بدترین فیلم‌های ژانر فانتزی که در دهه اخیر اکران شدند (رده بندی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز)

بدترین فیلم‌های ژانر فانتزی – دهه 2010 یک دهه عالی برای ژانر فانتزی بود. حماسه هری‌پاتر با هیاهوی زیادی اکران شد، بازی تاج و تخت تخیل جمعی ما را تسخیر کرد (سپس قلب ما را شکست)  و میلیون‌ها گیمر ساعت‌های بی‌شماری را صرف بازی The Elder Scrolls V: Skyrim کردند. به جرات می‌توان گفت که ژانر فانتزی بزرگتر از همیشه در سینما ظاهر شده‌است و انتظار می‌رود در دهه پیش‌رو شاهد آثار عظیم‌تری هم در این ژانر باشیم.

اما در حالی که تعداد زیادی از حماسه‌های ژانر فانتزی در دهه 2010 وجود داشت، چند فیلم با امتیاز بسیار پایین نیز وجود داشت. در این مقاله بدترین فیلم‌های ژانر فانتزی که در دهه گذشته اکران شدند را برایتان آماده کرده‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌‌والد – 2018 – 37٪ – Fantastic Beasts: The Crimes Of Grindelwald

دومین فیلم جانوران شگفت‌انگیز که در کل مجموعه هری‌پاتر هم کم‌امتیازترین است، در حال حاضر کم رتبه‌ترین فیلم در کل دنیای جادوگران است. به گفته منتقدان، این فیلم یک زباله اطلاعات بزرگ است که مدت زمان زیادی را صرف ساختن جهان دستانی‌اش می‌کند، درحالی که شخصیت‌ها، دیالوگ‌ها و طرح کلی فیلم را رها ساخته است.


9. شاه آرتور: افسانه شمشیر – 2017 – 30٪ – King Arthur: Legend of the Sword

برداشت گای ریچی از افسانه پادشاه آرتور برای اولین‌بار در یک حماسه چند قسمتی بود. متأسفانه، ما هرگز نخواهیم دید که ریچی چه چیزی در ذهن داشت زیرا افسانه شمشیر در نهایت افسانه‌ای نبود. تلاش فیلم برای تزریق شمشیرهای قرون وسطایی و قصه‌گویی در زیبایی‌شناسی فیلم‌های اکشن مدرن، منتقدان را گیج کرد.

در نهایت فقط تعداد زیادی مواد پیروتکنیک و CGI برای منتقدان وجود داشت تا فیلم را به‌عنوان یک قطعه جدی از داستان‌سرایی آرتورین در نظر بگیرند.


8. وارکرفت – 2016 – 28٪ – Warcraft

دهه 2010 کمترین چیزی را برای شکستن نفرین فیلم‌های بد بازی‌های ویدیویی نداشت. اقتباس از این مجموعه فانتزی توسط کارگردان دانکن جونز، با ارائه داستانی که بارها آن را شنیده‌اند، منتقدان را تحت تأثیر قرار داد.

داستان خسته و عناصر درهم و برهم فیلم باعث جذابیت فیلم در آمریکای شمالی شد، اما این فیلم در چین بسیار موفق بود؛ جایی که وارکرفت بر گیشه تسلط داشت.


7. پن – 2015 – 27٪ – Pan

از لحظه‌ای که تریلر این فیلم منتشر شد و همه به ریش سیاه وحشتناک هیو جکمن نگاه کردند، پن در آب مرده بود. منتقدان هم مهربان نبودند. آنها بازیگران و CGI نامرغوب و بی‌روح را به نمایش گذاشتند.

پن که در میان همه بازسازی‌های کلاسیک متحرک دیزنی منتشر شد، به‌عنوان چالش برادران وارنر در نظر گرفته شد. متأسفانه، این فیلم شکست خورد و هر گونه امید برای ایجاد یک مجموعه جدید به سرعت فراموش شد.


6. گرگ‌ومیش: سپیده‌دم – قسمت اول – 2011 – 25٪ – The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1

در اواخر دهه، منتقدان و مخاطبان از ماجراهای مداوم ادوارد و بلا خسته شده بودند. با این حال، طرفداران گرگ‌ومیش بی‌صیرانه منتظر بودند تا اولین قسمت از آخرین ورودی این مجموعه را که همه دوست داشتند از آن متنفر باشند، ببینند.

فیلم Breaking Dawn Part 1 با کمترین امتیاز در این مجموعه، در اصل یک فیلم ماه عسل دو ساعته با درجه PG-13 است که همه چیزهایی را که مردم از مجموعه متنفر بودند را ترکیب کرده و آن را به یک معجون قوی تقطیر می‌کند. این واقعیت که دو فیلم طول کشید تا سرانجام بتوانند سهم خود را از طریق این مجموعه به دست آورند، یک عمل سادیسم سینمایی از راه دور بود.


5. اساسینز کرید – 2018 – 18٪ – Assassin’s Creed

هنگامی که سریال اساسینز کرید به‌خوبی از مراحل اولیه خود گذشته بود، اقتباس سینمایی با بازی مایکل فاسبندر از ابتدا محکوم به شکست شد. طرفداران نمی‌توانستند از محصول نهایی عصبانی شوند؛ محصولی که عناصر بالغ بازی را با یک داستان سالم و دارای رتبه PG-13 عوض کرد که نمی‌توانست در زمان بدتری ظاهر شود. این فیلم در گیشه هم با رقیب‌های سختی مواجه شد و عملا رو به سقوط گذاشت.


4. افسانه‌های از: بازگشت دوروتی – 2013 – 16٪ – Legends Of Oz: Dorothy’s Return

یکی دیگر از بدترین فیلم‌های ژانر فانتزی در دهه اخیر؛ یک دنباله ضعیف انیمیشنی برای جادوگر اصلی اوز که به طرز مشکوکی نزدیک به اوز بزرگ و قدرتمند ظاهر شد. برای اینکه بفهمد این کار به کجا می‌انجامد، نیازی به بررسی دقیق و موشکافانه نیست. منتقدان به این انیمیشن ارزان قیمت و ضعیف امتیاز پایینی دادند.

با این حال، بدتر این بود که فیلم از تماشاگران جوان خود حمایت می‌کرد، با این فرض که آنها بیش از حد احمق یا ساده لوح هستند تا بتوانند اصول فیلمسازی خوب را درک کنند. غافل از اینکه مخاطبان به این کلاهبرداری جسورانه دامن نمی‌زنند.


3. رابین هود – 2018 – 15٪ – Robin Hood

نه، این بازیگر اصلی راسل کرو و کارگردانی ریدلی اسکات نیست. این سازگاری ممکن است بسیار ضعیف باشد، اما به هیچ وجه به اندازه پیشنهاد سال گذشته بد نیست. مانند پادشاه گای ریچی، آرتور، فیلم با اکشن و CGI کمی فراتر رفت.

منتقدان حتی بیشتر از صحنه‌ای که تصاویر شورش‌های امروزی را به تصویر می‌کشید عصبانی شدند که به حق به‌عنوان تلاشی تنبلانه و بدبینانه در تفسیر اجتماعی خوانده شد. حتی مل بروکس نتوانست راهی برای طعنه زدن به این آتش آشغال پیدا کند، زیرا این امر مستلزم آن است که فیلم چیزی را داشته باشد که ارزش تمسخر را داشته باشد.


2. افسانه هرکول – 2014 – 3٪ – The Legend Of Hercules

از بین دو فیلم هرکول که در سال 2014 اکران شدند، این فیلم (معروف به فیلم بدون The Rock) با اختلاف بسیار بدترین فیلم است. این فیلم که یک داستان خسته‌کننده است، با تولیدات وحشتناکی که نمایانگر برخی نمایشنامه‌های دبیرستان است، به سطوح بسیار ضعیف‌تری می‌رسد.

حوادثی که در این فیلم اتفاق می‌افتد دور از ذهن و خنده‌دار هستند؛ هیچ کس واقعاً نمی‌دانست که چرا افسانه هرکول وجود دارد، جز این که در صدر لیست‌های “بدترین” سال قرار بگیرد و دواین جانسون را بخنداند. یکی از بدترین فیلم‌های ژانر فانتزی که در دهه گذشته روی پرده سینما رفت.


1. فندق‌شکن – 2010 – 0٪ – The Nutcracker

هنگام بحث در مورد اقتباس از کلاسیک چایکوفسکی، تنها عبارتی که به ذهن می‌رسد این است که چیست؟ این انیمیشن به‌طور کامل از ریل خارج می‌شود و یک بازخوانی تاریک، زشت و بیهوده غم‌انگیز را به ما ارائه می‌دهد که از شمایل نازی‌ها یاد می‌کند.

فندق‌شکن کمتر یک فیلم سینمایی است و بیشتر یک توهین به حواس است که به نظر می‌رسد برای آسیب رساندن به کودکان مناسب است و والدین آنها را در انتخاب فیلم زیر سوال می‌برد. این واقعیت که همه‌چیز به‌صورت سه بعدی است، این مصیبت را بیش از پیش عذاب‌آور می‌کند و فقط باید با دستان بسته و دور از اشیاء تیز به تماشای این امر بپردازید تا مبادا کاری دست خودتان بدهید!


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم