بهترین پیچش‌های داستانی فیلم‌های ترسناک که بینندگان از آن خبر داشتند

فیلم‌های ترسناک تماشاگر را میخکوب می‌کند. گاهی اوقات نتیجه آن حیرت انگیز است و گاهی اوقات بیننده از آن خبر دارد. در بعضی از فیلم‌ها پیچش‌های داستانی خوب از آب درمی آیند. مثلاً هویت قاتل از تصور فیلمساز واضح‌تر است. گاهی اوقات هم صحنه پایانی کاملاً موردانتظار است. در اینجا بهترین پیچش‌های داستانی فیلم‌های ترسناک که بینندگان از آن خبر داشتند را به شما می گوییم. با پروشات همراه باشید.

هشدار اسپویل*


10. ما – Us – 2019

“ما” فیلمی دیدنی و خاص از “جردن پیل” (Jordan Peele) درباره خانواده‌ای است که با نسخه مقابل خود روبرو می‌شوند. وقتی خانواده جدید می‌خواهند جای آنها را بگیرد حقیقت آشکار می‌شود. وقتی آدلاید در کودکی با نسخه برابر خود روبرو شده بود پس بقیه داستان قابل پیشبینی است.

همچنین بخوانید: انیمه‌های کلیشه با پایان قابل پیشبینی که می‌توانید تماشا کنید


9. ارتش مردگان – Army Of The Dead – 2021

فیلم اکشن زامبی “زک اسنایدر” (Zack Snyder) اثری دیدنی در ژانر زامبی است و در آن گروهی باید از یک کازینو پول سرقت کنند. فیلم شکاف‌های داستانی دارد اما صحنه تعقیب و گریز به این سادگی‌ها نیست. وقتی گروه اجیر شده به سراغ کارشان می‌روند متوجه می‌شویم داستان اصلاً به آنها مربوط نیست.


8. دیگران – The Others – 2001

فیلم‌های ترسناک معمولاً فضای دیدنی دارند و همین موضوع داستان را چندلایه می‌کند. در این فیلم “نیکول کیدمن” (Nicole Kidman) نقش زنی را بازی می‌کند که بعد از حضور همسرش در جنگ جهانی دوم از بچه‌هایش مراقبت می‌کند. او به زودی متوجه می‌شود خانه‌اش تسخیر شده است. در چنین فیلم‌هایی زود متوجه می‌شویم داستان ساده نیست و حقیقت دیگری وجود دارد. با وجود قوانین سفت و سختی مثل این که بچه‌ها نباید بیرون بروند و با دنیای بیرون ارتباطی داشته باشند پس متوجه می‌شوم او و بچه‌هایش روح هستند.


7. مگ – The Meg – 2018

در فصل تابستان فیلم‌های مربوط به نهنگ‌ها دیدنی است. با این که “آرواره‌ها” (Jaws) در صدر این ژانر قرار دارد، “مگ” هم اثری دیدنی و ماجراجویانه است. بعد از این که قهرمان‌ها با نهنگ بزرگ روبرو می‌شوند و آن را می‌کشند خیالشان راحت می‌شود. اما باز هم حس می‌کنیم موضوع دیگری در میان است.


6. قایم موشک – Hide And Seek – 2005

کمتر پیش می‌آید “رابرت دنیرو” (Robert De Niro) را در یک فیلم ترسناک ببینیم و متاسفانه “قایم موشک” در این ژانر زیاد ماندگار نبود. دنیرو نقش بیوه‌ای را ایفا می‌کند که دخترش را بزرگ می‌کند و دخترش هم یک دوست خیالی دارد. گرچه دنیرو نگران حال دخترش است اما می دانیم قرار است اتفاقی بیفتد. سپس متوجه می‌شویم دنیرو به اختلال چند شخصیتی مبتلاست و همان دوست خطرناکی است که دخترش درباره او حرف می زند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم ترسناک شبیه فیلم Bird Box که از تماشای آنها لذت می‌برید


5. 1408 – 2007

گرچه از داستان‌های “استیون کینگ” اقتباس‌های زیادی شده اما “1408” تقریباً فراموش شده است. با این حال تماشای آن خالی از لطف نیست. “جان کیوسک” (John Cusack) نقش مردی را ایفا می‌کند که قدرت‌های ماورایی را باور ندارد و یک شب در یک هتل تسخیر شده می‌ماند. کمی بعد اتفاقات ترسناک یکی یکی شروع می‌شود و حقیقت و رؤیا درهم یکی می‌شود. بنابراین غیر از این داستان انتظار دیگری نداریم.


4. پنجره مخفی – Secret Window – 2004

جانی دپ” (Johnny Depp) در اوج شهرت “دزدان دریایی کارائیب” (Pirates of the Caribbean) در این فیلم ترسناک هم حضور یافت. او در اینجا نقش یک نویسنده را بازی می‌کند که در یک کلبه متروک می‌ماند و در آنجا کسی به دنبال اوست. فیلم شبیه یک تریلر قابل پیشبینی است که می‌توانیم پایان آن را بدانیم. از مشکلات شخصی نویسنده گرفته تا عناصر دیگر می‌بینیم که این فیلم یکی از بهترین پیچش‌های داستانی فیلم‌های ترسناک که بینندگان از آن خبر داشتند را داراست.


3. شمارهٔ ۱۰ خیابان کلاورفیلد – 10 Cloverfield Lane

فیلمی با حضور “مری الیزابت وینستد” (Mary Elizabeth Winstead) در نقش زن جوانی که بعد از تصادف به هوش آمده و خود را در یک زیرزمین می‌یابد. “جان گودمن” (John Goodman) نقش مردی را ایفا می‌کند که آن زیرزمین یا پناهگاه را ساخته تا زن را از حمله بیگانه‌ها محافظت کند. نمی‌دانیم گودمن واقعاً قهرمان است یا شرور، اما وقتی زن از پناهگاه فرار می‌کند متوجه می‌شود واقعاً حمله رخ داده. اما با وجود عنوان داستان فیلم آشکار است.


2. جیغ – Scream – 1996

یک فیلم ترسناک دیدنی که بسیاری آن را یک اسلشر کلیشه می‌دانند. یکی از این کلیشه‌ها این است که دوست پسر داستان می‌تواند قاتل باشد. در قسمت اعظم داستان بیلی لومیس مظنون اصلی است و هرچند درباره کارهایی که ممکن است انجام داده باشد سؤالات زیادی پرسیده می‌شود. با این حال همه از اول می‌دانستیم که بیلی یکی از قاتل‌های داستان است و این یکی از بهترین پیچش‌های داستانی فیلم‌های ترسناک که بینندگان از آن خبر داشتند، است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک روانشناسانه مشابه شب می‌آید (It Comes At Night)


1. مارپیچ: از کتاب اره – Spiral: From The Book Of Saw – 2021

“مارپیچ” به جای اینکه بازسازی فیلم “اره” باشد درباره قاتلی است که ماموران پلیس را هدف قرار می‌دهد. “کریس راک” (Chris Rock) نقش کاراگاهی را بازی می‌کند که درباره قتل‌ها تحقیق می‌کند. مشکل اینجاست که با وجود تمام صحنه‌های خشن فیلم مرگ ویلیام نشان داده نمی‌شود. صحنه‌ای که او گوشی دوستش را می‌گیرد ثابت می‌کند که قاتل است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. رامتین

    مرداد 10, 1400

    ای بابا آخر داستانای همه رو که گفتین چیو نگاه کنیم
    اون اسپویل و یکم بزرگتر بزنین

    پاسخ

  2. alireza2716

    مرداد 9, 1400

    به نظرتون یه کوچولو توش اسپویل نداشت؟ 😐

    پاسخ

  3. alireza

    مرداد 9, 1400

    به نظرتون یه کوچولو توش اسپویل نداشت؟ 😐

    پاسخ