فیلم “زندگی پس از آن مهمانی” (Afterlife of the Party) و فیلم‌های مشابه آن

فیلم “زندگی پس از آن مهمانی” یک کمدی فراطبیعی به کارگردانی “استیون هرک” (Stephen Herek) است. داستان درباره شخصیتی به نام کیسی است که ناگهان می‌میرد و به جایی بین بهشت و جهنم می‌رود. وال، فرشته نگهبان موقتش به او می‌گوید اگر می‌خواهد به بهشت برود و فرشته شود، باید کارش را روی زمین تمام کند. یعنی به پدر عزادارش، بهترین دوستش و مادرش کمک کند. اگر این فیلم را تماشا کردید و دوست داشتید در اینجا بهترین فیلم‌های مشابه فیلم “زندگی پس از آن مهمانی” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. شهر متروکه – Ghost Town – 2008

این فیلم کمدی درام از “دیوید کپ” (David Koepp) داستان دندان پزشکی به نام برترام را روایت می‌کند که بعد از مرگ هفت دقیقه‌ای می‌تواند با ارواح ارتباط برقرار کند. ارواح وقتی از این موضوع خبردار می‌شوند به سراغش می‌روند تا برای کارهای تمام نشده‌شان روی زمین از او کمک بگیرند. برترام به زودی از این موضوع خسته می‌شود. روحی به نام فرانک به سراغش می‌آید و از او می‌خواهد رابطه همسرش و مردی که برایش مناسب نیست را خراب کند. در عوض او هم همه ارواح را از برترام دور می‌کند. این فیلم هم مثل فیلم “زندگی پس از آن مهمانی” به مضامینی مثل حسرت، فقدان و شانس دوم می‌پردازد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های رازآلود تاریخ سینما که باید تماشا کنید


5. مرد ششم – The 6th Man – 1997

یک فیلم ورزشی درباره برادران کنی و آنتوان که از بچگی تا حالا با هم بسکتبال بازی کرده‌اند. آن‌ها بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان در تیم دانشگاه واشنگتن بازی می‌کنند. تا اینکه آنتوان سکته قلبی کرده و می‌میرد. با این حال روح او به زمین برمی گردد تا در موفقیت تیم کمک کند و البته به کنی هم نشان می‌دهد که برگشته، اما کنی دوست ندارد او به دنیای مرگ برگردد. این فیلم هم به رابطه و پیوند شخصیت‌ها می‌پردازد.


4. بهشت می‌تواند صبر کند – Heaven Can Wait – 1978

در این فیلم از “وارن بتی” (Warren Beatty) جو تصادفاً به وسیله یک فرشته کشته می‌شود. جو که نمی‌خواهد تقدیرش را بپذیرد از فرشته‌ها می‌خواهد تا جسم یک صنعتگر به نام لئو را که همان لحظه توسط همسر خیانتکارش و معشوقه او کشته شده بود، به او بدهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های مشابه دختر شیرین (Sweet Girl) که باید تماشا کنید


3. همیشه – Always – 1989

یکی از فیلم‌های کمتر شناخته شده “استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg) درباره یک آتش نشان به نام پیت که بعد از نجات بهترین دوستش از بین می‌رود. بعد هپ (آدری هپورن “Audrey Hepburn”) را می‌بیند و هپ به او می‌گوید حالا پیت باید به مرده‌ها کمک کند، همانطور که در روی زمین ارواح به او کمک می‌کردند.


2. چه زندگی شگفت‌انگیزی – It’s a Wonderful Life – 1946

بهترین فیلم کریسمسی تاریخ سینما از “فرانک کاپرا” (Frank Capra) درباره جرج بیلی، بانکداری که به قیمت از دست رفتن رویاهایش شرایط اطرافش را بهتر می‌کند. کلارنس فرشته نگهبان اوست که به جرج کمک می‌کند تا از غم و غصه راحت شود و به زندگی برگردد. در اینجا هم کلارنس می‌خواهد بین فرشته‌ها به جایگاه بالاتری برسد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های مشابه تعطیلات دوستانه (Vacation Friends) که باید تماشا کنید


1. روح – Ghost – 1990

“روح” نه یک فیلم رازآلود درباره قتل است و نه یک فیلم فراطبیعی بلکه یک داستان عاشقانه است. بعد از مرگ سم ویت بانکدار در یک تصادف او به یک روح تبدیل شده و در دنیای فانی گیر می افتد. او به کمک زنی که واسطه است به حقیقت مرگ خود پی می‌برد و از زنی که دوستش دارد محافظت می‌کند. سم هم مثل کیسی نمی‌تواند تا زمان حل کردن مشکلات دنیوی خودش به بهشت یا جهنم برود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم