محبوب‌ترین انیمه های مکا از نظر طرفداران براساس لیست مای انیمه

طرفداران انیمه از سریال‌هایی با حضور ربات‌ها، سایبورگ ها، اندرویدها و چنین چیزهایی لذت می‌برند. مکا یک ژانر انیمه ژاپنی است که نوآوری‌های مکانیکی را نشان می‌دهد، اما تمرکز اصلی آن بر ربات‌هاست. این ژانر خاص در اوایل سال‌های 1980 محبوب شد، در آن زمان انیمه موفق Macross پخش می‌شد که به سری کتاب‌ها، فیلم‌ها، بازی‌های ویدیویی و محصولات دیگر ژانر مکا منجر شد.از آن زمان ژانر مکا موردتوجه قرار گرفته است و تا به امروز ادامه داد. در اینجا می‌خواهیم محبوب‌ترین انیمه های مکا براساس لیست مای انیمه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. آلدنواح صفر – Aldnoah.Zero – 2014

یکی از محبوب‌ترین انیمه های مکا از نظر طرفداران درباره درگاهی در ماه که به انسان اجازه می‌دهد تا از زمین به مریخ برود و از تکنولوژی خاصی سردربیاورد. انسان‌های روی مریخ تمدنی تشکیل داده‌اند و به زودی بین آنها و انسان‌های روی زمین درگیری شروع می‌شود. این درگیری به یک جنگ میان دو جهان منجر می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های مکا که باید تماشا کنید و لذت ببرید


9. شبح درون پوسته – Ghost In The Shell – 1995

یکی از بهترین فیلم‌های انیمه دهه 90 درباره تکنولوژی آینده در شهر نیهاما. این شهر از انسان‌های دورگه رباتیک پر است. رهبر این شهر و جامعه به جزئیاتی دست پیدا می‌کند که باعث می‌شود به جنایت‌های جدیدی پی برده و درباره معنی زندگی سؤال کند.


8. بی نهایت – Infinite Stratos – 2011

یک انیمه مکای سینن درباره تکنولوژی مکانیکی و دستگاه‌هایی که توسط خلبان حرکت می‌کنند. اوریمورای 15 ساله تنها مردی است که می‌تواند دستگاه‌های زنانه را براند. سپس به همراه دوستانش به مدرسه خلبانی رفته و یاد می‌گیرد در برابر خطرات از خود دفاع کند.


7. فولی کولی – FLCL – 2000

یکی از بهترین سریال‌های انیمه که شش قسمتی بوده و از سال 2000 تا 2001 پخش شد. این سریال درباره زندگی ناندابای دبیرستانی است که برادرش برای فعالیت در عرصه بیسبال به آمریکا می‌رود.حالا او با دوست دختر قبلی و دوستانش سروکله می زند. با این حال وقتی با یک بچه عجیب آشنا می‌شود زندگی‌اش عوض می‌شود.


6. Date A Live – 2013

این سریال بلافاصله توانست به یکی از بهترین انیمه های مکا از نظر طرفداران تبدیل شود. داستان درباره شیدو و خواهر کوچکش کوتوری است که می‌خواهند از دنیای خطرناکی که ارواح ایجاد کرده‌اند، نجات پیدا کنند. در این انیمه شخصیت‌ها لباس‌های رباتیک می‌پوشند. این لباس‌ها سلاح‌های نظامی و خاص دارند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه های کوتاه که می‌توانید در عرض یک شب آن‌ها را تماشا کنید


5. گیلتی کراون – Guilty Crown – 2011

داستان این انیمه در سال 2039 رخ می‌دهد و درباره داستان جنگ میان دو گروه است که یکی ژاپن را تسخیر کرده و دیگری گروه انقلابی است. شو اوما قدرتی فراطبیعی دارد و حالا می‌خواهد در جنگ از قدرتش استفاده کند. این انیمه به خاطر استفاده از سلاح‌ها و دستگاه‌های جنگی محبوب است.


4. دارلینگ این فرنکس – Darling In The Franxx – 2018

بیشتر انیمه های مکا دوران آینده را نشان می‌دهند. این انیمه بلافاصله بعد از اکران به یکی از محبوب‌ترین انیمه های مکا از نظر طرفداران تبدیل شد و جایزه گرفت. داستان عناصر اکشن و عاشقانه را در کنار هم دارد و درباره خلبان‌هایی است که یک ماشین جنگی را هدایت می‌کنند. آن‌ها باید هیولایی را شکست دهند که انسان را به آستانه انقراض برده است.


3. نئون جنسیس اونگلیون – Neon Genesis Evangelion – 1995

یک انیمه مکا درباره ماشین‌های جنگی به نام اونگلیون که باید در نجات دنیا از نابودی و جلوگیری از انقراض انسان‌ها استفاده شوند. شینجی خلبان یکی از این دستگاه‌هاست. این انیمه بلافاصله بعد از اکران جوایز مختلفی به دست آورد و یکی از بهترین انیمه هاست.


2. گورن لاگان  – Tengen Toppa Gurren Lagann – 2007

این انیمه از زمان اکران به یکی از محبوب‌ترین انیمه های مکا از نظر طرفداران تبدیل شده است. به همین دلیل 27 قسمت تلویزیونی، چهار لایت ناول، 2 فیلم انیمیشن و یک بازی ویدیویی از آن ساخته شد. داستان درباره ماجراجویی‌های سیمون و کامینا از روستای زیرزمینی‌شان به دنیای بالاست. آن‌ها برای یافتن انسان‌های باقی مانده این سفر را آغاز می‌کنند و حالا باید ربات‌هایی به نام گانمن را هدایت کنند.

همچنین بخوانید: 10 انیمه با شروع طوفانی و پایان ناامیدکننده که باید تماشا کنید


1. کد گیاس – Code Geass – 2006

محبوب‌ترین انیمه مکا و هفدهمین انیمه محبوب لیست مای انیمه که از سال 2006 توجه طرفداران را جلب کرد. این انیمه به موضوعات واقعی جامعه می‌پردازد و در عین حال یک انیمه سینن است که به مردان بزرگسال می‌پردازد. قهرمان این انیمه می‌خواهد با امپراتوری بریتانیا مبارزه کند، چون آن امپراتوری با سلاح‌های جنگی ژاپن را تسخیر کرده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. محمد جواد

    فروردین 2, 1402

    انیمه 86 هم تو لیستتون خالیه

    پاسخ

  2. آرمان

    مرداد 22, 1400

    ایکاش انیمه eureka seven هم تو لیست بود با تشکر

    پاسخ

  3. علیرضا

    مرداد 22, 1400

    ایکاش انیمه اورکا سون هم تو لیست بود

    پاسخ

  4. علیرضا

    مرداد 22, 1400

    انیمه اورکا سون هم کاش تو لیست بود

    پاسخ

  5. علیرضا

    مرداد 22, 1400

    انیمه اورکا سون هم کاش تو لیست بود
    تشکر از شما

    پاسخ

  6. آرمان

    مرداد 22, 1400

    انیمه اورکا سون هم کاش تو لیست بود
    تشکر از شما

    پاسخ