سریال “بازی مرکب” (Squid Game) واقعاً براساس داستان واقعی ساخته شد؟

“بازی مرکب” یک سریال اکشن ماجراجویانه به نویسندگی و کارگردانی “هوانگ دونگ هیوک” (Dong-hyuk Hwang) است. کی-هون در یک بازی مرگبار شرکت می‌کند به امید این که صاحب ۴۵,۶ میلیارد وون پول شود. کی-هون زندگی خوبی نداشت. در کارش به بن بست خورد. ازدواجش شکست خورد. خودش به قمار معتاد شد و برای این کار از مادرش دزدی می‌کند. حتی کلی پول هم به بانک و بقیه بدهکار است. یک روز در مترو یک مرد خوشتیپ را می‌بیند. مرد از او می‌خواهد با او بازی کند. کی-هون بعد از چند بار بافت کمی پول برنده می‌شود. بعد مرد یک کارت ویزیت به کی-هون می‌دهد و می‌گوید اگر پول بیشتری می‌خواهی و دوست داری در این بازی شرکت کنی با من تماس بگیرد. کی-هون وقتی متوجه می‌شود دخترش قرار است با مادر و ناپدری‌اش از کشور برود با ان شماره تماس می‌گیرد. بعد متوجه می‌شود بیش از 400 نفر شرکت کننده این بازی هستند. آن‌ها در شش بازی مرگبار کودکانه شرکت می‌کنند. برنده همه شش بازی پول را به دست می‌آورد. اگر می‌خواهید بدانید این سریال براساس داستان واقعی ساخته شد یا نه با پروشات همراه باشید.

آیا “بازی مرکب” براساس داستان واقعی ساخته شد؟

نقد سریال بازی مرکب

نه، “بازی مرکب” از داستان واقعی اقتباس نشد. هوانگ در کنفرانس آنلاین گفت که بعد از خواندن درباره بازی‌های بقا در کمیک به فکر نوشتن این داستان افتاد. او با خواندن این داستان‌ها آنقدر تحت تأثیر آن قرار گرفته بود که تصمیم گرفت نسخه کره‌ای آن را بسازد. بنابراین سال 2008 نوشتن آن را شروع کرد و سال 2009 به پایان رساند. به گفته او، ساخت سریال طول کشید چون در آن سال‌ها انتخاب بازیگر و عوامل سخت بود. به علاوه، در آن زمان از ایده داستان‌های بقا زیاد استقبال نمی‌شود. چون فکر می‌کنند خشونت این داستان‌ها زیاد است. پس هوانگ مجبور شد فیلمنامه را کنار بگذارد تا خاک بخورد.

سریال بازی مرکب

همچنین بخوانید: سریال بازی مرکب (Squid Game) و سریال‌های مشابه که باید تماشا کنید

در دهه بعدی اوضاع عوض شد و هوانگ متوجه شد که خیلی‌ها از این ایده بازی بقا استقبال می‌کنند. پس تصمیم گرفت این سریال را بسازد. اسم سریال را هم از یک بازی محبوب در دوران کودکی‌اش انتخاب کرد، هر چند که آن بازی نوعی بازی فیزیکی بود. اما به نظر خودش این اسم استعاره خوبی برای یک جامعه به شدت رقابتی بود. بازی بقا یک ژانر فرعی از فیلم و سریال‌های اکشن-ماجراجویانه است. معروف‌ترین فیلم در این زمینه چندگانه “بازی‌های گرسنگی” (The Hunger Games) است که در آن دختر جوانی بعد از پیروزی در یک بازی بقا شورش می‌کند. نمونه این دیگر این ژانر فرعی عبارتند از: “هدف سخت” (Hard Target)، “بازی” (The Game)، “آماده‌ای یا نه” (Ready or Not) و سریال ژاپنی “آلیس در سرزمین مرزی” (Alice in Borderland). شاید “بازی مرکب” براساس یک داستان واقعی ساخته نشده باشد، اما حتماً می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید و از تماشایش لذت ببرید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم