بهترین فیلم‌های سال‌های 2000 در ژانر سرقت که لایق توجه بیشتری بودند

فیلم‌های ژانر سرقت آثاری محبوب با قوانین خاص خود هستند. این فیلم‌ها معمولاً گروهی از جنایتکاران را با اهداف متقابل نشان می‌دهند که پس از شکست طرح اصلی خود، باید طرحی جدید ارائه دهند. و در برخی موارد، ناتوانی قهرمانان داستان در رسیدن به هدفشان در ابتدای داستان، مسیر رسیدن به این هدف تا پایان فیلم را هیجان‌انگیزتر می‌کند.

در دهه 2000 تعداد زیادی فیلم در ژانر سرقت منتشر شد، به همین دلیل برخی از آنها با وجود این که چیزهای زیادی، از بازیگران عالی و تنظیمات غیر معمول گرفته، تا داستان‌هایی که باعث خنده و فکر بینندگان می‌شوند ارائه دادند، خیلی زود فراموش شدند.

در این مقاله به 10 مورد از این فیلم‌ها اشاره کرده‌ایم؛ با پروشان همراه باشید.


10. مجرم نجیب عادی – 2000 – Ordinary Decent Criminal

این فیلم بریتانیایی و ایرلندی درباره جنایتکاری است که بیشتر روی مشهور شدن و بدلکاری‌های دیوانه‌وار تمرکز دارد. داستان این فیلم در دوبلین اتفاق می‌افتد، شهری که بسیاری از بینندگان آمریکایی ممکن است آنقدر عجیب و غریب بدانند که مجذوب آن شوند. حتی مهم‌تر از همه، این فیلم در صحنه‌های خنده‌دار و بازی‌های محکم بازیگرانی مانند کالین فارل یا کریستوف والتس چیزی کمتر از فیلم معروف “حرامزاده های لعنتی” (Inglourious Basterds) که بعدها والتس در آن به ایفای نقش پرداخت ندارد.


9. زنجیره احمق‌ها – 2000 – Chain Of Fools

برخی از بهترین و کم ارزش‌ترین فیلم‌های ژانر سرقت، موفق شده‌اند ژانرهای اکشن، جنایی و کمدی را به‌خوبی ترکیب کنند. فیلم زنجیره احمق‌ها یکی از همین آثار است؛ این فیلم داستان یک آرایشگر را روایت می‌کند که با سارقی که سکه‌های گرانبهای چینی را از یک موزه دزدیده است، ملاقات می‌کند و زندگی‌اش به‌سرعت دستخوش تغییر می‌شود؛ به‌طوری که او نمی‌داند ابتدا چه کاری باید انجام دهد.

اگرچه تمرکز فیلم بیشتر بر اتفاقات بعد از سرقت است تا خود سرقت، اما شخصیت‌های منحصر به فرد و تا حدودی عجیب، همراه با بازی‌های عالی از بازیگران که شامل سلما هایک و جف گلدبلوم هستند، این اثر فراموش‌شده را دیدنی می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های جنایی-عاشقانه تاریخ سینما – از Baby Driver تا True Romance


8. شکر و ادویه – 2001 – Sugar & Spice

آنچه این فیلم را از فیلم‌های دیگر متمایز می‌کند این است که فیلم‌های ژانر سرقت زیادی بر نوجوانان تمرکز نمی‌کنند چه برسد به تشویق‌کنندگان دبیرستان. یکی از این تشویق‌کنندگان نوجوان به‌نام دایان (مارلی شلتون) متوجه می‌شود که از دوست پسر خود جک (جیمز مارسدن) باردار است. دایان برای به‌دست آوردن پول کافی و تأمین آینده خود، با چهار نفر از دوستانش از تیم تشویق‌کنندگان تصمیم می‌گیرند یک بانک را سرقت کنند.

این فیلم عمدتا یک کمدی است و نمای تازه آن از دزدی می‌تواند تماشاگران را بخنداند. به علاوه، برای طرفداران جیمز مارسدن، که به لطف بازی در نقش Cyclops در مجموعه مردان ایکس به شهرت رسیدند، این فیلم فرصتی بی‌نظیر برای دیدن او در نقشی بسیار متفاوت است.


7. اتاق پناهگاه – 2002 – Panic Room

گاهی اوقات حتی فیلم‌های کارگردانان افسانه‌ای هم می‌توانند زیر سایه دیگر فیلم‌های آنان قرار بگیرد و فراموش شود. این همان اتفاقی است که برای فیلم اتاق پناهگاه به کارگردانی دیوید فینچر رخ داد. جودی فاستر در این فیلم نقش مادری را برعهده دارد که باید از خود و دخترش در برابر سه گانگستر که به خانه وی نفوذ کرده‌اند محافظت کند.

خوشبختانه قهرمان اصلی، مگ (فاستر) و دخترش سارا (کریستن استوارت) موفق می‌شوند در اتاقی مخفی شوند. فیلم مملو از تنش و صحنه‌های شدید است و هیچ‌وقت تماشاگر را خسته نمی‌کند؛ هر چند که بیشتر داستان در خانه مگ اتفاق می‌افتد و از آن محیط خارج نمی‌شود. چیزی که آن را حتی بهتر می‌کند، بازی عالی تیم بازیگران است که به‌خوبی از پس نقش‌های خود برآمده‌اند.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم جنایی تنش‌زا و تماشایی که نباید از دست بدهید


6. به کالینوود خوش آمدید – 2002 – Welcome To Collinwood

مدت‌ها قبل از شروع کارگردانی فیلم‌های MCU، آنتونی روسو و جو روسو روی فیلم‌های کوچکتر و مستقل، اما جذاب کار کردند. به کالینوود خوش آمدید یک فیلم سنتی نسبت به برخی از فیلم‌های این لیست است اما هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

این فیلم داستان یک زندانی را روایت می‌کند که برای نفوذ به گاوصندوق با هم‌زندانیانش کار می‌کند. تنها مشکل این است که هیچ یک از توطئه‌گران در برنامه‌ریزی یا ارتکاب سرقت چندان خوب نیستند. طنز تاریک این کمدی-جنایی احتمالاً برای همه خوب نخواهد بود، اما کسانی که از آن لذت می‌برند، یک فیلم سریع و پر از بازیگران عالی را تماشا خواهند کرد.


5. جانی انگلیش – 2003 – Johnny English

روآن اتکینسون بیشتر به‌خاطر بازی در نقش مستر بین که شخصیتی بدون دیالوگ اما بامزه بود شناخته می‌شود. با این حال، دیگر شخصیت قدیمی او جانی است که فردی بلندپرواز، اما در نهایت بسیار دست و پا چلفتی است. در اولین فیلم خود، جانی باید بفهمد چه کسی جواهرات تاج بریتانیا را به سرقت برده است؛ اما حضور او در اغلب موارد بیشتر ضرر دارد تا فایده.

اگرچه جانی انگلیس بیشتر از مستر بین الهام گرفته‌، اما به همان اندازه خنده‌دار است. این فیلم فیلم‌های جیمز باند را مسخره می‌کند و این کار را با نوع ظرافت سبک و معمولی که برای تقلیدهای انگلیسی انجام می‌شود، انجام می دهد. به علاوه، طرفداران ناتالیا ایمبروگلیا این شانس را دارند که این خواننده را در یکی از نقش‌های کمیاب بازیگری او ببینند.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم و سریال برتر با حضور مستربین (روآن اتکینسون)


4. قاتلین پیرزن – 2004 – The Ladykillers

گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که یک فیلم شایسته هیچوقت چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد زیرا کارگردان یا کارگردان‌های آن فیلم‌های نمادین بیشتری خلق کرده‌اند. جوئل کوئن و اتان کوئن با کارگردانی کمدی‌های جنایی تاریک بیگانه نیستند، به همین دلیل این داستان برای آنها مناسب است.

قاتلین پیرزن با الهام از فیلمی انگلیسی به همین نام در سال 1955، داستان گروهی از جنایتکاران را روایت می‌کند که به‌عنوان گروهی برای ساختن تونلی از خانه قهرمان اصلی به کازینویی که می‌خواهند سرقت کنند می‌روند. این فیلم حتی برای کسانی که نسخه اصلی انگلیسی را دیدند داستانی فریبنده دارد و پر از لحظات خنده‌دار و همچنین بازیگران عالی به ویژه تام هنکس در نقش اصلی است.


3. باندیداس – 2006 – Bandidas

باندیداس فیلمی نیست که دارای رتبه بالایی باشد یا از نظر منتقدان اثری ارزشمند تلقی شود. با این حال، این فیلم امتیازات بیشتری نسبت به دیگر آثار ژانر خود دارد، زیرا فیلم‌های غرب وحشی بر زنان سارق بانک تمرکز نمی‌کنند.

سلما هایک و پنه لوپه کروز بازیگران زن فوق‌العاده‌ای هستند و انرژی بی‌پایان آنها در این فیلم باعث می‌شود باندیداس اثری تماشایی و لذت‌بخش باشد حتی با وجود این واقعیت که مخاطبان پیش از این برخی از پیچ و خم‌های داستان را حدس می ‌زنند. اگرچه فیلم درباره سارقان بانک است، بیشتر یک کمدی است و داستان با سرعتی سریع پیش می رود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های پنه لوپه کروز بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


2. مراقب – 2007 – The Lookout

جوزف گوردن در فیلم‌های جذاب زیادی به ایفای نقش پرداخته‌است، اما بار دیگر این تریلر جنایی مورد توجه بسیاری از مردم قرار نگرفت. آنچه این فیلم را منحصر به فرد می‌کند، موقعیت خاص قهرمان است. به دلیل آسیب دیدگی سر، او باید همه‌چیز را یادداشت کند تا چیزهایی را به خاطر بسپارد. شغل جدید او در بانک او را به همکاری با گروهی از جنایتکاران می‌رساند.

گوردن در نقش اصلی برتری دارد و فیلم بازیگران با استعدادتری مانند ایسلا فیشر و متیو گوود را هم در خود دارد. این فیلم در ابتدا با سرعت کندتری آغاز می‌شود، اما به دلیل موضوع و تصویر روانشناختی قهرمان اصلی رفته‌رفته جذابیتش را به بیننده ثابت می‌کند.


1. بی‌عیب – 2007 – Flawless

حتی اگر نام این فیلم بی‌عیب باشد، هیچ سرقتی واقعاً چنین نیست. قهرمانان این فیلم – که توسط مایکل کین و دمی مور به‌تصویر کشیده شده‌اند – وقتی تصمیم به سرقت الماس‌های گران‌بها می‌گیرند، این موضوع که ممکن است همه‌چیز طبق برنامه پیش نرود را مدنظر قرار می‌دهند.

داستان این فیلم در سال 1960 اتفاق می‌افتد و فضایی منحصر به فرد از زمان‌های گذشته را ارائه می‌دهد. در ترکیب با یک داستان هوشمند، سریع و بازی‌های درخشان، بی‌عیب یک فیلم ژانر سرقت است که در عمل بهتر از آنچه است که روی کاغذ به نظر می‌رسد.

همچنین بخوانید: معرفی ۲۶ فیلم جذاب و دیدنی درباره سرقت در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم