سریال “عشاء ربانی نیمه‌شب” (Midnight Mass) و سریال‌های مشابه

سریال “عشاء ربانی نیمه‌شب” ساخته “مایک فلنگن” یک سریال ترسناک است که در یک جزیره تخیلی رخ می‌دهد. در این جزیره رو به فراموشی با آمدن کشیش جدیدی به نام پدر پل (همیش لیکلیتر ” Hamish Linklater”) امید و ایمان تازه‌ای به جزیره تابانده می‌شود. به زودی در جزیره معجزه‌هایی رخ می‌دهد که ایمان مردم را به اشتیاق تبدیل می‌کند. مردم جزیره، از جمله پدر پاول، منبع آن معجزه‌ها را الهی می‌دانند. با این وجود زمانی به حقیقت پی می‌برند که دیگر دیر شده. اگر این سریال را دوست داشتید در اینجا می‌خواهیم بهترین سریال‌های مشابه سریال “عشاء ربانی نیمه‌شب” را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. ترس – The Terror – 2018-2019

یک سریال ترسناک با ریتم کند با فضایی ترسناک که از عناصر وحشت و میخکوب کننده استفاده می‌کند. اولین فصل سریال از رمان “دن سیمونز” محصول سال 2007 اقتباس شد که آن هم با الهام از سفر کاپیتان سر جان فرانکلین نوشته شد. دو کشتی متعلق به نیروی دریایی حین ماجراجویی در کانال بین اقیانوس‌های اطلس و آرام در میان یخ گیر می افتند. حالا خدمه کشتی باید با سرمای شدید، تمام شدن آذوقه و موجودات ماورایی و باستانی دست و پنجه نرم کنند.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های کمدی و خنده دار که این روزها باید تماشا کنید


6. هملاک گروو – Hemlock Grove – 2013-2015

یک سریال اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته “برایان مک گریوی” در سال 2012 درباره جوانی به نام پیتر. ساکنین هملاک گروو در پنسیلوانیا معتقدند که پیتر دو دختر نوجوان را کشته. پیتر برای پیدا کردن قاتل‌های واقعی با رومن، وارث خانواده ثروتمند گادفری همراه می‌شود. این سریال گرچه به خون آشام ها، گرگینه ها و جادوگرها می‌پردازد، اما مثل سریال “عشاء ربانی نیمه‌شب” به فضایی عجیب و غریب می‌پردازد.


5. شر – Evil – 2019

دکتر کریستن روان شناس به همراه پروفسور کلیسای کاتولیک همراه می‌شود تا ببینند فردی تسخیر شده یا موجود درون او واقعاً انسان است. بنابراین هر دو سریال به دوگانگی میان نیروهای شیطانی و شرارت انسان می‌پردازند. به علاوه، در هر دو سریال شخصیت‌ها تصمیم می‌گیرند با ترکیب علم و ایمان دنیای اطرافشان را رمزگشایی کنند.


4. دگردیسی – The Strain – 2014-2017

سریالی از “گی‌یرمو دل تورو” (Guillermo del Toro) و “چاک هوگان” (Chuck Hogan) براساس کتاب آنها در سال 2009. دکتر ایفریم گودویتر درباره مرگ هواپیمای پر از مسافر تحقیق می‌کند و متوجه می‌شود یک ویروس خون آشامی عامل این تراژدی است. بنابراین به همراه مردی به نام آبراهام که با این ویروس مبارزه می‌کرد، می‌خواهد از نیویورک محافظت کند. این سریال هم مثل سریال “عشاء ربانی نیمه‌شب”با کمک علم به اسطوره‌های خون آشامی می‌پردازد.

همچنین بخوانید: لیست فیلم‌ها و سریال‌هایی که در مهرماه 1400 منتظر انتشارشان هستیم


3. واعظ – Preacher – 2016-2019

سریالی درباره پیچیدگی‌ها و پوچی‌های ایمان و اساطیر مسیحی. جسی کاستر واعظی با گذشته خشن است که متوجه می‌شود قدرت‌های رازآلودی دارد. بعد از این که متوجه می‌شود خدا در بهشت نیست و به زمین آمده، به همراه دوست دخترش و یک خون آشام در جستجوی اوست. به زودی متوجه می‌شوند یک موجود ماورایی که سلاحش هرکسی را می‌کشد به دنبال جسی است.


2. دراکولا – Dracula – 2020

کتاب کلاسیک “برام استوکر” در سال 1897 الهام بخش فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بود. در این سریال دراکولا علیه چند نسل از ون هلسینگ ها جنگ را شروع می‌کند. او جاناتان هارکر را به یک نامیرا تبدیل می‌کند. اما یک راهبه به نام آگاتا ون هلسینگ به مدت بیش از صد سال او را زیر آب به دام می‌اندازد. وقتی به هوش می‌آید با دکتر زو ون هلسینگ روبرو می‌شود که نواده برادر آگاتا است. بنابراین در این سریال هم شاهد موجودات ماورایی هستیم.


1. تسخیرشدگی خانه هیل – The Haunting of Hill House – 2018

یک سریال درباره خانواده کرین. بیست و شش سال پیش این خانواده در زمان اقامت در خانه هیل تجربه ترسناک و تلخی داشتند. حال بعد از گذشت تراژدی دیگری باید با گذشته خود روبرو شوند. “مایک فلنگن” به عنوان یک فیلمساز و خالق آثار ترسناک شناخته شده و آثارش مرزهای این ژانر را کنار زده‌اند. این سریال هم مثل سریال “عشاء ربانی نیمه‌شب” به موضوعاتی مثل اعتیاد، بهبود، مرگ، غم و روان زخم می‌پردازد.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های مشابه شکست خورده (The Defeated) که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم