بدترین نقدها علیه آثار “مارتین اسکورسیزی” به گفته کاربران ردیت

“مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese) بعد از 50 سال فیلمسازی آثار کلاسیک زیادی دارد. با این وجود منتقدانی هستند که آثار او را قبول ندارند. این فیلمساز یکی از بهترین کارگردان‌های تاریخ است، اما از آنجاییکه فیلم‌های حماسی گانگستری موردعلاقه همگان نیستند، بنابراین درباره فیلم‌های او هم حرف‌هایی زده می‌شود. این حرف‌ها درباره طولانی بودن فیلم‌های او، راوی‌هایش یا امتیازدهی بالا به فیلم‌های اوست. در اینجا بدترین نقدها علیه آثار “مارتین اسکورسیزی” که می‌تواند برایتان جالب و خواندنی باشد را به شما می گوییم. با پروشات همراه باشید.


10. “کازینو” (Casino) از “رفقای خوب” (Goodfellas) بهتر است

“کازینو” و “رفقای خوب” هردو فیلم‌های گانگستری با حضور “رابرت دنیرو” (Robert De Niro) و “جو پشی” (Joe Pesci) هستند که بسیاری آنها را مشابه می‌دانند. بسیاری “رفقای خوب” را بهتر می‌دانند و واقعاً هم همینطور است. اما برخی معتقدند که پایان “کازینو” بهتر است. اما در حقیقت با وجود یکسان بودن موسیقی متن و خشونت بصری “رفقای خوب” بهتر است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع قمار و کازینو


9. نمایش “تراویس” بیکل” به عنوان یک آدم باهوش گمراه کننده است

“تراویس بیکل” در “راننده تاکسی” (Taxi Driver) قدرت را به دست گرفته و حتی یک کارگر جنسی را از زندگی خفت بارش نجات می‌دهد. به همین دلیل فیلم سعی دارد او را فردی هوشیار نشان دهد اما عده‌ای موافق نیستند. به گفته آنها تراویس فقط در سه دقیقه پایین که برای نجات آیریس همه را کنار می‌زد هوشیار بود. چون فیلمی دهه هفتادی درباره یک راننده تاکسی که رفته رفته دیوانه می‌شود نباید شبیه فیلم‌های بتمن باشد. فیلم قرار بود مطالعه شخصیت باشد نه یک فیلم اکشن.


8. شخصیت‌های “مرد ایرلندی” (The Irishman) تک بعدی هستند

یکی از بدترین نقدها علیه آثار “مارتین اسکورسیزی” علیه “مرد ایرلندی” بود که البته فیلم طرفداران زیادی دارد. اما عده‌ای شخصیت‌های آن را تک بعدی می‌دانند. اما این نقد اصلاً به جا نیست، مخصوصاً در رابطه با فرانک، چون او بین وفاداری‌اش نسبت به جیمی و راسل دست و پا می زند. با این که بخش اصلی داستان به مرگ جیمی مربوط است اما نیم ساعت آن هم به وفاداری می‌پردازد که فرانک با اشتباهاتش کنار بیاید و ذره ذره آب شود. بنابراین فیلم شخصیت پردازی زیادی دارد.


7. “دارودسته های نیویورکی” (Gangs Of New York) بدترین فیلم اسکورسیزی است

موقعی که در سال 2002 فیلم “دارودسته های نیویورکی” اکران شد سینمادوستان از آن استقبال کردند چون فیلم‌های قبلی اسکورسیزی یعنی “کوندان” (Kundun) و “احیای مردگان” (Bringing Out The Dead)  چندان موردتوجه واقع نشند. این فیلم حماسی گانگستری تمام عناصر فیلم‌های این کارگردان را داشت اما خب عده‌ای هم مخالف بودند. به گفته آنها این فیلم عجیب‌ترین اثر اسکورسیزی بود. مثلاً لهجه ایرلندی دیکاپریو و خشونت فیلم موردانتقاد قرار می‌گرفت. با این وجود طراحی صحنه و لباس آن عالی بود و “دنیل دی-لوئیس” (Daniel Day-Lewis) یکی از بهترین اجراهایش را نشان داد.


6. فیلم‌هایش بیش از حد طولانی هستند

یکی از بدترین نقدها علیه آثار “مارتین اسکورسیزی” طولانی بودن فیلم‌های اوست و مثلاً می گویند “مرد ایرلندی” و “گرگ وال استریت” باید یک ساعت کوتاه‌تر می‌بودند. “گرگ وال استریت” سه ساعته و “مرد ایرلندی” سه ساعت و بیست دقیقه است. به طور کلی اسکورسیزی نه فیلم بالای 2.5 ساعت دارد، اما خب تمام آنها خوش ساخت هستند و حتی یک دقیقه‌شان تلف نشده است. حتی گفته می‌شد اسکورسیزی می‌خواست فیلمی چهارساعته هم بسازد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های رابرت دنیرو؛ ستاره تمام‌نشدنی سینمای هالیوود


5. تنها نکته مثبت “گرگ وال استریت” (The Wolf Of Wall Street) درخشش حرفه “مارگو رابی” است

“گرگ وال استریت” به دلایل مختلف یک اثر کلاسیک است، چون اولین فیلم کمدی ساخته اسکورسیزی بوده و “مارگو رابی” (Margot Robbie) را معرفی کرد. اما عده‌ای حضور رابی را تنها نکته مثبت این فیلم می‌دانند. چون معتقدند فیلم جز نمایش زندگی جنسی و اعتیاد جردن بلفورت و دارودسته اش حرف دیگری ندارد. این فیلم مرز میان هجو و رفتار بد را کمرنگ می‌کند. بنابراین می‌توان آن را اثر کنایی خوبی دانست که برخلاف نقدها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.


4. فیلم‌های اسکورسیزی روایت زیادی دارند

تمام فیلم‌های معروف اسکورسیزی مثل “رفقای خوب”، “کازینو”، “مرد ایرلندی” و غیره روایت‌های طولانی از جانب شخصیت‌های اصلی دارند. استفاده از راوی به نقطه عطف فیلم‌های او تبدیل شده چون لهجه و زبانان شخصیت نشان داده می‌شود. با این حال عده‌ای هم تنبلی کارگردان را دلیل این امر می‌دانند که می‌خواهد با کلمات همه چیز را نشان دهد. مثلاً فیلمنامه “رفقای خوب” 24 هز آر کلمه‌ای است درحالی که مثلاً فیلمنامه فیلم “در حال و هوای عشق” (In The Mood For Love) فقط سه صفحه است.


3. “رفقای خوب” فیلم بدی است چون حتی یک شخصیت دوست داشتنی هم ندارد

عده‌ای هم معتقدند “رفقای خوب” فیلم خوبی نیست چون تمام شخصیت‌هایش بد هستند. با این که فیلم‌های دیگری مثل “پدرخوانده” (The Godfather) هم سبک زندگی خلافکاران را به تصویر می‌کشند اما این موضوع در “رفقای خوب” بیشتر است. در این فیلم می‌بینیم زندگی گانگسترها چقدر استرس آور است و حتی عده‌ای از زندانی شدن او خوشحال هستند. طوری که در “رفقای خوب” از شخصیتی خوشمان نمی‌آید.


2. دیالوگ “جک نیکلسون” در “رفتگان” (The Departed) برای جلب توجه اسکار است

عده‌ای معتقدند بیش از حد به “رفتگان” بها داده شده است چون اجرای “جک نیکلسون” (Jack Nicholson) در نقش فرانک دیدنی نبود. چون این شخصیت را فقط برای جلب توجه اسکار می‌دانند چون حتی نیمی از دیالوگ‌های نیکلسون بداهه است. نیم دیگر که نوشته شده است هم فقط برای اسکار نوشته شده تا توجهات را به خود جلب کند. به همین دلیل فیلم سه اسکار دریافت کرد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های سینما درباره ماموران مخفی پلیس بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


1. اسکورسیزی در رابطه با فیلم‌های مارول حق داشت

شاید اسکورسیزی در رابطه با فیلم‌های مارول پشیمان باشد، نه تنها به این دلیل که دیگر با حرفش موافق نیست، چون این روزها زیاد درباره‌اش سؤال می‌کنند. در سال 2019 این کارگردان گفت فیلم‌های مارول سینما نیستند و گویی فقط تم خاصی را دنبال می‌کنند. عده‌ای از تماشاگران هم فیلم‌های مارول را بازاری می‌دانند. به هرحال از آنجاییکه اسکورسیزی یکی از بزرگان سینماست نباید نظر او را دست کم گرفت.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               
بوتکمپ پایتون

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    مرداد 6, 1400

    همشون نقدای بیخودی بودن اما خب من خودم با شماره 10 موافقم.کازینو واقعا از گودفلاس بهتر بود.چون پخته تر بود

    پاسخ