بهترین فیلم‌های مشابه “هجوم ملخ‌ها” (The Swarm) که باید تماشا کنید

یک فیلم ترسناک فانتزی فرانسوی درباره ماجراجویی آزاردهنده یک کشاورز که می‌خواهد با جمع آوری فضولات حشراتش آرد سرشار از پروتئین بسازد. روش‌های این شخصیت اصلی به زودی به کارهای شومی تبدیل می‌شود که نتایج عجیب دارد. حشرات خونخواری که او پرورش می‌دهد به اندازه کافی آزاردهنده هستند، اما این فیلم چندلایه کشاورز را به نوعی هیولا تبدیل می‌کند و بنابراین نوعی نقد اجتماعی است. اگر با دیدن این فیلم به دنبال دیدن فیلم‌های مشابه هستید در اینجا بهترین فیلم‌های مشابه “هجوم ملخ‌ها” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


5. گرملین‌ها – Gremlins – 1984

یکی از بهترین فیلم‌های سینما با نمایش موجوداتی که در ابتدا حیوان خانگی هستند، و به تدریج اوضاع جامعه را به هم می‌ریزند. شاید جلوه‌های ویژه کمی قدیمی به نظر برسند، اما فیلم پر از اشاره‌های کنایی است در یک جامعه بورژوا و ارجاعاتی به کلیشه فیلم‌های ترسناک است. این فیلم چیزی مابین یک اثر ترسناک و کمدی کنایی است که تماشای آن خالی از لطف نیست. موجودات این فیلم هم مثل موجودات خونخوار “هجوم ملخ‌ها” تغییر ترسناکی را تجربه می‌کنند.

همچنین بخوانید: بهترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک که قرار بود بازیگران دیگری در آن حضور پیدا کنند


4. تدی – Teddy – 2020

یک فیلم ترسناک فرانسوی درباره یک بچه دبیرستانی که به یک گرگینه تبدیل می‌شود. با این حال فیلم به جای کلیشه‌های ترسناک روش کنترل شده تری را پیش می‌گیرد و با جلوه‌های ویژه خود تأثیر بسزایی دارد. در اینجا هم عناصر درام می‌بینیم و با وجود هیولای شخصیت یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “هجوم ملخ‌ها” است.


3. درخشش – The Shining – 1980

شاهکار ترسناک “استنلی کوبریک” که حتماً در هر لیست ترسناک دیده می‌شود. اگر طرفدار “هجوم ملخ‌ها” هستید اما هنوز “درخشش” را تماشا نکرده‌اید باید بدانید کارگردان “هجوم ملخ‌ها” در ساخت شاهکار خود از “درخشش” الهام گرفت. شخصیت‌های اصلی هردو فیلم با غرق شدن در کسب و کار خود تغییرات شومی را تجربه کرده و اطرافیان خود را به خطر می‌اندازند.

همچنین بخوانید: بهترین تفسیرها از فیلم درخشش (The Shining) که شاید برایتان جالب باشد


2. پرندگان – The Birds – 1963

اثر کلاسیک دیگری از “آلفرد هیچکاک” (Alfred Hitchcock) که پرندگان را به موجودات خونخواری تبدیل می‌کند. فیلم مثل “هجوم ملخ‌ها” با غیرقابل تصورترین موجودات وحشت خود را نشان می‌دهد.  اگر شما هم از پرنده‌ها می‌ترسید حتماً این فیلم را تماشا کنید. البته فیلم ریتمی تند دارد و آرام آرام داستان را فاش می‌کند.


1. مکان آرام – A Quiet Place – 2018

“مکان آرام فیلمی اورجنیال و محبوب بود که در جهانی پساآخرالزمانی موجودات خطرناکی براساس صداهایی که می‌شنوند طعمه‌های خود را شکار می‌کنند. در این دنیا خانواده‌ای با برقراری سکوت برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. سکوت فیلم آنقدر بلند است که شما را به یاد موجودات خونخوار “هجوم ملخ‌ها” می‌اندازد. تلاش خانواده برای محافظت از بچه‌ها هم موضوع دیگری است که هردو فیلم به آن می‌پردازند. به همین دلیل این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های شبیه “هجوم ملخ‌ها” باید تماشا شود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه یک مکان آرام (A Quiet Place)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم