15 شهر و مکان جذاب فرانسه برای گردشگران

فرانسه کشور شهرهای زیبا، پنیرهای مختلف، عشق، شراب، رودخانه و زمین‌های کوه‌های آلپ است. به‌سختی می‌توان عاشق این کشور نشد، کشوری که با هنر و مد پیوند خورده است. در اینجا به مقصدهای گردشگری فرانسه نگاهی می‌اندازیم.


1. پاریس

15 جاذبه گردشگری فرانسه: پاریس

شهر افسانه‌ای عشق و نور، موزه لوور، برج مونت مارتر، میدان لاتین که همینگوی در آنجا با گینزبرگ وقت‌گذرانی می‌کرد، رود سن، نوتردام و برج زیبای ایفل، به معرفی نیاز ندارد. گردشگرانی که برای اولین بار به فرانسه سفر می‌کنند باید از پایتخت زیبا و افسانه‌ای آن دیدن نمایند. این شهر به‌ندرت گردشگران را ناامید می‌کند. مناطق زیبای پاریس عبارت‌اند از بارهای رمانتیک شراب، کاخ ورسای، طاق پیروزی، شانزه لیزه، گورستان پرلاشز، جزیره ایل دولاسیته، کافه‌های اطراف جزیره سن مارتین، و غیره است.


2. پورکئرولوز

15 جاذبه گردشگری فرانسه: پورکئورولوز

جزیره پورکئرولوز (Porquerolles) در آب‌های دریای مدیترانه همانند یک نگین در خط ساحلی کوت دزاور می‌درخشد. خودرو به این جزیره راه داده نمی‌شود و هیچ جاده‌ای هم در آنجا وجود ندارد. به این معنا که رفت‌وآمد در میان این جزیره و نقاط زیبای آن تنها از طریق دوچرخه امکان‌پذیر است. می‌توانید در مسیرهای این جزیره قدم زده و از مزارع آفتاب‌گردان دیدن کنید، از درختان زیبا و جنگل‌های کاج لذت ببرید، گیاه اکالیپتوس و مورد را بو کنید و در سواحل آن استراحت کنید.


3. مارسی

15 جاذبه گردشگری فرانسه: مارسی

شهر تاریخی مارسی (Marseille) از تاریخ، شکوه و جلال، انبوه است. مارسی که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپایی در نظر گرفته می‌شود توسط‌ها یونانی‌ها، رومی‌ها، دوک‌های آن جو و اشراف و امپریالیست‌های فرانسه ساخته شد، نام‌های بزرگی چون کنت مونت کریستو را به جهان معرفی کرد و امروزه به‌عنوان دومین شهر بزرگ فرانسه در نظر گرفته می‌شود. این شهر که از دل دریای مدیترانه و صخره‌ها بیرون زده است یکی از بنادر زیبای قاره اروپا یعنی بندر وایو را در خود جای داده است. این بندر زیبا که در داخل و وسط شهر قرار دارد روبه روی باسیلکای نوتردام قرار گرفته است. در این شهر موزه‌ها و محله‌های مختلفی قرار گرفته، ازجمله محله زیبای لاپانیر که قدیمی‌ترین و زیباترین بخش این شهر است.


4. لیون

15 جاذبه گردشگری فرانسه: لیون

در اروپا چندین شهر وجود دارند که از لیون (Lyon) قدیمی‌تر هستند. این شهر که جز میراث یونسکو است دارای آمفی‌تئاترهای رومی و ساختمان‌های رنسانسی بوده و بدون شک یکی از جاذبه‌های اصلی فرانسه است. در سفر به این شهر در ابتدا از بندر لیون دیده کرده، سپس به رودخانه سون رفته و از پل معروف آن‌که در قرن 15 و 16 ساخته شده و کلیسای جامع سنت جان، بازدید کنید. در بالای این شهر تپه فورویر قرار دارند که ساختمان‌های آن با معماری گوتیک و بیزانسی تزئین شده، محله Presqu’ile دارای چندین کافی‌شاپ، بوتیک و سالن اپرا است. از دیگر دیدنی‌های این شهر می‌توان خرابه‌های رومی در Croix-Rousse و مقبره‌ها را نام برد.


5. استراسبورگ

15 جاذبه گردشگری فرانسه: استراسبورگ

شاید در نگاه اول شهر استراسبورگ (Strasbourg) با خانه‌های آلمانی و ساختمان‌های نیمه چوبی به سبک راین لند، چندان فرانسوی به نظر نرسد. اما این شهر زیبا در محدوده آلزایس، به دلیل وجود شراب‌های گوناگون، غذاهای خوشمزه و خیابان‌هایی که در آن پیتزافروشی‌های مختلفی را می‌بینید، شهرت دارد. بیشتر توریست‌ها با سفر به این شهر به منطقه فرانسوی پتایت می‌روند که در کوچه‌های تنگ و باریک آن خانه‌های کوچک چوبی و در کانال‌های آن آبشارهای روان، دیده می‌شود. در بخش مدرن شهر پارلمان اروپایی و اتاق‌های مدرن دادگاه دیده می‌شود که نشانه مدرنیته بودن و نقش سیاسی این شهر است.


6. گاسین

15 جاذبه گردشگری فرانسه: گاسین

روستای کوچک گاسین در پشت خط ساحلی کوت دآزور و در میان سن تروپه و سنت ماکسیم قرار گرفته‌اند. بسیاری از افراد این روستای کوچک را زیباترین روستای کشور می‌دانند که کوچه و خیابان‌های تنگ و باریک آن با گل‌های کاغذی تزئین شده است. خانه‌های آن با پنجره‌های آبی‌رنگ مدیترانه‌ای تزئین شده و شاخه‌های پیچک از آن آویزان است. اگر در کافه‌های خیابانی این شهر بنشینید می‌توانید چشم‌انداز خرابه‌های شهر La Croix Valmer را ببینید که از زمان حمله آفریقایی‌ها به جنوب فرانسه به یادگار مانده‌اند.


7. دره لوئر

15 جاذبه گردشگری فرانسه: دره لوئر

باغ زیبای فرانسه در قلب این سرزمین بیش از 280 کیلومتر وسعت دارد. این باغ زیبا در منطقه زیبایی که در کنار رودخانه لوئر (Loire) قرار گرفته و دارای شراب‌های مختلف است، قرار دارد. این منطقه باوجود تپه‌های مواج و مزارع آفتاب‌گردان، به دلیل تاریخ غنی آن در لیست یونسکو قرارگرفته است. ازجمله بناهای تاریخی آن عبارت‌اند از قلعه‌های زیبا و کوهپایه‌ای، مانند قلعه گوتیک در امبوز، که زمانی اقامتگاه شاهان فرانسه بوده است، و قلعه قرون‌وسطایی چمبورد.


8. آراس

15 جاذبه گردشگری فرانسه: آراس

شهر زیبای آراس (Arras) در بین شهر بندری کاله و شهر بزرگ پاریس قرار دارد. این شهر به علت تاریخ غنی و بناهای تاریخی‌اش گردشگران بسیاری را به‌سوی خود جلب می‌کند، این بناهای تاریخی حاصل حکومت چندین ساله رومی‌ها، دوک‌های فلاندر، بورگونی، دوک‌های اسپانیایی هاسبورگ و حکومت فرانسه، هستند. برج گوتیک این شهر جز میراث یونسکو بوده که از کوچه‌های باریک و ساختمان‌های فلاندری آن سر برافراشته است. همچنین این شهر دارای یکی از برترین سیستم‌های زیرزمینی اروپا است.


9. سواحل نرماندی

15 جاذبه گردشگری فرانسه: سواحل نرماندی

سواحل نرماندی امروزه یادآور مشکلات و اتفاقات سال 1944 است. امروزه گردشگران به این منطقه شمالی با تپه‌های شن و ماسه و صخره‌ها می‌روند تا از میدان نبرد که روزی نرماندی‌ها در آن به مبارزه می‌پرداختند، ساحل اوماها و بقایای اسلحه‌ها و دیوار آتلانتیک، دیدن کنند. اما اهمیت نرماندی تنها به تاریخ گذشته‌اش نیست. در کانال انگلیسی در مونت سنت میشل کلیسای جامع قرون‌وسطایی قرار دارد، صومعه‌های سیستری ها مناظر زیبایی به وجود آورده و منطقه ساین هم برای پیاده‌روی یک بهشت محسوب می‌شود.


10. شامونی

15 جاذبه گردشگری فرانسه: شامونی

شامونی (Chamonix) در کوه‌های آلپ، در دامنه تپه‌ها و قله‌های بلانک (بلندترین کوه اروپا خارج از کوه‌های قفقاز) و در ارتفاع 4800 متری از سطح دریا قرار دارد که کوه‌نوردان، اسکی‌بازان و ماجراجوها، می‌توانند از آن دیدن کنند. این شهر که میزبان اولین المپیک زمستانی است دارای 760 هکتار زمین پیست اسکی به‌علاوه بهترین زمین‌های اسکی خارج از پیست، است. این شهر توسط رشته‌کوه‌های اطراف احاطه‌شده و گردشگران برای ماجراجویی بیشتر می‌توانند با تله کابین به قله‌های آلپ بروند و منظره نفس‌گیر زیر پای خود را تماشا کنند. افراد دیگر هم می‌توانند در میان هتل‌های لوکس و کافه‌ها و بوتیک‌های شهر گردش کنند.


11. جزیره کرس

15 جاذبه گردشگری فرانسه: جزیره کرس

جزیره کرس (Corsica) در دریای تیرنی همانند نگینی در امواج مدیترانه می‌درخشد. این جزیره زیبا با تپه‌ها و صخره‌ها و سواحل عاج در گذشته مستعمره یونان، روم و ایتالیا بوده و به همین دلیل از سایر قسمت‌های فرانسه متفاوت است. درختان زیتون، موسیقی لاتین، قلعه‌های توسکان در بونیفاچیو، تنها بخشی از زیبایی‌های این جزیره هستند. علاوه براین، این جزیره زادگاه ناپلئون است که در سال 1769 در این جزیره در بخش آژاکسیو به دنیا آمد.


12. لیل

15 جاذبه گردشگری فرانسه: لیل

شهر لیل (Lille) در مرز شهرهای پایین اروپا و بخش فلاندرزی بلژیک، فرهنگ‌های مختلف اروپای شمالی را به معرض نمایش می‌گذارد. این شهر از زمان انقلاب صنعتی به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم کار به شمار می‌رفت و امروزه هم خیابان‌های پرشکوه فلاندرزی این شهر، مدرنیته را به نمایش می‌گذارند. موزه هنرهای زیبا، جمعیت دانشجویان و آثار و معماری بلژیکی، از زیبایی‌های این شهر هستند.


13. نیم

15 جاذبه گردشگری فرانسه: نیم

شهر نیم (Nimes) که به‌عنوان جواهری در محدوده لانگداک روسیون می‌درخشد، درمیان رشته‌کوه‌های کونز و سواحل مد قرار دارد. آمفی‌تئاتر رومی که در قلب این شهر قرار دارد ازجمله بهترین آثار محافظت‌شده شهر است. در میان خرابه‌های سازه‌های قرن اول، بنای Maison Carree اوج معماری رومی را نشان می‌دهد، پل پون دو گار در حاشیه شهر هم یکی از مناظر زیبایی است که هر عکاسی ره به ذوق می‌آورد. امروزه در این منطقه بازارچه و کافه‌های مختلفی وجود دارد که با فضای تاریخی شهر همخوانی پیدا کرده و خط ساحلی جنوب هم بر این زیبایی می‌افزاید.


14. کارکاسون

15 جاذبه گردشگری فرانسه: کارکاسون

شهر قرون‌وسطایی کارکاسون (Carcassonne) که در “بازی تاج‌وتخت” ممکن است آن را دیده باشید، یکی از زیباترین آثار اروپا است که در قرون‌وسطی و در مرز فرانسه و آراگون ساخته شد. امروزه این مکان جز میراث یونسکو به شمار آمده و تاریخ غنی را در خود پنهان می‌کند و پر از کوچه‌های تنگ و باریک قرون‌وسطایی است. همچنین مزارع اطراف این شهر قدیمی بهترین شراب‌های فرانسه را تولید می‌کنند.


15. نیس

15 جاذبه گردشگری فرانسه: نیس

نیس (Nice) به‌عنوان شهر ساحلی و تفریحی فرانسه مقصد گردشگران ثروتمندی است که با خودروهای پورشه و فراری در این شهر گردش می‌کنند. تاریخ این شهر به دوران پیش از امپراتوری روم بازمی‌گردد که یونانی‌ها از این شهر به‌عنوان یک مرکز تجارت و دادوستد استفاده می‌کنند. همچنین این شهر با تأثیر از شهر ساوی فضای ایتالیایی دارد، در سال‌های 1800 انگلیسی‌ها تفرجگاه پرومناد دز آنگله ساختند که در خط ساحلی واقع شده و پر از کازینو و بار است. در قسمت قدیمی شهر خانه‌های قرون‌وسطایی و خرابه‌های باستانی و رومی وجود دارند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم