هالیوود ریپورتر از احتمال بالای راهیابی فیلم “قهرمان” به اسکار 2022 خبر داد

دو روز پس از اکران رسمی فیلم جدید “اصغر فرهادی”، “قهرمان” (A Hero)، در جشنواره فیلم کن و بعد از دریافت نقدهای مثبت و امیدوارکننده از سوی منتقدان برای این فیلم، وبسایت هالیوود ریپورتر طی گزارشی اعلام کرد که جدیدترین اثر فرهادی شانس زیادی برای دریافت نخل طلای کن و همچنین راهیابی به اسکار 2022 را خواهد داشت.

فرهادی که پیش از این در سال 2011 با فیلم “جدایی” (A Separation) اسکار را برای سینمای ایران به ارمغان آورده بود، در سال 2016 هم با فیلم “فروشنده” (The Salesman) دومین اسکار خود را برنده شد و از جشنواره فیلم کن هم دست پر بیرون آمد.

هالیوود ریپورتر مدعی است که با توجه به دریافت نقد‌های اغلب مثبت، فیلم “قهرمان” که داستانی در مورد اخلاق، شرافت و شبکه‌های اجتماعی در ایران امروز را روایت می‌کند، می‌تواند نخل طلا را برای فرهادی به ارمغان آورد. این فیلم پاییز آینده پخش خواهد شد.

داستان فیلم “قهرمان” در مورد شخصیتی به نام رحیم است که از همسر اولش جدا شده و سه سال را به علت بدهی بالای خود در زندان سپری کرده است. او دو روز فرصت دارد که طلبکار را راضی کند اما با پیدا کردن کیفی پر از طلا مسیر پیش رویش عوض می‌شود.

هالیوود ریپورتر درباره فیلم “قهرمان” می‌گوید: فرهادی داستانی پیچیده خلق کرده که به شکل رعب‌آوری باورکردنی است، چرا که همه شخصیت‌ها برای هر عملی که مرتکب می‌شوند دلیلی دارند، حتی اگر آن اعمال به سود هیچ‌کس نباشد. “جدایی” فیلمنامه‌ای به همین اندازه پیچیده داشت و فرهادی را نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اوریجینال کرد. همین موفقیت ممکن است با “قهرمان” تکرار شود.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. امیر

    تیر 27, 1400

    بسیار ممنونم از مطالب و اخبار خوبتون.اما در سایتی که لحظه به لحظه اخبار سینما و معرفی فیلم ها رو دنبال می کند چرا اثری از معرفی فیلم های کن ۲۰۲۱ نیست؟

    پاسخ