15 جاذبه گردشگری پرتغال

پرتغال به دلیل هزینه کم، آب‌وهوای ایدئال و جاذبه‌های گردشگری‌اش، یکی از مقصدهای مهم گردشگری اروپا محسوب می‌شود. پرتغال که در کرانه غربی شبه‌جزیره ایبریان واقع شده، از مزارع سرسبز آغاز شده، در مرکز به شهرهای قرون‌وسطایی رسیده، در شمال آن مزارع شراب و کوه‌هایی قرار داشته و در جنوب به سواحل آلگارو منتهی می‌شود. فرهنگ و تاریخ پرتغال به قرن 16 بازمی‌گردد که این کشور یک امپراتوری دریایی مهم محسوب می‌شد. در هرکجای این کشور دیدنی‌هایی وجود دارد. در اینجا 15 جاذبه گردشگری پرتغال را به شما معرفی می‌کنیم.

1. کویمبرا

15 جاذبه گردشگری پرتغال: کویمبرا

این شهر زیبا با باغ‌های خیره‌کننده، مکان‌های تاریخی، موسیقی فادو و فرهنگ پویا، زمانی پایتخت پرتغال محسوب می‌شد. کویمبرا (Coimbra) که در کنار رودخانه ماندگو در مرکز پرتغال قرار گرفته شهری پر از کلیساهای قرون‌وسطایی و کوچه‌های پرپیچ‌وخم است که با عبور از آن‌ها تصور می‌کنید به گذشته سفر کرده‌اید. در حقیقت بیشتر افراد کویمبرا را رمانتیک‌ترین شهر این کشور می‌دانند. بیشتر انرژی و جنبش این شهر به دلیل دانشگاه کویمبرا است. این شهر که در سال 1209 تأسیس شد یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های شهر است که از حیاط آن می‌توان چشم‌انداز شهر را مشاهده کرد.

2. آزور

15 جاذبه گردشگری پرتغال: آزور

آزور (Azores) در بین ماساچوست و کشور پرتغال قرار گرفته است. این مجمع‌الجزایر از نه جزیره آتش‌فشانی تشکیل شده که در میان بخش بزرگی از دریا پراکنده شده‌اند و به دلیل چشمه‌های آب گرم، تماشای وال (یکی از ده جاذبه گردشگری کره زمین) و شهرهای ساحلی، شهرت دارند. هر جزیره هویت منحصربه‌فرد خود را دارد اما تمام آن‌ها دارای سواحل زیبا و زمین‌های سرسبز هستند. جزیره سبز (Sao Miguel) در میان نه جزیره از همه بزرگ‌تر است درحالی‌که در جزیره پیکو مرتفع‌ترین کوه پرتغال قرار دارد. اگر ماجراجو هستید باید به این جزایر سفر کنید. در اینجا می‌توانید به ورزش‌های آبی، دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری بپردازید، مخصوصاً در Vila Franca do Campo بزرگ‌ترین شهر آزور.

3. اوورا

15 جاذبه گردشگری پرتغال: اوورا

این شهر زیبا (Évora) که در دامنه کوهی به همین نام قرار دارد آن‌قدر زیباست که کل منطقه در میراث یونسکو ثبت شده است. زیبایی این شهر به دلیل مناظر زیبا و ویژگی‌های تاریخی شهر است. اوورا یک شهر 2000 ساله است که حیاط‌های موریش، فواره‌های رنسانس، برج‌های گوتیک، میدان‌های قرون‌وسطایی و کوچه‌های تنگ و باریک در آن دیده می‌شود. میدان Praça do Giraldo میدانی زیبا پر از کافه‌های فضای باز است که از گردشگران پذیرایی می‌شود، اما جالب است بدانید که در گذشته در این میدان مجرمان را اعدام می‌کردند. حمام رومی و یابره موریش را فراموش نکنید.

4. آویرو

15 جاذبه گردشگری پرتغال: آویرو

آویرو (Aveiro) در کنار تالاب آویرو، یک شهر زنده است که به دلیل پل‌های طاقی شکل، قایق‌ها و کانال‌های زیبایش، ونیز پرتغال نامیده می‌شود. در حقیقت بهترین راه برای گردش در این شهر استفاده از قایقی سنتی به نام moliceiro است که در گذشته برای جستجوی جلبک‌های دریایی استفاده می‌شد و امروزه از آن برای گشت‌وگذار توریست‌ها استفاده می‌شود. می‌توانید در سواحل زیبا و کشتی‌های تفریحی لذت برده و تجمل را احساس کنید. با سفر به این شهر حتماً از بخش قدیمی و ساختمان‌هایی مانند کلیسای سائو گونگالینو، کلیسای جامع آویرو، کنوانسیون مسیح، و آثار دیگر دیدن کنید.

5. سینترا

15 جاذبه گردشگری پرتغال: سینترا

با یک سفر یک‌روزه از پایتخت پرتغال می‌توانید به سینترا (Sintra) در اطراف کرانه لیسبون و دامنه کوه‌های سینترا بروید. این شهر زیبا دارای ویلاهای شیک، تپه‌های سرسبز، مناظر زیبا و قلعه‌های قدیمی است. مهم‌ترین مکان دیدنی این شهر قلعه د پنا است که از سبک‌های معماری مختلف به‌خصوص آلمانی الهام گرفته است. زمین‌های اطراف این قلعه که پر از گل و گیاه و درخت هستند زمانی اقامت گاه تابستانی خاندان سلطنتی پرتغال بوده‌اند. همچنین باید از خرابه‌های قلعه مور دیدن کرده و چشم‌انداز مرتفع‌ترین تپه‌های سینترا را مشاهده کنید، همچنین باید از باغ‌های گرمسیری قصر مونسرات دیدن کنید.

6. پورتو

15 جاذبه گردشگری پرتغال: پورتو

نام کشور پرتغال از شهر پورتو (Porto) گرفته شده است. اما بومیان منطقه معتقدند که شهرت این شهر به دلیل شراب‌های آنجا که پورت نامیده می‌شوند، می‌باشد. این شهر تا تپه‌ها های اطراف وسعت داشته و ازآنجا می‌توان چشم‌انداز رودخانه دورو در شمال پرتغال را مشاهده نمود. مرکز تاریخی شهر یک منطقه مخصوص عابر پیاده است که در آنجا کافه، موسیقی زنده، دست‌فروشان خیابانی و خوراکی دیده می‌شود و این مرکز جز میراث یونسکو می‌باشد. پورتو دومین شهر بزرگ کشور است که علاوه بر تاریخ غنی، تجارت روبه رشدی هم دارد. در هنگام غروب آفتاب می‌توانید در کنار رودخانه دورو قدم زده و به موسیقی که از کافه‌ها به گوش می‌رسد، گوش بسپارید.

7. اوبیدوس

15 جاذبه گردشگری پرتغال: اوبیدوس

شهر اوبیدوس (Óbidos) که در بالای تپه‌ها قرار گرفته توسط چندین دیوار قرون‌وسطایی احاطه‌شده و در مرکز آن یک قلعه به سبک موریش قرار دارد. جاذبه‌های اصلی شهر عبارت‌اند از مرکز تاریخی و قلعه قرون‌وسطایی آن‌که امروزه یک هتل دولتی است. می‌توانید در کوچه‌ها و محله‌های قرون‌وسطایی شهر قدم بزنید و از میدان‌های کوچک، کافه‌ها و فروشگاه‌ها و خانه‌هایی که با گل‌های رنگارنگ تزئین شده، عبور کنید. ازجمله مکان‌های دیدنی دیگر عبارت‌اند از Capela de São Martinho، Igreja Matriz de Santa Maria و Igreja do Senhor da Pedra. در ماه اکتبر می‌توانید از فستیوال موسیقی باستانی لذت برده و در مارس از فستیوال بین‌المللی شکلات دیدن کنید.

8. فونچال، مادریا

15 جاذبه گردشگری پرتغال: فونچال

مادریا (Maderia) مجمع‌الجزایری در اقیانوس اطلس است که بین پرتغال و آفریقای شمالی قرار دارد و “باغ شناور اطلس” نامیده می‌شود. این منطقه یکی از دو منطقه مستقل پرتغال است (به همراه آزور) و به خاطر شراب‌هایش، باغ درختان ارغوان و جنگل لوریسیلوا شهرت دارد. فونچال بزرگ‌ترین شهر و پایتخت این منطقه است که مدرنیته و سنت را ادغام کرده است و این مسئله از کلیساهای حفاظت شده و موزه‌های شهر مشخص است. این شهر آفتابی برای پیاده‌روی بسیار مناسب است. پس از غروب آفتاب می‌توانید در کلوپ‌های شبانه، کازینو و رستوران‌های آن شب‌زنده‌داری کنید.

9. الگارو

15 جاذبه گردشگری پرتغال: الگارو

اگر به دنبال خورشید، شن و دریا هستید باید به الگارو (The Algarve) سفر کنید. این منطقه جنوبی پرتغال دارای سواحل زیبا، آب‌وهوای مدیترانه‌ای، 3000 ساعت نور خورشید در سال، عدم وجود باران، غذاهای خوشمزه، هزینه مناسب برای زندگی، مسابقات گلف، شهرهای زیبا و تاریخ غنی است. شهر فارو از قرن 18 تاکنون دست‌نخورده باقی‌مانده و اجداد ساکنان آن به روم باستان بازمی‌گردد. باید از Fortaleza de Sagre که در قرن 15 ساخته شد و گفته می‌شود که مدرسه هوانوردی پرنس هنری بوده و Cape of São Vicente که یک مکان مقدس رومی بوده و آن را پروونتریوم ساکاروم نامیدند، دیدن کنید.

10. لیسبون

15 جاذبه گردشگری پرتغال: لیسبون

لیسبون (Lisbon) به‌عنوان پایتخت پرتغال و بزرگ‌ترین شهر آن در کرانه رودخانه تاگوس واقع شده و پر از کلیساهای گوتیک، محله‌های زیبا، آب‌وهوای مناسب، کوچه‌های تنگ و باریک و فروشگاه‌های مختلف است که از همه جای آن نوای موسیقی سنتی فادو به گوش می‌رسد. مرکز شهر لیسبون بایسا نام دارد که مرکز سنتی آن‌هم محسوب می‌شود و در این محله فروشگاه‌های سنتی خواهید دید که برخی از آثار آن به نسل‌ها پیش بازمی‌گردد. قدیمی‌ترین منطقه این شهر آلفاما نام دارد که به سبک موریش ساخته شده و به دلیل معماری روستایی و قلعه سنت جرج شهرت دارد. با سوارشدن بر تراموای گردشگری شهر می‌توانید از جاذبه‌های اصلی، باغ‌ها و مناطق تاریخی آن، دیدن کنید.

11.  گویمارائس

15 جاذبه گردشگری پرتغال: گویمارائس

این شهر زیبا (Guimarães) دیدنی‌های بی‌شماری دارد که مرکز تاریخی آن در میراث یونسکو ثبت شده و خود شهر هم در سال 2012 پایتخت فرهنگی اروپا بوده است. گویمارائس برای پرتغالی‌ها ارزش بسیاری دارد زیرا در سال 1128 و در طول نبرد سائو مامد، ریشه این کشور از این شهر آغاز شد. اولین شاه پرتغال، آفونسو هنریکوئس در این نبرد پیروز شد و پایه‌های این کشور کوچک اما زیبا را بنا کرد. با سفر به این شهر نه‌تنها باید از قلعه قرون‌وسطایی قرن سیزده آن دیدن کنید بلکه باید از قلعه دو سال که در قرن پانزده ساخته شد و امروزه هم یک قلعه است و هم موزه، دیدن نمایید. برای استراحت نیم روزی می‌توانید در زیباترین خیابان شهر یعنی روا سانتا ماریا قدم بزنید.

12. آلبوفیرا

15 جاذبه گردشگری پرتغال: آلبوفیرا

این روستا (Albufeira) که قبلاً برای ماهیگیری استفاده می‌شد امروزه مقصد گردشگری توریست‌های محلی و بین‌المللی محسوب می‌شود و دارای سواحلی شنی سپید رنگ، جت اسکی، پاراسیلینگ و مراکز تماشای دلفین، است. سه ساحل مهم آن عبارت‌اند از پاریا د اورا، پاریا دوس پسکادورس (ساحل ماهیگیران) و پاریا د پنکو. اگر از سواحل شلوغ خوشتان نمی‌آید می‌توانید از سواحل خلوت و خانوادگی آن استفاده کنید. برای استراحت می‌توانید به داخل روستا رفته و از رستوران‌های آن دیدن کنید. این روستا شب‌های بسیار زیبایی دارد.

13. ویلامورا

15 جاذبه گردشگری پرتغال: ویلامورا

ویلامورا (Vilamoura) به‌عنوان مرکز آلگارو برای داشتن طبیعت زیبا، خورشید و سواحل شنی شهرت دارد. اما امروزه به دلیل صنعت گردشگری و مکان‌های لوکس، زمین‌های گلف و خوراکی‌های خوشمزه، شهرت یافته است. ویلامورا شهری است که می‌توانید در آنجا استراحت کنید. ازآنجا می‌توانید به سواحل زیبای آلگارو بروید و یا شب‌زنده‌داری کنید. اغلب پرتغالی‌ها برای موج‌سواری به سواحل این شهر می‌آیند. این شهر برای عاشقان غذاهای دریایی و شراب یک مقصد عالی محسوب می‌شود. حتماً از این شهر دیدن کنید.

14. فاطیما

15 جاذبه گردشگری پرتغال: فاطیما

شهرت این شهر به دلیل زیارتگاه مریم باکره است که برای کاتولیک‌ها بسیار مقدس است. گفته می‌شود که در سال 1917 مریم مقدس در مکان Capelinha das Apariçoes ظاهر شد. ازجمله اماکن مقدس دیگر آن عبارت‌اند از Igreja da Santíssima Trindade و فرشتگان طلایی کلیسای Nossa Senhora do Rosário. سالانه بیش از شش میلیون فرد به این مکان مقدس سفر می‌کنند که در آنجا دو کلیسای بزرگ نیز ساخته شده است. حتی اگر باورهای مذهبی نیز نداشته باشید بازهم بازدید از این مکان مذهبی فرهنگی خالی از لطف نیست.

15. فارو

15 جاذبه گردشگری پرتغال: فارو

منطقه آلگارو در پرتغال شهرت دارد که مشهورترین مقصد آن فارو (Faro) است. این شهر نسبت به شهرهای دیگر بیشتر به فرهنگ پرتغال نزدیک است و به همین دلیل گردشگران بسیاری دارد. در این منطقه می‌توانید از جاذبه‌هایی نظیر دریای زیبا، میدان‌ها و پارک، بخش تاریخی شهر با کافه‌ها و کوچه‌های تنگ، موزه‌های باستان‌شناسی و یک کلیسای جامع رنسانسی به نام قلعه اسقف، دیدن کنید. در این شهر دانشجویان بسیاری زندگی می‌کنند و به همین دلیل شهر پرشوری است. اماکن تاریخی آن حفاظت‌شده هستند و به همین دلیل در آنجا چندین موزه کوچک، کلیسا و حتی یک کلیسای استخوانی، دیده می‌شود. همچنین می‌توانید از پارک طبیعی و تالاب‌های آن دیدن کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم