صحنه‌های حذف شده دیزنی که از ندیدن آنها خوشحال هستیم

در لیست آثار کلاسیک دیزنی محبوب‌ترین داستان‌های ما دیده می‌شود. برای خلق این داستان‌ها، ماجراجویی‌ها و آثار دیدنی تلاش زیادی انجام گرفته است. با این حال بخش‌هایی از این داستان‌ها حذف شده‌اند. در حالی که بعضی از صحنه‌ها به خاطر بلند بودن، بازنویسی یا دلایل دیگر حذف شده‌اند، صحنه‌هایی که در اینجا معرفی می‌کنیم به خاطر تأثیر منفی روی مخاطب از فیلم حذف شده‌اند. هر چند برخی از آنها را ویرایش کرده و دوباره بازنویسی کردند. در اینجا صحنه‌های حذف شده دیزنی که از ندیدن آنها خوشحال هستیم را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. قبرستان ماشین‌ها در “ماشین‌ها” (Cars – 2006)

فیلم “ماشین‌ها” شاید چندان خلاقانه نباشد، اما وجود چنین صحنه ترسناکی در فیلمی که ماشین‌ها در آن حرف می‌زنند حیرت انگیز است. در یکی از صحنه‌ها که لایتنینگ در جنگلی به دنبال پیدا کردن راه خانه است قبرستانی از ماشین‌های کهنه می‌بیند. این صحنه بسیار ترسناک است، چون انگار او دارد بین جسدها راه می‌رود. اگر او یک انسان بود این صحنه می‌توانست وحشتناک باشد، به همین دلیل سانسور شد.

همچنین بخوانید: جدیدترین لایواکشن‌های دیزنی که منتظر اکران آن‌ها هستیم و باید تماشا کنید


9. خشم سانتا در “کابوس قبل از کریسمس” (The Nightmare Before Christmas – 1993)

هرکس که در شب کریسمس در یک کیسه گیر بیفتد و بعد به دست یک لولوخوخوره این طرف و آن طرف برود، حتماً حال و روز خوبی ندارد. از طرف دیگر، سانتا یا بابانوئل این فیلم با بابانوئل‌های امروزی فرق دارد. بعد از اینکه جک با سورتمه تصادف می‌کند، بابانوئل آماده است تا دوباره تعطیلات را تحت کنترل خودش داشته باشد. او حق دارد عصبانی شود و حتی جک هم نمی‌تواند او را سرزنش کند، اما طراحی اولیه این الف چندان جالب نبود.


8. هویت اوگی در “کابوس قبل از کریسمس”

در آن زمان شخصیت اوگی بوگی یا لولوخورخوره شخصیت جذاب فعلی نبود، چون طراحی و ظاهری بدشکل و حال بهم زن داشت. البته نویسنده‌ها هم چنین ایده‌ای نداشتند و معلوم نبود دلیل این طراحی زشت چیست. به همین دلیل صحنه مربوط به این شخصیت یکی از صحنه‌های حذف شده دیزنی است.


7. گرسنگی ژپتو در “پینوکیو” (Pinocchio – 1940)

ژپتو یک شخصیت ملایم و مهربان است که کسی را اذیت نمی‌کند، اما گرسنگی و ناچاری می‌تواند انسان را وادار کند که به کارهای عجیب دست بزند. همدستی با گربه برای کشتن و خوردن ماهی قرمز آن هم در شکم یک نهنگ می‌تواند بی رحمانه باشد. در حقیقت در شرایط بغرنج کارهای بدی از انسان دست می‌زند، اما این یکی از شخصیت ژپتو بعید است


6. اعدام آلیس در “آلیس در سرزمین عجایب” (Alice In Wonderland – 2010)

“والت دیزنی” زمانی می‌خواست نسخه‌ای از “آلیس در سرزمین عجایب” را بسازد که کاملاً شبیه کتاب باشد و از نقاشی‌های آن الهام بگیرد. اما قبل از این که فیلم به نسخه موزیکال تبدیل شود 50 درجه تاریک‌تر بود. تصاویر ترسناک، هیولاهای چندش آور و صحنه‌های وحشتناک فقط بخشی از فیلم بودند چون اعدام آلیس هم در فیلم دیده می‌شود. خوشبختانه این صحنه یکی از صحنه‌های حذف شده دیزنی است.

همچنین بخوانید: پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ دیزنی


5. صحنه آشنایی با نالا در “شیر شاه” (The Lion King – 1994)

این صحنه در نمایش برادوی بود، بنابراین شاید بهتر بود در لیست قرار نمی‌گرفت، اما خب تصمیم بر این شد که به آن اشاره کنیم. در صحنه حذف شده “شیر شاه”، اسکار به دنبال ملکه‌ای است تا میراثش را ادامه دهد. شاید این صحنه می‌توانست به خلق یک موزیکال دیدنی منجر شود، اما وقتی چشمش به نالا می‌خورد همه چیز عوض می‌شود. این صحنه بسیار ترسناک و عجیب است و در صورتی که حذف نمی‌شد باید فیلم را برای 13 سال به بالا اختصاص می‌دادند.


4. استیچ دیوانه در “لیلو و استیچ” (Lilo And Stitch – 2002)

شاید استیچ یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دیزنی باشد، اما بیشتر مسائل مربوط به فیلم به خاطر استیچ است. با این که شاید الان فقط دردسرساز باشد، اما زمانی یک شیطان بود. در یک صحنه لیلو استیچ را به دوست ماهی‌اش نشان می‌دهد. وقتی استیچ ماهی را جلوی کلی مرغ دریایی گرسنه می‌اندازد، صحنه ترسناک می‌شود. در حالی که لیلو سعی می‌کند او را نجات دهد استیچ با یک لبخند شیطانی تماشاگر است. این صحنه اصلاً دیدنی نبود.


3. قلاده‌های شوک دار در “زوتوپیا” (Zootopia – 2016)

“زوتوپیا” با مضامین نژادپرستانه، عدالت خواهانه، مواد مخدر و شوک فرهنگی شاید مخصوص بزرگسالان باشد. اما این مضامین تنها مضامین تاریک فیلم نیست. یکی از ماجراهای فیلم این بود که برخی از اعضا قلاده‌های شوک دار پوشیده بودند تا رفتارهای وحشیانه نشان ندهند. صحنه‌ای که نیک با این شوک برقی شکنجه می‌شود اصلاً برای یک انیمیشن دیزنی مناسب است. خوشبختانه کارگردان‌ها تصمیم گرفتند این فیلم را یک کمدی پلیسی نگه دارند و صحنه‌های ناراحت کننده را حذف کنند.


2. بزرگ شدن نگهبان در “دیگ سیاه” (The Black Cauldron – 1985)

حتماً دلیلی دارد که “دیگ سیاه” را هنوز گاو پیشانی سفید دیزنی می‌دانند. این فیلم صحنه‌ای ترسناک و رعب انگیز دارد، اما همه اینها در مقایسه با صحنه‌های حذف شده دیزنی در این فیلم هیچ است. در این صحنه یکی از اعضای گارد سلطنتی بعد از یک گزش به شکل یک زامبی درمی آید و پوست بدنش می‌ریزد. این صحنه واقعاً ترسناک بود.

همچنین بخوانید: بدترین انیمیشن‌های کمپانی دیزنی در سال‌های 2000 (بر اساس امتیاز راتن تومیتوز)


1. حلقه جمعه سیاه در “داستان اسباب بازی” (Toy Story – 1995)

آنچه که شبیه یک افسانه شهری به نظر می‌رسد داستان یکی از فیلم‌های انیمیشن است. در نسخه اولیه “داستان اسباب بازی” وودی رهبر دوست داشتنی اسباب بازی‌های اندی نبود. بلکه یک شخصیت خبیث و حسود بود که ویلن فیلم محسوب می‌شد. حتی در حلقه جمعه سیاه که در فیلم اصلی حذف شد، او بعد از این که به دوستانش توهین می‌کند باز را از پنجره به بیرون پرت می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. buy anabolic online

    آبان 3, 1400

    Thanks for the good article, I hope you continue to work as well.Спаситель на продажу

    پاسخ

  2. یک نفر

    آبان 1, 1400

    هیچ وقت فکر نمیکردم همچین مقاله ای نوشته بشه، چه برسه به اینکه ترجمه هم بشه. خیلی خیلی جالب و مفید بود.

    پاسخ