15 جاذبه گردشگری دانمارک

دانمارک به‌عنوان قلب کهن امپراتوری وایکینگ‌ها و یکی از جواهرات قاره اروپا، میان اروپای شمالی و اسکاندیناوی یک شکاف فرهنگی جغرافیایی پدید می‌آورد. در این مقاله جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی دانمارک را به گردشگران معرفی خواهیم نمود:

1. کپنهاگ

15 جاذبه گردشگری دانمارک: کپنهاگ

کپنهاگ (Copenhagen) یک پایتخت اسکاندیناوی آرام، خلوت و شیک است. این شهر روبه روی مالمو و در آن‌سوی تنگه Oresund قرار دارد که خانه‌های مدرن و سقف‌های رنگی از آن سر برافراشته‌اند. بیش از یک‌میلیون دانمارکی، و تعدادی از جمعیت وستربو و کریستینشاون، در آنجا زندگی می‌کنند. در جای‌جای این شهر کافه‌های بسیاری را در کنار رستوران‌هایی مانند نوما (یکی از بهترین غذاخوری‌های جهان) می‌بینید. در قلب این پایتخت Indre By قرار دارد؛ مجموعه‌ای از کوچه و خیابان‌های باریک که برج راندتارن و سازه کهن Slotsholmen در آنجا ایستاده و باغ تیوولی که سرسبزی و زندگی را به ارمغان می‌آورد. به‌طور خلاصه باید بدانید که در این مکان هیچ‌گاه حوصله‌تان سر نمی‌رود.

2. جزایر فارو

15 جاذبه گردشگری دانمارک: جزایر فارو

جزایر فارو (Faroe Islands) در مکان تلاقی دریای نروژ با شمال، سر از آب درآورده است. کرانه این جزیره به‌صورت صخره‌هایی است که با امواج دریا حالت گرفته و بر روی آن گیاهانی رشد کرده‌اند. آفتاب شمالی در آسمان می‌درخشد، در روی زمین هم کلبه‌های چوبی قرار دارد که ماهیگیران و مسافران در آنجا استراحت می‌کنند. تنها نیمی از این جزیره زیبا به دانمارک تعلق دارد (فارو یک منطقه خودمختار است)، این جزایر زیبا به‌ندرت شلوغ می‌شوند.

3. ریوریای دانمارکی

15 جاذبه گردشگری دانمارک: ریوریای دانمارکی

ریوریای دانمارکی که در طول کرانه شمالی شیلند امتداد دارد، زیباترین سواحل اسکاندیناوی را در خود جای داده است. شهرهای قلعه‌ای Helsingor و Hillerod، قلعه زیبای کرونبورگ (اقامتگاه هملت شکسپیر) و قلعه رنسانس فردریکسبورگ، را در خود جای داده است. سواحل وایس، گیللجی و هورنباک، سواحل زیبایی هستند که با گل‌های رز رنگی پوشیده شده‌اند. جنگل‌های کرانه‌ای راش و درختان جوان کاج در میراث یونسکو ثبت شده‌اند.

4. ادنسه

15 جاذبه گردشگری دانمارک: ادنسه

ادنسه (Odense) به‌عنوان زادگاه هانس کریستین اندرسون، جواهر جزیره فانن محسوب می‌شود. در این شهر زیبا جاذبه‌ها و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد. برج‌ها و خندق‌های قلعه Egeskov، Knuds Kirke، مقبره شاه کانوت، خانه‌های اسکاندیناوی، میادین تنگ و باریک و آسیاب‌های بادی حاشیه شهر. وجود یک دانشگاه و کافه‌های اطراف آن انرژی مضاعفی به شهر بخشیده و باغ‌وحش آنجا نیز یکی از بهترین باغ‌وحش‌های کشور است.

5. راسکیله

15 جاذبه گردشگری دانمارک: راسکیله

راسکیله (Roskilde) به دلیل برپایی فستیوال‌های هرساله در زمین‌های جنوب شهر در ژوئن و جولای، به‌عنوان یک مرکز تفریحی به شمار می‌رود. اما حتی اگر نخواهید در این فستیوال‌ها شرکت کنید هم راسکیله دیدنی‌های دیگری نیز دارد. تاریخ این شهر در دوران بت‌پرستی وایکینگ‌ها ریشه دارد، درحالی‌که در قسمت دیگر شهر یک کلیسای جامع وجود دارد که جز میراث یونسکو است. علاوه بر آن، قصر آجری راسکیله، موزه کشتی وایکینگ‌ها در حاشیه فلات راسکیله، چندین کلیسای سنگی از قرون‌وسطی، و گروهی از دانشجویان محلی که به شهر انرژی می‌بخشند، از جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌روند.

6. پارک ملی Skjoldungernes

15 جاذبه گردشگری دانمارک: پارک ملی Skjoldungernes

این پارک زیبا در قلب شیلند، بخش‌هایی از راسکیله، لجر و فردریکسوند را دربر می‌گیرد. عمده شهرت این منطقه به دلیل گورستان‌های وایکینگ‌هاست که در میان تپه‌ها و بوته‌ها قرار گرفته و تسلط شاه اسکجولد در منطقه در عصر آهن را نشان می‌دهد. معروف‌ترین این مقبره‌ها در اطراف شهر لجر، و در میان جنگل‌های راش و باغ‌های قصر باروک لدربرگ، قرار گرفته‌اند.

7. آرهوس

15 جاذبه گردشگری دانمارک: آرهوس

دومین شهر بزرگ دانمارک، آرهوس (Aarhus) در حاشیه دریای کاتگات قرار گرفته و توسط جنگل‌های Djursland احاطه شده است. موزه‌هایی مانند ARoS و Den Gamle By (یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فضای باز کشور) جمعیت بسیاری را به خود جلب می‌کند، درصورتی‌که قسمت دیگر شهر که پر از خانه‌های چوبی و ساختمان‌های آلمانی است برای کافه گردی و گردش مناسب است. در خیابان استروگت چندین بوتیک وجود دارد، سپس می‌توانید به بازار بزرگ و چای‌خانه‌های محله لاتین بروید. در طول‌ترم درسی جمعیت دانشجوی این شهر تفریحات بسیاری داشته و شب‌زنده‌داری می‌کنند.

8. پارک ملی تای

15 جاذبه گردشگری دانمارک: پارک ملی تای

پارک ملی تای با 240 کیلومترمربع وسعت و زیبایی منحصربه‌فرد و بکر، یکی از پارک‌های معروف منطقه اسکاندیناوی است. در میان این پارک، گل‌های رنگارنگ، گیاهان دریایی، درختان مخروطی و دهکده‌ای در کرانه شمالی، دیده می‌شود. گردشگران دوست دارند در این پارک قدم زده و دوچرخه‌سواری کنند.

9. فردریسیا

15 جاذبه گردشگری دانمارک: فردریسا

فردریسیا (Fredericia) که در بین یوتلاند و جزیره فانون قرار گرفته پس از جنگ سی‌ساله از سرزمین‌های دانمارک محافظت نمود. امروزه این گذشته از تمام دروازه‌های شهر و خندق‌هایی که دیوارهای شهر را احاطه کرده‌اند، مشخص است، درحالی‌که بناهای تاریخی مانند “رد پای سرباز” اهمیت تاریخی فردریسیا تا عصر مدرن را نشان می‌دهد. اگر به تاریخ نظامی علاقه ندارید می‌توانید از ساحل شرقی شهر، دریاچه زیبای پالسگارد و بارها و میخانه‌های شهر، دیدن کنید.

10. بیلوند

15 جاذبه گردشگری دانمارک: بیلوند

شهر کوچک بیلوند (Billund) که در شبه‌جزیره یوتلند قرار گرفته به خاطر یک مسئله شهرت دارد: لگو. این تولیدی که در سال‌های 1900 توسط کارآفرین دانمارکی اول کیرک کریستیانسن راه‌اندازی شد، هنوز هم در سراسر جهان شناخته شده است. کارخانه لگو در حاشیه شهر قرار گرفته و در آنجا می‌توانید از پارک لگو دیدن کرده و از لوازم بازی موجود در آنجا که سالانه دو میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند، لذت ببرید.

11. برنهلم

15 جاذبه گردشگری دانمارک: برنهلم

جزیره برنهلم (Bornholm) در کرانه دریای بالتیک، گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند تا از روستاهای آن، صخره‌های گرانیتی، شهرهای اسکاندیناوی، جنگل‌ها و مونولیت های اقیانوسی آن، دیدن کنند. در شمال می‌توانید در منطقه Hammeren Peninsula، صخره‌ها، مزارع، کلیساهای سنگی و فانوس‌های دریایی زیبا، دیدن کنید. بسیاری از گردشگران از سواحل این منطقه، جنگل‌های آلمینگدن، و پرنده‌هایی مانند عقاب که در این منطقه یافت می‌شوند، بازدید می‌کنند. به‌طور خلاصه باید گفت که این منطقه یکی از زیباترین مناطق طبیعی دانمارک است.

12. ریبه

ریبه

ریبه (Ribe) قدیمی‌ترین شهر دانمارک است. قدمت این شهر به قرن نهم بازمی‌گردد و دارای کوچه‌های تنگ و باریک، کلبه‌های یخی رنگی و ساختمان‌های آجری است که تاریخ غنی وایکینگ‌ها و تجارت آن‌ها در قرون‌وسطی را نشان می‌دهد. کلیسای جامع ریبه با معماری‌های مختلف یکی از بهترین سازه‌های رومی این کشور است. پس از بازدید از این مناطق تاریخی می‌توانید از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و بارهای این منطقه دیدن کنید.

13. آلبورگ

15 جاذبه گردشگری دانمارک: آلبورگ

آلبورگ (Aalborg) یک شهر صنعتی است که در قلب آن بناهای ساختمانی وجود دارد. در طول‌ترم های درسی دانشجویان بسیاری به این شهر آمده و انرژی مضاعفی را به آنجا وارد می‌کنند. جامفرا آنه گاد بزرگ‌ترین خیابان تفریحی و مفرح اسکاندیناوی محسوب می‌شود. همچنین آلبورگ به دلیل برپایی بزرگ‌ترین کارناوال سالانه اروپا شهرت دارد که طی آن مردم یوتلند با لباس‌های مبدل، موسیقی و رقص به خیابان‌ها می‌ریزند.

14. اسکاگن

15 جاذبه گردشگری دانمارک: اسکاگن

اسکاگن زیبا (Skagen)، با خانه‌هایی با سقف‌های رنگی و ساختمان‌های رنگ‌آمیزی شده، در مقابل آبی پرتلالو دریای شمال، می‌درخشد. شمالی‌ترین شهر دانمارک به خاطر هوای پاک و قرارگیری میان سواحل و تپه‌های شنی یوتلاند، همواره مقصد موردعلاقه نقاشان و شاعران بوده است. وجود یک فانوس دریایی در حاشیه ساحل ارتباط ساکنان آنجا با دریا را نشان می‌دهد، درحالی‌که بوتیک‌های نزدیک ساحل و خیابان Sankt Laurentii Vej با ظروف و صنایع‌دستی شیشه‌ای و سفالی، هنر و نبوغ مردم شهر را نشان می‌دهد.

15. کرتمیند

15 جاذبه گردشگری دانمارک: کرتمیند

گردشگرانی که می‌خواهند به جزایر زیبای فونان سفر کنند، می‌توانند از خانه‌های چوبی و کوچه‌های باریک کرتمیند (Kerteminde) دیدن نمایند. قسمت مرکزی شهر از اواخر قرون‌وسطی تابه‌حال تغییر چندانی نداشته و تنها چند کافه و رستوران به آن اضافه شده است. نمایشگاه کشتی وایکینگ‌ها و خانه نقاش معروف یوهانس لارسن به فرهنگ و تاریخ این منطقه می‌افزاید. گردشگران به کرتمیند می‌روند تا ازآنجا به جزیره رومزو بروند و از جاذبه‌های دیدنی دوردست آن بازدید کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم