آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 139)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. آپالوسا – 2008 – Appaloosa

ژانر: درام، وسترن

کارگردان: اد هریس

بازیگران: اد هریس، ویگو مورتنسن، رنی زلوگر

تریلر فیلم

داستان فیلم درباره دو دوست که به‌عنوان کلانتر و دستیار وی به شهر کوچکی می‌آیند تا به دام‌داری که برای اهالی شهر رعب و وحشت ایجاد کرده رسیدگی کنند. در این مسیر، این دو دوست درگیر یک مثلث عشقی با زن بیوه‌ای می‌شوند که به‌تازگی وارد شهر شده‌است.


2. مورد عجیب بنجامین باتن – 2008 – The Curious Case of Benjamin Button

ژانر: درام، فانتزی، عاشقانه

کارگردان: دیوید فینچر

بازیگران: برد پیت، کیت بلانشت، جرد هریس

تریلر فیلم

به عقیده بسیاری داستان بنجامین باتن یکی از بهترین داستان هاست که از تولد تا مرگ یک انسان را نشان می دهد. روایت به دلی نوع داستان برعکس شده و کاملا جدید است و صراحت روایت در معرفی شخصیت و احساسات او بسیار فراموش نشدنی می باشد. تخیل فانتزی این داستان با حضور برد پیت و کیت بلانشت درباره مردی است که گذر عمر در او معکوس است. او که به شکل یک پیرمرد متولد شده به تدریج به شکل یک نوزاد از دنیا می‌رود. این فیلم برنده سه جایزه اسکار شد.


3. کیت – 2021 – Kate

ژانر: اکشن

کارگردان: سدریک نیکلاس-ترویان

بازیگران: مری الیزابت وینستد، میکو مارتینو، وودی هارلسون

تریلر فیلم

فیلم اکشن “کیت” داستان یک آدمکش حرفه‌ای را دنبال می‌کند که طی اتفاقی مسموم شده‌است و حالا تنها ۲۴ تا پایان زندگی‌اش زمان باقی مانده و او قصد دارد در این فرصت کوتاه انتقامی خونین و بی‌رحمانه از دشمنانش بگیرد. وینستد نقش این آدمکش را ایفا می‌کند. یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال 2021 که از تماشای آن در آخر هفته لذت خواهید برد.


4. روانی – Psycho – 1960

ژانر: ترسناک

کارگردان: آلفرد هیچکاک

بازیگران: آنتونی پرکینز، جنت لی، جان گوین

تریلر فیلم

یکی از آثار مهم هیچکاک که آغازگر ژانر کشتار بود. داستان ماریون کرین که از رئیس خود پول دزدیده و فرار می کند. به مسافرخانه ای رفته و در آنجا نورمن بیتس مشکوک را میبیند. گرچه با الهام از این فیلم آثار دیگری هم ساخته شد اما این فیلم همیشه برترین بود. گفته می شود هیچکاک داستان را راز نگه داشته بود. حتی بازیگران هم تا صحنه پایانی از داستان باخبر نبودند. اگر دوست دارید یک داستان جذاب تماشا کنید این فیلم را ببینید.


5. عشق واقعی – 2020 – Really Love

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: انجل کریستی

بازیگران: کوفی سیروبو، اوزو آدوبا، تریستن ماک

تریلر فیلم

عشق واقعی یک داستان عاشقانه بین یک هنرمند و دانشجوی حقوق است. احساس آنها بی قید و شرط است، اما فشارهای دنیای واقعی و رویاهای هر کدام رابطه‌شان را تهدید می‌کند. این فیلم با نگاهی به جنبه‌های واقعی رابطه روابط عاشقانه سیاهپوستان را به تصویر می‌کشد.


6. بسیار مراقبت می‌کنم – 2020 – I Care a Lot

ژانر: کمدی، جنایی

کارگردان: جی بلیکسن

بازیگران: رزمند پایک، پیتر دینکلیج، ایزا گونزالس

تریلر فیلم

این فیلم داستان مارا گریسون را دنبال می‌کند که یک کلاهبردار است و سیستم قانونی را قانع می‌کند تا سرپرستی افرادی را به او دهند تا آن‌ها را از آسایشگاه خارج و با دادن آرام بخش، ارتباط این افراد را با دنیای بیرون قطع کند. پس از آن با فروش خانه اموال این افراد، پول آن‌ها را به جیب می‌زند.


7. دورویی – 2009 – Duplicity

ژانر: عاشقانه، جنایی

کارگردان: تونی گیلروی

بازیگران: جولیا رابرتز، کلایو اوون، پل جیاماتی

تریلر فیلم

دورویی داستان دو جاسوس صنعتی را به مخاطب نشان می‌دهد که در گذشته با هم ارتباط عاشقانه داشتند. آن‌ها در طی این مأموریت باید با یکدیگر همکاری کنند که یک کلاهبرداری پیچیده را اجرایی کنند. هر دوی آن‌ها در گذشته برای سازمان‌های دولتی کار می‌کردند که حالا در شغل جدید خود باید خیلی حرفه‌ای‌تر عمل کنند. آن‌ها به خاطر گذشته‌ای که با هم دارند، به روش‌های مختلفی می‌توانند حواس یکدیگر را پرت کنند و همین به نقطه قوت آن‌ها تبدیل شده است.


8. پادشاه اشتباهی – 2000 – The Foul King

ژانر: درام، کمدی، ورزشی

کارگردان: کیم جی-وون

بازیگران: کانگ هو سانگ، جانگ جین یونگ

ایم دائه هو از کودکی عاشق کشتی‌گیری حرفه‌ای بوده است. او ارادت زیادی به یک کشتی کار کهنه‌کار و قهرمان در دهه ۷۰ به نام کیم دو دارد. وقتی اوضاع کاری او در بانک با مشکل روبرو می‌شود تصمیم می‌گیرد تا به عنوان کشتی‌گیر شانس خود را امتحان کند اما دست و پاچلفتی بودنش مشکلات زیادی را برایش به وجود می‌آورد.


9. گنجینه‌ای به‌نام عشق پیدا کرد – 2015 – Prem Ratan Dhan Payo

ژانر: درام، اکشن، موزیکال

کارگردان: سورج بارجاتیا

بازیگران: سلمان‌خان، سونام کاپور، اوپم کهیر

تریلر فیلم

شاهزاده ویجی سینگ (سلمان خان) قصد دارد تا به زودی ازدواج کند. او برای به جا آوردن مراسم ازدواج به خانه خواهران ناتنی‌اش می‌رود تا آن‌ها را برای حضور در مراسم ازدواج دعوت کند اما آن‌ها قبول نمی‌کنند. در راه بازگشت، از طرف راننده کالسکه به جان او سو قصد می‌شود و او به دره می‌افتد. ویجی سینگ آسیب شدیدی می‌بیند و مشاوران او برای مداوا شاهزاده را به مخفیگاه می‌برند.


10. روی ماه – 2020 – Over the Moon

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: گلن کین

صداپیشگان: فیلیپا سو، کن جیونگ، جان چو

تریلر فیلم

داستان این فیلم موزیکال خانوادگی در مورد دختری جوان به نام فی فی است که تصمیم دارد به هرشکل ممکن به ماه سفر کرده و برای حل مشکلش با الهه‌ای افسانه‌ای ملاقات کند. البته او دراین راه با فراز و نشیب‌های متعددی رو‌به‌رو می‌شود که در نوع خود تماشایی هستند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم