بهترین نقش‌های برد پیت که نادیده گرفته‌ شده‌اند

بهترین نقش‌های برد پیت که تاکنون در آثار بزرگ و گوناگون زیادی بازی کرده‌است شاید زیاد باشد، اما برخی از این نقش‌ها در طول زمان به فراموشی سپرده شده و یا نادیده گرفته شده‌اند. شاید برخی از طرفداران وی تصور کنند که برد پیت از همان ابتدا در نقش شخصیت‌های جذاب ظاهر شده و معمولا نقش کارکترهای اصلی را ایفا کرده‌است، اما مانند هر بازیگر دیگری، پیت هم تعداد زیادی نقش مکمل و فرعی را بازی کرده که البته درخشان و قدرتمند بوده‌اند.

در این مقاله به 10 نقش برتر این بازیگر مشهور که نادیده گرفته شده‌اند اشاره کرده‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. دیوید میلز – هفت – 1995 – Seven

درست است که این فیلم یکی از پر امتیازترین کارهای برد پیت به‌شمار می‌آید و حتی برخی هواداران آن را شناخته‌شده‌ترین اثر این بازیگر نیز می‌نامند، اما کارکتر پیت در دوران مدرن مانند بیش از 20 سال پیش شناخته نشده‌است.

در کنار مورگان فریمن درخشان، برد پیت در نقش کاراگاه دیوید میلز بازی می‌کند و یک قاتل سریالی که از هفت گناه مرگبار در همه قتل‌هایش تقلید می‌کند را دنبال می‌کنند. این شخصیت بسیار پیچیده‌تر از شخصیت معمولی یک درام جنایی است، زیرا در پایان کل پرونده قتل یک روند شگفت‌آور به خود می‌گیرد. “چه چیزی در جعبه است؟” دیگر یکی از شناخته‌شده‌ترین دیالوگ‌های فیلم برای بینندگان جدید این فیلم نیست و کارکتر دیوید معمولا بیشتر مورد موشکافی مخاطبان قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ژانر تریلر (thriller) تاریخ سینما که باید تماشا کنید


9. جی.دی – تلما و لوییز – 1991 – Thelma & Louise

در این فیلم مورد تایید فمینیست‌ها ، برد پیت جوان در یکی از بزرگترین نقش‌های خود در ابتدای راه بازیگری‌اش حضور دارد. اگرچه برخی شخصیت وی را نقش بسیار جزئی در کل فیلم تلما و لوییز می‌دانند، اما شخصیت خنده‌دار جی.دی در نهایت کمک بزرگی به دو زن اصلی و تلاش آنها برای فرار از اجرای قانون می‌کند. شخصیت پیت بیشتر از آنچه در ابتدا بینندگان تصور می‌کردند داستان دارد و بدون‌شک هنوز هم مورد توجه نسل جدید علاقه‌مندان به سینما قرار گرفته‌است.

همچنین بخوانید: فیلم‌های رو به اکران برد پیت – سه پروژه بزرگ این بازیگر در سال ۲۰۲۲


8. ارلی گریس – کالیفرنیا – 1993 – Kalifornia

عملکرد بازیگران این فیلم علی‌رغم عدم موفقیت در گیشه، بازخوردهای مثبتی به دست آورد. پیت در این فیلم یک قاتل بی‌رحم، خشن و بی‌روح است که درواقع یک هیولای غیرقابل کنترل است؛ نقشی متفاوت از شخصیت‌های معمولی و کمدی که در گذشته بازی کرده‌است.

به‌نظر نمی‌رسد که شخصیتی ارلی گریس انگیزه یا پشیمانی از هر چیزی در طول فیلم داشته باشد؛ او از یک زوج که فقط به یک ماشین برای جابجایی احتیاج دارند، نهایت استفاده را می‌کند و سرانجام آنها را به گروگان می‌گیرد. رفتار این شخصیت حتی با دوست‌دختر خودش هم ظالمانه و غیرمنطقی است. این شخصیت باوجود اینکه یکی از بهترین نقش‌های برد پیت است، کاملا نادیده‌گرفته‌ شده و به آن بی‌توجهی شده‌است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌ها درباره قاتل سریالی براساس امتیاز IMDB  که باید تماشا کنید


7. روی مک‌براید – به‌سوی ستارگان – 2019 – Ad Astra

برد پیت پس از انتشار نقش برنده جایزه اسکار در فیلم روزی روزگاری در هالیوود، در یک فیلم فضایی و علمی-تخیلی بازی کرد و نقش یک فضانورد را برعهده داشت که برای یادگیری حقیقت در مورد پدرش تصمیم‌های جدی می‌گیرد.

آسیب‌دیدگی این شخصیت در مورد مرگ فرضی پدرش همچنین شامل جامعه آینده آمریکا در تلاش برای یافتن نشانه‌هایی از زندگی در سایر نقاط فضا است. پیت شخصیتی پیچیده از نظر احساسی را به‌تصویر می‌کشد که برای درک اتفاقات خارج از زمین باید با رابطه خود با پدرش کنار بیاید.

همچنین بخوانید: ۱۰ فیلم‌‌ علمی-تخیلی با موضوع فضا که باید تماشا کنید (رده‌بندی بر اساس امتیاز IMDb)


6. جان اسمیت – آقا و خانم اسمیت – 2005 – Mr & Mrs. Smith

این فیلم یکی از بزرگترین نقش‌های پیت بود! پس چه اتفاقی افتاده؟ اکنون که زندگی دو نفره بازیگران آن در دنیای واقعی به پایان رسیده است، بسیاری از بینندگان درباره افکار خود در مورد این فیلم کمدی، عاشقانه و اکشن که داستان دو قاتل مأمور مخفی که به دلیل دروغ گفتن به‌سختی می‌توانند ازدواج خود را تثبیت کنند، صحبت نمی‌کنند.

نقش پیت در بخش عاشقانه‌ی فیلم بسیار پررنگ بود، حتی وقتی که نمی خواست در مقابل همسرش باشد. جنبه احساسی جان اسمیت با کنار آمدن با آنچه در زندگی مشترک در ازدواج با جین (آنجلینا جولی) برایش پیش آمده، به سرعت حل و فصل می‌شود.

همچنین بخوانید:  لیست بهترین فیلم‌های آنجلینا جولی که باید تماشا کنید


5. جکی کوگان – کشتار با لطافت – 2012 – Killing Them Softly

شخصیت جکی کوگان یک آدم‌کش سینمایی نیست. فلسفه او (که عنوان فیلم را نیز توضیح می‌دهد) این است که از دور به اهداف خود شلیک کند تا آنها را بدون توجه به حضورش به قتل برساند. این فیلم که به‌طور مستقیم شامل بحران مالی 2008 آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری است، با نظرات خود کوگان داستان را پیش می‌برد. اگرچه این فیلم واکنش انتقادی مثبتی داشت، اما خیلی‌ها عملکرد موثر پیت را به‌یاد نمی‌آورند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های برد پیت که استعداد بازیگری او را ثابت کردند


4. جری لین – جنگ جهانی زد – 2013 – World War Z

ممکن است بسیاری تصور کنند که جنگ جهانی زد فقط یک فیلم زامبی‌محور است، اما عملکرد اختصاصی پیت در این فیلم ترسناک درام یکی از درخشان‌ترین نقش‌های او تا به امروز بوده‌است. نقش او به‌عنوان یک شوهر، پدر و یک قهرمان شجاع کانون اصلی شخصیتی است که سرانجام سفری را برای پایان دادن به آخرالزمان زامبی ویروسی آغاز می‌کند. شخصیت گری همچنین نقش بسیار بزرگتری در جستجو برای یافتن درمان یا محافظت از ویروس زامبی دارد.

عملکرد پیت به‌خاطر فداکاری‌ای که در این نقش از خود نشان داد کاملاً دست‌کم گرفته شده‌است. با نگاهی به صحنه‌های اکشن و همچنین صحنه‌های دراماتیک انی فیلم می‌توان متوجه شد که او واقعاً به بازیگری چیره‌دست تبدیل شده‌است.

همچنین بخوانید: ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما با محوریت شیوع ویروس که باید تماشا کنید


3. ریک کلایتون – نیمه تاریک خورشید – 1988 – The Dark Side Of The Sun

برد پیت در اولین نقش اصلی شناخته‌شده خود شخصیت ریک را به‌تصویر می‌کشد؛ فردی که تلاش می‌کند درمانی برای بیماری نادر پوستی‌اش پیدا کند. بیماری او به‌گونه‌ای است که اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرد ممکن است جانش را از دست بدهد. اما ریک بعد از آشنا شدن با دختر جوانی، یاد می‌گیرد که زندگی‌اش را حتی زیر نور آفتاب دوست داشته‌باشد و قدر زنده بودنش را بداند.

این نقش پیت به دلیل شهرت کم آن بسیار کمرنگ است و تعداد بی‌شماری از طرفداران برد پیت ممکن است هرگز حتی در مورد این نقش شناخته‌نشده چیزی نشنیده باشند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های دست کم گرفته شده که باید تماشا کنید و لذت ببرید


2. پل مک‌لین – رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد – 1992 – A River Runs Through It

نقش‌آفرینی برد در نقش پل مک‌لین را باید بیش از آنچه که به دلیل خط داستانی ساده و در عین حال پیچیده‌اش شناخته می‌شود به حساب آورد. پل و نورمن دو برادری هستند که در خانواده‌ای مذهبی که به شغل ماهیگیری مشغول‌اند بزرگ می‌شوند و در طول زندگی‌شان در مسیرهای مختلفی گام برمی‌دارند. پل شروع به درگیری و اختلاف نظرهای فیزیکی بیشتری با ساکنان محلی مونتانا کرده و پس از آنکه از دوست دخترش که یک زن بومی آمریکایی است، برای مواجهه با نژادپرستی از محله تحت سلطه سفیدپوستان دفاع می‌کند، به شخصیت قابل‌توجهی تبدیل می‌شود.

شخصیت پل یک مقایسه مستقیم با شخصیت برادرش است و این فیلم تقارن بین این دو را نشان می‌دهد. این فیلم یکی دیگر از بهترین نقش‌های برد پیت است که عملکرد تحسین‌برانگیز او را خیلی زود به دست فراموشی سپرده‌است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌ها درباره نابغه‌ها و مشکلاتشان که باید تماشا کنید و لذت ببرید


1. هاینریش هارر – هفت سال در تبت – 1997 – Seven Years In Tibet

برد پیت در این فیلم در نقش یک کوهنورد اتریشی و فردی فداکار و توقف‌ناپذیر ظاهر شد که تجربه‌هایش در تبت شخصیت او را شکل می‌دهد. هاینریش پس از آنکه همسر باردار خود را برای صعود به کوه نانگا پاربات ترک کرد، در طول سالها در تبت زندان، رفاقت و از دست دادن را تجربه کرد.

دور بودن این شخصیت از پسرش منجر به ایجاد رابطه‌ای پرتنش می‌شود و بینندگان را به تعجب می‌اندازد که چرا تصمیم‌های هاینریش برای ماندن در آنجا باقی مانده و به زندگی‌اش در تبت ادامه می‌دهد. اگرچه عملکرد پیت با بازخوردهای مثبتی روبرو شد، اما بیشتر مخاطبان فراموش کرده‌اند که این نقش در طولانی‌مدت پس از اولین نمایش آن در سال 1997، چقدر برای حرفه او قابل توجه بوده‌است. این شخصیت همچنان یکی از بهترین نقش‌های برد پیت در طول حرفه‌اش می‌باشد.

همچنین بخوانید: ۱۲ فیلم آسیایی جذاب و دیدنی که بر فرهنگ عامه تأثیر گذاشتند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم