بهترین انیمه‌های مشابه “انتقام جویان توکیو” (Tokyo Revengers)

انیمه “انتقام‌جویان توکیو” به شیوه هنرمندانه‌ای داستان‌های دبیرستان را به موضوع سفر در زمان ترکیب می‌کند. اگر به انیمه‌هایی با حال و هوای مشابه علاقه‌مند هستید ما در این مقاله بهترین انیمه‌های مشابه “انتقام جویان توکیو” را معرفی می‌کنیم.

“انتقام‌جویان توکیو” یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های اقتباسی است که درباره داستان زندگی تاکیمیچی بدشانس است. تاکیمیچی متوجه می‌شود که دوست دختر سابقش هیناتا تاچیبانا به دست باند مانجی توکیو به قتل رسیده است. به شکلی عجیب او از سکوی قطار به پایین هل داده می‌شود و گمان می‌کند که دیگر کارش تمام است.

از طرفی دیگر می‌بینیم که او زنده می‌ماند. به دبیرستان بازمی‌گردد. او در این فکر است که تاریخ را دوباره بنویسد تا دوست‌دخترش در آینده دوباره زندگی کند. انیمیشن “انتقام‌جویان توکیو” ساخت عالی و داستانی بسیار جالب دارد. مفاهیم زندگی دبیرستانی و همین‌طور سفر در زمان از محبوب‌ترین موضوعات برای علاقه مندان انیمه است. در ادامه این مقاله به بهترین انیمه‌های مشابه “انتقام جویان توکیو” می‌پردازیم. با پروشات همراه باشید.


10. در آکیرا (Akira) باندها و قدرتهای روانی در نئو توکیو پس از آخرالزمان یکی می‌شوند

نئوتوکیو  شهری در آینده پس از آخرالزمانی است. در این انیمه که متعلق به سال 1988 است آینده و سال 2019 تصویر کشیده شده است. داستان در آکیرا روایت می‌شود که در آن باندهای گوناگون بر خیابان‌ها حکومت می‌کنند. داستان این سریال به شوتارو کاندا که رهبر باند موتور سواری کپسول است و همین طور دوست دوران مدرسه‌اش تتسو شیما می‌پردازد. پس از تصادف با موتورسیکلت، تتسو دچار دورجنبی می‌شود. در واقع می‌تواند اجسام را حرکت دهد. این مساله باعث می‌شود تا او را به یک مرکز مخفی دولتی منتقل کنند تا در مورد توانایی‌های او بیشتر تحقیق کنند. در این مرکز متوجه می‌شوند که توانایی‌های او با واقعه‌ای که توکیو را در سال 1988 نابود کرد ارتباط دارد. این انیمه بسیار با استقبال و موفقیت روبرو شد و توانست به نوعی موج جدیدی در انیمه ها ایجاد کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر آکیرا کوروساوا که باید تماشا کنید


9. مافیای آمریکایی-ایتالیایی و کیمیاگری در “باکانو” (Baccano) با هم ترکیب می‌شوند!

داستان انیمه باکانو در آمریکای دهه 1930 اتفاق می افتد درست در زمان نزدیک به پایان محدودیت‌ها.در این سریال می‌بینیم که گانگسترهای مافیایی با کیمیاگران دست به یکی شده و اکسیری از جاودانگی را خلق می‌کنند. این مساله باعث ایجاد جنگ مافیایی بین خانواده‌های گاندور و رانوراتا می‌شود.این وقایع از سال 1930 تا 1932 اتفاق می افتد اما انیمه به شکل خطی روایت نمی‌شود. در این سریال با شخصیت‌هایی همچون یک آدمکش روانی و همین طور آدم ربایان مواجه می‌شویم. اکثر اتفاق‌های این انیمه در یک قطار بین قاره‌ای به نام فلایینگ پوسیفوت اتفاق می‌افتد.


8. در “تاریک‌تر از سیاهی” (Darker than Black) پیمانکاران توانمند کار سندیکای بی رحم را انجام می‌دهند

داستان تاریک‌تر از سیاهی در آینده اتفاق می‌افتد. وقایع این سریال مربوط به ده سال پس از زمانی است که دروازه بهشت در آمریکای جنوبی و دروازه جهنم در ژاپن ظهور می‌کند. در واقع تمامی قوانین فیزیک به نوعی درگیر می‌شود.پیمانکاران از دروازه‌ها آمده‌اند: انسان‌های سابق که به آنها قدرت‌های خارق العاده داده می‌شود. پیمانکاران بی رحمانه مأموریت‌های خود را برای سندیکای مرموز انجام می‌دهند، اما در ریشه آن توطئه‌ای وجود دارد که ممکن است همه آنها را نابود کند. رئیس میساکی کیریهارا ممکن است تنها کسی باشد که آن را کشف کند.


7. در “وی‌وی: آهنگ چشم فلوریت” (Vivy: Fluorite Eye’s Song) مسافرین زمان می‌خواهند جهان را از چنگ یک هوش مصنوعی نجات دهند

وقایع این انیمه در سال 2056 اتفاق می‌افتد؛ زمانی که هوش مصنوعی (AI) به سرعت در تمام سطوح جامعه پیشرفت کرده است. در این دنیا وجود موجوداتی با هوش مصنوعی و بدن اندرویدی مانند ویوی امری عادی هستند. ویوی فکر می‌کند مأموریت او آواز خواندن و شاد کردن مردم است، اما سپس با ماتسوموتو، اندروید دیگری آشنا می‌شود که می‌گوید برای جلوگیری از جنگ بین انسان و هوش مصنوعی از آینده برگشته است و او به شدت به کمک ویوی احتیاج دارد. تلاش برای نجات جهان، ماتسوموتو و ویوی را به یک سفر 100 ساله می‌برد. این انیمه یکی از بهترین انیمه‌های مشابه “انتقام جویان توکیو” است.


6. در “پاک شده” (Erased) ساتورو فوجینوما برای نجات مادر و دوستان کودکی خود به زمان گذشته باز می‌گردد

ساتورو فوجینوما ، شخصیت اصلی این انیمه، یک پیک پیتزا ساده است که  در شهر چیبا زندگی می‌کند. او قدرت احیا دارد. در واقع این احیای مجدد است که به او اجازه می‌دهد تا به چند دقیقه قبل از یک اتفاق ناگوار در گذشته بازگردد. البته او این مساله را همچون رازی پنهان نگه می‌دارد و هنوز نتوانسته است تا راهی برای کنترل آن پیدا کند.

بعد از اینکه مادتر ساتورو به قتل می‌رسد؛ او  را متهم به قتل مادرش می‌کنند درست همین مساله باعث می‌شود تا قدرت احیا در او فعال شود. او بعد از استفاده از قدرتش به 11 سال قبل بازمی گردد تا تلاش کند از قتل مادرش جلوگیری کند. زمانی که او در گذسته است به سرش می زند تا  آدم ربایی که در آن زمان سه دوست دوران کودکی اشاز جمله دختری که دوست داشت  را ربوده بود متوقف کند.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی فیلم‌های کارگردانی‌شده توسط ترنس مالیک (Terrence Malick)


5. در “اشتاینر;گیت” (Steins;Gate) تغییر در گذشته عواقب خودش را دارد

انیمه “اشتاینر;گیت” به ماجراهای رینتارو اوکابه، دانشمند دیوانه و دوستانش  در سال 2010 می‌پردازد. آن‌ها راهی پیدا می‌کنند که بتوان با ارسال پیام‌هایی به گذشته زمان حال را تغییر داد. محقق دیگری نیز موفق به اختراع دستگاهی می‌شود که می‌تواند خاطرات را به کمک یک مایکروویو به گذشته برگرداند. فعالیت‌های آن‌ها باعث می‌شود تا سازمانی مخوف به دنبال دستیابی به دستگاه آن‌ها شود. اوکانیه برای جلوگیری از مرگ دوستش مجبور می‌شود تا بارها به گذشته سفر کند. این انیمه یکی از بهترین انیمه‌های مشابه “انتقام جویان توکیو” است.


4. تاکامیا ناهو در “نارنجی” (Orange) به امید بازنویسی گذشته نامه‌هایی از خودش در زمان آینده دریافت می‌کند

داستان از جایی شروع می‌شود که یک روز تاکامیا ناهو نامه‌ای از خودش دریافت می‌کند که متعلق به 10 سال بعد است. او در ابتدا فکر می‌کند که این مساله یک شوخی است و به همین دلیل دست به تحقیق می زند. ظاهر ناهو در 10 سال بعد و در 26 سالگی خودش سرشار از حسرت و پشیمانی است و تلاش می‌کند تا با نوشتن نامه به خود 16 ساله‌اش  راهنمایی‌هایی بکند. از جمله به او می‌گوید تا به دنبال کاکرو ناروسه دانشجوی جدید الانتقال که در آینده آنجا نیست بگردد.


3. در انیمه “ری زیرو” (Re:Zero) ناتسوکی سوبارو بارها می‌میرد تا دوباره با تغییر گذشته دختری را نجات بدهد

در انیمه “ری زیرو” شیوه سفر در زمان ناتسوکی از طریق مرگ است. او به شکل ناگهانی پس از اینکه از مسیر فروشگاه به دنیای دیگر برده شد؛ به این مساله پی می‌برد. پس از اینکه او مورد حمله قرار گرفته و کشته می‌شود؛ بلافاصله به زمان کوتاهی پیش از مرگ خودش بازمی گردد. این مساله چندین بار طول می‌کشد تا او متوجه این توانایی ویژه خودش می‌شود. در این زمان است که  نظر او به دختری مرموز با موهای نقره‌ای جلب می‌شود. آیا ناتسوکی می‌تواند برای رسیدن به او وقایع گذشته را دست کاری کند.


2. در “کابوی بیباپ” (Cowboy Bebop)، شکارچیان و گانگسترها با هم درگیر می‌شوند

داستان انیمه در  سال 2071، تقریباً نیم قرن پس از اینکه دنیا پس از یک حادثه عملاً غیرقابل سکونت شد، اتفاق می افتد. شکارچیانی به نام کابوی‌ها جنایتکاران را در سراسر منظومه شمسی تعقیب می‌کنند و آنها را به دادگاه می‌کشانند. این سریال بسیار موفق، ماجراهای اسپایک اشپیگل، قلدر سابق و خدمه عجیب و غریب او را دنبال می‌کند. آن‌ها مجرمان را وارد کشور می کنند و با مشکلات مالی دست به گریبان‌اند.قسمت عمده‌ای از داستان رقابت اسپایک و اعضای باند سابق وی، اژدهایان سرخ و درگیری نهایی آنها است.

همچنین بخوانید: بهترین مثلث‌های عشقی در دنیای انیمه که باید تماشا کنید


1. در “شارلوت” (Charlotte) ستاره دنباله دار قدرت‌هایی همچون سفر در زمان را به انسان می‌بخشد

بر اساس وقایعی که در انیمه “شارلوت” می‌بینیم، ستاره دنباله داری هر 75 سال یک بار  از کنار زمین عبور کرده و غبارهایی در زمین پخش می‌کنند. این مساله باعث می‌شود تا چند کودک بعد از رسیدن به دوران بلوغ به قدرت‌های ابرانسانی برسند. برای مثال یو اوتوساکا این قدرت را دارد که به مدت پنج ثانیه افراد دیگری را در اختیار داشته باشد. بعد از مشخص شدن توانایی او، به مدرسه‌ای که متعلق به کودکان این چنینی و خاص بود فرستاده می‌شود. یو خاطرات سرکوب شده‌ای از برادرش را به یاد می‌آورد. او می‌تواند در زمان سفر کند و سعی در ساخت واکسن داشته است. یو می‌فهمد که می‌تواند قدرت اشخاص دیگر را از آن خود کرده و برای جلوگیری از مرگ دوستش به گذشته سفر می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. کاراکتر

    تیر 21, 1400

    91 روز هم خیلی شبیهش بود

    پاسخ