آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 138)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. خیابان‌های پایین‌شهر – 1973 – Mean Streets

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: مارتین اسکورسیزی

بازیگران: رابرت دنیرو، هاروی کایتل، ریچارد رومانوس

تریلر فیلم

فیلم خیابان‌های پایین‌شهر داستان مردی به نام چارلی را روایت می‌کند که عضو مافیا است و وظیفه‌اش جمع آوری وام‌هایی است که اعضای مافیا به دیگران داده‌اند. او با یکی از دوستانش به نام جانی بوی زندگی میکند و جانی بوی هم خلافکاری دون‌پایه است که بیکار است و بدهی زیادی به نزول‌خورها بدهکار است.

نقش‌آفرینی هنرمندانه‌ی رابرت دنیرو و هاروی کایتل نقطه‌قوت این فیلم است و خیابان‌ها‌ی پایین‌شهر اولین فیلمی است که در آن دنیرو و هاروی کایتل با هم بازی کرده اند.


2. ملکه – 2006 – The Queen

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: استیون فریرز

بازیگران: هلن میرن، مایکل شین، جیمز کرامول

تریلر فیلم

فیلمی با تمرکز بر خانواده سلطنتی بریتانیا که حوادثی ساختگی پس از مرگ پرنسس دایانا در سال 1997 را روایت می‌کند. هلن میرن در این فیلم نقش ملکه الیزابت را بازی کرده و برای ایفای این نقشش مورد تحسین منتقدان زیادی قرار گرفت و در نهایت هم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به‌دست آورد.


3. نینجا – 2009 – Ninja

ژانر: اکشن، هیجان‌انگیز

کارگردان: ایزاک فلورنتین

بازیگران: اسکات ادکینز، میکا هیجی، تاد ینسن

تریلر فیلم

داستان فیلم روایت‌گر زندگی شخصیت کیسی بومن با نقش‌آفرینی اسکات ادکینز است. فردی با ملیت آمریکایی که به‌عنوان یک یتیم در یکی از مدارس هنرهای رزمی در ژاپن بزرگ شد و رشد کرد. او به‌خاطر اشتیاق و پشت‌کار خود توانست خیلی سریع احترام استاد خود یعنی شخصیت تاکدا را به‌دست آورد و همین موضوع حسادت دیگر شاگرد برتر آن گروه یعنی شخصیت ماسازوکا را به‌همراه داشت.


4. خوش‌شانس – 2021 – Lucky

ژانر: ترسناک، فانتزی

کارگردان: ناتاشا کرمانی

بازیگران: برا گرانت، یاسمین بوستمی، کوثر محمد

تریلر فیلم

فیلم ترسناک خوش‌شانس درباره زنی است که در حومه شهر زندگی می‌کند و توسط مردی مرموز با مقاصد خطرناک و جنایت‌کارانه هر شب تعقیب می‌شود. زن تلاش زیادی می‌کند تا اطرافیانش را متوجه این تهدید کند اما بی‌توجهی آن‌ها باعث می‌شود نهایتا خود مجبور به اقدام جدی شود و کنترل زندگی‌ بحران‌زده‌اش را به دست گیرد.


5. عشق و دیگر داروها – 2010 – Love & Other Drugs

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: ادوارد زوئیک

بازیگران: جیک جیلنهال، آن هتوی، نیکی دیلچ

تریلر فیلم

یک کمدی رمانتیک دیدنی درباره یک فروشنده دارو به نام جیمی (جیک جیلنهال) که با زنی مبتلا به پارکینسون به نام مگی با بازی (آن هاتاوی) رابطه دارد. آن‌ها به تدریج عاشق هم شده و تصمیم‌هایی می‌گیرند که بر کل زندگی‌شان تأثیر می‌گذارد. یکی از بهترین فیلم‌های ژانر کمدی-رمانتیک که می‌توانید در آخر هفته از تماشای آن لذت ببرید.


6. لجن‌زار – 2014 – Marshland

ژانر: رازآلود، ماجراجویی

کارگردان: آلبرتو رودریگز

بازیگران: رائول آره‌بالو، خاویر آلبارث، آنتونیو د لا

تریلر فیلم

یک تریلر اسپانیایی درباره دو پلیس که به دنبال یک قاتل سریالی هستند. فضا و صحنه‌های فیلم خیره کننده است و پتانسیل فیلم را نشان می‌دهند. فضایی روستایی، بکر، رازآلود و ناشناخته. شخصیت‌ها گذشته فاشیستی دارند، و مضامین اجتماعی سیاسی هستند. اگر به دنبال فیلم متفاوتی برای تماشا در آخر هفته می‌باشید، این انتخاب خیلی خوبی برایتان خواهد بود.


7. نگهبان – 2011 – The Guard

ژانر: کمدی-جنایی

کارگردان: مایکل مک دونا

بازیگران: برندن گیلسون، دان چیدل، مارک استرانگ

تریلر فیلم

این فیلم کمدی-جنایی ایرلندی، برندان گلیسن را در نقش یک افسر پلیس غیرمتعارف نشان می‌دهد که به اجبار توسط یک مامور جاه‌طلب FBI برای تحقیقات موادمخدر انتخاب می‌شود.

گلیسن به‌عنوان یک پلیس بی‌سر و صدا، تنبل و کودکانه، عملکرد خارق العاده‌ای را ارائه می‌دهد و کاراکترش را به یک قهرمان آسان و در عین حال غیرمتعارف تبدیل می‌کند. اجرای لیام کانینگام و مارک استرانگ نیز به‌عنوان یک جفت جنایتکار غیرمعمول به‌یاد ماندنی و دیدنی است. گفتگوی تند و گزنده همچنین خنده‌های بزرگی را در طول ماجراجویی‌های فیلم رقم می‌زند.


8. عزیمت‌ها – 2008 – Departures

ژانر: درام، موزیک

کارگردان: یوجیرو تاکیتا

بازیگران: ماساهیرو موتوکی، ریوکو هیروسوئه، تسومو یاتازاکی

تریلر فیلم

این فیلم به مراسم کفن‌ودفن افراد و کارهای مربوط به آن می‌پردازد. اگرچه در ژاپن به مراسم کفن‌ودفن احترام می‌گذارند اما برای آن‌ها یک مسئله است و به افرادی که در این کار فعالیت دارند به دیده احترام نگریسته نمی‌شود. در این فیلم روابط شخصی افراد را دیده و فردی را می‌بینیم که همواره سعی می‌کند در جامعه جایگاه قابل‌احترامی داشته باشد. اگرچه شغل و حرفه او باعث می‌شود مردم به او احترام نگذارند اما ذهنیت قوی او باعث شده به سعادت و خوشی واقعی برسد.


9. بزرگراه – 2014 – Highway

ژانر: درام، عاشقانه، جنایی

کارگردان: امتیاز علی

بازیگرن: راندیپ هودا، آلیا بات

تریلر فیلم

ویرا (آلیا بات) دختر یکی از پولدارترین مردان هندی است که شب قبل از عروسیش دزدیده می‌شود. اما برخلاف ترس و وحشت همیشگی فیلم‌های گروگان‌گیری، ویرا به زندگی آزاد و دلخواه خود می‌رسد و عاشق گروگانگیر خود می‌شود. فیلم تصاویر زیبا و معانی عمیقی دارد و رابطه برقرار شده بین دو شخصیت آن فراز و نشیب‌های زیادی را شامل می‌شود.


10. اسکوب – 2020 – SCOOB

ژانر: ماجراجویی، معمایی، کمدی

کارگردان: تونی کرون

صداپیشگان: آماندا سایفرد، زک افران، کن جیونگ

تریلر فیلم

اسکوبی و گروهش با چالش بر انگیزترین معمای عمر خود مواجه می شوند. این فیلم نشان می دهد که چگونه او و بهترین دوستش، شگی، با هم آشنا شده و به محبوب ترین کارآگاهان جهان تبدیل می شوند و بعد از آن شگی و اسکوبی توسط ابرقهرمانان کل زندیشون دزدیده می شود و می فهمند که اسکوبی یه سگ خاص است و یک کلید خیلی با ارزش است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم