بهترین فیلم‌های غیر اکشن تام کروز (رده‌بندی بر اساس امتیاز IMDb)

بهترین فیلم‌های غیر اکشن تام کروز – بازیگری که بیش از 30 سال یکی از بزرگترین نام‌های سینما بوده است. این روزها، او حرفه‌اش را در ژانر اکشن اختصاص داده است و معمولاً نقش قهرمان اصلی را بازی می‌کند و در حالی که تام کروز امروزه آثار بسیار خوبی را در ژانر اکشن برای ما به ارمغان آورده است، برخی از بهترین اجراهای او قدیمی‌تر از مجموعه Mission Impossible هستند.

کروز در دهه 80 در نقش‌های دراماتیک‌تر به بازی پرداخت و موقعیت خود را به‌عنوان یک شخصیت اصلی هالیوود در دهه 90 ثبت کرد و در شخصیت‌هایی بازی می‌کرد که بیشتر اوقات هیچ فرد بدی را به نمایش نمی‌گذاشت. در این راه، او با برخی از معتبرترین نام‌های هالیوود همکاری کرد. در اینجا بهترین فیلم‌های غیر اکشن تام کروز را به ترتیب امتیاز IMDb برایتان آماده کرده‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. شیپور خاموشی – 1981 – 6.8 – Taps

شیپور خاموشی دومین حضور سینمایی کروز بود، تنها چند ماه پس از انتشار “عشق بی‌پایان” (Endless Love). این همچنین اولین فیلم “شان پن” بود.

شیپور خاموشی داستان گروهی از دانش‌آموزان آکادمی نظامی بنکر هیل را روایت می‌کند که برای جلوگیری از تعطیلی مدرسه، آن را در دست می‌گیرند. در حالی که همه‌چیز خشونت‌آمیز است، به هیچ وجه یک فیلم اکشن نیست، در عوض بیشتر بر درام و سیاست تمرکز دارد.


9. تجارت پرمخاطره – 1983 – 6.8 – Risky Business

تجارت پرمخاطره فیلمی است که کروز را روی نقشه قرار داد. این کمدی کلاسیک نوجوانانه با موفقیت زیادی روبرو شد و 10 برابر بودجه خود را به دست آورد.

این فیلم ماجراهای مشکوک جوئل گودسون، دبیرستانی که بیش از حد موفق شده است را دنبال می‌کند، در حالی که والدینش در سفر نیستند، از پخش موسیقی بلند و رقص نمادین با لباس زیر گرفته تا درگیر شدن با روسپی‌ها، دلال‌ها و فاحشه خانه‌ها.


8. آسمان وانیلی – 2001 – 6.9 – Vanilla Sky

آسمان وانیلی بیشتر به‌خاطر داشتن یکی از گران‌ترین شات‌های تاریخ سینما و هنرنمایی کروز در صحنه‌های تنش‌زای فیلم شناخته می‌شود.

اما فیلم همچنان تماشایی، تاریک و جذاب است و البته یکی از بهترین فیلم‌های غیر اکشن تام کروز به حساب می‌آید. دیدن کروز در نقش شخصی که دانای کل نیست و اغلب انتخاب اشتباهی را انجام می‌دهد، بسیار جالب و امری جدید برای طرفداران وی است.


7. رنگ پول – 1986 – 7 – The Color Of Money

در روزهایی که افراد مشهورتری از کروز وجود داشت، او در اقتباس مارتین اسکورسیزی از رمان والتر توویس، برتری خود را اثبات کرد. این فیلم دنباله‌ای مستقیم برای هاستلر است که همچنین بر اساس رمانی از توویس ساخته شده است.

رنگ پول داستان فاخر نیومن را به‌نام فست ادی (Fast Eddie) دنبال می‌کند، در حالی که او به طور اتفاقی با یک مربی به‌نام وینس برخورد می‌کند؛ یک جوان ساده لوح که مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.


6. جری مگوایر – 1996 – 7.3 – Jerry Maguire

فیلم جری مگوایر یک کلاسیک دوست داشتنی است و می‌تواند نمادین‌ترین بازی کروز باشد. او برای بازی در این فیلم، نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد شد. یک درام الهام‌بخش، عاشقانه و ورزشی که رنی زلوگر و کوبا گودینگ جونیور هم در آن بازی می‌کنند.

این فیلم داستان واقعی زندگی لی استاینبرگ که یک مشاور ورزشی بوده‌است را روایت می‌کند و یکی از بهترین فیلم‌های غیر اکشن تام کروز می‌باشد که نباید تماشای آن را از دست بدهید.


5. چشمان کاملا بسته – 1999 – 7.4 – Eyes Wide Shut

علاوه‌بر نقش‌های دراماتیک کمتر، به‌ندرت می‌بینیم که تام کروز در نقشی عجیب و غریب بازی کند.

چشمان کاملا بسته به کارگردانی استنلی کوبریک یک درام رازآلود و روانشناختی می‌باشد که به‌شدت وابسته به عشق شهوانی است و بر اساس رمان Traumnovelle نوشته آرتور شنیتسلر ساخته شده است. کوبریک این فیلم را متن کاملی برای بررسی میل جنسی در عمق زیاد می‌دانست. در این فیلم همسر سابق کروز، نیکول کیدمن نیز بازی می‌کند.


4. مصاحبه با خون‌آشام: روزنگاری خون‌آشام – 1994 – 7.6 – Interview With A Vampire: The Vampire Chronicles

مصاحبه با خون آشام یک فیلم خون آشامی منحصر به فرد است که داستان زندگی یک خون آشام در زمان مصاحبه‌ی او با یک خبرنگار را بازگو می‌کند.

این فیلم از این جهت که برد پیت و تام کروز در مقابل یکدیگر بازی می‌کنند و همچنین کریستن دانست جوان بازی می‌کند، منحصر به فرد است. این فیلم نقطه عطفی مهم در تاریخ نمایش آثار خون آشامی بود که هنوز هم جذاب و دیدنی است.


3. چند مرد خوب – 1992 – 7.7 – A Few Good Men

این درام قانونی با بازی جک نیکلسون و تعدادی از برترین ستارگان هالیوود، یکی از هیجان‌انگیزترین و رضایت‌بخش‌ترین فیلم‌های مبتنی بر محاکمه است. هرچند در مورد رفتارها و شیوه‌های قابل قبول دادگاه، آزادی‌های خلاقانه‌ای لازم است، اما این فیلم موفق شده برخی از استانداردهای ژانر خود را به خوبی پیاده کند.


2. مگنولیا – 1999 – 8 – Magnolia

حماسه روان‌شناختی پل توماس اندرسن، مگنولیا، یکی از خلاقانه‌ترین فیلم‌هایی است که کروز در آن ظاهر شده و برای او گلدن گلوب و نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به ارمغان آورده‌است.

این فیلم داستان‌های مستقل متعددی که راوی بیان می‌کند را دنبال می‌کند و نشان می‌دهد که شاید تصادف فقط یک تصادف ساده نیست، بلکه یک نیروی ملموس است.


1. مرد بارانی – 1988 – Rain Man

بازی باورنکردنی داستین هافمن در فیلم مرد بارانی چیزی است که این فیلم را دیدنی کرده‌است، اما اگر شیمی بین کروز و هافمن نبود، شاید این فیلم هم هرگز در تاریخ و در کارنامه این بازیگر ماندگار نمی‌شد.

این فیلم درباره دو برادر است که یکی از آنها (هافمن) به اوتیسم مبتلا است و دیگری بعد از چندین سال و به دیدن او می‌آید. چارلی (کروز) یک فرد خودخواه است که برای به‌دست آوردن دارایی پدرش به سراغ برادرش آمده و حالا راه طولانی‌ای در پیش دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم