بهترین انیمه‌های کودکان و بزرگسالان که از آن لذت می‌برید و باید تماشا کنید

در دنیای سرگرمی آثار مختلفی وجود دارد که تنوع زیادی دارند و انیمه هم از این قاعده مستثنی نیست. هر ساله صدها انیمه ساخته می‌شوند که در ژانرهای مختلف ارائه شده‌اند و با داستان و انیمیشن خود توجهتان را جلب می‌کنند. فیلم‌های انیمه داستان‌های قدرتمندی دارند که بعضی مخصوص دنیای کودکان و بعضی مخصوص دنیای بزرگسالان هستند. خوشبختانه بعضی از این که انیمه ها برای هر دو گروه سنی مناسب هستند. در اینجا بهترین انیمه‌های کودکان و بزرگسالان را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. شهر اشباح – Spirited Away – 2001

همه آثار “هایائو میازاکی” (Hayao Miyazaki) آنقدر چندلایه و دیدنی هستند که هم کودکان از آن لذت می‌برند هم بزرگسالان. با این حال “شهر اشباح” منحصر به فرد است. داستان انیمه درباره شخصیتی به نام چیهیرو است که می‌خواهد والدینش را از شر موجودات فراطبیعی نجات دهد. روایت زیبا و جلوه‌های ویژه این انیمه توجه کودکان را جلب می‌کند. موجودات فراطبیعی داستان طوری طراحی شده‌اند که اصلاً بچه‌ها را نمی‌ترسانند.

همچنین بخوانید: معرفی انیمه شهر اشباح (Spirited Away)؛ روایتی از عشق، جادو و تلاش برای نجات یافتن


9. لو بالای دیوار – Lu Over The Wall – 2017

“ماساکی یوآسا” (Masaaki Yuasa) یکی از بهترین اسم‌های صنعت انیمه است که مرز بین داستان‌های بزرگسالان و کودکان را کمرنگ کرده است. بعضی از داستان‌های او برای بچه‌ها بیش از حد احساسی هستند، اما این یکی برای بچه‌ها هم جالب است. داستان درباره یک موزیسین است که با یک پری دریایی عاشق آوازخوانی آشنا می‌شود. رفته رفته داستان به داستانی درباره هنر، آزادی و اهمیت خلاقیت در زندگی تبدیل می‌شود.


8. پرومیر – Promare – 2019

یکی از بهترین انیمه‌های کودکان و بزرگسالان که سبک از محتوا پیشی گرفته، اما در خدمت بهتر شدن انیمه پیش رفته است. استودیو تریگر یکی از بهترین استودیوهای انیمیشن سازی است که با قوانین جالب خود صحنه‌های اکشن دیدنی خلق می‌کند. داستان درباره گروهی از جهش یافته‌هاست، اما در میان داستان رومئو و ژولیتی هم دیده می‌شود.


7. لوپن 3: اولین – Lupin the Third: The First – 2019

انیمه ای پنجاه ساله که یکی از بهترین انیمه‌های ژاپن است. به طوری که سریال و فیلم انیمه آن ساخته شد و داستان آن هم برای بچه‌ها مناسب است هم برای بزرگسالان. با این حال “لوپن 3: اولین” جذاب‌ترین سری آن است. شاید جلوه‌های رایانه‌ای آن دیدنی نبود، اما برای همه سن و سال مناسب است.


6. صدای خاموش – A Silent Voice – 2016

داستان‌های اخلاقی و آموزنده می‌توانند احساسی و دردناک باشند. این داستان هم درباره دانش آموزی است که دانش آموز ناشنوای مدرسه را اذیت می‌کند. سال‌ها بعد این دو دوباره با هم روبرو شده و پسر از رفتار خود پشیمان است. بنابراین می‌بینید که بچه‌ها می‌توانند از این انیمه درس بگیرند و بزرگسالان هم از آن لذت ببرند.

همچنین بخوانید: پیچیده‌ترین فیلم‌های انیمه که باید چندین بار تماشا کنید تا داستان فیلم را بفهمید


5. بچه‌های دریا – Children Of The Sea – 2019

یک انیمه زیبا و دیدنی به کارگردانی “آیومو واتانابه” (Ayumu Watanabe) با داستانی جذاب و گیرا که جلوه‌های بصری تماشایی دارد. روکا عاشق دریا و حیات زیر آب است که بعد از دوستی با دو پسر مرموز این علاقه‌اش بیشتر می‌شود. انیمه‌های زیادی به دریا و دنیای زیر آب می‌پردازند اما این یکی بهترین است.


4. نام تو – Your Name – 2016

“ماکوتو شینکای” (Makoto Shinkai) انیمه‌های درخشانی ساخته، اما “نام تو” یکی از بهترین انیمه‌های او و تاریخ انیمه سازی است. داستان درباره دو نوجوان است که جای همدیگر زندگی می‌کنند. احساسات نمایش داده شده توسط این نوجوان‌ها شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نوجوانی که هرگز عاشق نشده یا فرد مسنی که سال‌هاست ازدواج کرده از این انیمه خوشش می‌آید.


3. جنگ‌های تابستانی – Summer Wars – 2009

“مامورو هوسودا” (Mamoru Hosoda) یک استعداد تازه در صنعت انیمه است که با “ماجراجویی دیجیمون” (Digimon Adventure) کارش را شروع کرد و با “پسر و دیو” (The Boy and the Beast)، “میرای” (Mirai) و “بل” (Belle) خودش را ثابت کرد. “جنگ‌های تابستانی” یکی از بهترین فیلم‌های انیمه است که به یک آخرالزمان مرتبط با هوش مصنوعی می‌پردازد، بنابراین هر گروه سنی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. شخصیت‌ها و موجودات این انیمه راحت با بچه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، اما مضامین سنگین‌تر درباره تکنولوژی هم بزرگسالان را سرگرم می‌کند. به همین دلیل یکی از عمیق‌ترین فیلم‌های هوسودا است.


2. پدرخوانده‌های توکیو – Tokyo Godfathers – 2003

“ساتوشی کن” (Satoshi Kon) یکی نام آشنا در صنعت انیمه است که داستان‌های پیچیده و روانشناسانه ساخته است. فیلم‌هایی مثل “آبی تمام‌عیار” (Perfect Blue)، “پاپریکا” (Paprika) و “بازیگر هزاره” (Millennium Actress) دیدنی هستند، اما شاید بچه‌ها از دیدن آن لذت نبرند. “پدرخوانده‌های توکیو” شاید مخصوص گروه سنی کودکان نباشد اما یکی از ظریف‌ترین آثار این کارگردان است. داستان در کریسمس رخ می‌دهد که سه شخصیت یاغی یک کودک پیدا می‌کنند و می‌خواهند آینده درخشانی به او بدهند. یک فیلم زیبا و دیدنی که می‌تواند برای کودکان آموزنده باشد.

همچنین بخوانید: انیمه‌های تاریک با شروع طنز که باید تماشا کنید و لذت ببرید


1. دختری که در زمان پرش می‌کرد – The Girl Who Leapt Through Time – 2006

یک انیمه فانتزی دیگر از “مامورو هوسودا” که تأثیر جادو بر کودکان و بزرگسالان را نشان می‌دهد. ماکوتو می‌تواند در زمان سفر کند و این سفر در زمان با عناصر بصری و عاطفی خوب نمایش داده می‌شود. با این حال احساس گناه ماکوتو به اندازه‌ای است که شاید تماشاگر خوب با آن ارتباط برقرار کند. ماکوتو یک نوجوان است و تمایلش برای ماجراجویی و فرار از فضای محدود اطرافش می‌تواند برای همه بچه‌ها جالب باشد. بنابراین یکی از بهترین انیمه‌های کودکان و بزرگسالان است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم