بهترین فیلم‌های مشابه “دختر شیرین” (Sweet Girl) که باید تماشا کنید

“دختر شیرین” یک تریلر اکشن درباره خانواده کوپر است. بعد از این که ری (جیسون موموآ ” Jason Momoa”) همسرش را به دلیل سرطان از دست می‌دهد، می‌خواهد از یک کمپانی داروسازی انتقام بگیرد. با این حال کارهایش زندگی خود و دخترش را به خطر می‌اندازد. اگر این فیلم را تماشا کردید و به دنبال فیلم‌های مشابه هستید در اینجا بهترین فیلم‌های مشابه “دختر شیرین” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. دیوانه – Unsane – 2018

یک تریلر روانشناسانه تجربی از “استیون سودربرگ” (Steven Soderbergh) که با دوربین آیفون 7 پلاس ضبط شده است. سایر زن جوانی است که به خاطر وجود یک تعقیب کننده به نام دیوید در زندگی‌اش به مشکلات روانی دچار شده. در نهایت به یک مرکز روانی می‌رود و متوجه می‌شود رئیس آنجا هم یک شرکت بیمه دارد و از بیماران سواستفاده می‌کند. وقتی متوجه می‌شود دیوید دنبالش کرده و حالا در آن مرکز کار می‌کند شرایطش بدتر می‌شود. این فیلم سیستم سلامت آمریکا و خطرات آن را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های غیر گانگستری مارتین اسکورسیزی (رده‌بندی بر اساس امتیاز IMDb)


5. عشق و دیگر داروها – Love and Other Drugs – 2010

یک کمدی رمانتیک به کارگردانی “ادوارد زوئیک” (Edward Zwick) درباره یک فروشنده دارو به نام جیمی (جیک جیلنهال ” Jake Gyllenhaal”) که با زنی مبتلا به پارکینسون به نام مگی با بازی “آن هاتاوی” (Anne Hathaway) رابطه دارد. آن‌ها به تدریج عاشق هم شده و تصمیم‌هایی می‌گیرند که بر کل زندگی‌شان تأثیر می‌گذارد. این فیلم هم مثل “دختر شیرین” به سیستم سلامت می‌پردازد و بنابراین یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “دختر شیرین” است.


4. باران ساز – The Rainmaker – 1997

یک اثر اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته “جان گریشام” درباره وکیل جوانی به نام رودی (مت دیمون ” Matt Damon”) و شریکش (دنی دویتو ” Danny DeVito”). آن‌ها از طرف موکل‌هایشان و پسر بیمارشان دانی به سراغ یک شرکت بیمه می‌روند. این فیلم هم به طمع و حرص طلبی بیمه و سیستم سلامت می‌پردازد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های سینمای فیلیپین در سال‌های 2010 که باید تماشا کنید


3. جان کیو – John Q – 2002

فیلمی به کارگردانی “نیک کاساوتیس” (Nick Cassavetes) درباره پدری به نام جان (دنزل واشینگتن ” Denzel Washington”) که با دکترها و مراکز مختلف سر شاخ شده تا اسم پسرش را در لیست دریافت پیوند قلب بگذارند. در اینجا هم شخصیت اصلی با یک سیستم ناکارآمد روبرو است. هر دو فیلم رویه خوشبینانه ای را در پیش گرفته‌اند. در عین حال درباره اعمال مراکز سلامت و اقدامات آن‌ها سؤالات جدی می‌پرسند.


2. عوارض جانبی – Side Effects – 2013

فیلم دیگری از سودربرگ در این لیست با مضامینی درباره داروسازی و روانشناسی. دکتر جاناتان بنکس (جود لا ” Jude Law”) بیماری به نام امیلی (رونی مارا “Rooney Mara”) دارد که همسرش مارتین (چنینگ تیتوم “Channing Tatum”) را کشته. با این حال همه این ماجراها نقشه امیلی با دکتر روانپزشکش ویکتوریاست. این فیلم هم تصویر تاریکی از سیستم سلامت را نشان می‌دهد.


1. باغبان وفادار – The Constant Gardener – 2005

فیلمی با حضور “رالف فاینز” (Ralph Fiennes) و “ریچل وایس” (Rachel Weisz) که تاثیرات مخرب طمع را نشان می‌دهد. یک شرکت دارویی یک داروی جدید ساخته و آن را روی مردم محلی کنیا آزمایش می‌کند. وقتی مردم مصرف کننده آن دارو از دنیا می می‌روند شرکت تلاش می‌کند اخبار را سرکوب کند. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “دختر شیرین” است که فساد سیستم سلامت را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کمدی سیاه دیدنی که احتمالا فراموششان کرده‌اید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم