جدیدترین لایواکشن‌های دیزنی که منتظر اکران آن‌ها هستیم و باید تماشا کنید

“کروئلا” یک فیلم لایواکشن زیبا از دیزنی است که با اقتباس از شخصیت کروئلا در انیمیشن “101 سگ خالدار” (101 Dalmatians) ساخته شد. با این حال دیزنی فیلم‌های مشابه دیگری هم دارد که در مراحل مختلف تولید هستند. دیزنی که به سلیقه مخاطب درباره انتخاب شخصیت‌ها و تغییر آنها پی برده، می‌خواهد نمای جدیدی از شخصیت‌های کلاسیک بدهد. این کمپانی در اصل به خاطر فیلم‌های انیمیشن خود شهرت داشت و حالا نسخه لایو اکشن این انیمیشن‌ها را ارائه می‌دهد. این کمپانی با فیلم “کروئلا” ثابت کرد مسیر تازه‌ای را در پیش گرفته. در فیلم‌های “جوکر” (Joker) و “مالیفیسنت” (Maleficent) دیدیم که نمای تازه‌ای از شخصیت‌های پیشین نمایش داده می‌شود. دیزنی ترند لایواکشن را در سال 1994 با “کتاب جنگل” (The Jungle Book) از “رودیارد کیپلینگ” (Rudyard Kipling) آغاز کرد و به “کروئلا” رسید. از آن زمان زمان براساس شخصیت‌های “آلیس در سرزمین عجایب” (Alice in Wonderland)، “زیبای خفته” (Sleeping Beauty)، “سیندرلا” (Cinderella)، “وینی د پو” (Winnie the Pooh)، “دامبو” (Dumbo)، “علاءالدین” (Aladdin)، “مولان” (Mulan) و غیره، لایواکشن‌های تازه‌ای را در دست تولید کرد. در این مقاله جدیدترین لایواکشن‌های دیزنی که منتظر اکران آنها هستیم را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


15. “پری دریایی کوچولو” (The Little Mermaid)

لایواکشن جدید دیزنی که همین حالا هم کلی سروصدا کرده و قرار است “هاله بیلی” (Halle Bailey) در نقش آریل و “ملیسا مک کارتی” (Melissa McCarthy) در نقش اورسولا حضور پیدا کنند. از آنجایی که نسخه کلاسیک “پری دریایی کوچولو” یک موزیکال بود و قطعه‌های زیبایی در آن شنیده می‌شد، بنابراین در این فیلم هم موسیقی نقش مهمی دارد. “راب مارشال” (Rob Marshall) کارگردانی این فیلم را برعهده دارد و با این که قسمت اعظم آن ضبط شده اما به دلیل پاندمی کرونا تاریخ اکران آن مشخص نیست.


14. “پیتر پن و وندی” (Peter Pan & Wendy)

یک لایواکشن تازه از داستان “پیتر پن” نوشته “جیمز بری” (J.M. Barrie) که رمان های اصلی “پیتر پن” اقتباس شده است. این بار بیشتر داستان بر وندی تمرکز می‌کند. اقتباس‌های قبلی این داستان عبارتند از “هوک” (Hook – 1991) از “استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg)، “پیتر پن – 2003” ساخته “پی.جی.هوگان” (P.J. Hogan)، “پن – 2015” از “جو رایت” (Joe Wright) و “وندی – 2020” از “بن زایتلین” (Benh Zeitlin). در این فیلم تازه “آور اندرسن” (Ever Anderson) و “اکساندر مولونی” (Alexander Molony) حضور خواهند داشت. “جود لا” (Jude Law) هم نقش کاپیتان هوک را بازی می‌کند. این فیلم قرار است در سال 2022 اکران شود.


13. سیکوئل “کتاب جنگل” (Jungle Book)

دیزنی اعلام کرده که قرار است سیکوئل “کتاب جنگل” را بسازد. در این پروژه جدید قرار است از نویسنده و کارگردان فیلم اصلی استفاده شود. در “کتاب جنگل” صداپیشه‌هایی مثل “بیل مری” (Bill Murray) و “بن کینگزلی” (Ben Kingsley) حضور داشتند. درباره بازیگران سیکوئل خبری در دست نیست، اما انتظار می‌رود ستاره فیلم اصلی “نیل ستی” (Neel Sethi) در نقش موگلی، که تازه کار بود، در این فیلم حضور یابد.


12. پریکوئل “شیرشاه” (The Lion King)

درحالی که اولین لایواکشن اقتباسی از “شیرشاه” دیزنی به اندازه فیلم اصلی محبوب نبود، اما قرار است پریکوئل آن ساخته شود. کارگردانی سری اول لایو اکشن را “جان فاورو” (Jon Favreau) برعهده داشت و کارگردانی این سری برعهده “بری جنکینز” (Barry Jenkins) است. در فیلم اول بازیگرانی مثل “بیانسه” (Beyoncé) و “دونالد گلاور” (Donald Glover) حضور داشتند و بایگران فیلم بعدی مشخص نیست. از آنجاییکه از داستان “شیرشاه” فیلم‌های مختلف ساخته شده احتمالاً در این فیلم شاهد داستان تازه‌ای خواهیم بود.


11. “سفیدبرفی و هفت کوتوله” (Snow White And The Seven Dwarves)

داستان کلاسیک “سفیدبرفی و هفت کوتوله” هم اقتباس‌های زیادی داشت که آخرین آن “سفیدبرقی و شکارچی” (Snow White and the Huntsman) و سیکوئل آن “شکارچی: جنگ زمستان” (The Huntsman: Winter’s War) بود. اولین نسخه این داستان انیمیشن سال 1937 بود. قرار بود لایواکشن به خواهر شخصیت اصلی که رزرد نام داشت بپردازد، اما ظاهراً داستان عوض شود. کارگردانی این فیلم قرار است به عهده “مارک وب” (Marc Webb) باشد. تولید فیلم به خاطر پاندمی کرونا به وقفه افتاد و هنوز تاریخ اکران آن مشخص نیست. پس منتظر یکی از جدیدترین لایواکشن‌های دیزنی هستیم.


10. “علاءالدین” (Aladdin)

لایواکشن زیبای “علاءالدین” در سال 2019 یک موفقیت بود و حالا قرار است سری دوم آن ساخته شود. در این فیلم بازیگرانی مثل “نائومی اسکات” (Naomi Scott) و “ویل اسمیت” (Will Smith) حضور دارند. انیمیشن اصلی “علاءالدین” دو سیکوئل به نام “بازگشت جعفر” (Return of Jafar) و “علاءالدین و شاه دزدان” (Aladdin and the King of Thieves) داشت و یک سریال سه فصلی، اما این سیکوئل لایواکشن داستان تازه‌ای دارد. کارگردانی آن هم برعهده “گای ریچی” (Guy Ritchie) خواهد بود.


9. “گوژپشت” (Hunchback)

“گوژپشت نتردام” (The Hunchback of Notre Dame – 1996) شاید بهترین انیمیشن دیزنی نباشد اما هنوز هم اقتباس لایواکشن خواهد داشت و ساخت آن در ژانویه 2019 اعلام شد. داستان آن نسخه موزیکال فیلم انیمیشن است که براساس رمان “ویکتور هوگو” ساخته می‌شود. در ژانویه 2021 هم ساخت فیلم تأیید شد.


8. “بامبی” (Bambi)

با موفقیت لایواکشن نسخه‌های انیمیشن کلاسیک شکی وجود دارد که لایواکشن “بامبی” هم به یکی از جدیدترین لایواکشن‌های دیزنی تبدیل خواهد شد. قرار است در این فیلم هم از تکنولوژی کامپیوتری استفاده شده در “شیرشاه” و “کتاب جنگل” استفاده شود.


7. “هرکول” (Hercules)

در سال 2020 اعلام شد که قرار است لایواکشن “هرکول – 1997” ساخته شود. گفته می‌شود این فیلم فقط یک لایواکشن نیست و قرار است به یک چندگانه تبدیل شود. هرچند باید انتظار یک موزیکال را هم داشته باشیم چون در فیلم اصلی عناصر موزیکال بسیار مهم بود. هنوز تاریخ اکران فیلم مشخص نیست.


6. “پینوکیو” (Pinocchio)

در سال 2015 خبر ساخت لایواکشن “پینوکیو” اعلام شد. بعد از اعلام اسم چند کارگردان سرانجام قرار شد کارگردانی آن را “رابرت زمکیس” (Robert Zemeckis) برعهده بگیرد. “تام هنکس” (Tom Hanks) نقش ژپتو را برعهده خواهد داشت و “بِنجامین ایوان اینس‌ورس” (Benjamin Evan Ainsworth) نقش پینوکیو را. اسم “جوزف گوردون-لویت” (Joseph Gordon-Levitt) هم بین صداپیشه‌ها دیده می‌شود. هنوز تاریخ اکران فیلم مشخص نیست.


5. “شمشیر در سنگ” (The Sword In The Stone)

یکی از جدیدترین لایواکشن‌های دیزنی که خبر ساخت آن در سال 2015 اعلام شد. کارگردانی آن را “خوان کارلوس فرسنادیو” (Juan Carlos Fresnadillo) برعهده خواهد گرفت.


4. “رابین هود” (Robin Hood)

در سال 2020 اعلام کرد که قرار است لایواکشن “رابین هود – 1973” را بسازد. در انیمیشن اولیه شخصیت‌های اصلی فیلم حیوان بودند. هود و ماریان روباه بودند، شاهزاده جان شیر بود و جان کوچولو هم یک خرس. کارگردان این فیلم را “کارلوس لوپز استرادا” (Carlos Lopez Estrada) برعهده خواهد داشت و فعلاً پروژه به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاده است. ظاهراً این فیلم هم قرار است شخصیت‌های اصلی را به صورت حیوان نشان دهد.


3. “لیلو و استیچ” (Lilo And Stitch)

یکی دیگر از جدیدترین لایواکشن‌های دیزنی که کارگردانی آن را “جان ام. چو” (Jon M. Chu) برعهده خواهد داشت. با این حال هنوز درباره بازیگران آن خبری در دسترس نیست.


2. اسپین آف “علاءالدین: شاهزاده آندرس” (Prince Anders)

اولین اسپین آف دیزنی لایواکشنی درباره “شاهزاده آندرس” خواهد بود. “جردن دان” نویسندگی فیلم را برعهده خواهد داشت و تهیه کننده‌های “علاءالدین” در این پروژه هم حضور خواهند داشت. هنوز تاریخ اکران فیلم مشخص نیست.


1. سیکوئل “کروئلا” (Cruella)

یکی دیگر از جدیدترین لایواکشن‌های دیزنی سیکوئل داستان “کروئلا” است. “کریگ گیلسپی” (Craig Gillespie) و “تونی مک نامارا”، کارگردان و نویسنده فیلم اول در این فیلم هم با هم همکاری دارند. هنوز درباره بازگشت “اما استون” (Emma Stone) خبری در دست نیست، هر چند با وجود موفقیت فیلم اول احتمالاً او به این نقش برگردد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم