نقد انیمه سینمایی Words Bubble Up Like Soda Pop

انیمه سینمایی Words Bubble Up Like Soda Pop در تاریخ ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۱ توسط استودیو Signal.MD، با کارگردانی کیوهی ایشی گورو، منتشر شد. داستان این سینمایی، منحصر به فرد و نوشته‌ی خود ایشی گورو است. او با همکاری کنسوکه اوشیو (Kensuke Ushio) که ساخت موسیقی زیبای انیمه را برعهده داشت یک سینمایی‌ با ژانر کمدی-درام و عاشقانه ساختند.

خلاصه داستان:

چری (Cherry) لقب یویی ساکورا (Yui sakura)، پسری آرام و خجالتی است که به جای مادرش در مرکز مراقبت هیداماری برای سالمندان به صورت پاره‌وقت کار می‌کند. اسمایل (Smile) لقب یوکی، دختری پر انرژی و محبوبی است که به دلیل دوست نداشتن شکل دندان‌هایش همیشه ماسک می‌زند. این دو طی یک برخورد اتفاقی و جابه‌جا شدن گوشی‌های خود با همدیگر آشنا می‌شوند و این آشنایی شروع دوستی‌های جدید و ساختن خاطرات به یاد ماندنی طی تعطیلات تابستانی است…

انیمه سینمایی Like Soda Pop

هشدار اسپویل (اگر هنوز سینمایی را ندیده‌اید از خواندن این قسمت‌ها خودداری کنید)

انیمیشن:

فضای انیمه سینمایی Words Bubble Up Like Soda Pop نشان دهنده‌ی دنیای مدرن امروزی و دهه‌ی ۲۰۱۰ میلادی است. از مرکز خرید‌های بزرگ گرفته تا گوشی‌های هوشمندی که در دستان هر کدام از شخصیت‌های داستان می‌بینیم. این دنیا با استایل انیمیشن متفاوت و طراحی‌های رنگارنگ ساخته شده است.

در آغاز انیمه بیننده با این فضای رنگارنگ آشنا می‌شود و چیزی که احتمالا توجهش را جلب می‌کند نوشته‌های سیاه رنگی است که بر روی دیوار‌ها یا بنرها نوشته شده است و در همه‌ی صحنه‌ها حضور دارند. کمی جلوتر متوجه می‌شویم این نوشته‌ها در اصل هایکو‌های چری هستند که بیور (Beaver) برای تمرین خط ژاپنی آن‌ها را می‌نویسد.

علاوه بر انیمیشن زیبا، موسیقی انیمه نیز بسیار دلنشین و جذاب است. ترکیبی از بیت‌های مختلف که در پس‌زمینه پخش می‌شود همراه با صحنه‌های رنگارنگ باعث می‌شوند بیننده مجذوب فضای انیمه شود.

 دهتضشدضهترزدهس انیمه سینمایی Words Bubble Up Like Soda Pop

شخصیت پردازی:

شخصیت‌های این انیمه بسیار واقعی و عادی هستند؛ با ترس‌ها و نگرانی‌هایی که هر کدام از ما ممکن است تجربه کرده باشیم و همین یکی دیگر از جذابیت‌های انیمه سینمایی Words Bubble Up Like Soda Pop است. شخصیت چری نماد افراد درون‌گرا است. پسری که ارتباط برقرار کردن با افراد دیگر برایش سخت است و نمی‌تواند احساساتش را به خوبی بیان کند. این احساسات و تجربیات در او جمع می‌شوند و سپس در قالب هایکو، سبکی از شعر ژاپنی، بیان می‌شوند. علاقه‌ی او به هایکو از کتاب‌ها و وسایل اتاقش کاملا واضح است.

برای مثال گفتن شعر ((یامازاکورا، من آن برگی که تو پنهان کرده‌ای را دوست دارم.)) تلاش او بود که به اسمایل بگوید که با اینکه او از دندان‌هایش خوشش نمی‌آید و آن‌ها را با ماسک پنهان می‌کند، چری آن‌ها را و در واقع خود اسمایل را دوست دارد. در ژاپنی دو کانجی برگ و دندان تلفظ یکسانی دارند و چری از این شباهت در شعر خود استفاده می‌کند.

او از اینکه جلوی جمعیت صحبت کند خجالت می‌کشد و ترجیح می‌دهد تا حد امکان از صحبت کردن با دیگران بپرهیزد و اینکار را با گذاشتن هدفون بر گوشش انجام می دهد. گذاشتن این هدفون راه فرار چری است از دنیای شلوغ و پر سروصدای اطرافش.

انیمه سینمایی Up Like Soda Pop

اما افراد حاضرند به خاطر عشق و علاقه‌ای که به یک فرد دیگر دارند، تغییر کنند و چری نیز حاضر شد برای اعتراف علاقه‌اش به اسمایل در مقابل جمعیت بزرگی با میکروفون شعرهای خودش را بخواند.

از طرفی شخصیت اصلی دیگر داستان، اسمایل، نماد انسان‌های برون‌گرا است. او که از کودکی در برابر دوربین بزرگ شده است و صحبت کردن با غریبه‌ها و برقراری ارتباط برایش آسان و طبیعی است. رابطه‌ی او با دو خواهر دیگرش هم بسیار عالی است و این را از فعالیت‌های مشترکشان، شریک شدن غم یکدیگر و البته اتاق بزرگی که هر سه با هم استفاده می کنند؛ می‌توان فهمید.

اسمایل یک شخصیت معروف با دنبال کننده‌های بسیار در فضای مجازی است که روزانه با گذاشتن لایو و صحبت با فالوورهایش در فضای مجازی فعالیت می کند. اما با این حال او هم مانند هر دختر نوجوان دیگری نگرانی‌های خودش را دارد. نارضایتی او از حالت دندان‌هایش و پنهان کردن آن‌ها با ماسک موضوعی است که در سینمایی مورد توجه قرار می‌گیرد.

اسمایل این نیاز را می‌بیند که چون دندان‌هایش زیبا نیستند با پس لازم است آن‌ها را مخفی کند و تحت هیچ شرایطی حاضر نیست آن‌ها را نشان دهد. ماسک او تا آخر اعتراف عاشقانه‌ی چری بر صورتش باقی می‌ماند اما وقتی متوجه می‌شود که فردی که دوست دارد، او را با وجود شکل دندان‌هایش دوست دارد، ماسکش را برمی‌دارد.

این دو شخصیت با ترس‌ها و نگرانی‌های عادی و معمول خود و شخصیت‌هایی که برون‌گرایی یا درون‌گرایی فرد را نمایان می کنند، باعث می‌شوند که بیننده با دیدن آن‌ها احساس همزاد پنداری کند که باعث افزایش زیبایی سینمایی می‌شود.

نقد انیمه soda pop

داستان:

داستان انیمه سینمایی Words Bubble Up Like Soda Pop بدون هیچ پیچش داستانی تکان دهنده‌ای، کلیشه‌ای و قابل پیش‌بینی است. اما این باعث نمی‌شود که داستان برای بیننده خسته کننده شود. یکی از جذابیت‌های داستان آشنا کردن بیننده با فرهنگ ژاپنی و شعر هایکو است. دیگر اینکه حضور شخصیت‌های جالب و داستان عاشقانه‌ی آن‌ها بیننده را کنجکاو می‌کند که آیا این دو به یک پایان خوش می‌رسند و یا سرانجام دیگری دارند. حضور داستان عاشقانه‌ی قدیمی دیگر در کنار داستان این دو نوجوان از زیبایی‌های دیگر این سینمایی است.

اینکه عشق باعث می‌شود آدم تغییر کند و پیام دیگر داستان که گاهی اوقات خودت را همان‌جوری که هستی دوست داشته باشی و نیازی به تغییر نیست، نکته‌ای است که باید به افراد مختلف علی‌الخصوص نوجوانان یادآوری شود. اگر هنوز این سینمایی زیبا را مشاهده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید.

همچنین بخوانید:انیمه Words Bubble Up Like Soda Pop و بهترین انیمه های مشابه آن

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم