بهترین کارتون‌های فراموش‌شده که بر اساس فیلم‌های معروف ساخته شدند

در سال‌های اخیر صنعت انیمیشن پیشرفت زیادی داشته است. این صنعت که دوران طلایی را پشت سر گذاشته هر کاری می‌کند تا دوباره به دوران درخشش خود بازگردد. بسیاری از انیمیشن‌های محبوب به فیلم تبدیل شده‌اند و با این کار دوباره موردتوجه قرار گرفته‌اند. برخی از این فیلم‌های انیمیشن در دوران خود بسیار موردتوجه قرار گرفتند و بعد فراموش شدند. در اینجا می‌خواهیم بهترین کارتون‌های فراموش‌شده که بر اساس فیلم‌های معروف ساخته شدند را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. ناپلئون دینامیت – Napoleon Dynamite – 2012

کمپانی فاکس برای خلق بهترین آثار تمام تلاشش را می‌کند، مخصوصاً اگر پای انیمیشن در میان باشد. آن‌ها برای رقابت با سریال‌های “سیمپسون‌ها” (The Simpsons) و “مرد خانواده” (Family Guy) تمام تلاش خود را کردند تا خط تولید کارتون‌ها و فیلم‌های مستقل خود را داشته باشند. یکی از بهترین کارتون‌های آن‌ها تا به امروز کمدی اقتباسی “ناپلئون دینامیت” است. در حالی که بهترین بازیگران در آن صداپیشگی کردند، اما کارتون به درخشش فیلم نرسید و نیازمند توجه بیشتر است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های انیمیشن شبیه لوکا (Luca) که باید تماشا کنید و لذت ببرید


9. شکارچیان واقعی ارواح – The Real Ghostbusters – 1986

این سریال انیمیشن با اقتباس از فیلم “شکارچیان ارواح” ساخته شد و از آن هم اورجینال‌تر به نظر می‌رسد. همان شخصیت‌های فیلم در سریال دیده می‌شوند. خوشبختانه سریال اسلایمر را به یک شخصیت اصلی تبدیل کرد. به همین دلیل قسمت‌های اصلی با عنوان Slimer! and the Real Ghostbusters ساخته شدند تا به ماجرای او با دوست و دشمنانش بپردازند. بعد از پایان سریال نسخه دهه 90 آن هم با نام Extreme Ghostbusters ساخته شد.


8. بازگشت به آینده: سریال انیمیشن – Back To The Future: The Animated Series – 1991

این سریال که یکی از بهترین کارتون‌های فراموش است، بعد از “بازگشت به آینده 3” و قبل از سریال علمی تخیلی “ریک و مورتی” (Rick and Morty) ساخته شد. داک براون و خانواده‌اش شخصیت‌های اصلی کارتون هستند که شاهد ماجراجویی آنها هستیم. از آنجایی که بیل با دکتر براون همراه می‌شود تا به بچه‌ها تعلیم دهد بنابراین می‌توان کارتون را یک اثر آموزنده دانست.


7. ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد – Bill & Ted’s Excellent Adventures – 1990

این کارتون در دوره اوج شهرت “بیل و تد” آمد و پیش از اکران فیلم دوم پخش شد. این کارتون درباره ماجراجویی این دو شخصیت در عرصه موسیقی است که با سفر در زمان و جذابیت‌های خود می‌خواهند از آینده‌ای دور و پادآرمان شهری محافظت کنند. در فصل اصلی بازیگران اصلی صداپیشگی کردند، اما وقتی سریال به فاکس سپرده شد، همگی جایگزین شدند تا نسخه لایو-اکشن تولید شود. این اقتباس هرگز موردتوجه قرار نگرفت و کارتون بعد از 2 فصل لغو شد.


6. دانشکده پلیس: سریال انیمیشن – Police Academy: The Animated Series – 1988

در زمان ساخت این سریال فیلم‌های “دانشکده پلیس” ابزوردتر می‌شدند. بنابراین سریال کارتونی با وجود سگ‌های انسان مانند و شخصیت شرور مارول مانند به نام کینگپین رنگ و بوی طنز به خود گرفت. در این سریال هم کاری رهبری شخصیت‌ها را برعهده دارد. با این حال آنها با شخصیت شروری مواجه‌اند که دائم جلوی پایشان سنگ می‌اندازد. این کارتون هم یکی از بهترین کارتون‌های فراموش‌شده است که می‌توانید تماشا کنید.

همچنین بخوانید: بهترین انیمیشن‌های کمپانی دیزنی در سال‌های 2000 (بر اساس امتیاز IMDb)


5. جومانجی – Jumanji: The Animated Series – 1996

گرچه در این سریال “رابین ویلیامز” (Robin Williams) حضور ندارد، اما یکی از بهترین کارتون‌های فراموش‌شده است که باید تماشا کنید. کارتون به ماجراجویی بین جودی و پیتر می‌پردازد که سعی دارند از آشوب بازی جومانجی در شهرشان خلاص شوند. چون اغلب در این بازی گیر می‌افتد. آن‌ها معماهای بازی را حل می‌کنند و در عین حال به آلن پاریش گیر افتاده در بازی کمک می‌کنند. کارتون شخصیت‌های دیگری هم دارد.


4. بیتل جوس – Beetlejuice – 1989

با این که اجراهای معدودی با نقش لایو-اکشن “مایکل کیتون” (Michael Keaton) برابری می‌کنند، این کارتون با انیمیشن زیبای خود کار بزرگی انجام داد. گرچه او در فیلم اصلی ویلن است، در این کارتون Betelgeuse شخصیت اصلی است با لیدیا دوست است.

در این کارتون این دو در دنیای زندگان و Netherworld ماجراجویی‌های عجیب پشت سر می‌گذارند و شاهد فعالیت‌های مختلف Betelgeuse برای فریب دادن مردم هستیم، به خصوص والدین ساده لیدیا. این کارتون به دوره‌ای تعلق دارد که کارتون‌ها فضای هالووینی داشتند. در حالی که امروزه سریال‌هایی مثل Invader Zim و Courage the Cowardly Dog دیدنی‌تر به نظر می‌رسند، اما این سریال هم یکی از بهترین کارتون‌های فراموش‌شده است که باید تماشا کنید.


3. مردان سیاهپوش – Men In Black: The Series – 1997

این سریال به دوره‌ای تعلق دارد که انیمیشن سریال‌های ماجراجویی-اکشن خود را از دست داد. سریال در چهار فصل ادامه داشت و مهم‌ترین بخش چندگانه “مردان سیاهپوش” بود، هنوز هم به یادماندنی است. این سریال خط زمانی فیلم را دنبال می‌کند، اما عناصر مخصوص خود را دارد، مثل داستان‌های فرعی و گره‌های میان شخصیت‌ها.


2. کارمندها – Clerks: The Animated Series – 2000

یکی از بهترین کارتون‌های فراموش‌شده آغاز قرن که بر اساس فیلم اورجینال ساخته شد. این خلاقیت و ماجراجویی “کوین اسمیت” (Kevin Smith) بود که توانست بهترین شخصیت‌ها با بهترین جهان داستانی و ایده‌ها را خلق کند. شخصیت‌ها با یک دنیای پادآرمان شهری مبارزه می‌کنند و متوجه می‌شوند حقیقی ماتریکس مانند وجود دارد. متاسفانه سریال فقط در شش قسمت ساخته شد و بعد از پخش اولیه تنها دو قسمت روی آنتن رفت.

همچنین بخوانید: 15 فیلم اقتباسی که از کتاب‌های منبعشان بهتر بودند


1. رمبو: نیروی آزادی – Rambo: The Force of Freedom – 1986

این انیمیشن در دوره‌ای ساخته شد که کارتون سرکوب می‌شد و بنابراین تلاش زیادی انجام شد تا این کارتون پخش شود. عجیب است زمانی که فیلم‌های رمبو محبوب بود چرا باید نسخه انیمیشنی آن ساخته شود. این کارتون خشونت داستان را تا حدی کم کرد و از هرگونه ارجاع به دنیای واقعی خودداری شد تا داستان طبق جنگ‌های تخیلی پیش برود. با این که کارتون کودکانه در سایه فیلم‌های اورجینال “رمبو” قرار گرفت اما 65 قسمت آن ساخته شد و یک مینی سریال پنج قسمتی هم داشت.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم