آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 134)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. دهشت‌زده – 1984 – Blood Simple

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: برادران کوئن

بازیگران: جان گتز، فرانسیس مک‌دورمند، هالی هانتر

تریلر فیلم

این فیلم که یک داستان تاریک از طمع و دوگانگی است، درباره یک شوهر حسود است که در آغاز زنجیره‌ای از اشتباهات و سوتفاهمات قرار گرفته و برایا اینکه خودش را گول بزند، برای وارد شدن به این زنجیره یک قاتل حرفه‌ای را استخدام می‌کند. سبک پرانرژی و زیبایی نوآوری‌جوی فیلم بلافاصله باعث برجسته شدن آن شد و دشهت‌زده را به یکی از معتبرترین آثار برادران کوئن در نظر طرفداران و منتقدان تبدیل کرد که هنوز هم دیدنی و ارزشمند است.


2. همه‌چیز درباره مادرم – 1999 – All About My Mother

ژانر: درام

کارگردان: پدرو آلمودوار (Pedro Almodóvar)

بازیگران: سیسیلیا روت، ماریسا پاردس، پنه لوپه کروز

تریلر فیلم

همه‌چیز درباره مادرم بزرگترین موفقیت کارگردان اسپانیایی “پدرو آلمودوار” در کشور آمریکا بود که موفق شد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را به‌دست آورد. این فیلم داستان پرستاری به‌نام مانوئلا را دنبال می‌کند که بعد از مرگ پسرش برای پیدا کردن پدر او به بارسلونا سفر می‌کند. پدر فرزند مانوئلا زن ترنسی است که از وجود پسرش بی‌خبر بوده‌است.


3. من، ربات – 2004 – I, Robot

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: الکس پرویاس (Alex Proyas)

بازیگران: ویل اسمیت، بریجیت مویناهان، جیمز کرامول

تریلر فیلم

فیلمی براساس داستان کوتاهی به همین نام که سال 2035 را نشان می‌دهد؛ دل اسپونر (ویل اسمیت) که از ربات‌ها نفرت دارد، درباره جرایمی تحقیق می‌کند که توسط یک ربات انجام شده و آن ربات با اعمالش بشریت را به خطر می‌اندازد. گرچه فیلم سرگرم کننده است اما با ایجاد سوالاتی درباره سلطه تکنولوژی بر انسان، پایان قابل پیشبینی دارد. جلوه‌های ویژه و اجرای اسمیت این فیلم را یک تریلر پلیسی جذاب می‌کند.


4. سکوت – The Silence – 2019

ژانر: ترسناک، هیجان‌انگیز

کارگردان: جان آر. لئونتی (John R. Leonetti)

بازیگران: کرنان شیپکا، استنلی توچی، میراندا اتو

تریلر فیلم

داستان یک خانواده در تلاش برای برای زنده ماندن در جهان وحشت‌زده از گونه‌های باستانی و مرگبار است که چندین دهه در تاریکی زمین در یک غار زیرزمینی گسترده پرورش یافته‌اند و تنها با شنوایی حساس خود، طعمه را شکار می‌کنند و همهٔ مردم برای دوری از این موجودات و زنده ماندن، مجبور هستند که صدایی ایجاد نکنند، صحبت نکنند و آنقدر آهسته جابجا شوند که این موجودات متوجه حضورشان نشوند.


5. نخستین‌بار – 2012 – The First Time

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: جاناتان کاسدان (Jonathan Kasdan)

بازیگران: بریت رابرتسون، دیلن اوبرایان، کریگ رابرتس

تریلر فیلم

دیو در مهمانی خانه دوستش با آبری هنرمند آشنا می‌شود. فیلم داستان عاشق شدن آنها در آخر هفته را نشان می‌دهد و ماجرای عشق اول و تجربه عشق برای اولین بار را به تصویر می‌کشد. دیالوگ‌های شنیدنی و اجراها، در کنار موسیقی متن فیلم را دیدنی می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد می‌توانند با فیلم ارتباط برقرار کنند.


6. مارجین کال – 2011 – Margin Call

ژانر: درام، مهیج

کارگردان: جی. سی. چاندور (J. C. Chandor)

بازیگران: کوین اسپیسی، پل بتانی، جرمی آیرونز

تریلر فیلم

سم روگرز (کوین اسپیسی) و پتر سالیوان باید درباره همکار پیشین‌شان اریک دیل مطالعه‌ای را انجام دهند و پس از انجام آن متوجه می‌شوند این تجارت رو به ویرانی است. این درام که روزهای آغازین بحران اقتصادی 2008 را نشان می‌دهد، به بخش مالی نگاهی انداخته و این دوره را نشان می‌دهد. فیلمی که اگر به مسائل اقتصادی علاقه‌مند باشید از تماشا آن لذت خواهید برد.


7. پالم اسپرینگز – 2020 – Palm Springs

ژانر: کمدی، رازآلود، فانتزی

کارگردان: مکس بارباکو (Max Barbakow)

بازیگران: اندی سمبرگ، کریستین میلیوتی، کامیلا مندز

تریلر فیلم

همه در برهه‌ای یک فیلم سفر به زمان را دیده‌اند و حلقه زمانی ویژگی مشترک فیلم‌های مربوط به سفر در زمان است؛ جایی که شخصیت‌ها ساخته می‌شوند تا اتفاقات مشابه را بارها و بارها زنده کنند.

چیزی که فیلم  پالم اسپرینگ در آن برتری دارد، این است که از نظر فنی بیشتر یک فیلم علمی-تخیلی است تا یک کمدی-رمانتیک. عدم وابستگی آن به جنبه‌های علمی-تخیلی و تمرکز بیشتر روی شخصیت‌های سرزنده آن است که آن را خارق‌العاده می‌کند و با بازی ماهرانه‌ی  اندی سامبرگ و کریستین میلیوتی را به‌تصویر می‌کشد.


8. یک زندگی ساده – 2011 – A Simple Life

ژانر: درام

کارگردان: آن هیو (Ann Hui)

بازیگران: اندی لائو، پاول چان، دینی ایپ

تریلر فیلم

“یک زندگی ساده” داستان مردی را به تصویر می‌کشد که پس از اینکه خدمتکارش با اوضاع سختی روبرو می‌شود، رفتارش با او تغییر می‌کند. چون قرن‌هاست برای نسل‌های مختلف خانواده راجر لیونگ کار می‌کند. او کارگری فداکار بوده است، اما حالا وضعیت سلامتیش رو به وخامت می‌باشد. زمانی که او سکته کرده و درخواست می‌کند در آسایشگاه بستری شود، راجر وظیفه خود می‌داند که از او مراقبت کند و نیازهایش را برطرف کند. حالا درک جدیدی بین آنها شکل گرفته است و راجر از دیدگاه متفاوتی زندگی را می‌بیند.


9. سلطان – 2016 – Sultan

ژانر: درام، ورزشی

کارگردان: علی عباس ظفر (Ali Abbas Zafar)

بازیگران: سلمان خان، آنوشکا شارما

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره پسرجوانی به نام “سلطان علی خان” است که عاشق دختری کشتی‌گیر در سطح حرفه‌ای می‌شود و تصمیم می‌گیرد برای ثابت کردن خودش به او وارد ورزش کشتی شود و تا پای گرفتن مدال المپیک برای کشورش هم پیش برود. بعد از کسب چند مدال، او فردی بسیار متکبر و مغرور می‌شود و تمام فکر و خیال او روی کشتی و مسابقات متمرکز می‌شود. زمانی که سلطان به بزرگترین افتخار ورزشی و کسب مدال المپیک می‌رسد، چیز مهم تری را از دست می‌دهد که باعث می‌شود همسرش از او جدا شود.


10. نامه‌ای به مومو – A Letter to Momo – 2011

ژانر: درام، ماجراجویی، فانتزی

کارگردان: هیرویوکی اوکورا (Hiroyuki Okiura)

صداپیشگان: کارن میاما، توشیوکی نیشیدا، کوچی یامادرا

تریلر فیلم

 فیلمی با عناصر فانتزی که داستان و احساسات عمیق قهرمان داستان را نشان می‌دهد. داستان دختر یازده ساله‌ای که با غم مرگ پدرش دست و پنجه نرم می‌کند. سپس به همراه مادر به شهری جزیره‌ای می‌رود و آنجا با سه جن دوست می‌شود که فقط خودش آنها را می‌بیند. نامه بی پایان پدرش هم غم و احساسات فیلم را بیشتر می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم