10 انیمه شوجو با شخصیت اصلی مرد که باید تماشا کنید و لذت ببرید

با گذر زمان دموگرافیک های انیمه تغییر کرده‌اند. قوانینی که در گذشته بیشتر انیمه های شوجو خلق می‌کردند و بیشتر شخصیت‌های جوان و دختران نوجوان را نشان می‌دادند، حالا تغییر کرده‌اند. انیمه شوجو مثل شونن تغییر کرده و مرز بین ژانرها مبهم شده است. با این وجود تعجبی ندارد که بیشتر انیمه های شوجو شخصیت‌های اصلی مرد را نشان دهد. داستانی درباره پسرها می‌تواند برای دخترها هم باشد و برعکس. در رابطه با داستان هم می‌توان گفت در مقایسه با شخصیت پردازی جنسیت اهمیت کمتری دارد. این انیمه های شوجو به مضامینی مثل دوستی و عشق می‌پردازند و شخصیت‌های مرد را نشان می‌دهند. در اینجا 10 انیمه شوجو با شخصیت اصلی مرد که باید تماشا کنید و لذت ببرید را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. داستان عاشقانه من – My Love Story – 2015

هیچکدام از شخصیت‌های انیمه به اندازه تاکیو در “داستان عاشقانه من” (My Love Story) مهربان و خوش قلب نیست. تاکیو برای کسانی که او را نمی‌شناسند ترسناک است و به نزدیکانش کمک می‌کند. روح قوی و نجیب او باعث شده بین همکلاسی‌هایش محبوب باشد، اما هیکل بزرگش اغلب دخترها را می‌ترساند. به همین دلیل بیشتر دخترها از بهترین دوستش سوناکاوا خوششان می‌آید، هر چند او هم به دخترها بی علاقه است. ما وقتی رینکو و تاکیو آشنا می‌شوند داستان عاشقانه آنها شروع خواهد شد.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه ها درباره هنر و موسیقی که باید تماشا کنید و لذت ببرید


9. پرستاران بچه مدرسه –  Gakuen Babysitters – 2018

در انیمه های شوجو به موضوعاتی مثل غم پرداخته می‌شود و “پرستاران بچه مدرسه” هم یکی از انیمه هایی است که به روزگار بعد از فقدان می‌پردازد. وقتی برادران ریوئیچی و کوتارو والدینشان را در سقوط هواپیما از دست می‌دهند، دیگر خانه و کاشانه ندارند. بنابراین به یک آکادمی برده می‌شوند و می‌توانند در آنجا زندگی کنند. در ازای آن برادر بزرگ‌تر باید از بچه‌های مدرسه پرستاری کند. ریوئیچی پسری مهربان و مسئول است که بیش از حد کار می‌کند و به زودی توجه بچه‌ها را جلب می‌کند.


8. کتاب دوستان ناتسومه – Natsume’s Book Of Friends – 2008

انیمه های معدودی به اندازه “کتاب دوستان ناتسومه” محبوب است. یکی از 10 انیمه شوجوی برتر با شخصیت اصلی مرد با داستانی درباره یک پسر جوان که مثل مادربزرگش می‌تواند با یوکای ارتباط برقرار کند و آنها را ببیند. این انیمه با شش فصل و چند فیلم توجه تماشاگران زیادی را جلب کرده است. ناتسومه بین دو دنیای انسانی و فراطبیعی گیر افتاده و سعی می‌کند برخی از کارهای بد مادربزرگش را جبران کند.


7. پیشخدمت شونن – Shonen Maid – 2016

بدون شک این انیمه نقدهایی دریافت کرده است، اما همچنان جذاب و دیدنی است. وقتی مادر چیهیرو ناغافل از دنیا می‌رود، نزد عمویش مادوکا می‌رود، که البته زیاد هم او را نمی‌شناسد. با این حال وقتی به آنجا می‌رسد از گرد و خاک آنجا متعجب می‌شود و تصمیم می‌گیرد آنجا را مرتب کند. این سریال به زندگی روزانه چیهیرو می‌پردازد.


6. روزهای رنگین کمان – Rainbow Days – 2016

وقتی می‌توان چهار قهرمان انیمه مرد داشت چرا یکی داشته باشیم؟ این انیمه زیبا درباره پسران دبیرستانی است. گرچه این انیمه را با کمدی “زندگی روزانه پسران دبیرستانی” (Daily Lives Of High School Boys) مقایسه می‌کنند، اما این انیمه هم طنز کمتری دارد و هم داستان جدیدتری. هر کدام از شخصیت‌ها ماجراجویی‌های خود را دارند و روابط دوستانه آنها نمایش داده می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های شونن در سبک سینن مانگا که باید تماشا کنید و لذت ببرید


5. هاکندن: هشت سگ از شرق – Hakkenden: Eight Dogs Of The East – 2013

یکی از 10 انیمه شوجو درباره ویروس مرگباری که همه روستا را درگیر کرده، به جز سه شخصیت جوان را: شینو، سوسوکه و هاماجی. جسم شینو قدرتی شیطانی دارد که کلیسا به دنبال آن است. کلیسا برای دستیابی به آن دوستش هاماجی را دستگیر می‌کند، تا شینو و سوسوکه او را نجات دهند. این انیمه با استفاده از عناصر فانتزی و اساطیری داستان عشق و دوستی را نشان می‌دهد.


4. جیو-اوه-سی – Jyu-Ou-Sei: Planet of the Beast King – 2006

تماشاگران امروزی این انیمه را فراموش کرده‌اند. این انیمه بعد از موفقیت “کیمیاگر تمام‌فلزی” (Fullmetal Alchemist) و “اورکا سون” (Eureka Seven) توسط استودیو بونز ساخته شد. سفینه‌ای روی یک سیاره تازه قرار دارد و داستان درباره دو برادر دوقلو است که بعد از قتل والدین خود از زمین تبعید شده‌اند. اگر هر کدام از آنها این سیاره خطرناک را ترک کنند باید بر چهار قبیله تسلط پیدا کنند.


3. کیو کارا مائو – Kyou Kara Maou – 2004

گرچه این انیمه به خاطر عناصر کلیشه‌اش فراموش شده، اما یکی از 10 انیمه شوجو است که به خاطر حضور شخصیت‌های مرد جذاب و دیدنی است. وقتی یوری نوجوان با آزار همکلاسی‌هایش روبرو می‌شود و با آنها مقابله می‌کند، وضع بدتر می‌شود. بعد از این که سرش به توالت برخورد می‌کند، روی زمین می افتد و به یک دنیای فانتزی از قرون وسطا می‌رود. به او می گویند قرار است پادشاه بعدی اهریمن باشد، چون چشم و ابرو مشکی است، اما بسیاری از اهریمن‌ها به او اعتماد ندارند. با گذشت زمان یوری یاد می‌گیرد در این دنیای فانتزی بین انسان‌ها و اهریمن‌ها صلح برقرار کند.


2. شماره 6 – No.6 – 2011-2013

انیمه “شماره 6” با وجود نقص‌هایش یک سریال دیدنی است. داستان در یک جامعه پادآرمان شهری رخ داده و عناصر به یادماندنی دارد. عنصر اصلی داستان درباره عشق میان دو پسر جوان است. شیون در شهری آرمان شهری به نام شماره 6 زندگی می‌کند و در آنجا با پسری به نام نزومی آشنا می‌شود. این دو با هم می‌خواهند با بی عدالتی‌های این جهان غلبه کنند.

همچنین بخوانید: ویژگی‌های قهرمان انیمه ایسکای که شاید دانستن آن برای شما جالب باشد


1. بنانا فیش – Banana Fish – 2018

مانگاهای معدودی به اندازه “بنانا فیش” در سال‌های 80 میلادی محبوب شدند. این داستان که در یک مجله شوجو چاپ شد عناصر خشن و اکشن دارد و به همین دلیل در قرن بیستم مورد توجه تماشاگران مذکر قرار گرفت. این انیمه اقتباسی یکی از 10 انیمه شوجو است که باید تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم