انیمه‌های تاریک با شروع طنز که باید تماشا کنید و لذت ببرید

در دنیای انیمه استانداردهای رایج داستان گویی رعایت نمی‌شود، بنابراین می‌تواند برای سرگرم کردن مخاطب از هر تکنیکی بهره ببرد. بدون شک ژانرهای مختلف دنیای انیمه از کلیشه‌های رایج استفاده می‌کنند، اما صنعت انیمه سخت تلاش کرد تا این کلیشه‌ها را کنار بزند. سریال‌های انیمه از پیچ و تاب های مختلف استفاده می‌کنند، اما خیلی پیش می‌آید که انیمه ای رفته رفته از فضای اولیه خودش فاصله بگیرد و به اثر متفاوتی تبدیل شود. بعضی از انیمه‌ها در ابتدا امیدبخش هستند و رفته رفته افسرده کننده می‌شوند. در اینجا بهترین انیمه‌های تاریک با شروع طنز را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. گینتاما – Gintama – 2015

تغییر فضای انیمه می‌تواند بار سنگینی را به دوش انیمه بگذارد. مخصوصاً زمانی که یک انیمه قسمت‌های زیادی داشته باشد. “گینتاما” با بیش از 350 قسمت ثابت کرد از لحاظ ساختار قسمتی و روایت سریالی موفق عمل می‌کند، اما این موضوع به تغییر فضای کمدی‌اش منجر شد. سریال در ابتدا طنز بود اما رفته رفته عناصر تاریک آن بیشتر و بیشتر شد. در پایان سریال یک دشمن جاودانه سرنوشت جهان را به خطر می‌اندازد.

همچنین بخوانید: ویژگی‌های قهرمان انیمه ایسکای که شاید دانستن آن برای شما جالب باشد


9. ترای‌گان – Trigun – 1998

این انیمه فقط 26 قسمت دارد اما در همین زمان کوتاه توانست فضایش را عوض کند. وش در ابتدا انیمه مرگ و خونریزی را می‌بینیم، اما اما فضای طنز موج می زند و “وش” هم رفتارهای طنز دارد. با این حال رنجی که وش با خود به دوش می‌کشد سرانجام به او غلبه کرده و رویارویی او لگاتو نشان می‌دهد که از اعماق وجودش درهم شکسته است. یکی انیمه‌های تاریک با شروع طنز است باید تماشا کنید.


8. مادوکا مجیکا – Puella Magi Madoka Magica – 2011

کلیشه‌های دنیای انیمه آنقدر قدیمی هستند که گاهی اوقات انیمه‌های مدرن با استفاده از این کلیشه‌ها طرفداران را غافلگیر می‌کنند. این انیمه درباره قهرمان‌های زن است که برای قدرت گرفتن و مبارزه با جادوگرها رقابتی را شروع می‌کنند. با این که در ابتدای انیمه اشاره‌هایی می‌بینیم اما وقتی فضای انیمه تاریک می‌شود و دخترها هویت واقعی خود را نشان می‌دهند شوکه می‌شویم.


7. ساخته شده در پرتگاه – Made In Abyss – 2017

یک سریال فانتزی و ماجراجویی درباره ریکو و ربات همراهش رگ. آن‌ها در ابتدای انیمه یک ماجراجویی را شروع می‌کنند و هیجان زده‌اند. اما رفته رفته با موجودات عجیب و غریب و موانعی روبرو می‌شوند. بنابراین گرچه ماهیت انیمه ماجراجویانه است اما کم کم غم و اندوه به آن وارد می‌شود.


6. دیجیمون تیمرز – Digimon Tamers – 2001

یک انیمه محبوب بچه‌ها که پر از موجودات بامزه است. گرچه مبارزه هم دارد اما زیادی پرسروصدا نیست. این سریال سومین سری از سریال “دیجیمون” است که با “ماجراجویی‌های دیجیمون” زیاد مقایسه شد. با این حال خیانت‌ها و غم و ناراحتی‌ها مضامین بزرگسالانه هم به این سریال می‌آورد. بنابراین انیمه رفته رفته جدی می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه برتر ژانر ایسکای در تاریخ انیمه سازی


5. اوراهارا – Urahara – 2017

“اوراهارا” نامه عاشقانه رنگارنگی به مد خیابانی ژاپن است. بنابراین تعجبی ندارد که قهرمان‌ها سبک و ایده‌های خاص خود را داشته باشند، با این حال در پایان سریال آنها با بیگانه‌هایی مواجه می‌شوند که می‌خواهند فرهنگ آنها و دارایی‌هایشان را به یغما ببرند. گرچه با این حمله فضا تاریک و ترسناک نمی‌شود، اما با فضای قبلی کاملاً فرق دارد.


4. ری:زیرو –  Re:Zero – 2016

ژانر ایسکای یکی از محبوب‌ترین ژانرهای دهه گذشته بود که البته به خلق آثار ضعیف هم منجر شد. “ری:زیرو” نمونه کامل یک انیمه ایسکای موفق است و رفتن ناگهانی ناتسوکی به دنیای فانتزی هم بیننده را غافلگیر می‌کند. تبدیل شدن او به یک مبارزه الهام بخش است، اما رفته رفته انیمه تاریک‌تر می‌شود. سریال بین همین نوسان‌ها در جریان است، و همین موضوع چالش‌های آن را بیشتر می‌کند.


3. مستر اوسوماتسو – Osomatsu-San – 2015

یک انیمه زیبا با مضمون پارودی و تا حدی مسخره که به ژانر برش زندگی هم مربوط است و به شش قلوها می‌پردازد. هر فصل سریال به فعالیت این شش نفره ها می‌پردازد که می‌خواهند آینده‌شان را عوض کنند و در این مسیر رشد می‌کنند. بنابراین در قسمت‌های ابتدایی فقط شاهد اتفاق‌های طنز هستیم که انگار هرگز جدی نمی‌شوند. با این حال این انیمه به عنوان یکی از انیمه‌های تاریک با شروع طنز مضامین تاریک و ناراحت کننده هم وارد می‌کند.


2. نئون جنسیس اونگلیون – Neon Genesis Evangelion – 1995

وقتی خالق یک داستان تمام تلاشش را می‌کند تا آن را بهتر و بهتر کند نتیجه‌اش می‌شود انیمه ای مثل “نئون جنسیس اونگلیون”. این انیمه شاید در ابتدا طنز نبود، اما شوخی‌ها، لحظات طنز و رقص ها مضمون آن را معمولی کرده بود. با این حال کم کم غم و اندوه به انیمه وارد می‌شود و دیگر اثری از طنز در آن وجود ندارد.

همچنین بخوانید: انیمه‌های کلیشه با پایان قابل پیشبینی که می‌توانید تماشا کنید


1. کابوی بیباپ – Cowboy Bebop – 1998

یکی از بهترین انیمه‌های تاریک با شروع طنز. این انیمه یکی از بهترین انیمه‌های علمی تخیلی بود که در هر فصل خود خلاقیت تازه‌ای را به نمایش می‌گذاشت. به همین دلیل توانست محبوبیت خود را تا دهه‌ها حفظ کند. اسپایک و همراهانش ماجراجویی جالبی را به داستان وارد می‌کنند، اما ماهیت قسمتی انیمه به آن فرصتی می‌دهد تا داستان‌های تازه‌ای را روایت کند. گذشته اسپایک رهایش نمی‌کند، به همین دلیل مضامین تاریکی به داستان وارد می‌شود که با مأموریت اسپایک به اوج  می‌رسد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم