اعتیاد به زمان تولد انسان بازمی‌گردد

اعتیاد به زمان تولد انسان بازمی‌گردد

اعتیاد به الکل، مواد مخدر، قمار و سیگار، ازجمله اعتیادهایی است که فرهنگ انسان را به مخاطره می‌اندازد. اعتیادهای مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نام برد. دلیل اینکه امروز از اعتیاد بیشتر صحبت می‌کنیم این است که امروزه نسبت به آن آگاه‌تر هستیم. شاید هم دلیل دیگری داشته باشد.

انسان‌ها به دنیا آمده‌اند که وابسته شوند. زمانی که به افراد دیگر وابسته نشوند به اشیا وابسته می‌شوند که اعتیاد نام می‌گیرد.

آیا از روش‌های به‌روز فرزند داری استفاده می‌کنید تا احتمال اعتیاد فرزندتان کاهش یابد؟ آیا خودتان به خاطر بی‌توجهی والدین خود به اعتیاد دچار شده‌اید؟ در اینجا پاسخ به این سؤالات را به دست می‌آورید.

تحقیقات نشان می‌دهد که فرزندان وابسته کمتر به اعتیاد دچار می‌شوند.

یافته‌ها نشان می‌دهد فرزندانی که از حمایت والدین خود برخوردار بوده‌اند کمتر به اعتیاد دچار می‌شوند. طبق این تحقیقات فرزندانی که به والدین یا سرپرستان خود وابسته نیستند بیشتر به اعتیاد روی می‌آورند. بنابراین والدینی که می‌خواهند فرزندان خود را از اعتیاد دور کنند باید از روش‌های حمایتی استفاده نمایند.

امروزه اکثر جوانان و بچه‌ها در معرض اعتیاد قرار دارند. یافته‌ها نشان می‌دهد که 40% کودکان در ارتباط با والدین و سرپرستان خود احساس ناامنی دارند، که این آمار برای جامعه ما خطرناک است. این آمار نشان می‌دهد که والدین امروزی باید به فرزندان خود بیشتر توجه کرده و از روش‌های تربیتی صحیح بهره ببرند.

چگونه برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان آن‌ها را به‌درستی تربیت کنیم؟

امروزه بیشتر والدین به‌صورت ناخودآگاه فرزندان خود را طبق روش تربیتی درست تربیت می‌کنند. اما ازآنجایی‌که طبق یافته‌ها 40% فرزندان درست تربیت نمی‌شوند بنابراین والدین باید از روش‌های درست تربیتی آگاه شوند. بنابراین برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان و کودکان در آینده باید روش‌های تربیتی صحیح را به کار گرفت. والدین به 6 روش می‌توانند فرزندان خود را تربیت کنند:

  1. خوابیدن کنار هم
  2. تغذیه مناسب
  3. مراقبت‌های لازم
  4. نزدیکی فیزیکی
  5. توجه به نیازهای کودک
  6. مراقبت و توجه مداوم

در اینترنت مقالات آنلاین فراوانی وجود دارد که درباره تربیت فرزند شما را راهنمایی می‌کنند. همچنین سازمان‌ها و شرکت‌های مختلفی وجود دارد به والدین و پرستاران کودک کمک می‌کند.

اگر فرزندتان به‌درستی تربیت‌نشده یا منزوی است هنوز هم می‌توانید کمکش کنید.

برای کودکان تشخیص‌های روانی متنوعی وجود ندارد. اختلال وابستگی واکنشی یکی از اختلالاتی است که به دلیل ناتوانی والدین یا سرپرستان در توجه و مراقبت از کودک، در کودک ایجاد می‌شود. اگر تصور می‌کنید فرزندتان به این اختلال دچار است از کمک‌های تخصصی بهره ببرید. بهتر است تا زمانی که فرزندتان کودک است و تا سن شش‌سالگی این اختلال را درمان کنید زیرا با افزایش سن او، حل این مشکل دشوارتر خواهد شد. این فرزندان در بزرگ‌سالی به اعتیاد دچار می‌شوند.

اگر احساس می‌کنید به دلیل انزوا به اعتیاد دچار شده‌اید از کمک خواستن نترسید.

شما می‌توانید تمام عمر خود والدینتان را سرزنش کنید. اما درنهایت باید مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید. با پذیرش مسئولیت اعتیاد خود می‌توانید به راه‌حل دست یابید. اولین قدم برای رهایی از اعتیاد این است که قبول کنید که مشکل دارید. قدم بعدی کمک گرفتن است.

تحقیقات نشان داده که بهترین درمان برای اعتیاد گروه‌درمانی است زیرا مشکل اصلی افراد معتاد عدم توانایی در برقراری ارتباط است.

گروه‌درمانی هم اعتیاد را رفع می‌کند و هم باعث برقراری ارتباط می‌شود. برای رهایی از این دام باید مشکل خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این مشکل باعث می‌شود که به افراد گروه نزدیک‌تر شوید. با استفاده از روش‌های گروه‌درمانی و دانستن اینکه اعتیاد دلیل دارد، این کمک‌ها مفیدتر خواهند بود. اگر اعتیاد به الکل را بیماری بنامیم غیرقابل درمان به نظر می‌رسد. درحالی‌که این مشکل درمان دارد و اعتیاد به آن ریشه‌دار است. یکی از دلایل آن عدم ارتباط با والدین در کودکی است. محققانی که در این زمینه تحقیق کرده‌اند، معتقدند که:

روش‌های درمان انزوای کودکی می‌تواند علائم آن را کاهش داده و مشکل را درمان کند.

بیشتر گروه‌های درمانی از روش‌های ارتباطی استفاده می‌کنند که طی آن افراد گروه به هم نزدیک‌تر می‌شوند. اگر احساس می‌کنید مشکل اعتیاد شما به دلیل انزوای کودکی است، در آن صورت گروه‌درمانی می‌تواند برایتان مفید باشد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم