شخصیت‌های فیلم‌های دیزنی که به بیماری‌های روانی جدی مبتلا بودند

در این مقاله می‌خواهیم شخصیت‌های فیلم‌های دیزنی را به شما معرفی کنیم که به بیماری‌های روانی مبتلا بودند و شرایط آن‌ها را تحلیل کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. پینوکیو

پینویکو اسم عروسک چوبی است که یک مرتبه زنده شد. یک پری مهربان او را زنده کرد و در عوضش از او خواست شجاع، راستگو و فروتن باشد. متاسفانه پینوکیو نتوانست سر قولش باند و به یک دروغگوی ماهر تبدیل شد. متاسفانه او به طرز بیمارگونه‌ای دروغ می‌گوید و هر بار دماغش بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. اما کاری از دست و ساخته نیست و با این که عقلش می‌خواهد جلوی او را نگه دارد اما نمی‌تواند.

همچنین بخوانید: پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ دیزنی


5. پیتر پن

پیتر پن یکی از  شخصیت‌های فیلم‌های دیزنی و تنها شخصیتی در این لیست است که یک بیماری به اسم او نامگذاری شده، یعنی سندرم پیتر پن. قهرمان داستان، پیتر پن، پسری است که هرگز بزرگ نمی‌شود و از لحاظ اجتماعی هم نابالغ مانده. با این که یک بزرگسال به حساب می‌آید اما هنوز دنبال خوشگذرانی های بچگی است. برای او زمان معنی ندارد. زندگی او تفریح و خوشگذرانی و ماجراجویی خلاصه شده. البته این موضوع همیشه خوب نیست چون می‌تواند او را به دردسر بیندازد.


4. ایور

گفته می‌شود در دنیای داستان‌های وینی د پو، همه شخصیت‌ها به نوعی از بیماری روانی رنج می‌برند. مثلاً تیگر اختلال کم توجهی دارد، و پیگلت شدیداً مضطرب است. ایور یک الاغ است که تمام عمر ناامید و بدبین است. او به خاطر افسردگی‌اش نمی‌تواند از خوشی‌های زندگی لذت ببرد. حتی اگر صدایش را بشنوید متوجه می‌شوید چقدر افسرده است، اما خب به خاطر همین افسردگی بیشتر وقت‌ها ساکت است.

همچنین بخوانید: جدیدترین لایواکشن‌های دیزنی که منتظر اکران آن‌ها هستیم و باید تماشا کنید


3. اسکار

اسکار یک شیر شرور و شخصیت منفی اصلی در فیلم “شیرشاه” (The Lion King) است. او برادر موفاسا و عموی سیمباست که بیشتر از یک بیماری روانی دارد. اولاً، او یک جامعه گریز واقعی است. چون برادرش را کشت و حتی می‌خواست برادرزاده‌اش را هم بکشد. درست مثل یک قاتل سریالی به هیچکس رحم نمی‌کند. به علاوه، او یک خودشیفته تمام عیار است که انتظار دارد همه به احترام بگذارند و از همه بالاتر باشد. خشونت او آنقدر زیاد است که هیچ چیز جلودارش نیست و اصلاً به مشکلاتی که به بار می‌آورد فکر نمی‌کند.


2. کاپیتان هوک

شخصیت شرور داستان کلاسیک “پیتر پن” که به جای دستش یک قلاب دارد، چون پن دست او را برید و جلوی تمساح انداخت. در نتیجه هوک به اختلال پس از حادثه دچار شده. بدتر این که آن تمساح هم از مزه خون او خوشش آمده و دائم به دنبالش است. این تمساح در شکم خودش یک ساعت زنگ دارد که وقتی سروکله‌اش پیدا می‌شود این ساعت صدا می‌دهد. بنابراین عجیب نیست که هوک چنین رفتاری دارد. خشم او، عطش برای گرفتن انتقام از پن و ترسش به خاطر اتفاق بدی است که هنوز دست از سر او برنمی دارد.

همچنین بخوانید: صحنه‌های حذف شده دیزنی که از ندیدن آنها خوشحال هستیم


1. السا

یکی از شخصیت‌های فیلم‌های دیزنی، یعنی فیلم موفق “یخ زده” (Frozen)، که به طور مادرزادی می‌تواند یخ و برف تولید کند. ناتوانی او در کنترل قدرت‌هایش به حوادث بدی منجر شده، مثلاً یک بار نزدیک بود خواهر خودش را بکشد. در نتیجه به اختلال‌های روانی پارانویا و آگورافوبیا مبتلا است. پارانویا به خاطر این است که دائم می‌ترسد با قدرتش اتفاقات بدی به بار بیاورد و مثلاً به خواهرش آسیب برساند. به همین دلیل خودش را از جامعه دور می‌کند تا به کسی آزار نرساند. البته وقتی متوجه می‌شود عشق راه کنترل قدرت‌هایش است مشکلش را حل می‌کند. اما از آنجاییکه مشکلاتش قدیمی هستند روانش را به هم می‌ریزند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. اوتاکو *

    آبان 4, 1400

    ایور کلاغه ؟ من کفر میکردم موجود دیگرس است پس اشتباه فکر میکردم

    پاسخ