بهترین بازیگران کودک فیلم‌های “استیون اسپیلبرگ” چه کسانی هستند؟

استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg) با دو اسکار، ساخت فیلم‌های پرفروش و ثبت شدن هفت فیلمش در فهرست ملی ثبت فیلم یکی از بهترین کارگردان‌های هالیوودی است. او در ژانرهای مختلف فیلم ساخته و از کلی نابازیگر کودک اجراهای دیدنی گرفته است. تعدادی از فیلم‌های او درباره بچه‌ها هستند، بنابراین نه تنها در این فیلم‌ها از بازیگران کودک استفاده کرده، بلکه آنها را در شرایطی قرار داده که راحت‌تر به موفقیت برسند. تعدادی از بازیگران کودک فیلم‌های او در حال حاضر جز ستاره‌های هالیوودی هستند. در اینجا بهترین بازیگران کودک فیلم‌های “استیون اسپیلبرگ” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. پسران گمشده در “هوک” (Hook – 1991)

“هوک” جز فیلم‌های خوب اسپیلبرگ نیست و معمولاً زیاد به آن اشاره نمی‌شود. با این حال اگر فیلم را تماشا کنید حتماً با اجرای بازیگران کودک میخکوب می‌شوید. “رابین ویلیامز” (Robin Williams)، “جولیا رابرتز” (Julia Roberts) و “داستین هافمن” (Dustin Hoffman) ستاره‌های پرفروش فیلم بودند، اما بازیگران نقش کودک در هر صحنه درخشیدند. این بچه‌ها در هالیوود به جایی نرسیده‌اند، اما اجرایشان به یادماندنی شد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم با موضوع گذر از کودکی به نوجوانی که احتمالا تاکنون ندیده‌اید


9. آدریانا ریچاردز (Ariana Richards) در “پارک ژوراسیک” (Jurassic Park – 1993)

هنوز وقتی فیلم “پارک ژوراسیک” را تماشا می‌کنیم حواسمان به ستاره‌های بزرگسال فیلم است که این طرف و آن طرف می‌دوند. هر چند در این فیلم ستاره‌های بزرگسال مثل “لورا درن” (Laura Dern) و “جف گلدبلوم” (Jeff Goldblum) حضور داشتند، اما تمرکز فیلم روی بچه‌ها بود. چون داستان حول محور نجات سه کودک می‌چرخید. “آدریانا ریچاردز” نقش خواهر بزرگ‌تر را بازی می‌کرد. او برای این فیلم چند جایزه گرفت، اما در بزرگسالی از بازیگری کناره گیری کرد و از سال 2000 فقط در دو فیلم بازی کرد.


8. جاناتان کی کوان (Jonathan Ke Quan) در “ایندیانا جونز و معبد مرگ” (Indiana Jones And The Temple Of Doom – 1984)

بهترین دوران زندگی “جاناتان کی کوان” سال‌های 1980 بود. چون با این که نقش‌هایش کلیشه بود، اما خوب از پس آنها برمی آمد. جاناتان در دو فیلم “ایندیانا جونز و معبد مرگ” و “گانیز” (The Goonies) درخشید. او در فیلم “ایندیانا جونز” نقش سخت با درونمایه طنز داشت.


7. روبی بارنهیل (Ruby Barnhill) در “بی‌اف‌جی” (The BFG – 2016)

روبی یکی از بهترین بازیگران کودک فیلم‌های “استیون اسپیلبرگ” است که در این فیلم به عنوان یک دختر کوچولوی یتیم با یک هیولای مهربان دوست می‌شود. او در زمان ضبط فیلم فقط 12 سال داشت و در برابر “مارک رایلنس” (Mark Rylance) هنرنمایی کرد. هرچند این فیلم در گیشه موفق نبود، اما نظر منتقدین را جلب کرد. روبی از آن زمان زیاد فعالیت نداشت، اما در تئاتر بازی کرد.


6. جوزف مازلو (Joseph Mazzello) در “پارک ژوراسیک” (Jurassic Park – 1993)

در “پارک ژوراسیک” جوزف نقش برادر کوچک‌تر یعنی تیم را برعهده دارد. او در زمان اجرای این نقش فقط ده سال داشت، اما از پس اجرا در کنار بازیگران بزرگسال خوب برآمد. او حتی از دو بازیگر کودک دیگر کوچک‌تر و باهوش‌تر بود. “جوزف مازلو” با حضور در فیلم‌های “شبکه اجتماعی” (The Social Network) و “زندگینامهٔ فردی مرکوری” (Bohemian Rhapsody) بیشتر از ریچاردز درخشید.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های کودکان و بزرگسالان که از آن لذت می‌برید و باید تماشا کنید


5. هنری توماس (Henry Thomas) در “ئی.تی. موجود فرازمینی” (E.T. The Extra-Terrestrial – 1982)

“هنری توماس” یکی از بهترین بازیگران کودک فیلم‌های “استیون اسپیلبرگ” بود که به خاطر درخشش زیادش در این فیلم فعالیت کمش بعد از این فیلم زیاد به چشم نیامد. توماس نقش الیوت را برعهده داشت و در کنار یک بیگانه اجرای خوبی داشت. او جایزه بهترین بازیگر جوان را به خانه برد، و در بفتا و گلدن گلوب هم نامزد شد. توماس بعد از آن فیلم نقش‌های کوتاه را برعهده گرفت، اما مهم‌ترین اجراهای بعدی او در فیلم “دکتر اسلیپ” (Doctor Sleep) و سریال “تسخیرشدگی خانه هیل” (The Haunting of Hill House) بود. با این وجود هنوز او را به خاطر الیوت می‌شناسیم.


4. هالی جوئل آزمنت (Haley Joel Osment) در “هوش مصنوعی” (A.I. Artificial Intelligence – 2001)

داستان بازیگری هالی خیلی جالب است. او در سال 1999 توجه زیادی دریافت کرد و بعد از بازی در فیلم “حس ششم” (The Sixth Sense) ساخته “ام. نایت شیامالان” (M. Night Shyamalan) مورد توجه قرار گرفت. او در سن 11 سالگی نامزد اسکار شد. همه منتظر بودند که او در آینده نقش‌های مهمی دریافت کند، اما این اتفاق نیفتاد. او در فیلم‌هایی مثل “شیرهای دست دوم” (Secondhand Lions) نقش‌های کوتاهی برعهده داشت، اما مهم تین نقش او بعد از “حس ششم” در فیلم “هوش مصنوعی” بود. هالی برای این فیلم جایزه ساترن را برنده شد.


3. داکوتا فانینگ (Dakota Fanning) در “جنگ دنیاها” (War Of The Worlds – 2005)

داکوتا یکی از بهترین بازیگران کودک فیلم‌های “استیون اسپیلبرگ” است. او در فیلم “جنگ دنیاها” در کنار “تام کروز” (Tom Cruise) بازی کرد. با این حال توانست درخشش خود را نشان دهد. البته او چهار سال قبل از این فیلم هم به خاطر بازی در فیلم “من سام هستم” (I Am Sam) نامزد گیلد شد. فیلم‌های بعدی او قبل از “جنگ دنیاها” عبارتند از “دختران بالاشهری” (Uptown Girls)، “گربه کلاه به سر” (Cat in the Hat) و “مردی در آتش” (Man on Fire). داکوتا از آن زمان یکی از بهترین بازیگران است که در سریال  “روان‌پزشک” (The Alienist) هم بازی کرد.


2. درو بریمور (Drew Barrymore) در “ئی.تی. موجود فرازمینی” (E.T. The Extra-Terrestrial – 1982)

هرچند الیوت ستاره اصلی این فیلم بیگانه‌ای بود، اما خواهرش به ستاره بزرگ‌ترین تبدیل شد. “درو بریمور” در آن زمان یک دختر هفت ساله بود. او به عنوان نوه “جان بریمور” (Drew Barrymore) در این فیلم حضور داشت و این تازه شروع ماجرا بود. او بعداً در اثر اقتباسی “آتش افروز” (Firestarter) از رمان “استیون کینگ” بازی کرد و در نه سالگی نامزد ساترن شد. این موفقیت تا بزرگسالی ادامه پیدا کرد. درو پنج بار نامزد ایمی شد و برای “گری گاردنز” (Grey Gardens) جایزه گلدن گلوب دریافت کرد. او ستاره مشاهیر هالیوود را هم دریافت کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره کودکی در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


1. کریستین بیل (Christian Bale) در “امپراتوری خورشید” (Empire Of The Sun – 1987)

کریستین بیل” نه تنها بهترین بازیگر کودک بود بلکه حالا هم ستاره هالیوود است. بیل در سن سیزده سالگی در فیلم تاریخی جنگی “امپراتوری خورشید” بازی کرد. این تازه شروع ماجرا برای او بود. از آن زمان چهار بار نامزد اسکار شد. در سال 2011 به خاطر بازی در “مشت‌زن” (The Fighter) جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد. پنج بار نامزد گلدن گلوب شد و به خاطر بازی در فیلم‌های “مشت‌زن” و “معاون” (Vice) دو بار آن را دریافت کرد. در فیلم‌های درام، حماسی تاریخی و نقش بتمن سه گانه “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight) حضور داشت. بنابراین موفق‌ترین بازیگر کودکی است که اسپیلبرگ با او همکاری کرده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. شهاب سنگ

    آبان 6, 1400

    جایگاه بیل در این رتبه بندی واقعا درسته.همونجا نشون داد که میتونه جز بهترین های نسل خودش بشه که هست.

    پاسخ