16 کار افراد موفق برای افزایش زمان مفید

حقیقت این است که 95 درصد کارهایی که ما انجام می‌دهیم باید توسط افراد دیگر یا لوازم انجام شوند. افراد موفق بر آن 5 درصد کاری که فقط خودشان می‌توانند انجام دهند تمرکز می‌کنند, زیرا هیچ‌کس بهتر از آن‌ها از پس آن کار برنمی‌آید. آن‌ها بر کارهایی که خودشان نمی‌توانند انجام دهند تمرکز نمی‌کنند‌ زیرا می‌دانند که نتیجه خوبی درپی نخواهد داشت.

علاوه بر این آن‌ها به تعریف خود از خوشبختی دست‌یافته‌اند و تلاش نمی‌کنند طبق استانداردهای اجتماعی و فرهنگی پیش بروند. آن‌ها به اینکه دیگران چه فکری می‌کنند اهمیت نمی‌دهند و طبق خواسته خود زندگی می‌کنند. در اینجا مواردی را به شما معرفی می‌کنیم که افراد موفق انجام می‌دهند تا وظایفشان کمتر شده و زندگی‌شان بهبود پیدا کند.

  1. آن‌ها سال‌های زندگی خود را به هدر نمی‌دهند

بیشتر افراد قسمت اعظم سال‌های زندگی خود را به اهداف ناخواسته اختصاص می‌دهند و طبق استانداردهای فرهنگی و اجتماعی زندگی می‌کنند, درنتیجه پس از مدتی به این نتیجه می‌رسند که از زندگی خود راضی نیستند و دچار بحران هویت می‌شوند. اگرچه بحران هویت باعث شخصیت‌سازی می‌شود اما بهتر است در دهه‌های 20 و 30 زندگی به آن دچار شد, نه 50 و 60.

  1. آن‌ها به‌سرعت مسیر خود را تصحیح می‌کنند

در 90 درصد مواقع هواپیماها از مسیر خارج می‌شوند اما ازآنجایی‌که درنهایت در مسیر صحیح قرار می‌گیرند بنابراین به‌موقع به مقصد می‌رسند. ازآنجایی‌که به‌سرعت در مسیر درست قرار می‌گیرند به‌راحتی به مقصد می‌رسند. اگر مسیر خود را تصحیح نمی‌کردند به‌موقع به مقصد نمی‌رسیدند.

افراد موفق هم به همین صورت به مسیر خود توجه می‌کنند و اگر در مسیر غلط قرار گرفته باشند به‌سرعت آن را تصحیح می‌کنند. بنابراین موفقیت و بازدهی‌شان افزایش می‌یابد.

  1. آن‌ها چیزهای اضافه را از زندگی خود حذف می‌کنند

“سادگی نهایت کمال است “

__ لئوناردو داوینچی

افراد موفق ساده زندگی می‌کنند و تمام مسائل اضافه ذهنی, روحی و فیزیکی را که در مسیرشان مانع ایجاد می‌کند را حذف می‌کنند. آن‌ها تنها به مسائل اصلی زندگی توجه می‌کنند و به چیزهای اضافه نه می‌گویند.

  1. آن‌ها مراحل غیرضروری را که برای بسیاری از افراد مهم است, نادیده می‌گیرند

معمولاً بیشتر افراد برای رسیدن به یک مسیر از مراحل مختلف عبور می‌کنند درحالی‌که افراد موفق مراحل ضروری را در کنار هم قرار داده و آن‌ها را پشت سر می‌گذرانند. برای مثال روسای جمهور نسبت به مردان کنگره زمان کمتری را در سیاست صرف می‌کنند. رونالد ریگان یک بازیگر بود. دواید آیزنهاور از ارتش به سیاست آمده بود. وودرو ویلسون از جوامع آکادمیک به سیاست آمده بود.

بنابراین به‌جای اینکه سال‌ها مراحل مختلف را طی کنند از یک شاخه متفاوت به شاخه سیاست پریده بودند. آن‌ها با کنار گذاشتن مراحل و قدم‌های غیرضروری به موفقیت رسیده بودند.

  1. آن‌ها به‌جای تمرکز بر تلاش و کوشش بر نتایج تمرکز می‌کنند

بیشتر افراد هنوز هم طبق الگوهای جوامع صنعتی زندگی می‌کنند. آن‌ها ساعات مشخصی را کار کرده و طبق آن حقوق دریافت می‌کنند. اگر زمان لازم صرف نشود حقوقی دریافت نمی‌شود. اما افراد موفق بر این تمرکز می‌کنند که با حداقل کار نتیجه بیشتر کسب کنند. بنابراین کارهای اضافی حذف شده و به‌جای مدت‌زمان کار به ارزش کارشان توجه می‌شود.

“شما می‌توانید بیشتر کارهایی که ریچارد و استیو انجام می‌دهند را انجام دهید, حتی بهتر از آن‌ها. اما تفاوت این است که آن‌ها فقط 5 دقیقه در روز کار می‌کنند و در آن 5 دقیقه میلیاردها دلار درآمدزایی دارند. اما ما نمی‌توانیم در عرض 5 دقیقه آن کارها را انجام دهیم.”

__ سث گادین (Seth Godin)

  1. آن‌ها از لوازم کمک می‌گیرند

همه ما روزانه وظایف مختلف 30 الی 60 ثانیه‌ای را چندین بار انجام می‌دهیم. اما لوازم مختلفی وجود دارند که می‌توانند این کارها را انجام دهند و درنتیجه فضای بیشتری داشته باشید. برای مثال می‌توانید از Zapier استفاده کنید که خدمات مختلف اینترنتی انجام می‌دهد. به این صورت که اگر کسی از طریق پی پال از شما خرید کند به‌صورت خودکار در پرونده مشتری قید می‌شود. یا اگر ایمیلی به شما ارسال شود درجایی قرار می‌گیرد که بتوانید ببینید.

  1. آن‌ها از کمک‌های مختلف استفاده می‌کنند

پس‌ازاینکه وظایف را به حداقل رساندید می‌توانید بخشی از آن را به افراد دیگر بسپارید. افراد و شرکت‌های مختلفی وجود دارند که با دریافت هزینه مشخص ماهانه, وظایفی از قبیل طراحی وبلاگ و مدیریت آن را به عهده می‌گیرند.

  1. آن‌ها منابع مالی خود را ایجاد می‌کنند

افراد موفق طبق خواسته خود زندگی را جلو می‌برند نه طبق قواعد موجود و محدودیت‌های زمانی. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که ثانیه‌های خود را چگونه بگذرانند. برای این کار منابع مالی خود را به وجود آورده‌اند.

برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد که البته برخی نسبت به راه‌های دیگر زمان‌گیرتر است. می‌توانید در عرض چند سال یک مشاور املاک راه‌اندازی کنید. می‌توانید از طریق تبلیغات فیس‌بوک بازاریابی کنید و یا با کمک برنامه‌های مختلف مانند Aweber یا Infusionsof دوره‌های آموزشی آنلاین ارائه دهید.

  1. آن‌ها محدودیت زمانی کوتاه تعیین می‌کنند

“چگونه می‌توانید در 6 ماه آینده به برنامه 10 ساله خود دست پیدا کنید؟”

__ پیتر تیل (Peter Thiel)

طبق قانون پارکینسون کارهای موجود آن‌قدر گسترش می‌یابند تا تمام زمان موجود برای انجام آن را پوشش دهند. اگر زمان زیادی داشته باشید بازدهی نخواهید داشت. اگر زمان محدود داشته باشید بازدهی بالایی خواهید داشت. محدودیت زمانی بازدهی و عملکرد انسان را افزایش می‌دهد.

  1. روزانه حداقل 7 ساعت خواب مفید دارند

خواب کافی برای سلامت و بازدهی بدن ضروری است. افراد موفق خواب کافی دارند, دمای اتاق را در 68 درجه تنظیم می‌کنند و پیش از خواب زیاد غذا نمی‌خورند. آن‌ها هر شب در ساعت مشخص به خواب رفته و از خواب بیدار می‌شوند. بیشتر آن‌ها بین ساعت‌های 4:30 تا 6 صبح از خواب بیدار می‌شوند.

  1. آن‌ها برنامه روتین صبحگاهی دارند

افراد موفق برنامه صبحگاهی روتین دارند و پس از بیدار شدن به نیایش و مدیتیشن می‌پردازند. آن‌ها ورزش می‌کنند و جریان خون خود را افزایش می‌دهند. سپس صبحانه سالم حاوی پروتئین و چربی‌های سالم میل می‌کنند. دوش آب سرد می‌گیرند. کتاب‌های الهام‌بخش خوانده یا به کتاب‌های صوتی گوش می‌دهند که نکات مهمی را به آن‌ها می‌آموزد. اهداف خود را در نظر گرفته و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی می‌کنند. همچنین آن‌ها وظایف دشوارتر را در ابتدا انجام می‌دهند زیرا می‌دانند اگر بماند دیگر آن را انجام نمی‌دهند.

بیشتر اوقات این کارها در ساعت 8 صبح تمام می‌شود و تا آن موقع قسمت اعظم وظایف خود را انجام داده‌اند. درنتیجه در ساعات دیگر روز به کارهای خود رسیدگی می‌کنند و دیگر برای انجام کارهای بی‌مورد وقت خود را هدر نمی‌دهند.

  1. آن‌ها برای هرروز یک لیست از کارهایی که باید انجام دهند دارند

افراد موفق همانند بیشتر افراد یک لیست از کارهای مهم و بزرگی که باید انجام دهند ندارند. بلکه هرروز تنها باید 1 الی 5 وظیفه لازم را انجام دهند. آن‌ها این وظایف را پیش از ظهر انجام داده و بقیه روز را برای کارهای اصلی زندگی صرف می‌کنند.

  1. آن‌ها از انجام کارهای بی‌فایده دست می‌کشند

بیشتر افراد برای اهداف خود وقت می‌گذرانند و حتی اگر در آن چندان موفق نباشند دست از کار نمی‌کشند و حتی تا پای جان برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. اما افراد موفق زمانی که ببینند یک روش مؤثر واقع نشده از انجام آن دست برمی‌دارند. حتی اگر در آن راه تلاش کرده باشند نیز بازهم خود را بازنده نمی‌بینند و دست از کار می‌کشند. سپس به سراغ کارهایی می‌روند که می‌توانند در آن موفق باشند و به گذشته نگاه نمی‌کنند.

  1. آن‌ها در زمان‌های مشخصی از روز ایمیل و شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی می‌کنند

بیشتر افراد بلافاصله پس از بیدار شدن ایمیل و شبکه اجتماعی خود را بررسی می‌کنند. آن‌ها در حقیقت یک وضعیت روحی واکنشی برای خود ایجاد کرده‌اند و خود را ملزم می‌بینند که روز خود را برای خواسته‌های دیگران صرف کنند. درصورتی‌که افراد موفق تنها در زمان‌های مشخصی از روز ایمیل و شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند. آن‌ها خود را درگیر پیام‌ها، صفحات و لایک ها، نمی‌کنند. درنهایت فقط چند بار در روز این مسائل را بررسی می‌کنند.

  1. آن‌ها در هنگام کار فقط به کار تمرکز می کنند

افراد موفق در هنگام کار فقط کار می‌کنند. زمانی هم که در خانه هستند، فقط در خانه هستند. آن‌ها از اینکه در دسترس نباشند واهمه‌ای ندارند. آن‌ها در اطراف خود یک یا دو نفر را دارند که در صورت نیاز آن‌ها را مطلع می‌کند. اما پس از پایان کار تمام و کمال در خدمت عزیزان خود هستند. آن‌ها برای تفریح و استراحت خود نیز زمان‌های خاصی را اختصاص می‌دهند.

  1. آن‌ها هرازچندگاه به خود استراحت می‌دهند

بیشتر افراد در سال دو هفته استراحت می‌کنند. افراد موفق در سال چندین بار به خود مرخصی‌های کوتاه‌مدت می‌دهند. حداقل هر سه ماه یک‌بار حدود دو هفته استراحت می‌کنند. گاهی اوقات هم یک ماه به خود استراحت می‌دهند. آن‌ها از این‌که مدت طولانی دست از کار بکشند ترسی ندارند. زندگی آن‌ها از افراد دیگر متعادل‌تر است.

نتیجه‌گیری

زندگی افراد موفق نسبت به زندگی افراد دیگر متفاوت است. به‌جای اینکه به کارهای متفاوتی دست بزنند تنها کارهایی را انجام می‌دهند که در آن موفق هستند. بقیه کارها را به کمک لوازم موجود و افراد دیگر انجام می‌دهند. آن‌ها وظایف کمتری انجام داده و زندگی بهتری دارند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم