بهترین فیلم‌های “الیزابت ماس” بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

“الیزابت ماس” از کودکی در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بازی می‌کرد. او اولین نقش تلویزیونی خود را در 8 سالگی و در یک فیلم تلویزیونی که از شبکه CBS پخش شد دریافت کرد. با وجود این، الیزابت در ابتدا می‌خواست یک بالرین باشد. در نوجوانی، الیزابت در مدرسه باله آمریکایی در شهر نیویورک تحصیل می‌کرد. اما بعد از مدتی تمرکزش را روی بازیگری گذاشت و حرفه‌اش را تغییر داد.

در طول سی سال زندگی حرفه‌ای خود، الیزابت در برخی از مجموعه‌های تلویزیونی باورنکردنی، از جمله مد من و سرگذشت ندیمه بازی کرده و تا به‌حال دو جایزه گلدن گلوب برای بازی‌های خود دریافت کرده‌است. در این مقاله به معرفی 10 اثر برتر الیزابت ماس بر اساس امتیاز راتن تومیتوز پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. مرغ دریایی – 2018 – 68% – The Seagull

این فیلم اقتباسی سینمایی از نمایش‌نامه‌ای کلاسیک به همین نام از آنتون چخوف است. این فیلم گروه بازیگران حرفه‌ای را در خود جا داده‌است؛ آنت بنینگ در نقش ایرینا آرکادینا، مادر داستان، سورشا رونان در نقش نیا و الیزابت ماس در نقش ماشا بازی می‌کنند.

این داستان کلاسیک چخوف نظرات متفاوتی را از سوی منتقدان به همراه داشت که برخی از آنها به تمجید از اجزای فردی پرداختند و برخی دیگر گفتند که داستان به‌طور کلی به‌خوبی به نمایش در نیامده است.


9. بیارش گریک – 2010 – 72% – Get Him To The Greek

این کمدی که بیشتر دنباله‌ای برای فیلم فراموش کردن سارا مارشال محسوب می‌شود، الیزابت ماس را در نقش دانشجوی سخت‌کوش و دوست دختر آرون، دافنه، به داستان معرفی می‌کند. این فیلم در راتن تومیتوز نمره قابل قبولی کسب کرد، اما بعد از اکران نتوانست انتظارات تماشاگران را برآورده کند و بسیاری به آن امتیاز پایینی دادند.


8. بال غربی – 2006-1999 – 75% – The West Wing

سریال بال غربی به‌عنوان یکی از بزرگترین شاهکارهای تلویزیونی آرون سورکین در نظر گرفته می‌شود که هم در زمان پخش و هم بعد از آن، هم مورد استقبال منتقدان و هم طرفداران زیادی قرار گرفت. این سریال یک درام سیاسی است که مارتین شین در آن نقش رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را ایفا می‌کند.

پرزیدنت بارتلت سه دختر دارد که کوچکترین آنها، زویی، در سریال توسط الیزابت ماس ایفا شده‌است. نقشی که خیلی خوب بازی شده و ماس به‌خوبی از پس آن برآمده‌است


7. یکی را دوست دارم – 2018 – 82% – The One I Love

یک اثر رمانتیک و مستقل با بازی مارک دوپلاس و الیزابت ماس در نقش زوجی که در حال نزدیک شدن به پایان ازدواج خود هستند اما هنوز برای نجات از آن نا امید می‌باشند؛ این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس در سال 2014 به نمایش درآمد و سپس در سال 2018 به صورت رسمی اکران شد.

بعد از اکران در جشنواره فیلم ساندس، این فیلم مورد استقبال قرار گرفت و نظرات مثبت بسیاری از منتقدان را به‌همراه داشت. این فیلم به‌صورت محدود در هشت سالن نمایش در سراسر ایالات متحده اکران شد و مدت کوتاهی پس از دوره‌های جشنواره در دسترس مخاطبان قرار گرفت.


6. سرگذشت ندیمه – 2017 – 88% – The Handmaid’s Tale

مشهورترین سریال شبکه هولو، سرگذشت ندیمه، که الیزابت ماس را در نقش جون آزبورن نشان می‌دهد؛ ندیمه‌ای که در یک جامعه دیستوپی آینده زندگی می‌کند و برای زندگی و آزادی خود و همچنین زندگی و آزادی همسالان خود که توسط دولت جدید مدام سرکوب می‌شوند، مبارزه می‌کند.

الیزابت ماس برای این مجموعه در حال پخش برنده جایزه‌های امی و گلدن‌گلوب شده‌است. این مجموعه که اقتباسی از رمان مارگارت اتوود می‌باشد، دارای فصل چهارمی است که در حال تولید است.


5. مرد نامرئی – 2020 – 91% – The Invisible Man

جدیدترین بازی الیزابت ماس، مرد نامرئی، یک بازسازی از فیلمی به همین نام محصول سال 1933 است. با این حال، این فیلم با نسخه اصلی‌اش کمی متفاوت بود و تصویر جدیدی از داستان کلی آن را به نمایش گذاشت.

این فیلم از سوی منتقدان و تماشاگران مورد تمجید و بازخوردهای مثبت قرار گرفت. مخصوصا بازی الیزابت ماس در نقش سیسیلیا کاس که بیشترین ستایش را داشت. منتقدان خاطرنشان کردند که رشته‌های عاطفی قوی او به اندازه صحنه‌هایی که در نهایت شخصیت او با آن مقابله می‌کند، تاثیرگذار هستند.


4. ما – 2019 – 93% – Us

دومین فیلمی که توسط جردن پیل نوشته و کارگردانی شد، مورد استقبال طرفداران اولین فیلم بلند سینمایی او که “برو بیرون” نام داشت، قرار گرفت. این فیلم هیجانی دنیایی را بررسی می‌کند که در آن هرکسی یک همزاد دارد که تمام وقت خود را در سایه گذرانده‌‌است. اما اگر آنها تصمیم بگیرند دیگر مخفی باقی نمانند، چه اتفاقی می افتد؟

این فیلم در مارس 2019 پیش از نمایش رسمی در دانشگاه هاوارد به نمایش درآمد و سپس در همان ماه به اکران بزرگتر در سینماها رفت. الیزابت ماس دو نقش در اینجا بازی می‌کند، اولین نقش کیتی تایلر و دومین نقش همزاد او، دالیا، است.


3. پیرمرد و تفنگ – 2018 – 93% – The Old Man & The Gun

این درام به نویسندگی و کارگردانی دیوید لوری، در جشنواره فیلم تلوراید به نمایش درآمد و بعداً اکران سینمایی دریافت کرد. پیرمرد و تفنگ تا حدودی بر اساس مقاله‌ای از دیوید گران در نیویورکر با همین عنوان تهیه شده‌است.

در این فیلم رابرت ردفورد در نقش فارست تاکر، کیسی افلک در نقش جان هانت و الیزابت ماس در نقش دوروتی هیز بازی می‌کنند؛ ماس در اینجا شخصیتی است که اطلاعات مهمی درباره سارق بانک  ارائه می‌دهد و به محض اینکه FBI تحقیقات را به عهده گرفت، تلاش می‌کند تاکر و همدستانش را بگیرد.


2. مد من – 2015-2007 – 94% – Mad Men

در این سریال موفق شبکه AMC الیزابت ماس نقش شخصیت پگی اولسون را بازی می‌کند. پگی در سریال به‌عنوان منشی شخصیت اصلی داستان، دان دریپر، معرفی می‌شود که در یک شرکت تبلیغاتی در نیویورک سال 1960 کار می‌کند.

پگی منشی کلیشه‌ای دهه 60 نیست، تا جایی که او و دریپر در نهایت شرکت خود را راه اندازی می‌کنند، جایی که پگی به بخشی پیچیده و اساسی از زندگی و شرکت دان تبدیل می‌شود و به رتبه‌های بالاتر شرکت می‌رسد. پگی قالب را می‌شکند و الگویی برای زنان در محل کار است. شخصیت او حتی امروزه هم تاثیرگذار و دیدنی است.


1. تهاجم – 2006-2005 – 100% – Invasion

اگرچه این مجموعه تلویزیونی تنها یک فصل در شبکه ABC به طول انجامید، اما با استقبال بالایی از سوی منتقدان و تماشاگران روبرو شد و نمره 100 درصدی در راتن تومیتوز کسب کرد. این سریال برای اولین‌بار و در سال 2005 به نمایش درآمد و اگر ادامه پیدا می‌کرد، به موفقیتی بسیار بزرگتر نسبت به سریال علمی-تخیلی گمشده (Lost) می‌رسید.

مدیران تولید انتظارات بالا و احتمالاً غیر واقعی زیادی از این سریال داشتند. هنگامی که این انتظارات برآورده نشد، این سریال قبل از آنکه حتی بتواند فرصت نفس کشیدن را پیدا کند، بدون تعارف لغو شد. الیزابت ماس در این سریال نقش فرعی‌ای به‌نام کریستین را ایفا کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم