بهترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک که قرار بود بازیگران دیگری در آن حضور پیدا کنند

اجرا در یک فیلم کار آسانی نیست. شاید در ظاهر به نظر برسد کارگردان یا تهیه کننده با بازیگر دیدار کرده و بعد ضبط فیلم شروع می‌شود، اما در اصل آنها قبل از انتخاب بازیگر اصلی باید با بازیگران مختلف دیدار داشته باشند. برخی از بهترین فیلم‌های ترسناک باید با بازیگران دیگری نمایش داده می‌شدند اما بازیگر انتخابی به دلایل مختلف در آنها حضور نیافت. در این مقاله می‌خواهیم بهترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک که قرار بود بازیگران دیگری در آن حضور پیدا کنند را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “شان کانری” در نقش هانیبال لکتر در “سکوت بره‌ها”

آنتونی هاپکینز” (Anthony Hopkins) برای نقش آفرینی در “سکوت بره‌ها” (The Silence of the Lambs) ساخته “جاناتان دمی” (Jonathan Demme) اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. اما به گفته کارگردان او در اصل به “شان کانری” (Sean Connery) فکر می‌کرد چون به نظرش او برای این نقش مناسب بود. اما کانری این نقش را رد کرد چون به نظرش نقشه مسخره و نفرت انگیزی بود. بنابراین این نقش، که یکی از بهترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک بود، به هاپکینز واگذار شد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ژانر فانتزی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (رده‌بندی بر اساس امتیاز IMDb)


9. “پایپر لوری” در نقش ماریون کرین در “روانی”

“جنت لی” (Janet Leigh) انتخاب اول “آلفرد هیچکاک” (Alfred Hitchcock) برای نقش ماریون کرین در “روانی” (Psycho) بود. اما از آنجاییکه بودجه فیلم کم بود بنابراین بازیگران دیگری مثل “اوا ماری سنت” (Eva Marie Saint) و “پایپر لوری” (Piper Laurie) هم درنظر گرفته شدند. در نهایت لی 75% از دستمزدش را گرفت. لوری برای بازی در نقش مارگارت وایت در “کری” نامزد اسکار شد.


8. “ویل پولتر” در نقش پنی وایز در “آن”

“بیل اسکاشگورد” (Bill Skarsgård) در نقش پنی وایز در “موجود” (It) اجرای فراموش نشدنی داشت، اما گفته می‌شود “ویل پولتر” (Will Poulter) قرار بود این نقش را بازی کند. او قرار بود با کارگردان اصلی “کری فوکوناگا” (Cary Fukunaga) کار کند، اما وقتی “اندی موسکیتی” (Andy Muschietti) جایگزین شد او هم از پروژه بیرون رفت.

“موسکیتی” در این باره گفت: “من از احتمال همکاری با ویل هیجان زده بودم. چون همیشه فکر می‌کردم در نقش پنی وایز خیره کننده می‌شود. کمی درباره‌اش حرف زدیم. ویل گفت کم کم از بازی در این نقش ناامید شده چون به نظرش زیادی تاریک و ترسناک است. این تصمیم شخصی او بود و من به آن احترام گذاشتم، اما من دوست داشتم پنی وایز خودم را پیدا کنم و همین کار را کردم.”


7. “ملانی گریفیث” در نقش کری وایت در “کری”

وقتی “برایان دی پالما” (Brian De Palma) در فیلم “کری” (Carrie) محصول سال 1976 بازیگرها را انتخاب می‌کرد، برای نقش کری بازیگران مختلف را درنظر داشت. با این که “سیسی اسپیسک” (Sissy Spacek) این نقش را ایفا کرد، اما “ملانی گریفیث” (Melanie Griffith) و “کری فیشر” (Carrie Fisher) هردو برای این نقش تست دادند.


6. “پیتر کوشینگ” در نقش دکتر لومیس در “هالووین”

“لوری استرود” (Laurie Strode) بازیگر ماسک پوش نقش مایکل در “هالووین” (Halloween) است، اما دکتر لومیس در این فیلم هم نقش اساسی دارد. “دونالد پلزنس” (Donald Pleasence) این نقش را بازی کرد، اما کارپنتر این نقش را به “پیتر کوشینگ” (Peter Cushing) هم پیشنهاد داده بود، اما او به دلیل دستمزد کم آن را رد کرد.

همچنین بخوانید: شخصیت‌های شروری که قهرمان شدند و باید با آنها آشنا شوید


5. “گلدی هاون” در نقش رزماری وودهاوس در “بچه رزماری”

براساس کتاب زندگی نامه پولانسکی وقتی این کارگردان مشغول ساخت فیلم بود رزماری را یک زن معمولی می‌دانست و حتی می‌خواست نامزدش “شارون تیت” (Sharon Tate) این نقش را بازی کند. اما قبل از اینکه “میا فارو” (Mia Farrow) نقش را بگیرد به “پتی دوک” (Patty Duke) و “گلدی هاون” (Goldie Hawn) هم فکر کرد. با این حال “میا فارو” یکی از بهترین نقش آفرینی ها را ارائه داد و یکی از بهترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک را خلق کرد.


4. “جف بریجز” در نقش آر.جی. مک ردی در “موجود”

از آنجایی که “کرت راسل” (Kurt Russell) در “الویس” (Elvis) و “فرار از نیویورک” (Escape from New York) با “جان کارپنتر” (John Carpenter) همکاری کرده بود، کارگردان دوست داشت از بازیگر دیگری استفاده کند. بنابراین نقش مک ردی را به “جف بریجز” (Jeff Bridges) و حتی “کریستوفر واکن” (Christopher Walken) پیشنهاد داد، اما آنها این نقش را باورپذیر نمی‌دانستند.


3. “جان لیسگو” در نقش سث بروندل در “مگس”

“دیوید کراننبرگ” (David Cronenberg) به خاطر درخشش خود در ژانر وحشت شناخته شده است و یکی از بهترین آثارش “مگی” (The Fly) است. “جف گلدبلوم” (Jeff Goldblum) توانست با اجرای خود در نقش سث به درخشش فیلم کمک کند. اما او اولین انتخاب برای این نقش نبود. این نقش اول به “جان لیسگو” (John Lithgow) پیشنهاد شد. لیتگو در این باره گفت: “مدیر برنامه‌ام از من خواست در این فیلم بازی کنم اما من موافق نبودم. تازه پروژه دیگری را تمام کرده بودم و نا نداشتم. از داستان هم خوشم نیامد. بنابراین به مدیر برنامه‌ام گفتم نمی‌خواهم در این فیلم ترسناک شرکت کنم.”


2. “آدری هپورن” در نقش کریس در “جنگیر”

گفته می‌شود “آدری هپورن” (Audrey Hepburn) بر سر بازی در “جنگیر” (The Exorcist) با کارگردان فیلم “ویلیام فردکین” (William Friedkin) دیدار داشت. با این حال هپورن دوست داشت فیلم در رم ضبط شود چون خودش به تازگی به آنجا نقل مکان کرده بود. اما بودجه فیلم چنین اجازه‌ای نمی‌داد و “آلن برستین” (Ellen Burstyn) جایگزین شد. به علاوه کمپانی برادران وارنر برای نقش پدر مرین “مارلون براندو” (Marlon Brando) را درنظر داشتند، اما کارگردان حس کرد شاید شهرت براندو داستان را در سایه قرار دهد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک جنگیری مشابه روز هفتم (The Seventh Day)


1. “رابرت دنیرو” در نقش جک تورانس در “درخشش”

انتخاب اصلی “استنلی کوبریک” (Stanley Kubrick) برای نقش جک در “درخشش” (The Shining) بدون شک “جک نیکلسون” (Jack Nicholson) بود، اما او بازیگران دیگری را هم درنظر داشت. مثلاً “رابرت دنیرو” (Robert De Niro)، اما بعد از دیدن اجرای او در “راننده تاکسی” (Taxi Driver) منصرف شد، که البته کمی عجیب است چون اجرای دنیرو در “راننده تاکسی” دیدنی بود. دنیرو بعداً اعتراف کرد با دیدن “درخشش” تا یک ماه کابوس می‌دید. چون این فیلم یکی از بهترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک را نشان می‌دهد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم