15 جاذبه گردشگری اسلوونی

شاید اسلوونی مقصد اول گردشگران نباشد اما اگر برای تعطیلات به آنجا بروید ناامید بازنمی گردید. در دامنه کوه‌های آلپ لذت ببرید، با فرهنگ سنتی آن آشنا شوید و یا درباره شراب این منطقه اطلاعاتی کسب نمایید. در اینجا 15 جاذبه گردشگری اسلوونی را به شما معرفی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید:

1. لیوبلیانا

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: لیوبلیانا

با گشت‌وگذار در این شهر (Ljubljana) زیبا و تماشای مجسمه‌های بی‌شمار اژدها در خیابان‌ها احساس خوبی به شما دست می‌دهد. در اسطوره‌های یونان، آرگونات ها همراه با جیسون اژدهای مشابه ای را در لیوبلیانا سلاخی کردند و گذشته از اژدها این شهر پر از معماری زیباست که به دوره باروک بازمی‌گردد. این شهر علاوه بر مجسمه‌ها و آثار هنری، به دلیل میدان‌های کوچک شهر قدیمی شهرت دارد. در قصر لیوبلیانا می‌توانید چشم‌انداز شهر را پیش روی خود داشته باشید، می‌توانید پیاده به بالای قصر بروید و یا از طناب استفاده کنید. همچنین می‌توانید به بالای برج ساعت رفته و چشم‌انداز شهر را ببینید.

2. بلد

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: بلد

شاید شنیده باشید که کشور اسلوونی مانند قصه‌های پریان است و در آنجا قصرها و جنگل‌های بسیاری وجود دارد، بلد هم به همین صورت است. در این شهر یک دریاچه زلال وجود دارد که با قایق می‌توانید به جزیره کوچک وسط آن بروید که در آنجا یک کلیسا وجود دارد، برای ماجراجویی بیشتر می‌توانید با قایق پارویی یا کایاک به آنجا بروید. همچنین می‌توانید در اطراف دریاچه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی کنید و سپس از کلیسای گوتیک که بر روی تپه‌ای روبه روی شهر قرار گرفته، دیدن کنید. همچنین در خارج از بلد (Bled) پیست‌های اسکی مختلفی وجود دارد که به‌وسیله تله سی یژ شما را به قله اسکی استرازا می‌برند و می‌توانید اسکی کنید یا به‌وسیله سورتمه پایین بروید.

3. غارهای شکوجان

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: غارهای شکوجان

با بازدید از غارهای شکوجان از مکانی که در میراث یونسکو ثبت شده و همچنین مرتفع‌ترین غار اروپا دیدن خواهید کرد. این غارها در یک دره بزرگ تشکیل شده و با کمک یک پل می‌توانید از یک‌سو به‌سوی دیگر رفته و مقیاس غار را خوب درک کنید. گردشگران می‌توانند از ستون‌های زیبای استالاکتاتی و استالاگمیت دیدن کنید و مطمئن باشید که در آنجا تنها نیستید و در اطرافتان و در تاریکی 15 گونه خفاش وجود دارد.

4. وگل

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: وگل

کشور اسلوونی باوجوداینکه حتی در ماه‌های تابستانی هم پوشیده از برف است اما به‌عنوان یک مقصد اسکی در نظر گرفته نمی‌شود. در بالای دریاچه بوهینجی به وگل (Vogel) می‌رسید که می‌توانید از دامنه‌های آن لذت برده یا از مسیرهای اسکی استفاده کنید که بر اساس توانایی شما طراحی شده‌اند. بهترین نکته درباره اسلوونی این است که افرادی که ورزش‌های زمستانی علاقه دارند می‌توانند از دسامبر تا مه به آنجا بروند زیرا در آن زمان برف‌ها پودری شکل هستند.

5. لاشکو

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: لاشکو

اگر حس می‌کنید به استراحت نیاز دارید یا می‌خواهید در حمام گرم ریلکس کنید، می‌توانید به شهر لاشکو و چشمه‌های آب گرم آن بروید. گفته می‌شود که این چشمه‌ها خواص درمانی داشته و قرن‌هاست که گردشگران برای حمام در این چشمه‌ها به آنجا می‌روند.

6. موزه فضای باز رگاتک

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: رگاتک

اگر می‌خواهید از یک موزه متفاوت دیدن کنید در آن صورت به موزه فضای باز رگاتیک که در یک مزرعه قرار دارد بروید. این موزه درباره رسوم و سنت‌های اسلوونی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده و صنایع‌دستی و کارگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانید پختن نان، بافتن سبد و حتی ساخت زیورآلات را امتحان کنید. در آنجا یک عمارت قدیمی وجود دارد که به دوره رنسانس بازمی‌گردد و با بازدید از آن با شیوه زندگی قرن 18 و دوره‌های نزدیک به آن آشنا می‌شوید.

7. غار پستوینا

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: غار پستوینا

در خارج از شهر پستوینا غار پستوینا قرار دارد، یک غار کارست که به دلیل حل شدن سنگ‌آهک در آب رودخانه پیوکا و ایجاد کارست، حباب و کف در آنجا دیده می‌شود. سیستم این غارها طویل‌ترین سیستم غار اسلوونی است و استالاگمیت معروف آن نماد این غار است. از دیگر دیدنی‌های آن راه‌آهن زیرزمینی است که شما را به اندرون غار، تالار کنسرت (که در حقیقت یک غار بزرگ است و به دلیل آکوستیک جالبش معروف است)، و تالار ماکارونی که به دلیل شکل تونل مانندش به این نام معرفی می‌شود، می‌برد.

8. لوگارسکا دولینا

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: لوگارسکا دولینا

لوگارسکا دولینا (Logarska Dolina) دره‌ای در کوه‌های آلپ است که در اطراف آن جنگل‌هایی وجود دارد که قرن‌ها پابرجا مانده است. این دره از عصر یخبندان به‌جامانده و بر روی یک یخچال طبیعی قرار دارد که درنتیجه آن حوضی به وجود آمده است. افرادی که می‌خواهند به قله کامنیک ساوینجا در کوه‌های آلپ بروند می‌توانند از این مکان به‌عنوان کمپ استفاده کنند. این دره به قسمت‌های پایینی، میانی و بالایی تقسیم می‌شود که قسمت‌های پایینی و میانی آن دارای چمنزارهایی است که می‌توانید در آنجا گشت‌وگذار کنید. در قسمت بالایی دره جنگل‌هایی وجود دارد که به یک پارک محلی تبدیل شده و می‌توانید از طبیعت بکر و حیات‌وحش آن دیدن کنید.

9. قلعه پریجاما

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: قلعه پریجاما

برای کسب یک تجربه جدید به قلعه پریجاما (Predjama Castle) بروید. این قلعه یک اثر معماری است که در دهانه یک غار صخره‌ای که بیش از 120 متر ارتفاع دارد، ساخته شده است. این قلعه 700 ساله است و در گذشته خانه یک شخصیت معروف اسلوونی به نام ارازم لوگر (Erazem Lueger) بود، یک شوالیه و بارون شریف است که از ثروتمندان دزدی کرده و آن را در اختیار فقرا قرار می‌داد و شخصیت رابین‌هودی را ایفا می‌کرد. در این قلعه اغلب نمایش‌هایی اجرا می‌شود مانند مسابقه قرون‌وسطایی در جولای.

10. پارک ملی تریگلاو

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: تریگلاو

این پارک ملی نام خود را از مرتفع‌ترین قله اسلوونی، تریگلاو (Triglav) گرفته و تنها پارک ملی کشور است که در منطقه شمال غربی جولیان آلپ قرار گرفته است. این پارک از ساختمان‌های دیگر مجزا شده تا زیبایی طبیعی منطقه، دریاچه‌های یخچالی تریگلاو و کوه تریگلاو، حفاظت شود.

11. دره سوچا

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: دره سوچا

رودخانه سوچا (Soca Valley) در دره‌ای به همین نام قرار گرفته و یک رودخانه فیروزه‌ای‌رنگ بسیار زیبا است. این دره بسیار زیبا بوده و برای گردشگران زیبایی‌های بی‌شماری دارد، اما اگر به دنبال ماجراجویی‌های دیگری هستید می‌توانید در آنجا به فعالیت‌های دیگری بپردازید. می‌توانید در رودخانه قایق‌سواری کنید و از مناظر لذت ببرید و یا پاراگلایدر سواری کنید. اگر به دنبال تفریحات آرام‌تری هستید می‌توانید در مسیرهای کوه اسب‌سواری کرده و یا در نواحی اطراف پیاده‌روی کنید و به پیک‌نیک بپردازید. دوچرخه‌سواری و کوه‌پیمایی هم ازجمله فعالیت‌های محبوب مردم اسلوونی در این منطقه است.

12. ماریبور

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: ماریبور

شهر ماریبور (Maribor) به‌عنوان دومین شهر بزرگ اسلوونی در سال 2012 به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد و با رفتن به آنجا می‌توانید درباره فرهنگ و شراب آنجا اطلاعاتی کسب کنید. بهترین تاکستان‌های جهان در این منطقه قرار داشته و به‌وسیله آن شراب خوبی تولید می‌شود، تاکستان‌های این شهر از شهر ماریبور تا جنگل‌های پوهورج وسعت دارند. همانطور که انتظار دارید در آنجا فستیوال سالانه شراب برگزار می‌شود و اگر عاشق شراب هستید می‌توانید مراحل آماده‌سازی شراب را مشاهده کنید.

13. گذرگاه ورشیک

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: ورشیک

گذرگاه ورشیک با بیش از 1500 متر ارتفاع مرتفع‌ترین گذرگاه کوهی در جولیان آلپ اسلوونی است و این گذرگاه تا دره سوچا وسعت داشته و جاده روسی نامیده می‌شود و قدمت آن به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد. این مسیر یک مسیر ایدئال برای کوه‌نوردانی است که می‌خواهند از یکی از مرتفع‌ترین قله‌ها بالا بروند، ارتفاع برخی از این کوه‌ها به بیش از 2 کیلومتر می‌رسد. اگر به دنبال مسیرهای کوتاه هستید باید بدانید مسیرهای کم ارتفاع‌تری هم وجود دارد. اگر بخواهید در آن مناطق اقامت داشته باشید باید بدانید که در آنجا کلبه‌های کوهستانی هم وجود دارد که با اقامت در آنجا با فرهنگ محلی منطقه آشنا می‌شوید.

14. پیران

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: پیران

اسلوونی در دریای آدریاتیک قرار دارد و شهر پیران (Piran) یکی از شهرهای زیبای ساحلی آن است. این شهر با معماری ونیزی ساخته شده که می‌توانید در کوچه‌های پرپیچ‌وخم آن قدم بزنید. همچنین می‌توانید از کلیسای سنت جرج که بر روی تپه واقع‌شده دیدن کرده و چشم‌انداز زیبای شهر را مشاهده کنید.

15. بلشکی وینتگار

15 جاذبه گردشگری اسلوونی: بلشکی وینتگار

بلشکی وینتگار (Blejski Vintgar) یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اسلوونی است که در خارج از شهر بلد و نزدیک روستای پودهم قرار دارد. این منطقه توسط رودخانه رادونا به دو قسمت تقسیم شده و در آنجا پل، مسیرهای مختلف و نقاط دیدنی وجود دارد که گردشگران می‌توانند در آنجا گردش کرده و از دیدنی‌های آن لذت ببرند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم