بهترین فیلم‌های اکشن و ماجراجویی که در دهه اخیر اکران شدند (رده‌بندی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز)

بهترین فیلم‌های اکشن و ماجراجویی – اگرچه همه ژانرها طرفداران خاص خود را دارند، اما هیچ کدام به اندازه فیلم‌های اکشن و ماجراجویی هیجان‌انگیز نیستند. به همین دلیل، ما فکر کردیم زمان آن رسیده است که با مراجعه به راتن تومیتوز بهترین فیلم‌های این نوع را کشف کنیم.

وب سایت رات تومیتوز لیستی با عنوان “100 فیلم برتر اکشن و ماجراجویی” دارد. در اینجا، بزرگترین فیلم‌های این ژانر بر اساس امتیازی که دریافت کرده‌اند رده‌بندی شده‌اند. این رتبه‌بندی بر اساس عواملی از جمله سال اکران فیلم، تعداد نقد و بررسی فیلم و نمره استاندارد (درصدی بر اساس نظرات مثبت و منفی منتقدان) تعیین شده است..

این شما و این لیستی از بهترین فیلم‌های اکشن و ماجراجویی که از تماشای آنها لذت خواهید برد؛ با پروشات همراه باشید.


10. ثور: رگناروک – 2017 – 93٪ – Thor: Ragnarok

سومین قسمت از مجموعه ثور، خدای تندر را تبدیل به یک زندانی در سیاره زباله‌های متنوع ساکر می‌کند. در اینجا ، او مجبور می‌شود در مسابقه استادان بزرگ برای سرگرمی ساکنان شرکت کند. با این حال، او باید راهی پیدا کند تا به آسگارد بازگردد قبل از این که خواهر گمشده‌اش، هلا، انتقام او را از مردم آسگاردین بگیرد.

این فیلم علاوه بر افزایش طنز و ماجراجویی، دارای شخصیت‌های جالب جدید و تصاویر رنگارنگ بود. این تغییر لحنی منتقدان را تشویق کرد و فیلم موردتوجه قرار گرفت.


9. جنگ ستارگان: آخرین جدای – 2017 – 91٪ – Star Wars: The Last Jedi

اگرچه هر فیلم جنگ ستارگان توجه زیادی را به خود جلب کرده است، اما هیچ کدام به اندازه آخرین جدای از نظر انتقادی برخوردار نبودند.

هشتمین قسمت از این مجموعه، داستان ری را دنبال می‌کند که در خلوت جزیره لوک اسکای واکر اختلال ایجاد می‌کند به این امید که او را دوباره به مقاومت بپیوندد. در همین حال لیا، پو و فین تلاش می‌کنند تا اوضاع را به پایان برسانند؛ زیرا آنها آماده می‌شوند تا از خود در برابر کیلو رن و درجه اول دفاع کنند. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های اکشن و ماجراجویی در مجموعه خودش است که بینندگان هم از آن راضی بودند.


8. کوکو – 2017 – 97٪ – Coco

فکر نکنید برچسب “اکشن و ماجراجویی” فقط برای فیلم‌های زنده طراحی شده است، زیرا انیمیشن کوکو قطعاً با این قانون مطابقت دارد. این انیمیشن داستان پسر 12 ساله‌ای به‌نام میگل را دنبال می‌کند که علاقه زیادی به موسیقی دارد. اگرچه خانواده او سالها پیش همه آهنگها را ممنوع کرده بودند، اما او امیدوار است که این سرنوشت را معکوس کند؛ به ویژه پس از سقوط در سرزمین مردگان و فهمیدن اینکه پدر بزرگش، بُت موسیقی او است.

تخیل، گرمای فیلم و موضوعات مربوط به خانواده و مرگ این فیلم را در بین فیلم‌های متحرک خود برجسته کرد. علاوه بر این، تصاویر بصری به زیبایی طراحی شده‌اند.


7. دانکرک – 2017 – 93٪ – Dunkirk

این فیلم جنگی درباره گروهی از سربازان فرانسوی، انگلیسی، بلژیکی و هلندی است که سعی می‌کنند از سواحل دانکرک در دهه 1940 فرانسه فرار کنند. این مأموریت از دیدگاه زمین، هوا و دریا نشان داده شده است.

دانکرک به دلیل فیلمبرداری، فیلمنامه، کارگردانی، موسیقی و موارد دیگر مورد تحسین قرار گرفت. بازی‌های قوی بازیگران همچنین به ایجاد حس فوریت کمک کرد.


6. زن شگفت‌انگیز – 2017 – 93٪ – Wonder Woman

اگرچه شخصیت واندر وومن اولین نمایش خود را در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice در سال 2016 انجام داد، اما این ابرقهرمان یک سال بعد در سال 2017 فیلم شخصی خود را دریافت کرد.

فیلم زن شگفت‌انگیز داستان دیانا، شاهزاده آمازون را روایت می‌کند که در جزیره‌ای خلوت و مملو از جنگجویان زن بزرگ شده است. با این حال، پس از ملاقات با یک خلبان آمریکایی در محل زندگی‌اش، دایانا قصد دارد به او کمک کند، زیرا معتقد است مردمش با جنگ جهانی اول مرتبط هستند.

منتقدان عاشق شیمی بین ستاره‌های فیلم بودند. این عامل در ترکیب با یک داستان جذاب و سکانس‌های اکشن قوی، باعث شد تا برای این فیلم دنباله‌ای در نظر گرفته شود.


5. مکس دیوانه: جاده خشم – 2015 – 97٪ – Mad Max: Fury Road

اگرچه مجموعه اکشن دیستوپی اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 معروف به Mad Max دهه‌ها پیش به پایان رسیده بود، اما در سال 2015 با چهارمین قسمت به صفحه نقره‌ای بازگشت و خوشبختانه اثر ارزشمندی بود که با استقبال مواجه شد.

این فیلم که با فرار شخصیت اصلی زن و سرکشی او از قوانین موجود آغاز می‌شود، تا پایان داستانش غرق در صحنه‌های اکشن و تعقیب و گریز دیدنی است که شما را میخکوب می‌کند. بدون شک این فیلم را می‌توان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن و ماجراجویی دهه اخیر دانست که باید آن را تماشا کنید.


4. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی – 2018 – 97٪ – Spider-Man: Into The Spider-Verse

کوکو تنها فیلم انیمیشنی نیست که از استقبال خوب منتقدان برخوردار شده‌است. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی سینماها را با تحسین بیشتری ترک کرد.

این فیلم ابرقهرمانی، مایلز مورالس نوجوان بروکلینی را نشان می‌دهد که پس از گاز گرفتن عنکبوت قدرت ویژه‌ای پیدا می‌کند. اگرچه او آمادگی این را ندارد که کینگ پین شرور را از بین ببرد، اما مجبور نیست این کار را به تنهایی انجام دهد. به هر حال، یک سری مرد عنکبوتی از ابعاد دیگر به دنیای او منتقل شده است. او همچنین باید راهی برای بازگشت آنها به خانه بیابد.

سبک انیمیشن منحصر به فرد به این انیمیشن کمک کرد تا برجسته شود. علاوه بر این، احساسات، عمل و طنز را به گونه‌ای آمیخته است که تعداد کمی از فیلم‌های قبل از آن داشته‌اند.


3. ماموریت غیرممکن: فال اوت – 2018 – 97٪ – Mission: Impossible Fallout

تام کروز برای بازی در ششمین فیلم مأموریت: غیرممکن دوباره وارد عمل شد. این فیلم جاسوسی-اکشن شامل اتان هانت، تیم IMG و قاتل سیا، آگوست واکر است که برای از بین بردن تروریست‌ها  که در حال برنامه‌ریزی حمله هسته‌ای هستند، همکاری می‌کنند. پس از ناپدید شدن سلاح‌های گروه، ایتان و خدمه‌اش باید آنها را از افراد بد دور نگه دارند.

این فیلم مانند دیگر قسمت‌های مجموعه خود با استقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شد و در گیشه نیز عملکرد خوبی را پشت‌سر گذاشت. یکی از بهترین فیلم‌های اکشن و ماجراجویی دهه گذشته که برای طرفداران این ژانر جذاب است.


2. انتقام‌جویان: پایان بازی – 2019 – 94٪ – Avengers: Endgame

آخرین قسمت مجموعه انتقام‌جویان تمام حرکات، احساسات و قلب مجموعه را به یک نتیجه حماسی رساند.

پس از نابودی تانوس بر روی زمین، پس از آموختن اسکات لنگ قادر به فرار از قلمرو کوانتومی، انتقام‌جویان باقی مانده قصد دارند سرنوشت را معکوس کنند. این باعث می‌شود که گروه به عقب برگردند تا قبل از اینکه تانوس بتواند سنگ‌های بی‌نهایت را جمع‌آوری کند.

پایان بازی، علاوه بر اینکه پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد، به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های موجود تبدیل شد. این فیلم از ابتدا تا انتها مسیر جذابی را هموار کرد.


1. پلنگ سیاه – 2018 – 97٪ – Black Panther

فینال بزرگ ما چیزی نیست جز پلنگ سیاه مارول.

این داستان ابرقهرمانی، تاچالا را در ماموریتی برای بازپس گیری تاج و تخت دنبال می‌کند. اگرچه او پس از فوت پدرش به فرمانروای قانونی ملت آفریقا تبدیل می‌شود، اما با یک رقیب بی‌رحم مواجه می‌شود که باید بر آن غلبه کند.

پلنگ سیاه یک موفقیت بزرگ بود، شخصیت‌های کاملاً توسعیافته، اکشن پرانرژی و روایتی گیرا همگی این فیلم را به‌سوی دیدنی شدن سوق دادند. دنباله مستقیم این فیلم با عنوان پلنگ سیاه 2، قرار است در 6 می 2022 منتشر شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم