بهترین فیلم‌های اساطیری مشابه “شوالیه سبز” (The Green Knight)

“شوالیه سبز” یک درام فانتزی درباره یک شوالیه جوان است که می‌خواهد به قول خود به شوالیه سبز عمل کند. شوالیه سبز موجودی درخت مانند و غول پیکر بود. این فیلم اقتباسی از افسانه آرتور توسط “دیوید لاوری” (David Lowery) نوشته و کارگردانی شد. این فیلم با نقدهای مثبت مواجه شد و سبک بصری و داستانی جذاب دارد. این فیلم با دنبال کردن افتخار و شرافت ما را به یاد داستان قهرمان‌های اساطیر و افسانه‌ها می‌اندازد. اگر به دنبال فیلم‌های مشابه هستید در اینجا بهترین فیلم‌های اساطیری مشابه “شوالیه سبز” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


8. شوالیه‌های میزگرد: شاه آرتور – King Arthur: Legend of the Sword – 2017

در “شوالیه سبز” شاه آرتور چهره‌ای مسن و درهم شکسته است که فقط چند دقیقه ظاهر می‌شود. با این حال همین دقایق کافی است تا بیننده را کنجکاو کند. اگر شما هم یکی از تماشاگرانی هستید که دوست دارید درباره شاه آرتور بیشتر بدانید باید این فیلم “گای ریچی” (Guy Ritchie) را تماشا کنید. با این که فیلم لحظات درخشانی از افسانه آرتور را نشان می‌دهد اما نسبت به “شوالیه سبز” تاریک‌تر است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های اساطیری که باید آنها را تماشا کنید و لذت ببرید


7. رابین هود – Robin Hood – 2018

بدون شک “رابین هود” یکی از معدود چهره‌های ادبیات است که به اندازه شاه آرتور شهرت دارد. با این که این نسخه از “اتو بثرست” (Otto Bathurst) یک شاهکار واقعی نیست و با نقد منتقدین مواجه شده، اما هنوز هم با اطمینان در چنین لیستی جای می‌گیرد. پس اگر از تماشای یک فیلم اکشن خوشتان می‌آید و انسجام داستان چندان برایتان مهم نیست این فیلم را تماشا کنید چون یکی از بهترین فیلم‌های اساطیری مشابه “شوالیه سبز” است.


6. بید – Willow – 1988

داستانی از ذهن “جرج لوکاس” (George Lucas) که جز بهترین آثار فانتزی اقتباسی از دنیای ادبیات است. این فیلم به کارگردانی “ران هاوارد” (Ron Howard) درباره یک کوتوله موسیقی دان و شمشیرباز است که می‌خواهد یک شاهزاده خانم را از دست ملکه شرور نجات دهد. اگر عناصر جادویی و فانتزی “شوالیه سبز” را دوست داشتید پس از این فیلم هم خوشتان می‌آید.


5. هرکول – Hercules – 2014

هرکول یکی از شناخته شده ترین خدایان اساطیر یونان است که حتماً از ماجراجویی‌های او باخبر هستید. با این حال شخصیت او در این فیلم از “برت رتنر” (Brett Ratner) کمی فرق دارد. در این فیلم هرکول باید قهرمان درونش را کشف کند تا یک اهریمن را شکست دهد. این فیلم براساس رمان گرافیکی Hercules: The Thracian Wars از “استیو مور” ساخته شد و به مضامین وظیفه و شرافت می‌پردازد.

همچنین بخوانید: 10 هیولا در فیلم های ترسناک که براساس اساطیر واقعی خلق شدند


4. مهر هفتم – The Seventh Seal – 1957

یک فیلم فانتزی تاریخی سوئدی به کارگردانی “اینگمار برگمان” (Ingmar Bergman) درباره یک شوالیه سوئدی که به زادگاهش برمی گردد و آن را ویران می‌بیند. حالا برای نجات کشورش باید مرگ را به چالش بکشد. این فیلم براساس نمایش Trämålning ساخته شد و روایتی جذاب و پیچیده دارد. این فیلم و “شوالیه سبز” صحنه‌های مبارزه کمتری داشته و بیشتر به شوالیه‌ها می‌پردازند. به همین دلیل “مهر هفتم” یکی از بهترین فیلم‌های اساطیری مشابه “شوالیه سبز” است.


3. کونان بربر – Conan the Barbarian – 1982

بعد از تماشای “شوالیه سبز” حتماً دوست دارید داستان‌های اکشن با شمشیربازی و جادو تماشا کنید، پس حتماً این فیلم از “جان میلیوس” (John Milius) را هم ببینید. فیلم براساس شخصیت محبوبی از “رابرت ای.هاوارد” به همین نام ساخته شد و این شخصیت برای گرفتن انتقام مرگ والدینش ماجراجویی خود را شروع می‌کند. استفاده از سلاح‌ها و ابزار جنگی در دل داستان و نه به عنوان نمادی برای قدرت قهرمان، وجه تشابه این فیلم و “شوالیه سبز” است.


2. اکس کالیبور – Excalibur – 1981

یکی از محبوب‌ترین فیلم‌ها درباره اسطوره آرتور و یکی از بهترین فیلم‌های اساطیری مشابه “شوالیه سبز” که باید تماشا کنید. داستان درباره آرتور است که بی خبر از میراثش شمشیر را یافته و به پادشاهی می‌رسد. این فیلم براساس داستان آرتور از “توماس مالوری” یک اثر دیدنی است که “لیام نیسون” (Liam Neeson) نقش سر گاوین را بازی می‌کند. پس حتماً یک اثر تماشایی است.

همچنین بخوانید: 8 فیلم برتر تاریخ درباره خدایان و اساطیر یونان به همراه تریلر


1. شکارچی سر – The Head Hunter – 2018

یک فیلم فانتزی با ضرباهنگ‌های ترسناک به کارگردانی “جردن داونی” (Jordan Downey). داستان درباره ماجراجویی یک شکارچی برای یافتن سر هیولایی که دخترش را کشت. این فیلم هم مثل “شوالیه تاریک” به ماجراجویی یک قهرمان در دوره‌های قرون وسطی می‌پردازد و با جادوی سیاه هم همراه است. این داستان ساده به روایتی چندلایه با فیلمبردای و موسیقی متن مشابه “شوالیه سبز” دیدنی‌تر شده است. پس اگر از تماشای فیلم‌های اساطیری و چندلایه لذت می‌برید این فیلم را هم تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم