باشید.


10. استاد – 2012 – The Master

اندرسون پس از دریافت احتمالاً بهترین نقدهای دوران حرفه‌ای خود برای فیلم There Will Be Blood، یکی دیگر از حماسه‌های بزرگ اما در نهایت انسانی را برای فیلم بعدی‌اش پرداخت: استاد، نقدی به‌سختی استتار شده از کلیسای ساینتولوژی.

واکین فینیکس در نقش کودکی مشکل‌آفرین بازی می‌کند که از جنگ جهانی دوم در جستجوی مسیری در زندگی‌اش است و زمانی که یک رهبر فرقه با بازی فیلیپ سیمور هافمن، او را زیر بال خود می‌گیرد آن را می‌یابد. استاد فیلمی بسیار متفاوت از خون به پا خواهد شد است، اما هر دوی آن‌ها مطالعات شخصیتی شدیدی هستند که گوشه‌ای تاریک از جامعه آمریکا را از طریق دریچه طبیعت‌گرایانه پوشش می‌دهند.


9. دار و دسته نیویورکی – 2002 – Gangs Of New York

پنج سال قبل از ایفای نقش دنیل دی لوئیس در فیلم There Will Be Blood، او نقش یک شرور قصاب را برای مارتین اسکورسیزی در فیلم حماسی جنایی تاریخی‌اش، دار و دسته نیویورکی، بازی کرد.

مانند خون به پا خواهد شد، دار و دسته نیویورکی فیلمی عظیم، جاه طلبانه و زیبا درباره روزهای اولیه تاریخ آمریکا است که دی لوئیس را در نقش یکی از پیشگامان تاریک و خشن نشان می‌دهد که در حین سنگ فرش کردن، ردی از خون را پشت سر گذاشت. راهی برای پیشرفت که شخصیت دیدنی وی را به تصویر کشیده‌است.


8. وال استریت – 1987 – Wall Street

در ظاهر، درام مالی الیور استون، وال استریت، ممکن است شباهت زیادی با حماسه نفتی اندرسون نداشته باشد. اما There Will Be Blood در اصل وال استریت در سال 1898 است.

گوردون گکو – با بازی مایکل داگلاس در یکی از بهترین بازی‌های حرفه‌ای‌اش – مانند دی لوئیس، یک تاجر بی‌وجدان است که دلارها را بر انسان‌ها ارزش می‌دهد.


7. غول – 1956 – Giant

قبل از وجود داشتن فیلم خون به پا خواهد شد، پرمخاطب‌ترین فیلم درباره ظهور یک امپراتوری نفت، فیلم حماسی وسترن غول بود. این فیلم داستان یک خانواده دامدار تگزاسی را روایت می‌کند که در تلاش برای سازگاری با زمانه هستند. پس از یافتن نفت، آنها ثروتمند و طبیعتاً فاسد می‌شوند.

این فیلم توسط سه تن از بزرگ‌ترین ستاره‌های سینمای تاریخ هالیوود – جیمز دین، الیزابت تیلور و راک هادسون – ساخته شده و همچنین دنیس هاپر در اوایل دوران حرفه‌ای خود در آن نقش آفرینی می‌کند.


6. لینکلن – 2012 – Lincoln

دی لوئیس پس از برنده شدن جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای فیلم There Will Be Blood، جایزه دیگری را برای بازی اصلی در فیلم بعدی خود، فیلم زندگینامه‌ای لینکلن اثر استیون اسپیلبرگ دریافت کرد.

دی لوئیس در نقش پرزیدنت آبراهام لینکلن عملکردی معمولی و جذاب ارائه می‌دهد. این فیلم تمام زندگی لینکلن را پوشش نمی‌دهد و فقط به مقطع حیاتی در جنگ داخلی که او موفق به لغو برده‌داری شد می‌پردازد. به اسپیلبرگ اعتماد کنید تا از سیاستمدارانی که به یک لایحه رای می‌دهند، یک سکانس تعلیق جذاب بسازد.


5. جایی برای پیرمردها نیست – 2007 – No Country For Old Men

فیلم نئو وسترن برادران کوئن، جایی برای پیرمردها نیست، همزمان در همان منطقه با There Will Be Blood فیلمبرداری شد. مانند فیلم اندرسون، شاهکار برنده اسکار برادران کوئن درباره پیامدهای منفی طمع است.

داستان فیلم در مورد لولین ماس است که مردی مجروح را که در حال گدایی آب است رها می‌کند و 2 میلیون دلار می‌دزدد، سپس گناهش او را به تعقیب بی‌امانی می‌کشاند که زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. یکی از بهترین فیلم‌های مشابه There Will Be Blood که حتما باید تماشا کنید.


4. گاو خشمگین – 1980 – Raging Bull

اسکورسیزی با اولین بمب باکس آفیس خود با گاو خشمگین که یک فیلم زندگینامه‌ای از جیک لاموتا بوکسور متوسط وزن است، به سینما بازگشت. به لطف مینیمالیسم هشیارکننده فیلمسازی اسکورسیزی (در کنار هم درخشش سینمایی صحنه‌های مبارزه) و تصویر خام و همه‌چیز رابرت دنیرو از خشم لاموتا، گاو خشمگین به درستی به‌عنوان اثر بزرگ کارگردان مورد تحسین قرار گرفت.

خون به پا خواهد شد یک فیلم ورزشی نیست، اما گاو خشمگین هم نیست. مانند There Will Be Blood، گاو خشمگین نیز یک مطالعه شخصیت تاریک درباره مردی است که شیاطین درونی‌اش به قیمت تمام چیزهای معنادار زندگی‌اش تمام می‌شوند.


3. گنج‌های سیرا مادره – 1948 – The Treasure Of The Sierra Madre

گنج‌های سیرا مادره ساخته جان هیوستون یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. همفری بوگارت در نقش دابز، یکی از سه مردی که برای جستجوی طلا به مرز می‌روند. آن‌ها ثروتی را کشف می‌کنند، اما پارانویای دابز کل تلاش را از مسیر خارج می‌کند.

در حالی که شایعات مبنی بر اینکه اندرسون هر شب این فیلم را در حین فیلمبرداری There Will Be Blood تماشا می‌کرد ممکن است بسیار اغراق‌آمیز باشد، اما به وضوح تأثیری موضوعی بر فیلم داشت. فیلم هیوستون پرتره‌ای اساسی از قدرت فاسد کننده ثروت است و یکی از فیلم‌های مشابه There Will Be Blood است که از تماشای آن پشیمان نخواهید شد.


2. همشهری کین – 1941 – Citizen Kane

به لطف پیشرفت‌های فنی که توسط اورسن ولز کارگردانی شد، همشهری کین اغلب بهترین فیلم تمام دوران نامیده می‌شود. ولز در این فیلم به عنوان بازیگری با حجاب نازک برای ویلیام راندولف هرست بازی می‌کند.

چارلز فاستر کین، غول رسانه‌ای، مانند غول نفتی، دنیل پلین ویو در فیلم There Will Be Blood، زندگی خود را در تعقیب ثروت و شکوه می‌گذراند، اما در نهایت به تنهایی و بدبختی در یک عمارت غول پیکر و خالی زندگی می‌کند.


1. رشته خیال – 2017 – Phantom Thread

یک دهه پس از ساخت There Will Be Blood، اندرسون و دی لوئیس دوباره متحد شدند تا رشته خیال را بسازند. این آخرین فیلم دی لوئیس قبل از بازنشستگی بود. وسعت آن به اندازه بازی در خون به پا خواهد شد نیست، اما به همان زیبایی فیلمبرداری شده و با مهارت بازی شده است.

در پس زمینه صحنه مد لندن در دهه 1950، فیلم رشته خیال یک بررسی دلخراش از رابطه فوق‌العاده سمی بین یک خیاط لباس و پیشخدمت جوانی است که عاشقش شده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم