فیلم “هیچکس زنده نمی‌ماند” (No One Gets Out Alive) و 6 فیلم مشابه

سریال “هیچکس زنده نمی‌ماند” براساس رمان “آدام نویل” و به کارگردانی “سنتیاگو منگینی” (Santiago Menghini) ساخته شده است. این فیلم ترسناک به مضامینی مثل مهاجرت، سرکوب مهاجرین و فقر پرداخته و آن را از طریق خانه‌های تسخیر شده نشان می‌دهد. داستان درباره امبر است که از مکزیک به کلولند می‌آید تا زندگی بهتری داشته باشد و در خانه یک زن زندگی می‌کند. به زودی در آنجا اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد که به قربانی‌هایی که برای خدایان صورت گرفته، مربوط است. اگر این فیلم را تماشا کردید و دوست داشتید، در اینجا 6 فیلم مشابه فیلم “هیچکس زنده نمی‌ماند” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. کیو – Q – 1982

فیلمی درباره کاراگاه شپارد و زدی به نام جیمی که متوجه می‌شوند خدای آزتک ها که شبیه مار است، در ساختمان کرایسلر لانه ساخته است. او هرازگاهی به مردم بدشانس حوالی حمله کرده و آن‌ها را طعمه خود می‌کند. این فیلم هم مثل فیلم “هیچکس زنده نمی‌ماند” به اساطیر آزتک و خدایان می‌پردازد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم روانشناختی و ترسناک از دهه 2000 که نباید از دست بدهید


5. دالی عزیز – Dolly Dearest – 1991

عناصر ترسناک این فیلم هم از اساطیر آمریکای میانه الهام می‌گیرد. خانواده وید از مکزیک به آمریکا می‌روند چون پدرشان یک کارخانه عروسک سازی خریداری کرده است. مدتی پس از آمدنشان دختر خانواده یک عروسک پیدا می‌کند و پدرش اجازه می‌دهد که آن عروسک را نگه دارد. اما این عروسک توسط روح سانزیا، یا شیطان روی زمین، تسخیر شده. این شیطان تصادفاً از مقبره مایا خارج شده است. این روح دختر خانواده را تسخیر کرده و آنها را به دردسر می‌اندازد.


4. نفرین مایاها – Curse of the Mayans – 2017

یک تریلر ترسناک درباره جستجوی اثری از مایاهای باستانی. دکتر گرین باستان شناس به همراه یک فرد مجرب به نام دنیل می واهد به رازهای غارهای مایاها پی ببرد. دنیل اول به خاطر مشکلات شخصی مردد است، اما افتخاری که در این را به دست می‌آورند انگیزه بخش اوست. با این حال گویا در عمق این غارها ترس و وحشت در انتظار آنهاست نه افتخار. شخصیت‌های فیلم “هیچکس زنده نمی‌ماند” هم مثل “نفرین مایاها” در جستجوی گنج اقوام آمریکای مرکزی هستند.

همچنین بخوانید: بهترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک که قرار بود بازیگران دیگری در آن حضور پیدا کنند


3. ویرانه‌ها – The Ruins – 2008

فیلمی درباره چهار آمریکایی و یک توریست آلمانی که بعد از لمس گیاهان رونده در ویرانه‌های معبد مایا گیر می‌افتند. به زودی ساقه‌ها رو و داخل بدن آنها رشد می‌کند. این فیلم هم براساس یک کتاب تخیلی ترسناک نوشته “اسکات اسمیت” ساخته شد. هر دو فیلم هم به اساطیر آمریکای میانه می‌پردازند.


2. بچه رزماری – Rosemary’s Baby – 1968

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک روانشناسانه ساخته “رومن پولانسکی” (Roman Polanski) که با اقتباس از رمانی نوشته “ایرا لوین” در سال 1967 ساخته شد. داستان درباره یک زن جوان باردار به نام رزماری است که به ساختمان جدیدی نقل مکان می‌کند، اما همسایه‌های جدیدش عضو یک فرقه شیطانی هستند. در اینجا هم عناصر وحشت به مشکلات پیچیده‌ای مثل پارانویا، ایمان و آزادی زنان می‌پردازند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم الهام گرفته شده از محله چینی‌ها (Chinatown) از رومن پولانسکی


1. خانه او – His House – 2020

در هر دو فیلم “هیچکس زنده نمی‌ماند” و “خانه او” مضامین اصلی مهاجرت و وحشت هستند. در “خانه او” یک زوج فراری بعد از رسیدن به لندن در اطراف شهر خانه می‌گیرند. با این که شرایط سختی را پشت سر گذاشته‌اند قدر خانه و زندگی‌شان را می‌دانند. با این حال متوجه می‌شوند جادوگر انتقام جویی به دنبال آنها به انگلستان آمده و می‌خواهد اسیرشان کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم