بهترین فیلم‌های اکشن کیانو ریوز (رده‌بنده بر اساس امتیاز IMDb)

بهترین فیلم‌های اکشن کیانو ریوز – بازیگری  از زمان شروع اولین فیلم بلندش در Youngblood و نقش‌آفرینی در ماجراجویی عالی بیل و تد، یکی از مشهورترین ستاره‌های سینما در جهان بوده است. به لطف موفقیت مجموعه جان ویک، ریوز در حال حاضر بیش از همیشه مشهور و مورد احترام است.

از فیلم سرعت تا نقطه شکست و سه‌گانه ماتریکس، محبوب‌ترین فیلم‌های این بازیگر به ژانر اکشن تعلق دارند. او در فیلم‌های اکشن انتقادی زیادی حضور داشته است، اما فیلم‌های زیادی هم بوده که مورد استقبال گسترده قرار گرفته‌اند. در این مقاله بهترین فیلم‌های اکشن کیانو ریوز را بریتان رده‌بندی کرده‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. انقلاب‌های ماتریکس – 2003 – 6.8 – The Matrix Revolutions

در حالی که جنگ بین ماشین‌ها و انسان‌ها در این فیلم به اوج خود می‌رسد، نئو با امید نجات زیون با دشمن متقابل خود مامور اسمیت روبرو می‌شود.

معمولا سومین فیلم یک سه‌گانه توسط منتقدان مورد نقد شدیدتری قرار می‌گیرد زیرا انتظارات از یک فینال بزرگ برآورده نمی‌شود. واچوفسکی‌ها نمی‌توانستند حماسه سایبرپانک خود را در مورد سرنوشت بشریت به روشی رضایت‌بخش به پایان برسانند.


9. سلاطین خیابان – 2008 – 6.8 – Street Kings

ریوز در فیلم سلاطین خیابان، به کارگردانی دیوید آیر، در نقش کارآگاهی بازی می‌کند که از مرگ همسرش شوکه شده و هنگامی که متهم به قتل یک افسر دیگر می‌شود، وفاداری دوستانش را زیر سوال می‌برد.

قصه‌گویی در فیلم سلاطین خیابان برای سلیقه برخی منتقدان کمی فرمول‌ساز بود، اما دیدن ریوز در نقش یک ضدقهرمان اخلاقی مشکوک جالب به‌نظر می‌رسید.


8. کنستانتین – 2005 – 7 – Constantine

برگرفته از کتاب مصور، کنستانتین داستان یک جن‌گیر و توانایی ماوراء طبیعی او در برقراری ارتباط با فرشتگان و شیاطین را دنبال می‌کند.

این فیلم به‌خاطر صحنه‌های خشن و ترسناک، در نهایت امتیاز R از MPAA دریافت کرد، اما به گفته برخی منابع، تهیه‌کنندگان به دستور کمپانی برادران وارنر به دنبال رتبه PG-13 بودند. این فیلم بعد از گذشت پانزده سال هنوز هم یکی از بهترین فیلم‌های اکشن کیانو ریوز و بهترین فیلم‌های ژانر فانتزی-اکشن سینما می‌باشد.


7. بارگذاری مجدد ماتریکس – 2003 – 7.2 – The Matrix Reloaded

بعد از اینکه اولین فیلم ماتریکس یک داستان اصلی ابرقهرمانی در اختیار شخصیت نئو قرار داد، فیلم بارگذاری مجدد ماتریکس نشان داد که او از این ابرقدرت‌ها برای همیشه استفاده می‌کند. هنگامی که Zion برای جنگ با ماشین‌ها آماده می‌شود، نئو را نجات می‌دهد و در نهایت با معمار روبرو می‌شود.

دومین فیلم ماتریکس ممکن است مانند فیلم قبلی خود پیشگامانه یا تامل‌برانگیز نباشد، اما صحنه‌های اکشن به یاد ماندنی زیادی دارد-به ویژه تعقیب و گریز بزرگراه.


6. سرعت – 1994 – 7.2 – Speed

فیلم سرعت یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های اکشن ساخته شده است. ریوز در این فیلم نقش یک پلیس را بازی می‌کند که سوار بر اتوبوسی می‌شود که بمب‌گذاری شده و اگر سرعت خودرو به کمتر از 50 مایل بر ساعت برسد منفجر می‌شود.

این فیلم به لطف داستان‌پردازی پر مخاطب، صحنه‌های اکشن فراوان و فراموش‌نشدنی که توسط دنیس هاپر بازی می‌شود، به یکی از تحسین‌برانگیزترین فیلم‌های اکشن دهه 90 تبدیل شد.


5. نقطه شکست – 1991 – 7.3 – Point Break

ریوز در این فیلم نقش یک مامور FBI را بازی می‌کند که با گروهی از موج‌سواران که بانک‌ها را سرقت می‌کنند مخفی می‌شود. او آنقدر با رهبر کاریزماتیک آنها رفیق می‌شوند که نمی‌خواهد گروهش را تحویل پلیس دهد.

بازی‌های جالب و دیالوگ‌خای دوست‌داشتنی این فیلم موفق شد بر طرح مسخره آن غلبه کند و آن را به یک اکشن کلاسیک تبدیل کند که هنوز هم دیدنی و جذاب است.


4. جان ویک: بخش 3 – پارابلوم – 2019 – 7.4 – John Wick: Chapter 3  Parabellum

به دنبال پایان تکان‌دهنده دومین فیلم جان ویک، مرگبارترین آدمکش نیویورک فیلم سوم را با عنوان “پارابلوم” آغاز می‌کند که هر قاتلی در جهان برای کشتن او برنامه‌ریزی می‌کند.

همانطور که در بررسی انتقادی فیلم انقلاب‌های ماتریکس مشاهده شد، فیلم‌های سوم اغلب جایی هستند که آن مجموعه شروع به تزلزل می‌کند. اما با ادامه گسترش جهان‌سازی سریال و ارائه مجموعه‌ای از سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز، این فیلم طرفداران جان ویک را راضی نگه داشت.


3. جان ویک – 2014 – 7.4 – John Wick

جان ویک با الهام گرفتن از فیلم‌های نوآر و وسترن‌های اسپاگتی، داستان ساده انگارانه‌ای از یک مهاجم سابق را باز می‌گوید که برای انتقام از توله سگ کشته‌شده‌اش با ذوق و سلیقه سبکی جدی انتقام می‌گیرد.

به جرات می‌توان گفت که زندگی ریوز بدون جان ویک به جایی نمی‌رسید. این فیلمی است که باعث شد تماشاگران دوباره عاشق ریوز شوند. پس از راه اندازی این مجموعه، ریوز نقش شخصیتش را اینگونه منعکس کرد: “بله، من فکر می کنم که برگشتم!”


2. جان ویک: بخش دوم – 2017 – 7.5 – John Wick: Chapter 2

بابا یاگا پس از کشتن نیمی از گانگسترها در نیویورک در راه انتقام از توله سگ خود در اولین فیلم جان ویک، در ادامه فیلم به رم می‌رود و خود را با پاداش سنگینی برای سر خود می‌بیند.

این فیلم با همان سبک فیلم اول و ساخت جهان در مقیاس بزرگتر، توانست به عنوان پیگیری فیلم قبلی خود رضایت‌بخش باشد.


1. ماتریکس – 1999 – 8.7 – The Matrix

در ابتدای اولین فیلم ماتریکس، ریوز یک کارمند اداری بی‌حوصله است که در دنیایی زندگی می‌کند که معتقد است دنیای واقعی است. او از اینکه بفهمد تمام واقعیت بشریت فقط یک تجربه واقعیت مجازی است که توسط ماشین‌ها در آینده برای حواس‌پرتی انسان‌ها ایجاد می‌شود، در حالی که از بدن آنها به عنوان باتری زنده استفاده می‌کنند، شوکه شده است.

فیلم ماتریکس بدون‌شک تا همیشه یکی از بهترین فیلم‌های اکشن کیانو ریوز است که در زمان اکران در پایان دهه نود میلادی غوغایی در سینما به‌پا کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم