بهترین پیچش‌های داستانی فیلم‌های رازآلود که بینندگان از آن خبر داشتند

یک فیلم رازآلود خود تماشاگر را میخکوب نگه می‌دارد. با این حال خلق یک داستان رازآلود که زود برملا نشود کار آسانی نیست. به همین دلیل هر فیلمی از عهده این کار برنمی آید. در برخی موارد نوع داستان روایت شده سخت توجه مخاطب را جلب می‌کند. در موارد دیگر پیچش‌های داستانی قبل از مخاطب جلب توجه می‌کند و تا پایان پیش می‌رود. ما در اینجا بهترین پیچش‌های داستانی فیلم‌های رازآلود را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

هشدار اسپویل*


10. زودیاک – Zodiac – 2007

دیوید فینچر” (David Fincher) فیلم‌های خوبی درباره قاتل‌ها ساخته، اما “زودیاک” اولین فیلم او درباره یک قاتل سریالی واقعی است. داستان درباره پلیس و روزنامه نگارانی است که درباره قاتل زودیاک تحقیق می‌کنند. نمی‌توان این فیلم را به خاطر داستان واقعی‌اش قابل پیشبینی دانست. همه می دانیم فیلم بدون افشای قاتل به پایان می‌رسد، اما با این حال فیلم پیچش‌های داستانی زیادی دارد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم زودیاک (Zodiac) را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


9. مرد ایرلندی – The Irishman – 2019

فیلم دیگری براساس یک داستان واقعی که برخلاف “زودیاک” می‌خواهد به نتیجه گیری خودش برسد. این فیلم گانگستری از “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese) داستان خلافکاری به نام فرانک (رابرت دنیرو “Robert De Niro”) را نشان می‌دهد که با با مجرمی به نام جیمی (آل پاچینو “Al Pacino”) دوست می‌شود. داستان درباره مردن جیمی نیست بلکه درباره چگونگی مردن اوست. با این که این دو با هم دوست هستند اما از همان ابتدا می‌فهمیم که فرانک ماشه را کشید.


8. بتمن: نقاب شبح – Batman: Mask Of The Phantasm – 1993

گرچه فیلم‌های لایواکشن “بتمن” همه توجهات را به خود جلب کرد اما این فیلم انیمیشن ماجراجویانه بود که داستان جذابی را روایت می‌کند. در این داستان شخصیت شروری به نام شبح معرفی شد که در جستجوی انتقام است. فیلم به داستان خاستگاه بتمن و روان او به عنوان یک قهرمان نگاه می‌کند، اما راز شبح زیر نقاب چندان جذاب نیست. با این که تماشاگران باید تصور کنند کارل شبح است، اما در حقیقت این دخترش بود.


7. گرفتن جان‌ها – Taking Lives – 2004

گرچه این فیلم بازیگران مستعدی دارد اما شاید خیلی‌ها این تریلر رازآلود را فراموش کرده باشند. با این حال فیلم یکی از بهترین پیچش‌های داستانی فیلم‌های رازآلود را دارد. “آنجلینا جولی” (Angelina Jolie) کارآگاهی است که درباره قاتلی تحقیق می‌کند. این قاتل هویت قربانی‌ها را به خود می‌گیرد و “ایثن هاک” (Ethan Hawke) هم یک شاهد است. “کیفر ساترلند” (Kiefer Sutherland) نقش مردی را ایفا می‌کند که فکر می‌کنیم قاتل است. اما در حقیقت هاک قاتل داستان است.


6. باجه تلفن – Phone Booth – 2002

تریلر دست کم گرفته شده “باجه تلفن” در یک فضا رخ می‌دهد. “کالین فارل” (Colin Farrell) نقش فردی را ایفا می‌کند که به زنگ تلفن یک باجه جواب داده و صدای آن طرف گوشی به او می‌گوید اگر باجه را ترک کند به او تیر می زند. در پایان پلیس تیرانداز را که ظاهراً خودش را کشته پیدا می‌کند. متوجه می‌شویم که او یک پیک پیتزاست که شخصیت فارل با او رفتار بعدی داشت. واقعیت این است که تیرانداز اصلی فرار کرده.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های ژاپنی رازآلود که از تماشای آنها لذت می‌برید


5. زنی پشت پنجره – The Woman In The Window – 2021

فیلمی با حضور “ایمی آدامز” (Amy Adams) و “جولیان مور” (Julianne Moore) که با وجود بازیگرانش و دارا بودن یکی از بهترین پیچش‌های داستانی فیلم‌های رازآلود به خاطر داستان خسته کننده‌اش تلف شد. آدامز از گذرهراسی رنج می‌برد و تصور می‌کند شاهد قتل همسایه‌اش بوده. اما در حقیقت اصلاً نمی‌دانیم این موضوع زاییده ذهن اوست یا واقعیت دارد و بال و پر دادن به این موضوع نشان می‌دهد که پس موضوعی در میان است. از آنجاییکه بازیگر بیست ساله را به جای نوجوان همسایه گذاشته‌اند نشان می‌دهد او قاتل است.


4. جزیره شاتر – Shutter Island – 2010

“جزیره شاتر” یکی از فیلم‌های محبوب “لئوناردو دیکاپریو” (Leonardo DiCaprio) و “مارتین اسکورسیزی” است که یکی از بهترین پیچش‌های داستانی فیلم‌های رازآلود را داراست. دیکاپریو نقش مارشالی را ایفا می‌کند که برای تحقیق درباره بیمار گمشده به بیمارستانی در جزیره شاتر می‌رود. این فیلم تریلری جذاب و دیدنی است و بنباراین فاش بودن پیچش‌های داستانی‌اش چندان اهمیت ندارد. از آنجاییکه داستان در یک بیمارستان رخ می‌دهد و شخصیت اصلی هم با واقعیت میانه خوبی ندارد پس زود متوجه می‌شویم خود او بیمار است.


3. اژدهای سرخ – Red Dragon – 2002

این پریکوئل “سکوت بره‌ها” شاید به اندازه فیلم اصلی جذاب نباشد اما با حضور هانیبال لکتر “آنتونی هاپکینز” (Anthony Hopkins) دیدنی است. “ادوارد نورتون” (Edward Norton) هم نقش ویل گراهام یک مأمور اف بی آی را برعهده دارد که درباره قاتلی به نام دالرهاید با بازی “رالف فاینز” (Ralph Fiennes) تحقیق می‌کند. در اوج داستان ظاهراً دالرهاید بعد از آتش زدن خانه خودش را می‌کشد، اما وقتی مرگ شرور اصلی داستان تأیید نمی‌شود پس متوجه می‌شویم ماجرایی در میان است. ظاهراً دالرهاید زنده مانده تا ویل را بکشد.


2. سالت – Salt – 2010

فیلم رازآلود دیگری از “آنجلینا جولی” که دست کم گرفته شد. در این فیلم او نقش مأمور سیا را برعهده دارد که تصور می‌کنند جاسوس روسیه است و بنابراین دنبالش هستند. حالا می‌خواهد به ایالات متحده فرار کند. داستان طوری نشان می‌دهد که انگار سالت شخصیت شرور است، اما درباره انگیزه او چیزی نمی‌دانیم. تماشاگر تصور می‌کند ماجرای دیگری در میان است و حتماً دلیلی دارد که سالت این کارها را می‌کند. او می‌خواهد جاسوس‌های دیگری که با دولت کار می‌کنند را افشا کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی که باید تماشا کنید


1. چاقوکشی – Knives Out – 2019

این فیلم سرگرم کننده از “ریان جانسون” (Rian Johnson) یکی از بهترین پیچش‌های داستانی در فیلم‌های رازآلود را داراست. در این فیلم قاتل در بخش اول فاش می‌شود که برای یک فیلم رازآلود کمی عجیب است. شاید با این کار بتوان بیننده را ناامید کرد اما فیلم پیچش‌های دیگری هم دارد. گرچه متوجه می‌شویم قتل تصادفاً توسط مارتای مهربان رخ داده اما نمی‌توان دست داشتن جک با بازی “کریس ایوانز” (Chris Evans) را نادیده گرفت.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. alireza2716

    مرداد 9, 1400

    بازم اسپویل بود که😐😐

    پاسخ