15 جاذبه گردشگری ایتالیا

پیتزا، پاستا، گنجینه‌های رم باستان، شهر رمانتیک خلیج ناپل، ارتفاعات وزوو و اتنا، کانال‌های زیبای ونیز و بسیاری از موزه‌ها و گالری‌های زیبای جهان، تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های ایتالیا هستند که سالانه گردشگران بسیاری را به این کشور جذب می‌کنند. در اینجا به جاذبه‌های گردشگری کشور ایتالیا نگاهی انداخته و 15 جاذبه برتر آن را به شما معرفی می‌کنیم:

1. رم

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: رم

رم (Rome) شهر یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین امپراتوری‌های جهان، شهر واتیکان، کولوسئوم، دیوان‌خانه رم، پالاتیوم، رودخانه پرپیچ‌وخم تیبر، پارک بورگز، آثار کاراواجو و میکل‌آنژ، رافائل و برنینی و بسیاری از جاذبه‌های دیگر، می‌باشد. این پایتخت زیبا گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند که در خیابان‌های آن گردش می‌کنند، در پیتزافروشی‌های آن پیتزای ایتالیایی سرو می‌کنند، در کوچه‌های رمانتیک تراستور یا سنگ‌های دوهزارساله Via Appia Antica که تا خارج گسترده است، به گشت و گزار می‌پردازند.

2. سینک تر

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: سینک تر

سینک تر (Cinque Terre) در دریای لیگورین، منطقه‌ای زیبا و کوهپایه‌ای با خانه‌های رنگارنگ و به هم چسبیده است که در میراث یونسکو ثبت شد. این منطقه که سالانه هزاران توریست را به خود جلب می‌کند دارای سه شهر زیبای مانارولا، ریوماگیور و ورنازا است. شهرت این شهرها به دلیل خانه‌های رنگارنگ و زیبای تاریخی آن است که در دامنه کوه ساخته شده‌اند. در شهر جدید مونتراسو، گردشگران میان شهر و سواحل شنی خارج آن در گشت و گزار هستند و از گرمای آفتاب، پاستا و نوشیدنی‌های آن، لذت می‌برند.

3. فلورانس

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: فلورانس

پایتخت تاسکان برای افرادی که به فرهنگ علاقه دارند یک مقصد مهم به شمار می‌رود. این شهر در قرن پانزده به مرکز رنسانس اروپا تبدیل شد. در این زمان در گالری‌های شهر آثار کاراواجیو، بوتچلی و آلرشت دورر دیده می‌شد و دانشمندانی چون گالیله علم و دانش زمان را ارتقا می‌دادند. از جمله جاذبه‌های این شهر مجسمه داوود از میکل‌آنژ است که در موزه آکادمیا نگهداری می‌شود، کلیسای جامع دومو هم جاذبه دیگر فلورانس است که در شهر قدیمی وجود دارد. ازجمله تفریحات دیگر این شهر می‌توان خرید جواهر در پونتی وکیو و شب‌زنده‌داری را نام برد.

4. برگامو

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: برگامو

گردشگرانی که برای دیدن از دریاچه‌های کومو و گاردا یا گشت‌وگذار در میلان صف می‌کشند، اغلب این شهر قدیمی در منطقه لمباردی را نادیده می‌گیرند. این شهر زیبا و قدیمی (Bergamo) دارای کوچه‌های قدیمی پرپیچ‌وخم، پیتزافروشی‌های مختلف، Piazza Vecchia، چشمه کانتارینی، برج کامپانون و پیاده‌روهای زیبای سیتادلا، است. در وسط شهر، در بالای تپه‌ها و در نزدیکی ریل، روستای زیبای سان ویجیلیو قرار دارد که ازآنجا می‌توان دامنه کوه‌های آلپ و مناظر زیبا را مشاهده نمود.

5. لچه

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: لچه

شهر لچه (Lecce) در میان تپه‌های ایتالیا و دشت‌های آپولیا، ترکیبی از معماری باروک و باستانی است. گردشگران می‌توانند از بقایای یک آمفی‌تئاتر که به قرن دوم تعلق دارد دیدن نموده و سپس از کلیساهای سان جیووانی باتیستا، کلیسای صلیب مقدس و کلیسای جامع لچه، دیدن کنند. البته که در این شهر پیتزافروشی و بارهای مختلفی وجود دارد که از آب‌انبار آپولین استفاده می‌کنند.

6. سیسیل

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: سیسیل

این جزیره مدیترانه‌ای از دیرباز مقصد اصلی گردشگران بوده است. این جزیره باوجود سواحل زیبا و تفریح گاه‌هایی مانند سان ویتو و کالاروسا، برای افرادی که می‌خواهند آفتاب بگیرند و استراحت کنند، یک مقصد مناسب به شمار می‌رود. عاشقان غذا می‌توانند از غذاهای دریایی این جزیره میل کنند، افرادی که به تاریخ علاقه دارند هم می‌توانند در میان معابد و خرابه‌های باستانی شهر آگریجنتو گشت‌وگذار کنند. سپس می‌توانید از زیبای شهر سیسیل، مانند کاتانیا، بیزانس و کلیساهای باروک سیسیلی پالرمو، که توسط کوه‌های اتنا و کوسا نوسترا احاطه‌شده، دیدن نمایند.

7. ناپل

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: ناپل

شهر زیبای ناپل (Naples) تمام زیبایی‌هایی را که یک شهر باید دارا باشد را داراست، این شهر یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های انسان بوده است، بنابراین تعجبی ندارد که نقطه‌به‌نقطه شهر و لابه‌لای کوچه و خیابان‌های آن، تاریخ و فرهنگ غنی نهفته است. این شهر زیبا با خیابان‌های مختلف تقسیم‌بندی شده که در تاریکی شب تصویر زیبایی به وجود می‌آورند، در نقطه‌نقطه آن کلیساهای رنسانسی دیده می‌شود، و در خیابان‌های آن عطر و بوی پیتزا، پاستا و موزارلا، هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. در حومه ناپل، و در زیر سایه وزوو در جنوب، شهرهای افسانه‌ای پامپی و هرکولانیوم، خودنمایی می‌کنند.

8. منطقه دریاچه ایتالیایی

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: دریاچه ایتالیایی

این منطقه شمال ایتالیا به خاطر وجود دو دریاچه گاردا و کومو، چشم‌انداز زیبایی به دست آورده و به شهرت رسیده است. این منطقه که در شمال میلان قرار دارد، شهرهای زیبایی را به وجود آورده، مانند مناجیو (Menaggio) کومو که در کناریان دریاچه واقع شده، یا ریوا دل گاردا (Riva del Garda) با فضای اتریشی و کوچه‌های تنگ و باریک. در میان این دو دریاچه و در نزدیکی پارک ملی دولومیتی بلونسی، لووره آرام و خیابان‌های زیبای بوسیکو قرار دارد. این منطقه دارای آب‌وهوای بسیار خوب و مناظر دره دائوستا است و غذاهای سنتی اتریشی و سوئیسی را سرو می‌کند.

9. میلان

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: میلان

میلان به‌عنوان شهر تجارت (این شهر مکان فعالیت‌های تجاری ایتالیا است) و مد (بزرگ‌ترین هفته‌های مد اروپا در میلان برگزار می‌شود)، مدرنیته و تاریخ را باهم ادغام می‌کند. کلیسای جامع دومو در مرکز این شهر قرار گرفته، کلیسای سنت ماری با نقاشی شام آخر داوینچی جمعی زیادی را به خود جلب می‌کند و آموزه‌های به‌جامانده آمبروس، اسقف اعظم میلان می‌تواند برای برخی جالب باشد. در نزدیکی این کلیساها گذرگاه گالری ویتوریو امانوئل قرار داشته و سپس به فروشگاه‌های گوچی، پرادا و لوئیس ویتان، می‌رسید.

10. بولونیا

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: بولونیا

عمده شهرت بولونیا (Bologna) به دلیل داشتن یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا است که درنتیجه جمعیت 100000 نفری دانشجویان آن و مرکز تاریخی شهر، شورونشاط خاصی در آنجا دیده می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست. در این شهر جاذبه‌های تاریخی مختلفی دیده می‌شود، مانند میدان Piazza Maggiore، فواره نپتون و برج آسینلی. غذاهای بولونیا نیز بسیار معروف است و این شهر را پایتخت آشپزی ایتالیا می‌نامند که تکه‌های گوشت و جام‌های شراب در تمام نقاط آن دیده می‌شوند.

11. سیه نا

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: سیه نا

سیه نا (Siena) با داشتن ساختمان‌های آجری و کوچه‌های تنگ و باریک زیباترین شهر قرون‌وسطایی ایتالیا محسوب می‌شود. مرکز شهر سینه نا دل کامپو نام دارد که در دل طاق‌های بی‌شمار آن رستوران‌ها و فروشگاه‌های بسیار زیادی دیده می‌شود، ازجمله نمایشگاه تابستانه پالیو دی سیه نا. در داخل شهر و پس از عبور از خیابان‌ها به کلیسای مرمر سیه نا، برج‌های رنسانس و کاخ Palazzo Pubblico می‌رسید که گنجینه‌های عصر طلایی قرون‌وسطی را در خود پنهان کرده است.

12. ونیز

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: ونیز

شهر کانال‌ها و آبراه‌های مختلف از دیرباز یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری ایتالیا بوده است که گردشگران، مسافران و عاشقان فرهنگ و هنر را به خود جلب کرده است. ونیز (Venice) در قرن پانزدهم یکی از شهرهای قدرتمند ایتالیا بود و بر سر تسلط بر آدریاتیک و مد با فلورانس رقابت داشت. امروزه بقایای آن عصر طلایی در قصر دوک و اماکن موجود در سان مارکو مانند: برج سنت مارک و برج آجری، دیده می‌شود. سپس به کانال اصلی و پل ریالتو و مجسمه‌های شکسپیر و مانه می‌رسیم و جزیره لیدو و آثار شیشه‌ای مورانو، پس‌ازاین مکان‌ها قرار دارند.

13. ساردینیا

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: ساردینیا

ساردینیا (Sardinia) که عمده شهرتش را مدیون آب‌های کریستالی و شفاف و صخره‌ها و غارهایش است محل تلاقی دریای تیرنی و مدیترانه می‌باشد و دارای سواحل و رشته‌کوه‌های بسیار زیباست. در داخل این شهر مسیرهای مختلف پیاده‌روی وجود دارد که درنهایت به رشته‌کوه‌های گنارگنتو (که زمستان‌ها برفی است) ختم می‌شوند و آن‌سوی کوه‌ها شهرهای اوزیری و فونی قرار دارند. در کالیاری، مرکز جزیره ساردینیا، کشتی‌های تفریحی مجلل و عمارت های رنسانسی دیده می‌شود. جاذبه‌های دیگر این مکان عبارت‌اند از سواحل ویلازیمویس و چیا، توردا و کالا گولوریتز، که جز میراث یونسکو می‌باشد.

14. تورین

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: تورین

شاید تورین (Turin) یکی از مقصدهای مهم یا شهرهای شلوغ ایتالیا نباشد اما به‌عنوان شهری که در وسط ناحیه پیمونت قرار گرفته زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارد. این شهر که در گذشته اقامت گاه خاندان سلطنتی بوده، در مرکز خود دارای یکی از مرتفع‌ترین برج‌های سنگ‌تراشی اروپا است که مول آنتلیلیانا نام دارد. بااین‌حال بسیاری از مسافران به کلیسای سنت جان می‌روند تا از کفن تورین دیدن کنند و یا در خیابان‌های باستانی Quadrilatero Romano گشت‌وگذار کرده و غذاهای معروف منطقه پیمونت را امتحان کنند. علاوه بر این، تورین گذرگاه کوه‌های آلپ غربی ایتالیاست که در آنجا گردشگران می‌توانند از مزارع انگور و زمین‌های پیست اسکی آئوستا دیدن کنند.

15. پیزا

15 جاذبه گردشگری ایتالیا: پیزا

بسیاری از افرادی که به این مرکز قدرت قرون‌وسطایی که در کرانه دریای لیگورین قرار گرفته می‌روند، هدفشان این است که از برج کج آن‌که در مرکز شهر و درمیان آثار معماری باروک و رومی قرار دارد، دیدن نمایند. اما باید بدانید که دیدنی‌های پیزا (Pisa) بیش از این است. این شهر دارای گنجینه میدان Piazza dei Miracoli، کلیسای جامع پیزا، و Piazza dei Cavalieri است که زمانی قدرت سیاسی ایالت پیزا بود. همچنین گردشگران می‌توانند درمیان خانه‌های گچی و رنگی، چشمه‌های آب‌معدنی و فروشگاه‌های این شهر، گشت‌وگذار کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم