10 فیلم با موضوع عشق بی‌نتیجه (رده‌بندی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز)

عشق بی‌نتیجه فقط مربوط به احساسات رمانتیک بی‌طرف نیست؛ عشق غالبا یک‌طرفه است زیرا آشکارا به آن اعتراف نمی‌شود. عشقی که آگاهانه رد می‌شود می‌تواند منجر به درد و درگیری زیادی شود که این باعث می‌شود یک فیلم بسیار سرگرم‌کننده باشد. این تعارض در واقع هسته اصلی داستان‌های درام و عاشقانه است.

اگرچه این نوع داستان‌ها برای شخصیت‌ها سرگرم‌کننده نیستند، اما اغلب آن‌ها برای تماشاگران لذت‌بخش‌ترین هستند. چه مثلث عشقی باشد، چه عشقی که نمی‌تواند همسر سابق خود را رها کند، چه یک داستان عاشقانه افسانه‌ای، داستان‌های عاشقانه غم‌انگیز یکی از پرطرفدارترین ژانرهای فرعی هستند.

در این مقاله 10 فیلم با موضوع عشق بی‌نتیجه را برایتان آماده کرده‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. درباره زمان – 2013 – 69% – About Time

تیم پسر جوانی است که توانایی سفر در زمان را از خانواده‌اش به‌صورت ژنتیکی به ارث برده‌است. فیلم درباره زمان خود را چندان جدی نمی‌گیرد و اغلب ایده سفر در زمان را مسخره می‌کند. شخصیت اول داستان خودش از این ویژگی مات و مبهوت است و اغلب با خود شوخی می‌کند.

با این حال، وقتی مری را ملاقات می‌کند خیلی سریع عاشق او می‌شود. آنها یک ارتباط صمیمی باهم ایجاد می‌کنند اما فرصت ایجاد پیوند طولانی مدت را از دست می‌دهند. تیم تصمیم می‌گیرد به گذشته برگردد و لحظه جدایی را دوباره مرور کند. او متوجه می‌شود که مری اکنون نمی‌داند که کیست و در این نسخه از وقایع عاشقانه به او علاقه‌ای ندارد.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “درباره زمان” (About Time)


9. بینوایان – 2012 – 70% – Les Misérables

براساس اقتباس از رمان کلاسیک ویکتور هوگو، اقتباس موزیکال بینوایان در سال 2012، تحسین‌برانگیزترین اقتباس این داستان نیست، اما محبوب‌ترین آن میان تماشاگران است.

داستان اصلی فیلم روایتی از آزادی ژان والژان از زندان و تلاش برای شروع یک زندگی جدید است. کوزت دختر ژان والژان مورد تحسین ماریوس شورشی و پسر یک نجیب‌زاده قرار می‌گیرد که خود او نیز مورد علاقه شخص دیگری است. احساساتی که در این فیلم جریان دارد به‌قدری قوی است که محال است بیننده را جذب خود نکند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های فرانسوی سال‌های ۲۰۱۰ که باید تماشا کنید


8. لاوسانگ – 2016 – 83% – Lovesong

دو دوست صمیمی که سال‌ها فاصله و رویدادهای مهم زندگی را از هم جدا کرده‌اند، در بزرگسالی با هم متحد می‌شوند تا متوجه شوند هر دو به‌طور قابل‌توجهی رشد کرده‌اند. سارا که با دخترش تنها مانده بود، توسط شوهرش مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌است و اکنون از همراه شدن با مندی لذت می‌برد.

مندی در آستانه ازدواج است که این مسئله بر دوستی آنها فشار ظریفی وارد می‌کند. همانطور که آنها زمان بیشتری را با هم می‌گذرانند، چیزی در مورد تغییرات آنها، به سارا کمک می‌کند تا به‌یاد آورد اوضاع‌شان قبل از جدایی از یکدیگر چگونه بوده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های کمدی عاشقانه در تاریخ سینما که باید تماشا کنید و لذت ببرید


7. آژانس طلاق – 2018 – 87% – The Breaker Upperers

دودوست صمیمی به‌نام جن و مل، پس از جدا شدن از شریک‌های زندگی‌شان، آژانسی تأسیس می‌کنند که برای برهم زدن رابطه میان زوج‌ها به طریق غیرمشکوکی طراحی شده‌است. با این حال، طرح‌های فوق‌العاده خنده‌دار آن‌ها بیشتر بازتاب مشکلات و سابقه شخصی خودشان است.

هنگامی که مل با یکی از مشتریانشان ارتباط برقرار می‌کند، جن احساس می کند که کنار گذاشته‌شده و آسیب دیده است. جن با ناامیدی سعی می‌کند با دوست‌پسر قبلی خود که هنوز هم دوستش دارد ارتباط برقرار کند، در حالی که مل با زندگی و رابطه جدیدش پیش می‌رود.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم کمدی-رمانتیک تماشایی که نباید از دست بدهید


6. داستان یک روح – 2017 – 91% – A Ghost Story

داستان یک روح یک عاشقانه سنتی نیست. در مرکز این داستان روحی وجود دارد که خانه‌ای را که زمانی با همسرش به اشتراک گذاشته بود را دنبال می‌کند. این روح وقتی مرده که هنوز جوان بوده‌است و حالا مجبور می‌شود بماند و همسرش را که در سوگ مرگ او عزادار است و سپس به زندگی‌اش ادامه می‌دهد را تماشا کند.

این روح که نمی‌تواند حرفی بزند یا کاری انجام دهد، به‌سادگی در پیوستگی فضا-زمان گیر کرده و فقط توسط هم‌نوعان خودش درک می‌شود. این فیلم با دقت ساخته‌شده و با سرعتی ملایم حرکت می‌کند و به بینندگان اجازه می‌دهد تا به فضای حساس غم و عشق بی‌نتیجه برسند.

همچنین بخوانید: برترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما با موضوع عشق یک طرفه


5. ماهی مرکب و نهنگ – 2005 – 92% – The Squid And The Whale

این فیلم که پس از نمایش در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک نام‌گذاری شده‌است، تصویری دقیق از خانواده برکمن را نشان می‌دهد در حالی که جوآن و برنارد تصمیم به جدایی گرفته‌اند. دو پسر آنها، فرانک و والت، باید با تبعات این جدایی کنار بیایند و در عین حال سعی کنند در مسیر پر فراز و نشیب نوجوانی حرکت کنند.

زندگی این خانواده از بیرون کامل به‌نظر می‌رسد؛ والدین به‌طور معقولی موفق هستند و فرزندانشان به‌دنبال جاه‌طلبی‌های خود می‌باشند. با این حال، یک نگاه دقیق‌تر نشان می‌دهد که شاید جوآن و برنارد بیشتر شبیه ماهی مرکب و نهنگ هستند و فرزندان آنها باید با این واقعیت روبرو شوند که عشق والدین آنها هرگز برای دوام نبوده‌است.

همچنین بخوانید: ۱۵ فیلم برتر اسکارلت جوهانسون که باید تماشا کنید


4. داستان ازدواج – 2019 – 94% – Marriage Story

یکی دیگر از فیلم‌های برتر نوآه بامباک، داستان ازدواج، که روند طلاق را شرح می‌دهد. عنوان فیلم نامناسب به‌نظر می‌رسد، اما حتی در طول جدایی خسته‌کننده و دردناک، این زوج متاهل زمان زیادی را صرف تأمل در لحظات شادتر خود می‌کنند.

چارلی و نیکول یک پسر کوچک با هم دارند که او نیز به‌شدت تحت تأثیر مبارزات والدینش قرار گرفته‌است. اغلب به‌نظر می‌رسد که آنها قصد دارند نظر خود را در مورد طلاق تغییر دهند، یا اینکه یکی از آنها نسبت به دیگری احساس قوی‌تری نسبت به رابطه خود دارد. این مضامین باعث‌شده تا روند فیلم به‌طرز جالبی پیش رفته و داستان ازدواج به یک فیلم با موضوع عشق بی‌نتیجه تبدیل شود.

همچنین بخوانید: ۷ فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “داستان ازدواج” (Marriage Story) که باید تماشا کنید


3. تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم – 2018 – 96% – To All The Boys I’ve Loved Before

تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم، بسیاری از طنزهای مرسوم در کمدی‌های مربوط به سن بلوغ و رمانتیک را به کار می‌گیرد، اما پیچشی تازه و منحصر به فرد هم به این ژانر می‌دهد. لارا ژان دانش‌آموز دبیرستانی است که با پدر و دو خواهرش زندگی می‌کند. مادر آنها که زنی سخت‌گیر بوده، به تازگی درگذشته‌است. لارا سرگرمی‌ها و حواس‌پرتی‌های زیادی دارد، از جمله نوشتن نامه‌هایی برای پسران که او آنها را دوست داشته‌است.

یکی از این پسرها، پیتر، همکلاسی‌اش است. او نامه‌های قدیمی لارا ژان را هنگامی دریافت می‌کند که متوجه می‌شود خواهر کوچکترش از روی حسادت این نامه‌ها را پنهان می‌کرده‌است. پیتر از لارا ژان می‌خواهد که تظاهر کند دوست‌دختر اوست تا بتواند دوست‌دختر قبلی‌اش را اذیت کند. لارا ژان موافق است، اما هنوز هم نسبت به او احساساتی دارد. شاید داستان فیلم کمی کلیشه‌ای و تکراری باشد، اما لحن و روایت آن دوست‌داشتنی است. فیلمبرداری و طراحی تولید رنگارنگ این فیلم، آن را به تجربه‌ی لذت‌بخشی تبدیل کرده‌است.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم کمدی-رمانتیک جذاب و دیدنی که باید تماشا کنید و لذت ببرید


2. نیمی از آن – 2020 – 97% – The Half Of It

اثر اورجینال دیگری از شبکه نتفلیکس به‌نام نیمی از آن که ایده روح انسان‌ها و نیمه‌های دیگر آنها را بررسی می‌کند. الی چو، دانش‌آموز باهوش دبیرستانی، مطمئن نیست که در مورد عشق به چه چیزی اعتقاد دارد تا این که پل مونسکی به شوخی در نوشتن نامه عاشقانه از او کمک می‌خواهد.

موضوع مورد علاقه او آستر فلورس، یکی از محبوب‌ترین و بنابراین، یکی از مورد علاقه‌ترین دختران در مدرسه است. چیزی که پل متوجه نمی‌شود این است که خود الی نسبت به آستر احساساتی دارد. یک فیلم با موضوع عشق بی‌نتیجه که برای نوجوانان لذت‌بخش و دوست‌داشتنی خواهد بود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های مستقل سال ۲۰۲۰ بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


1. لیدی برد – 2017 – 99% – Lady Bird

رابطه در مرکز داستان لیدی برد یک رابطه عاشقانه نیست، بلکه رابطه پر فراز و نشیب یک مادر و دختر است. کریستین، “لیدی برد”، و مادرش ماریون اغلب نمی‌توانند رابطه سالم و بدون تنشی با یکدیگر داشته‌باشند. لیدی برد می‌خواهد به کالج در نیویورک برود، اما ماریون اصرار دارد که آنها نمی‌توانند از عهده هزینه‌های آن برآیند.

لیدی برد با عصبانیت به حرف مادرش گوش نمی‌دهد و هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند. تجربیات او در رابطه عاشقانه و دوستی، کشفی از عشق بی‌نتیجه است، اما با این وجود، این‌ها مهم‌ترین روابط فیلم یا زندگی لیدی برد نیستند. بزرگترین مثال عشق بی‌نتیجه در اینجا عاشقانه نیست، بلکه خانوادگی است.

همچنین بخوانید: معرفی ۱۲ فیلم جذاب و دیدنی شبیه “لیدی برد” (Lady Bird)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم