آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 132)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. مردی که آنجا نبود – 2001 – The Man Who Wasn’t There

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: برادران کوئن

بازیگران: بیلی باب تورنتون، فرانسیس مک‌دورمند، اسکارلت جوهانسون

تریلر فیلم

از میان تمام فیلم‌های نئو نوآر برادران کوئن، مردی که آنجا نبود از نگاه بسیاری از منتقدان بالاترین جایگاه را دارد. داستان این فیلم درمورد یک آرایشگر درمانده و جریان سقوط او در هرج و مرجی که اغلب برای مجرمان داستان‌های این دو نفر رخ می‌دهد می‌باشد و رویات آن به‌طور شگفت‌انگیزی منحصر به‌فرد است.


2. تاریک‌ترین لحظات – Darkest Hour – 2017

ژانر: درام، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: جو رایت (Joe Wright)

بازیگران: گری اولدمن، بن مندلسون، لیلی جیمز

تریلر فیلم

فیلم در مورد سیاست راهبردی دولتمردان انگلیس به رهبری وینستون چرچیل است. فیلمی بزرگ و زیبا که “گری اولدمن” برای بازی دیدنی اش در نقش “چرچیل” موفق به دریافت جایزه ی اسکار شد. اگر به فیلم های سیاسی و زندگی نامه ای علاقه دارید این فیلم را حتما تماشا کنید.


3. اسب جنگی – 2011 – War Horse

ژانر: ماجراجویی، اکشن

کارگردان: استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)

بازیگران: جرمی ایروین، امیلی واتسون، پیتر مولان، بندیکت کامبربچ

تریلر فیلم

داستان این فیلم در مورد سختی‌های پسری جوان و اسب محبوبش در جریان جنگ جهانی اول است و گرچه به اندازه برخی از حماسه‌های معروف اسپیلبرگ خشن نیست، اما پر از صحنه‌های اکشن در مقیاس بزرگ می‌باشد و بیننده را جذب خود می‌کند. این فیلم ششمین اثر اسپیلبرگ بود که نامزد جایزه اسکار شد.


4. چشمان جولیا – 2010 – Julia’s Eyes

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان: گی‌یم مورالس (Guillem Morales)

بازیگران: بلن روئدا، لوئیس امار، خولیا کابا

تریلر فیلم

در حالی که مقامات محلی به جولیا می‌گویند خواهرش در اثر خودكشی درگذشته‌است، او بر این باور است كه چیزی خواهر و برادرش را به خودکشی ترغیب کرده‌است. وی با سرزنش چیزی بسیار شوم و مرموزتر از آنچه پلیس می‌تواند تصور کند، تصمیم می‌گیرد خودش تحقیقات را به عهده بگیرد. این فیلم اثری فوق‌العاده در ژانر ترسناک و روانشناختی می‌باشد که با پیچ و تاب‌هایی از تعلیق و رمز و راز، ارتباط تلخ بین اندوه و هویت را به‌تصویر کشیده‌است.


5. لری کراون – 2011 – Larry Crowne

ژانر: درام، کمدی، عاشقانه

کارگردان: تام هنکس (Tom Hanks)

بازیگران: جولیا رابرتس، تام هنکس، سدریک اینترتینر

تریلر فیلم

داستان این فیلم دربارهٔ مرد میانسالی است که از همسرش جدا شده و به تنهایی زندگی می کند. او پس از آن‌که شغلش را به واسطه نداشتن مدرک دانشگاهی از دست می‌دهد، به پیشنهاد یکی از دوستانش تصمیم می‌گیرد به دانشگاه برود. تصمیم جدید او مسیر جدیدی را در زندگی‌اش به وجود می‌آورد که آغازی برای اتفاقات هیجان‌انگیز و عاشقانه برای اوست و داستان فیلم را سرگرم‌کننده می‌کند.


6. فیلیپد – 2010 – Flipped

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: راب راینر (Rob Reiner)

بازیگران: کالان مک‌اولیف، مادلین کارول، ایزرائیل بروسارد

تریلر فیلم

“فیلیپد” فیلمی درباره‌ی گره خوردن انسان‌هایی است که در ظاهر هیچ ویژگی مشترکی با یکدیگر ندارند و خوش‌بختانه کارگردان آن در طول این فیلم، این طرح کلیشه‌ای را به شکل شیرینی اجرا می‌کند. مخصوصا به این خاطر که برایس و جولی طی اوقات مختلف طوری با یکدیگر رفتار می‌کنند که همیشه می‌توان گذر سال‌های گوناگون برای هر دوی آن‌ها را در دل دقایق فیلم لمس کرد. فیلمی آرامش‌بخش، شیرین و لذت‌بخش که می‌توانید از تماشای آن در اخر  هفته لذت ببرید.


7. قول – 2016 – The Promise

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: تری جرج (Terry George)

بازیگران: اسکار آیزاک، کریستین بیل، شارلوت لبن

تریلر فیلم

داستان فیلم در دوران جنگ جهانی اول رخ می‌دهد. میکائیل (اسکار آیزاک) مرد جوانی است که دهکده کوچک را ترک می‌کند تا بتواند در شهر قسطنطنیه به ادامه تحصیل بپردازد. او در این شهر با روزنامه نگار آمریکایی مشهوری به نام کریس (کریستین بیل) و نامزد او به نام آنا (شارلوت لبن) آشنا می‌شود و کمی بعد دلباخته آنا می شود اما با رویکرد حکومت عثمانی در قبال ارامنه، او دستگیر شده و به کمپ کار اجباری فرستاده می شود.


8. یک زندگی عجیب و غریب – 2005 – A Bittersweet Life

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: کیم جی-وون (Kim Jee-woon)

بازیگران: لی بیونگ-هون،‌ کیم جی-وون، شین مین-آ

یکی از جالب‌ترین فیلم‌های سینمای کره که با توجه به ارزش‌های فیلم‌سازی این کشور یک موفقیت محسوب می‌شود. فیلم در ابتدا به‌عنوان یک داستان گانگستری آغاز شده و سپس به یک داستان انتقام جویانه تبدیل می‌شود. در حقیقت می‌توان داستان فیلم را دو نیمه دانست که در نهایت به یک پایان رضایت‌بخش ختم می‌شود. بااینکه اغلب فیلم‌های کرده دارای معانی درونی و پنهانی هستند اما این فیلم چنین نیست و زیر لایه ندارد.


9. ام شنتی ام – 2007 – Om Shanti Om

ژانر: درام، اکشن، کمدی

کارگردان: فرح‌خان (Farah Khan)

بازیگران: شاهرخ‌خان، دپیکا پادوکن، آرجون رامپال

تریلر فیلم

فیلمی به کارگردانی فرح خان که در زمان خودش به یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین فیلم‌های سینمای بالیوود تبدیل شد. داستان فیلم درباره پسر جوانی به نام ام (با بازی شاهرخ خان) است که علاقه زیادی به بازیگری و سینما داشته و عاشق یک بازیگر زن بسیار مشهور به‌نام شانتی می‌شود. اتفاقاتی که در ادامه داستان رخ می‌دهد، این فیلم را به یک فیلم انتقامی و هیجان‌انگیز تبدیل کرده که با مفاهیمی مثل تناسخ هم سر و کار دارد.


10. اتل و ارنست – 2016 – Ethel & Ernest

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: راجر مینوود (Roger Mainwood)

صداپیشگان: ریموند بریجز، برندا بلثین، جیم برادبنت

“ریموند بریجز” رمان “اتل و ارنست” را در سال ۱۹۹۸ و با توجه به زندگی واقعی والدین خودش نوشته بود. او در سال ۲۰۱۶ این رمان را به انیمیشن تبدیل کرد و اگرچه به نظر می‌رسید که این انیمیشن یک پروژه شخصی است، موفق شد مستقل از کتاب، داستانی راجع به تاریخ بریتانیا و فرهنگش بگوید که همه افراد از پیر تا جوان با آن احساس همدردی کنند. دیدن اتفاقاتی مانند جنگ جهانی دوم از دریچه چشم زوجی معمولی و فرزند کوچکشان و انیمیشن نرم و زیبای به کار برده شده باعث شده این داستان عمیق و شخصی و زیبا بشود.


امیدواریم از مطالعه این مقاه لذت برده باشید، شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم