7 فیلم جنایی کمتر دیده‌شده از “رابرت پتینسون” که طرفداران او باید تماشا کنند

بسیاری از بازیگران هنگام ورود به هالیوود در آرزوی دستیابی به یک نقش اصلی در پروژه‌های بزرگ سینمایی هستند که نه تنها امنیت شغلی را فراهم نمی‌کند، بلکه در نهایت آنها را به موفقیت‌های بزرگ و نقش‌های بعدی در حرفه خود می‌رساند. رابرت پتینسون یکی از آن بازیگران خوش‌شانس است، زیرا او نقش ادوارد را در فیلم گرگ و میش به‌دست آورد.

مطمئناً امنیت شغلی برای او از آن فیلم‌ها ناشی می‌شود، زیرا پنج فیلم در این مجموعه وجود داشت که بیش از یک میلیارد دلار فروش داشتند. یکی از عوارض منفی این امر این است که بسیاری از طرفداران ممکن است در دیدن او خارج از نقش ادوارد یا جدی گرفتن او در نقش‌های دیگر دچار مشکل شده باشند. اما این طرفداران بسیاری از بازی‌های خارق‌العاده این بازیگر را از دست داده‌اند که در این مقاله سعی کرده‌ایم به برخی از آنها اشاره کنیم؛ با پروشات همراه باشید.


7. پادشاه – 2019 – The King

چندین فیلم وجود دارد که آثار ویلیام شکسپیر بزرگ را به داستان‌های پیچیده‌ای تبدیل کرده‌اند و فیلم پادشاه نیز یکی از همین فیلم‌ها است که شبکه نتفلیکس آن را در سال ۲۰۱۹ به تولید رسانده‌است. داستان این فیلم پادشاهی هنری پنجم را در قالب یک داستان جالب و احساسی به نمایش درآورده‌است.

اکثر بازیگران رویکرد جدی به شخصیت‌های خود دارند، اما استثناء اصلی در اینجا رابرت پتینسون است که نقش دشمن هنری، لوئیس دوفین فرانسوی، را بازی می‌کند. پتینسون نقش او را مانند یک احمق دست و پا گیر بازی می‌کند و لحنی کمدی ارائه می‌دهد که در هر جای دیگر فیلم وجود ندارد. او همچنین برخی از مهارت‌های کمدی-فیزیکی را در صحنه نبرد بزرگ فیلم به نمایش می‌گذارد.


6. همیشه شیطان – 2020 – The Devil All The Time

یکی از ویژگیهای بزرگ پتینسون به‌عنوان بازیگر این است که او از بازی در نقش شخصیتی که کاملاً در تاریکی غوطه‌ور است نمی‌ترسد و می‌تواند به هر اندازه‌ای که می‌خواهد، شرور باشد. همیشه شیطان یک فیلم با رنگ‌های تیره و فضایی رعب‌آور می‌باشد که پتینسون اجرای برجسته‌ای را در آن به نمایش گذاشته‌است.

او به‌عنوان یک افسونگر جنوبی وارد داستان می‌شود، اما به‌آرامی مشخص می‌شود که او چیزی جز این نیست. اجرای غم‌انگیز پتینسون برای طرفدارانش این پیام را داشت که او همچنین می‌تواند اجرایی که در شر و بدون ویژگی‌های جبران‌کننده قرار گرفته‌است را خنثی کند.


5. تنت – 2020 – Tenet

تنت یکی از بحث برانگیزترین فیلم‌هایی است که در یک سال اخیر منتشر شده و یکی از معدود فیلم‌هایی است که در زمان همه‌گیری کووید -19 در سینماها اکران شده‌است. شاید شخصیت پتینسون تمرکز اصلی این فیلم نبوده باشد، اما حضور خود را در فیلم خیلی خوب نشان می‌دهد، حتی در مواقعی که تماشاگران نمی‌دانستند که او در صحنه است.

پتینسون نقشش را در کنار شخصیت اصلی به گونه‌ای بازی می‌کند که به‌نظر می‌رسد در کنار او راحت است، حتی وقتی این دو برای اولین‌بار ملاقات می‌کنند. نیل نیروی محرک اصلی در پیشبرد داستان است و بازی پتینسون برای فیلم به قدری خوب و سرنوشت‌ساز است که برای درک کامل بازی او پس از آنچه در پایان نشان داده می‌شود، نیاز به تماشای دوم داریم.


4. شهر گمشده زی – 2016 – The Lost City Of Z

گاهی اوقات یک نقش آنقدر فریبنده و خوب اجرا می‌شود که بازیگر تقریبا در آن حل شده و بیننده حتی نمی‌تواند شخصیت واقعی بازیگر را از شخصیت داستانی‌اش تشخیص دهد. پتینسون این کار را در شهر گمشده زی با تصویر سرهنگ هنری کاستین انجام می‌دهد؛ مردی که اطلاعات وسیعی از سرزمینی دارد که او و پرسی فاوست به جستجوی آن می‌پردازند.

کاستین یک شخصیت مهم در اقتباس از یک داستان واقعی است، زیرا فاوست بدون کاستین به آنجا نزدیک نمی‌شود تا او را راهنمایی کند و دست راست او باشد. پتینسون خیلی خوب این نقش را پذیرفته و باعث شده تا هوادارانش غافلگیر شوند.


3. فانوس دریایی – 2019 – The Lighthouse

هنگامی که یک فیلم بر روی یک مکان منحصر به فرد و حدود یک دقیقه روی بازیگران متمرکز می‌شود، اهمیت بازیگر نقش اصلی ده برابر می‌شود. پتینسون با ایفای چنین نقشی از دوران بازی‌اش در فیلم گرگ و میش بیگانه نیست، اما اینکه یک فیلم کامل را از ابتدا تا انتها بر دوش خود داشته باشد، به‌تنهایی یک اقدام دیگر است که قدرت بازیگری هر ستاره‌ای را نشان می‌دهد.

با این حال، پتینسون در نقش اصلی خود در فیلم مهیج و ترسناک فانوس دریایی موفق ظاهر شد. اجرای ویلم دفو در نقش محافظ فانوس دریایی نیز بازی فوق‌العاده به‌یاد ماندنی در یکی از عجیب‌ترین فیلم‌های هنری است که در سال‌های اخیر اکران شده‌است.


2. حیات والا – 2018 – High Life

همانطور که یک بازیگر در طول زندگی‌ باتجربه‌تر می‌شود، ممکن است در زندگی حرفه‌ای خود به نقطه‌ای برسد که مشارکتش در یک پروژه بتواند یک ایده مبهم فیلم را در معرض دید عموم قرار دهد. فیلم حیات والا یک فیلم فضایی و علمی-تخیلی مستقل است، ژانری که بسیار محبوب است اما ته رنگ‌های بسیار تیره‌تری نسبت به یک ماجراجویی فضایی معمولی دارد.

پتینسون و هم‌بازی‌هایش در این فیلم نقش گروهی از زندانیان را بازی می‌کنند که به‌جای اعدام، به فضا فرستاده می‌شوند تا ببینند آیا می‌توانند حین آزمایش در سفر، از سیاهچاله انرژی بگیرند یا نه. فرضیه‌ای که اکثر مردم معمولاً به آن توجه نمی‌کنند. حیات والا به دلیل جاذبه‌هایی که بازی پتینسون برای فیلم به ارمغان آورد، خیلی زود مورد توجه منتقدان قرار گرفت.


1. زمان خوب – 2017 – Good Time

هنگامی که فهرست فیلم‌های یک بازیگر را مشاهده می‌کنید، همیشه فیلمی وجود دارد که طرفداران امیدوارند باتوجه به اجرای قدرتمند بازیگر موردعلاقه‌شان، آن فیلم در فصل جوایز موردتوجه قرار گیرد. متأسفانه برای پتینسون چنین فیلمی هنوز اتفاق نیفتاده‌است؛ اما احتمالاً این اتفاق باید در مورد فیلم زمان خوب اتفاق افتاده باشد؛ فیلمی که بسیاری از طرفداران نیز احساس می‌کنند باید دنباله‌ای برای آن ساخته شود.

تصویر کانی نیکاس، یک سارق بانک که مأموریت دارد برادرش را از دست پلیس نجات دهد، احتمالاً قوی‌ترین عملکرد پتینسون تا به امروز می‌باشد و با این حال، بسیار کم دیده‌ شده‌است. او بیش از حد به‌خاطر کارش مورد تحسین قرار گرفت اما این کافی نبود، زیرا بسیاری از طرفداران معتقدند او مستحق دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد، یا حداقل نامزدی برای چنین اجرایی بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم