مقابله با درد و رنج عشق در شرایط مختلف

تابه‌حال چند بار پیش‌آمده که از خود بپرسید ” عشق واقعاً چیست؟” شما تنها نیستید. این سؤال قدیمی تابه‌حال افراد بسیاری را درگیر خود کرده که درباره روابط رمانتیک و آینده خود دچار تردید بوده‌اند.

عشق چیست؟ عشق یک فرایند است: یافتن یک شریک، عاشق شدن، و گاهی اوقات شکست خوردن. این یک فرایند ثابت نیست. البته این فرایند چیزی نیست که به آن دست‌یافته و برای همیشه آن را داشته باشید. عشق یک فرایند گذرا است که تعریف آن در طول زمان تغییر می‌کند و به افراد بستگی دارد. زوج‌هایی که در کنار هم می‌مانند یاد می‌گیرند که در کنار هم تغییر کرده و شخصیت یکدیگر را حمایت کنند.

عشق زیبا و گاهی اوقات دردناک است.

ازآنجایی‌که عشق گذرا است بنابراین ممکن است درد و رنج را به همراه داشته باشد. غم ناشی از عشق می‌تواند در مراحل مختلف یک رابطه رخ دهد. ممکن است با شکل‌های مختلف درد و رنج ناشی از عشق مواجه شده باشید. در غیر این صورت ممکن است که در آینده آن را تجربه کنید. در اینجا برخی از درد و غم‌های ناشی از عشق را بررسی می‌کنیم.

عشق و رنج در شش شرایط مختلف

  1. عشق چیست؟ آیا این عشق است؟

به دنبال عشق بودن ممکن است دردناک باشد. در ابتدا باید عشق را پیدا کرد، در این صورت باید بر رنج‌ها و ترس‌های روابط گذشته غلبه نمود. باید برای یافتن عشق آماده باشید و پیش از گشتن بدانید که به دنبال چه هستید. همچنین باید بدانید که عشق برای شما به چه معناست، حتماً لازم نیست که همانند دیگران فکر کنید. پس‌ازاینکه می‌دانید به دنبال چه هستید و به سؤال “عشق چیست؟” پاسخ دادید، باید عشق خود را بیابید.

پس‌ازاینکه جرئت پیدا کردید از کسی درخواست آشنایی کنید با درد و رنج دیگری آشنا می‌شوید: رد شدن. در این شرایط باید یاد بگیرید که با رد شدن و احساسات به اشتراک نگذاشته خود روبرو شوید. اگر توانستید با آن فرد آشنا شوید در آن صورت با رنج دیگری روبه‌رو می‌شوید: آیا واقعاً عاشق آن فرد هستید؟ اگر مطمئن هستید که آن احساس عشق است بنابراین می‌توانید احساسات خود را با آن فرد درمیان بگذارید. احتمالاً دشوارترین بخش این مرحله این است که عشق خود را به آن فرد ابراز کنید.

  1. من قطعاً عاشق شده‌ام!

دومین مرحله عشق و رنج عاشق شدن است. رنج این مرحله ناشی از همان سؤال قبلیست: عشق چیست؟ اما در این مرحله از خودتان بپرسید “آیا عاشق شده‌ام؟” با توجه به اعمال و رفتارهای خود می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید. برای جلوگیری از درد و رنج باید با منطق عشق آشنا شوید. باید بدانید که این احساسات از ترشح هورمون‌های شیمیایی ناشی می‌شود.

اگر قبول کردید که عاشق شده‌اید و منطق پشت آن را درک کردید بنابراین به شما تبریک می‌گوییم! در آن صورت می‌توانید به هم نزدیک‌تر شوید و احساسات خود را به اشتراک بگذارید.

  1. رابطه‌مان رسمی شده، ما یک زوج هستیم.

قدم بعدی یک رابطه عاشقانه این است که به یک زوج تبدیل می‌شوید. زمانی که قبول کردید رسماً در یک رابطه هستید نگرانی‌های جدیدی به وجود می‌آید. در این صورت باید به این فکر کنید که باید چکار کنید، چه رفتاری داشته باشید، به کجا بروید و چگونه رابطه سالمی داشته باشید. در درجه اول از تفکر بیش‌ازحد خودداری کنید. اگر بیش‌ازحد به رابطه خود فکر کنید نگران و مظطرب می‌شوید. برای اینکه شاد باشید باید با شریک خود رابطه خوبی داشته باشید.

در یک رابطه عاشقانه باید همانند روابط کاری هدف و چشم‌انداز داشته باشید. در چند سال آینده می‌خواهید به چه چیزی دست یافته و برای سلامت رابطه خود می‌توانید هرروز چه‌کار کنید؟ برای پاسخ به این سؤالات باید به شخصیت شریک خود پی ببرید. برای شناختن شریک خود وقت صرف کنید. برای مثال یک فرد حساس نسبت به یک فرد جدی و منطقی نیازهای متفاوتی دارد.

  1. چگونه چنین فردی را دوست داشتم؟

در این شرایط دو اتفاق رخ می‌دهد. یا رابطه عاشقانه خود را ادامه می‌دهید یا اینکه دوباره از خود می‌پرسید که “عشق چیست؟”، “چگونه چنین فردی را دوست داشتم؟”. مردان معمولاً به دلیل برخی ویژگی‌های خاص عاشق زنان می‌شوند و زنان هم این عشق را پذیرا می‌شوند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم