20 فیلم برتر کودک و نوجوان

20 فیلم برتر کودک و نوجوان

جوزف کمپل نویسنده “قهرمان هزارچهره” به این نتیجه رسید که تمام داستان‌ها بر اساس ساختارهای مشترک پایه‌گذاری شده‌اند و سفر یک قهرمان را نشان می‌دهند. هر داستان پیام متفاوتی دارد و در همه آن‌ها یک قهرمان ماجراجویی زندگی خود را آغاز می‌کند، همان‌گونه که در واقعیت هر انسان ماجراجویی خود را دارد.

والدین باید فیلم‌های مفیدی که می‌توانند درس‌های مهم زندگی را به کودکان بیاموزند در اختیارشان قرار دهند. این درس‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا زندگی خویش را تغییر دهند. در این 20 فیلم برتر ژانر کودک و نوجوان که درس‌های مهمی را به آن‌ها می‌آموزد به شما معرفی می‌کنیم.

1. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon): پذیرش تفاوت‌ها و شخصیت واقعی خود

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

هیکاپ جوانی از یک روستای اسکاندیناوی است که در آنجا مبارزه با اژدها رایج است. پدرش او را به مدرسه مبارزه با اژدها می‌فرستد، اما او به خاطر طرز فکرش با یک اژدهای آسیب‌دیده به نام “بی‌دندان” دوست می‌شود.

این فیلم به ما می‌آورد که باید فرزندان خود را به خاطر آنچه هستند دوست بداریم نه آنچه ما انتظار داریم باشند.

2. فیلم لگو (The Lego Movie): همه افراد پیش از آنکه به یک فرد استثنائی تبدیل شوند یک انسان معمولی بوده‌اند.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: فیلم لگو

یک لگوی معمولی به‌اشتباه به‌عنوان لگویی که باید جهان را نجات دهد شناخته می‌شود. اما او باوجود آماده نبودن به یک قهرمان تبدیل می‌شود.

این فیلم اهمیت متفاوت بودن را نشان می‌دهد و به ما می‌آموزد که از نقش بازی کردن دست برداریم. متفاوت باشید و قدر خود را بدانید.

3. شیر شاه (The Lion King): تجارب دردناک باعث رشد پیشرفت خواهد شد.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: شیرشاه

سیمبا جانشین پادشاهی است اما زمانی که عمویش پدر او را می‌کشد مجبور می‌شود سرزمین خود را ترک کند. سپس در بزرگ‌سالی به زادگاه خود بازگشته و با کمک دوستانش با عموی خود روبه‌رو می‌شود.

شیر شاه اهمیت یادگیری از گذشته را نشان داده و نشان می‌دهد که رشد و پیشرفت می‌تواند ترسناک باشد. همان‌گونه که مارک تواین می‌گوید:

“من در زندگی نگرانی‌های بی‌شماری داشته‌ام که بیشترشان هیچ‌گاه رخ نداد.”

4. داستان اسباب‌بازی (Toy Story): کار گروهی مهم است پس به‌تنهایی مبارزه نکنید.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: داستان اسباب بازی

زمانی که اندی یک اسباب‌بازی جدید خریداری می‌کند، وودی جایگاه خود به‌عنوان اسباب‌بازی موردعلاقه اندی درخطر می‌بیند. زمانی که خانواده اندی نقل‌مکان می‌کنند وودی و دوستانش تلاش می‌کنند که از دست همسایه شرور فرار کرده و به اندی ملحق شوند.

کلید موفقیت در زندگی دوستی و کار گروهی است. بنابراین از آشنایی با افراد جدید استقبال کنید زیرا شناخت افراد جدید لذت‌بخش است.

5. ماشین‌ها (Cars): برنده شدن موقتی است اما پیروزی همیشگی است.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: ماشین ها

لایتنینگ مک کوئین به‌طور غافلگیرکننده‌ای خود را در یک شهر قدیمی می‌بیند و به‌تدریج با سایر خودروهای شهر دوست می‌شود که در مسابقه قهرمانی به او کمک می‌کنند.

گاهی اوقات نمی‌توان از تمام قدرت خود استفاده نمود. اما در این فیلم ماشین‌ها این کار را انجام می‌دهند. جمله فیلم مرد عنکبوتی را به خاطر بسپارید:

“قدرت زیاد مسئولیت زیادی را به همراه دارد.”

6. مولان (Mulan): اگر حق با شماست برخلاف جریان آب شنا کنید.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: مولان

مولان دختریست که برای مراقبت از پدر و دفاع از کشور ناچار به پنهان کردن جنسیتش می‌شود؛ او عاشق یک سرباز شده و با کمک اژدهایش از یک حمله پیشگیری می‌کند.

مولان اهمیت به دست گرفتن سرنوشت خود را به انسان نشان می‌دهد. پس داستان خود را نوشته و کنترل زندگی خود را به دست بگیرید.

7. درون و بیرون (Inside Out): شادی واقعی زمانی به دست می‌آید که با غم روبه‌رو شوید.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: درون و بیرون

زمانی که به خاطر یک نقل‌مکان زندگی یک دختر 11 ساله زیرورو می‌شود، احساساتش او را نجات می‌دهند. اما این اتفاقات و تغییرات چیزی بیش از احساس غم هستند. غم و شادی او را تنها گذاشته و تنها احساساتی که برای او می‌ماند، خشم، ترس و ناراحتی است.

درون و بیرون اهمیت نشان دادن غم و پذیرفتن کمک دیگران را نشان می‌دهد. غم لازمه زندگی است. درک کردن این احساس به ما اجازه می‌دهد با افرادی که غم را تجربه کرده‌اند ارتباط برقرار کنیم.

8. منجمد (Frozen): عشق واقعی در خانواده یافت می‌شود.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: منجمد

پس‌ازاینکه السا با یک طلسم زمستان سختی را به بار می‌آورد، آنا تلاش می‌کند که امپراتوری‌شان را نجات دهد. او نه‌تنها باید امپراتوری بلکه خواهرش را نیز نجات دهد.

این فیلم داستان دختران زیبایی است که برای نجات زندگی خود به یک مرد نیاز ندارند. همچنین عشق واقعی در خانواده و بین خواهران یافت می‌شود.

9. موانا (Moana): به هر قیمتی که شده به رؤیاهای خود دست پیدا کنید.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: موانا

موانا در یک ماجراجویی با یک نیمه خدا برخورد می‌کند و به همراه هم سفری را آغاز نموده و در این راه با هیولاها دیدار می‌کنند. موانا سرنوشتش را محقق نموده و شخصیتش را درمی‌یابد.

موانا اهمیت دنبال نمودن رؤیاها را نشان می‌دهد. او تفاوت میان دنبال نمودن انتظارات خانواده و رؤیاهای شخصی را نشان می‌دهد.

10. در جستجوی خوشبختی (The Pursuit of Happyness): آن‌قدر تلاش کنید تا موفق شوید، هیچ‌چیز آسان به دست نمی‌آید.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: در جستجوی خوشبختی

یک پدر مجرد (کریس) به همراه پسرش از آپارتمان بیرون شده و جایی برای زندگی ندارد. او سرانجام در یک مزرعه مشغول می‌شود. او و پسرش در شرایط سخت تاب آورده و هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع موفقیتشان شود.

این فیلم درس‌های مهمی می‌آموزد که مهم‌ترین آن عزم و اراده است. اگر شک دارید این فیلم را تماشا کنید، مطمئناً پشیمان نخواهید شد.

11. دیو و دلبر (Beauty and the Beast): زیبایی درونی اهمیت دارد نه زیبایی بیرونی.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: دیو و دلبر

بل به درون قصر یک دیو طلسم شده وارد می‌شود. این طلسم زمانی شکسته می‌شود که دیو عشق را بیاموزد و عشقش پذیرفته شود.

در این فیلم ما عشق یک زن زیبا به یک دیو را می‌بینیم. این فیلم اهمیت شناخت زیبایی درونی را به ما نشان می‌دهد. پس فریب ظاهر را نخورید.

12. جادوگر شهر از (The Wizard of Oz): همه ما پتانسیل کافی را داریم، تنها باید تلاش کنیم.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: جادوگر شهر از

پس از یک طوفان مهیب دوروتی و سگش به سرزمین جادویی از برده می‌شوند. او به همراه دوستان جدیدش در جستجوی جادوگر است تا راه خانه را به او نشان دهد.

این فیلم کلاسیک داستان جستجوی راه بازگشت به خانه را نشان می‌دهد، درحالی‌که در تمام مراحل داستان دوروتی می‌تواند به خانه بازگردد. تنها باید خودش آن را کشف کند. پس قدرت خود را کشف کنید.

13. فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter): عمیق‌ترین ترس‌هایتان قدرتتان را از بین می‌برد.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: هری پاتر

هری پاتر در یازدهمین سال تولدش با هویت واقعی خود آشنا می‌شود. او متوجه می‌شود که جادوگر است و قدرت‌های خارق‌العاده‌ای دارد. او سپس با دوستان جدیدی آشنا شده و انتقام مرگ والدینش را می‌گیرد.

تمام فیلم‌های هری پاتر اهمیت مواجهه با ترس‌هایمان را نشان می‌دهند. هرچقدر هم که ترسناک به نظر برسد بازهم باید با ترس‌هایمان رودرو شویم.

14. فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars): نقاط ضعف و قدرت خود را آموخته و آن‌ها را بکار بگیرید.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: جنگ ستارگان

لوک از شاهزاده لیا پیغامی دریافت می‌کند مبنی بر اینکه یک شرور او را دزدیده است. لوک برای نجات او سفری را آغاز می‌کند، به کمک افراد دیگر علیهان فرد مبارزه می‌کند، سیاره را نجات داده و به هویت واقعی خود پی می‌برد.

زور و قدرت نشانه نیروهای درونی ماست. زمانی که از قدرت خود بهره بردیم می‌توانیم به همه‌چیز دست پیدا کنیم.

15. تایتان ها را به خاطر داشته باش (Remember the Titans): تنها با تغییر دادن خود می‌توان به موفقیت رسید.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: تایتان ها را به خاطر داشته باش

در سال 1971 یک تیم فوتبال دبیرستان مجبور می‌شود تیم فوتبال سفیدپوستان و سیاه‌پوستان را باهم ادغام کند. مربی تیم فوتبال سیه پوستان به‌عنوان مربی اصلی استفاده می‌شود. این فیلم یک فیلم قوی و احساسی است که یک مربی افراد مختلف را به هم نزدیک می‌کند.

این فیلم نشان می‌دهد که ما برای به موفقیت رسیدن باید تغییر کنیم. بنابراین باید برای پیشرفت جهان خود تغییر کرد.

16. آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland): اگر بتوانید رؤیای چیزی را داشته باشید، می‌توانید به آن دست پیدا کنید. پس از داشتن رؤیاهای بزرگ نترسید.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: آلیس در سرزمین عجایب

آلیس خرگوشی را درحال دویدن دیده و به دنبال او به حفره بزرگی می‌افتد. سپس خود را در سرزمینی به نام سرزمین عجایب می‌بیند که همه‌چیز غیرمنطقی و فانتزی است.

این فیلم به ما می‌آموزد که همه‌چیز غیرممکن است تا زمانی که خلافش ثابت شود. پس رؤیابافی کرده و به آن دست یابید. همان‌طور که ملکه می‌گوید:

“زمانی که من هم‌سن تو بودم، یک ساعت از روز را رؤیابافی می‌کرد. گاهی اوقات پیش از صبحانه به شش کار غیرممکن فکر می‌کنم.”

17. زمین قبل از زمان (The Land Before Time): عشق همیشه وجود دارد حتی اگر کسانی را که دوست دارید در کنارتان نباشند.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: زمین قبل از زمان

زمانی که یک دایناسور با دایناسور دیگر جنگیده و می‌میرد، فرزندش خود را تنها می‌بیند. او در زمان مرگ به فرزندش می‌گوید که دره بزرگ را پیدا کند. این دایناسور کوچک با دوستان تازه‌اش سفری را آغاز کرده و در این راه با دایناسوری که مادرش را کشت روبه‌رو می‌شود.

این فیلم نشان می‌دهد حتی اگر یکی از اعضای خانواده از دنیا رفت، بازهم همیشه با شماست و شما باید خیلی شجاع باشید که زندگی خود را ادامه دهید.

18. کتاب جنگل (The Jungle Book): به خاطر آنچه دارید شکر گذار باشید تا خوشحال شوید.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: کتاب جنگل

ماگلی کودکی است که در جنگل توسط گرگ‌ها پرورش یافت اما ببر آدم‌خواری به نام شارخان او را تهدید می‌کند. سپس خانواده گرگ‌ها این پسر را وادار می‌کنند که به روستای انسان‌ها برود. اما او به کمک دوستانش مقابل خطرات جنگل ایستادگی کرده و با شارخان روبه‌رو می‌شود.

در این فیلم ماگلی نگران نداشته هایش نیست. بلکه به خاطر داشته‌هایش شکر گذار است و از آن‌ها استفاده می‌کند. پس قدر آنچه را که دارید بدانید و عاقلانه از آن‌ها استفاده کنید.

19. کوبو و دو رشته (Kubo and the Two Strings): شما نویسنده زندگی خود هستید، پس داستان خود را نوشته و در صورت نیاز آن را تغییر دهید.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: کوبو و دو رشته

شبحی احضار شده از گذشته زندگی کوبو را زیرورو می‌کند. او برای مقابله با خدایان و هیولاها از دوستانش کمک گرفته و با کمک اسلحه جادویی‌اش با آن‌ها مبارزه می‌کند. او در این راه راز پدرش را کشف می‌کند.

ما این قدرت را داریم که داستان زندگی خود را بنویسیم. این حقیقت زمانی که مادر کوبو می‌گوید که نزدیک بود پدر او را بکشد، آشکار می‌شود. اما او عاشق پدر کوبو می‌شود و داستان تغییر می‌کند. او تصمیم می گرد نویسنده اصلی داستان زندگی خود باشد.

20. ترول ها (Trolls): به دنبال خوشبختی نگردید زیرا خوشبختی در درون انسان‌هاست.

20 فیلم برتر کودک و نوجوان: ترول ها

زمانی که برگن ها دوستان پاپی را می دزدند او به دنبال یافتن آن‌ها سفری را آغاز می‌کند. او در این راه یا برانچ هم مسیر می‌شود و نه‌تنها دوستانش را نجات می‌دهد بلکه عاشق می‌شود.

خوشبختی در درون ماست. ما نمی‌توانیم آن را خریداری کنیم.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم